abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43971097
De calculator van de Rabobank is wel redelijk goed : Rabobank
pi_43971812
Om de tafel kom je altijd een stuk hoger uit dan online. En dat óók met NHG, en met een niet-beleggingshypotheek etc.

En dat gezeur over dat je geen hoge hypotheek moet willen... Kijk naar wat je aan maandlasten kwijt wil zijn. En naar wat de alternatieven zijn. Huren is namelijk ook niet enorm goedkoop...
  woensdag 29 november 2006 @ 02:02:03 #53
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_43981177
Ik kan met mijn 1644 euro bruto per maand volgens die hypotheekadviseur van de Rabobank 140.000 euro hypotheek krijgen .
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:42 schreef draaijer het volgende:
De calculator van de Rabobank is wel redelijk goed : Rabobank
Volgens de site kan ik maar 94k aan scheelt dus nog ruin 40k Oftewel gewoon langsgaan bij hypotheek verstrekkers .

Overigens ben ik het met de poster voor mij eens dat huren duurder is dan kopen Voor 450 euro netto heb ik in de verhuur hier amper iets en bij koop een leuk iets (en wrs winst bij verkoop).

Al ben ik het over nhg oneens , de nhg heb ik bijvoorbeeld niets aan, net als vele kopers met mij ) ik heb zelfs het idee dat je daar pas iets aan hebt bij een bovenmodaal inkomen en een modaal huis (maar dit is na pas een hypotheek gesprek).

[ Bericht 39% gewijzigd door DaMook op 29-11-2006 02:08:22 ]
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_43982502
Met NHG krijg je een lagere rente plus enkele 'garanties', toch?
Het enige nadeel zou kunnen zijn dat je minder hoog kunt met je hypotheek.
pi_44012114
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:29 schreef Mirage het volgende:

[..]

als je een lugibere geldverstrekker vind die dit wil (die zijn er namelijk genoeg), hoe denk je dan dat hij gaat leven ?

ruw geschat zal hij 600 euro aan maandlast hebben
daar komt nog gas water electea bij
hij zal zijn verzekeringen moeten betalen
VVE (appartement heeft meestal een actieve VVE)
dan heeft hij nog geen eens een telefoon
of gegeten en gedronken...

ik vind het onverstandig, maar zoals ik al zei.. het ligt aan je persoonlijke situatie.
TS kan dat het best zelf inzien en uitrekenen (en aannemelijk maken tegenover geldverstrekker)
Hij zal nog niet aan zijn max zitten en over een tijdje komt zijn wederhelft bij hem wonen.

De eerste 2 jaar maar wat minder zuipen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44014959
Kun je ook een hypotheek nemen met een korte looptijd (bv 15 jaar), als dit financieel haalbaar is natuurlijk, of kun je alleen een hypotheek met een looptijd van 30 jaar afsluiten ??
En als dit mogelijk is, kan dat dan ook tegen het rente-percentage van een hypotheek met een looptijd van 30 jaar, of wordt die rente (veel) hoger, omdat je looptijd korter is? De bank wil natuurlijk verdienen aan jou..
  donderdag 30 november 2006 @ 09:17:22 #57
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_44015243
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zonder vast contract kun je sowieso geen hypotheek afsluiten,
Mompelt iets over intentieverklaring van werkgever.... (verstandig is wat anders)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sigmund_Freud op 30-11-2006 13:22:41 (terecht opmerking !) ]
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  donderdag 30 november 2006 @ 09:32:38 #58
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_44015492
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:17 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Mompelt iets over intentieverklaring van werkgever.... (verstandig is wat anders)
Waarom is verstandig anders? Als je een contract voor onbepaalde tijd heb kan je ook buitengeflikkerd worden.

Dan kan je maar beter helemaal geen hypotheek aanvragen..
Lang leve mij! *O*
pi_44017156
Dat vind ik ook ja. Ik werk er nu pas 3 maanden dus voorlopig is het nog helemaal niet zover maar een beetje rondkijken kan nooit kwaad zeg ik altijd maar.
pi_44074048
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:00 schreef Kwelit het volgende:
Kun je ook een hypotheek nemen met een korte looptijd (bv 15 jaar), als dit financieel haalbaar is natuurlijk, of kun je alleen een hypotheek met een looptijd van 30 jaar afsluiten ??
En als dit mogelijk is, kan dat dan ook tegen het rente-percentage van een hypotheek met een looptijd van 30 jaar, of wordt die rente (veel) hoger, omdat je looptijd korter is? De bank wil natuurlijk verdienen aan jou..
Eenmaal, ander maal ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')