abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43769197
Zoals je nu ook weer ziet: 25% van de stemmers is zwevend, veel hebben niet eens een idee wat het programma van de partijen is en wat de inhoud wil zeggen.
(Een deel) van deze mensen stemt maar wat, zonder te weten wat ze doen.

Is het geen idee om mensen die er wél van overtuigd zijn, of wél duidelijk weten wat ze willen een dubbele stem te geven? Ik vind het gewoon kut dat mijn (overtuigde) stem evenveel telt als de stem van de eerste de beste mongool die op het laatste moment maar beslist één of andere partij te stemmen zonder reden.

Kunnen ze dat niet beter regelen? Óf dat er een motivatieknop is (ik heb er over nagedacht dus mijn stem telt dubbel / ik heb er niet over nagedacht dus ik laat mijn stem maar één keer tellen) óf dat ze alle mensen met weinig IQ gewoon het stemrecht ontnemen?

Het gaat wel over het bestuur van ons hele land..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_43769306
Dat is inderdaad een idee. En om iets preciezer te zijn: een slecht idee.
  woensdag 22 november 2006 @ 00:14:09 #3
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43769332
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:09 schreef Skv het volgende:

Kunnen ze dat niet beter regelen? Óf dat er een motivatieknop is (ik heb er over nagedacht dus mijn stem telt dubbel / ik heb er niet over nagedacht dus ik laat mijn stem maar één keer tellen)
Denk je dat er dan mensen op de knop "ik heb er niet over nagedacht" gaat drukken.
quote:
óf dat ze alle mensen met weinig IQ gewoon het stemrecht ontnemen?
Hoog IQ is niet echt een garantie voor een weloverwogen keuze. Ik heb mensen met een hoog IQ soms over politiek horen praten op een manier die niet echt blijk gaf van hun intelligentie.
  woensdag 22 november 2006 @ 00:14:38 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43769349
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:13 schreef knowall het volgende:
Dat is inderdaad een idee. En om iets preciezer te zijn: een slecht idee.
Dat zal wel, daar gaat je linkse kabinet.
pi_43769352
Ik denk niet dat een geheel links kabinet een goed plan is.
pi_43769357
O, je bedoeld dat er een onderscheid tussen úbermenschen en üntermenschen gemaakt moet worden?

Prima idee. Maar dan ben ik wel voorstander dat degene die zich verheven voelen boven alle andere mensen degenen dienen te zijn die geen stemrecht verdienen. Zij zijn immers degenen die ondemocratisch zijn.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_43769361
Omdat mensen gelijkwaardig zijn. Het leven van een intellectueel is niets meer waard dan dat van een ADO supporter.
pi_43769369
Misschien dat 25% iets in de trant van drank & drugs, weet je wel zegt
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_43769387
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:14 schreef onemangang het volgende:
O, je bedoeld dat er een onderscheid tussen úbermenschen en üntermenschen gemaakt moet worden?

Prima idee. Maar dan ben ik wel voorstander dat degene die zich beter verheven voelen boven alle andere mensen degenen dienen te zijn die geen stemrecht verdienen. Zij zijn immers degenen die ondemocratisch zijn.
Diegene die denkt dat hij/zij slim is, is minder slim dan hij/zij denkt
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_43769397
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat zal wel, daar gaat je linkse kabinet.
Mwah, ik denk eerder dat het CDA-PvdA-kabinet dan kansloos verklaard is.
pi_43769712
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:14 schreef onemangang het volgende:

Prima idee. Maar dan ben ik wel voorstander dat degene die zich verheven voelen boven alle andere mensen degenen dienen te zijn die geen stemrecht verdienen. Zij zijn immers degenen die ondemocratisch zijn.
Nee, dat er verschil zou kunnen zijn tussen mensen die duidelijk achter hun keuze staan en hier goede redenen voor hebben en mensen die in het stemhokje zelf nog een keuze maken.
pi_43769739
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:14 schreef freako het volgende:

[..]

Denk je dat er dan mensen op de knop "ik heb er niet over nagedacht" gaat drukken.
[..]

Hoog IQ is niet echt een garantie voor een weloverwogen keuze. Ik heb mensen met een hoog IQ soms over politiek horen praten op een manier die niet echt blijk gaf van hun intelligentie.
Dan moet er een knop komen "ik heb argumenten en heb er wel over nagedacht".
  woensdag 22 november 2006 @ 00:32:26 #13
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_43769862
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee, dat er verschil zou kunnen zijn tussen mensen die duidelijk achter hun keuze staan en hier goede redenen voor hebben en mensen die in het stemhokje zelf nog een keuze maken.
Ben je lid van een politieke partij?
Ull de llebre.
pi_43769877
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:32 schreef bofneger het volgende:

[..]

Ben je lid van een politieke partij?
Heeft dat er mee te maken?
pi_43769967
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Dan moet er een knop komen "ik heb argumenten en heb er wel over nagedacht".
En dan drukt iedereen standaard op die knop. Wie ben jij om voor een ander te bepalen dat zijn of haar mening dom is, enkel en alleen omdat het niet de jouwe is?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_43769992
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:15 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Diegene die denkt dat hij/zij slim is, is minder slim dan hij/zij denkt
Dat is precies wat is bedoel. Maar dan meer in relatie denken slimmer te zijn dan de meeste andere mensen.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 22 november 2006 @ 00:38:12 #17
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_43770020
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Heeft dat er mee te maken?
In zoverre wel dat je daarmee een betrokkenheid benadrukt en je zelf actief de hort opgaat om mensen te overtuigen van de partijpunten en daarmee zwevers over de streep trekt.

Ik kan me wel iets bij jouw punt voorstellen. Graag zou ik het kiezen aan objectieve kenners overlaten, maar die software is nog niet ontwikkeld.
Ull de llebre.
pi_43770051
Ook grappig. Als je mensen hun stemrecht gaat ontnemen op basis van een of andere test voor hun intelligentie, dan ben je blijkbaar van mening dat mensen niet zelf in staat zijn om objectief hun eigen intelligentie te beoordelen. Maar dat geldt dan ook voor jou zelf.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_43770087
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Dit Grondrecht lijkt me belangrijker dan de vraag of iemand zijn of haar stem 'beter' en 'belangrijker' vindt dan die van iemand anders.
pi_43770093
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:09 schreef Skv het volgende:
Het gaat wel over het bestuur van ons hele land..
Het is aan mensen zelf om hun eigen leven te besturen.

Ik stem niet, of ik stem op de partij waarvan ik denk het minste last te hebben, en die in ieder geval niet al te gekke dingen doet.
pi_43770107
Ik heb een bovengemiddeld iq (doe HBO) stemde D66 bij de vorige verkiezingen. Maar nu Pechtold lijsttrekker is weet ik het echt niet meer. Maakt dat mij nu ook minderwaardig?
lollig
pi_43770129
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:42 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik heb een bovengemiddeld iq (doe HBO) stemde D66 bij de vorige verkiezingen. Maar nu Pechtold lijsttrekker is weet ik het echt niet meer. Maakt dat mij nu ook minderwaardig?
Of je HBO doet zegt net zo min iets over je IQ als dat het feit dat ik Universiteit doe iets zou zeggen over het feit of ik al dan niet slimmer dan jou ben.
pi_43770140
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:41 schreef Tirion het volgende:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Dit Grondrecht lijkt me belangrijker dan de vraag of iemand zijn of haar stem 'beter' en 'belangrijker' vindt dan die van iemand anders.
Het gaat niet om discriminatie als mensen zelf aan kunnen geven in hoeverre zij hun stem 'tellend' achten.
Ik blijf er bij dat er verschil moet zijn tussen mensen die ten zeerste overtuigd zijn in hun mening/stem en mensen die op het laatste moment kiezen 'laat ik toch maar voor (...) kiezen.. Waarom weet ik niet'.

Natuurlijk komt dit er nooit door, ik zeg ook niet dat ik het zelf zou willen. Het is ook maar een los idee, hoor..
  woensdag 22 november 2006 @ 00:44:26 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43770158
Wees maar gewoon blij dat het geen stemplicht is .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_43770171
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:41 schreef thijz_da_man het volgende:

[..]

Het is aan mensen zelf om hun eigen leven te besturen.

Ik stem niet, of ik stem op de partij waarvan ik denk het minste last te hebben, en die in ieder geval niet al te gekke dingen doet.
Naïef.
Stem dan de partij die het land in de richting wil sturen die jóu het beste acht. Dan maakt het mij niet uit of dat Marijnissen of Wilders is, maar onthoud je in Godsnaam niet van je stem
Tuurlijk besturen mensen hun eigen leven, maar de politiek bestuurt wel mooi de hele 'overkoepelende organsatie' waarin jij rondloopt en leeft..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')