een 4000 MW centrale levert 4000*365*24 MWh, oftewel 35 miljard MWh per jaar. klopt dus.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:56 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Met ongeveer 10 liter water kun je dus al genoeg energie opwekken om de wereld rond te rijden![]()
[..]
4000 MW , kwijl![]()
Van CIA factbook:
Electricity - production:95 billion kWh (2004) = 95 miljard kWh = 95.000.000 MW/h = 95.000.000/(365*24) = 10.844 MW aan produktie nodig, een stuk of 4 (tegen die tijd 5 of 6) centrales en je hebt genoeg energie voor heel Nederland![]()
Berekening klopt?
Nee, ik waak over mijn geld en durf wat verder vooruit te kijken dan de meeste mensen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:20 schreef GewoneMan het volgende:
verkapte ik ben een bomenknuffelaar en geloof in sprookjes post![]()
dan zul je zien dat zonne energie niet echt de toekomst heeftquote:Op woensdag 22 november 2006 19:41 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Nee, ik waak over mijn geld en durf wat verder vooruit te kijken dan de meeste mensen.
Waarom niet?quote:Op woensdag 22 november 2006 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dan zul je zien dat zonne energie niet echt de toekomst heeft
de verhouding m2/W pakt voor veel landen niet gunstig uit.quote:
Dat is een kwestie van technologische innovatie. Maar zolang de vraag naar zonnepanelen klein blijft hoef je niet te rekenen op grote vernieuwingen.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
de verhouding m2/W pakt voor veel landen niet gunstig uit.
tenzij de effientie met 800% verbeterd wordt
Neworder vergeet even voor het gemak dat de landen met de meeste zonneschijn rond de evenaar liggen en niet bepaald bekend staan om hun politieke stabiliteitquote:Op woensdag 22 november 2006 19:59 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van technologische innovatie. Maar zolang de vraag naar zonnepanelen klein blijft hoef je niet te rekenen op grote vernieuwingen.
nu china pompt er ettelijke miljoenen in en er is ook nog zoiets als een grens.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:59 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van technologische innovatie. Maar zolang de vraag naar zonnepanelen klein blijft hoef je niet te rekenen op grote vernieuwingen.
Dat is geheel niet relevant. De zon schijnt hier ook, alleen heb je wat meer panelen nodig om dezelfde opbrengst te genereren. Dat is heel wat anders dan de afhankelijkheid van bijvoorbeeld olie en uranium.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:01 schreef gronk het volgende:
Neworder vergeet even voor het gemak dat de landen met de meeste zonneschijn rond de evenaar liggen en niet bepaald bekend staan om hun politieke stabiliteit
Dat zei men ook ooit over computers. Met technologische innovatie is het echter mogelijk grenzen te overschrijden.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
nu china pompt er ettelijke miljoenen in en er is ook nog zoiets als een grens.
en een verbetering van 8x is nogal wat
Een factor 10 meer zonlicht is opeens niet relevant.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:21 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat is geheel niet relevant. De zon schijnt hier ook, alleen heb je wat meer panelen nodig om dezelfde opbrengst te genereren. Dat is heel wat anders dan de afhankelijkheid van bijvoorbeeld olie en uranium.
De hoeveelheid zonlicht rondom de evenaar is niet relevant voor de toepasbaarheid van zonne-energie in Nederland.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:47 schreef gronk het volgende:
Een factor 10 meer zonlicht is opeens niet relevant.![]()
Is hagel een probleem?quote:En dan nog iets, rond de sahel hagelt 't ook niet. Nog zo'n klein detail![]()
POL, de vrijplaatsen voor autisten met een betonblok voor hun kop waar Ballast-Nedam trots op zou zijn is die -------> kant op.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:19 schreef NewOrder het volgende:
De hoeveelheid zonlicht rondom de evenaar is niet relevant voor de toepasbaarheid van zonne-energie in Nederland.
[..]
Is hagel een probleem?
Tenzij je een oppervlak ter grote van Frankrijk ergens in een woestijn van zonnepanelen installeert. Dan heb je genoeg energie voor de hele wereldquote:Op woensdag 22 november 2006 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dan zul je zien dat zonne energie niet echt de toekomst heeft
Aangezien NewOrder 't alleen heeft over nederland vermoed ik dat de wereld van hem kan verrekken.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Tenzij je een oppervlak ter grote van Frankrijk ergens in een woestijn van zonnepanelen installeert. Dan heb je genoeg energie voor de hele wereld
Mee eens, eerst die kutfransen eruit jagen. Of mekaar de hersens in laten slaan zoals de brandweer tegen de politie.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:09 schreef Haushofer het volgende:
Tenzij je een oppervlak ter grote van Frankrijk ergens in een woestijn van zonnepanelen installeert. Dan heb je genoeg energie voor de hele wereld
behalve 's nachtsquote:Op woensdag 22 november 2006 23:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
blijven dromen...quote:Op woensdag 22 november 2006 23:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ga jij dan maar eerst eens de bereking maken en bewijzen dat het niet klopt, want wat haushofer zegt kloptquote:Op donderdag 23 november 2006 00:58 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
blijven dromen...
dat komt nieteens in de buurt van alle stroom die er wereldwijd wordt gebruikt.
om maar te zwijgen over de nachten en de verliezen die geleden zullen worden om die energy te transporteren.
Ik voorzie wat kleine detailprobleempjes met golfslag, stormen, en het transport van tientallen TeraWatt's aan vermogen vanaf dat grote eiland naar het land toe.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Maar ik ben een voorstander er van om die zonnecellen op grote eiland in oceanen te laten drijven dan hebben we als wereld ook geen probleem meer met landen die moelijk doen.
en niet het minste de kostenquote:Op donderdag 23 november 2006 11:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik voorzie wat kleine detailprobleempjes met golfslag, stormen, en het transport van tientallen TeraWatt's aan vermogen vanaf dat grote eiland naar het land toe.
Daarvoor hebben we onze kennis economie en vinden de ingeneurs vast wel slimme oplossingen. Ik denk sowieso niet dat het merendeel van de opgewekt stroom als elektriciteit getransporteerd zal worden, maar dan weer omgezet zal worden in waterstof.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik voorzie wat kleine detailprobleempjes met golfslag, stormen, en het transport van tientallen TeraWatt's aan vermogen vanaf dat grote eiland naar het land toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |