abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2006 @ 21:50:14 #201
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43834288
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is toch het optreden van een potentiaalverschil door het veranderingen in een magnetisch veld.
'n spoel is voor stroom wat een condensator is voor spanning; de laatste slaat electrische lading op, de eerste 'magnetische lading'. En in beide gevallen kost 't je energie om daar verandering in te brengen. In 'simpele' hoogspanningsvoedingen wordt dan ook nog wel eens --bij gebrek aan condensators van voldoende capaciteit die 600V en meer kunnen doorstaan-- een smoorspoel gebruikt om rimpel op je voedingsspanning te onderdrukken. D'r even vanuitgaande dat je electiciteitsboer je altijd 220V levert, en geen zwabberende 220V.

Neemt niet weg dat een in gebruik zijnde smoorspoel van 10H net zo link is als een losse, geladen condensator van 500V/ 100uF. En dat die dingen flink kunnen ploffen als er iets mis mee is.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 23 november 2006 @ 21:54:47 #202
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43834452
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:46 schreef Byte_Me het volgende:

ik wilde gewoon weten waar het verschil vandaan kwam. maar toen kwam jij met je reaktie en dan ga ik de diskussie wel aan ja. maar goed, jij weet natuurlijk uit je hoofd hoeveel GW een MTOE is.
Ik heb in m'n eerste reactie al meteen aangegeven waar ik dacht dat je de mist inging. Als je dat niet oppikt, maar in plaats daarvan om een 'motivatie' vraagt, dan ben je niet bezig met 'checken of je berekening wel klopt', maar met 't bedrijven van politiek ('jij mag geen kritiek uiten voor je jezelf hebt verantwoord'). En dat, naar mijn bescheiden mening, is reden genoeg voor
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_43834645
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:54 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik heb in m'n eerste reactie al meteen aangegeven waar ik dacht dat je de mist inging. Als je dat niet oppikt, maar in plaats daarvan om een 'motivatie' vraagt, dan ben je niet bezig met 'checken of je berekening wel klopt', maar met 't bedrijven van politiek ('jij mag geen kritiek uiten voor je jezelf hebt verantwoord'). En dat, naar mijn bescheiden mening, is reden genoeg voor
maar ik wist eigenlijk al dat het probleem niet in jaar --> seconde kon zitten, dat was het eerste wat ik nagekeken had, vandaar dat ik om motivatie vroeg. dus jij was op je teentjes getrapt omdat ik om motivatie vroeg? dat was geen kritiek hoor, ik was gewoon echt benieuwd waar de denk/rekenfout zat.
pi_43859623
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Maar ik ben een voorstander er van om die zonnecellen op grote eiland in oceanen te laten drijven dan hebben we als wereld ook geen probleem meer met landen die moelijk doen.
Dit lijkt mij niet milieuvriendelijk omdat dan grote delen van de zee geen zonlicht meer krijgen.
Fuck you Jane Austen!
pi_43908921
Ik zie allemaal berekeningen staan met betrekking tot de wereldbehoefte aan energie enzo en welke technologie daarvoor de beste oplossing zou bieden, maar kunnen we het ook niet hebben over de energieBESPARINGEN die mogelijk zijn en die het energieverbruik daning naar beneden brengen?

Bijvoorbeeld ieder huishouden 1 hybride auto en daarnaast mischien een efficiente scooter voor stadsgebruik. Energiezuinigere electronica, standbymogelijkheden verbieden, efficientere CVs. En het belangrijkste: minder MENSEN die erbij komen.

Dan zouden we al een groot probleem minder hebben. Verder zou ik kernfusie NAAST de andere alternatieve energiemogelijkheden ontwikkelen. Alle beetjes helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')