abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2002 @ 17:09:07 #1
5324 SHARKYKING
 More than you think you are
pi_2785361
11 jan - Enrique Bernoldi rijdt ook volgend jaar voor Arrows. Dit heeft het team vandaag bekend gemaakt. "Enrique heeft laten zien zeer snel te kunnen zijn. Vooral tijdens de kwalificaties", aldus Tom Walkinshaw. "Daarnaast laat ie de laatste tijd zien dat hij erg vooruit gaat in het afstellen van zijn auto en presteren in de race. Daarvoor wil ik hem belonen door hem te laten rijden met een competetitieve motor in 2002", aldus de teambaas.

Bernoldi maakte in 2001 zijn Formule 1-debuut. Mede gesteunt door zijn persoonlijke sponsor Red Bull. In dat jaar wist de jonge Braziliaan geen enkel punt te scoren. Komend jaar hoopt Bernoldi wel enkele successen te behalen. "Mijn eerste jaar verliep moeizaam. Toch deed het me goed om te zien dat ik per week progressie boekte. Ik ben Tom Walkinshaw erg dankbaar voor zijn vertrouwen, en zal me voor de volle 100 procent inzetten om in 2002 successen voor onze renstal te behalen", aldus Bernoldi.

Arrows deelde tevens mee dat ze bezetting voor het team tijdens de lancering van hun nieuwe wagen definitief bekend zal maken. De datum voor deze presentatie is nog niet bekend. Jos Verstappen heeft in principe een contract voor komend seizoen, en dus het recht op het andere stoeltje bij de Britse renstal. Toch gaan de laatste weken steeds meer geluiden op dat Heinz Harald Frentzen de plek van de Nederlander zal innemen.

Als ik dat zo lees is het dag jos!!!

-=( Take the way home that leads back to Sullivan Street)=-
pi_2785387
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:09 schreef SHARKYKING het volgende:
11 jan - Enrique Bernoldi rijdt ook volgend jaar voor Arrows. Dit heeft het team vandaag bekend gemaakt. "Enrique heeft laten zien zeer snel te kunnen zijn. Vooral tijdens de kwalificaties", aldus Tom Walkinshaw. "Daarnaast laat ie de laatste tijd zien dat hij erg vooruit gaat in het afstellen van zijn auto en presteren in de race. Daarvoor wil ik hem belonen door hem te laten rijden met een competetitieve motor in 2002", aldus de teambaas.

Bernoldi maakte in 2001 zijn Formule 1-debuut. Mede gesteunt door zijn persoonlijke sponsor Red Bull. In dat jaar wist de jonge Braziliaan geen enkel punt te scoren. Komend jaar hoopt Bernoldi wel enkele successen te behalen. "Mijn eerste jaar verliep moeizaam. Toch deed het me goed om te zien dat ik per week progressie boekte. Ik ben Tom Walkinshaw erg dankbaar voor zijn vertrouwen, en zal me voor de volle 100 procent inzetten om in 2002 successen voor onze renstal te behalen", aldus Bernoldi.

Arrows deelde tevens mee dat ze bezetting voor het team tijdens de lancering van hun nieuwe wagen definitief bekend zal maken. De datum voor deze presentatie is nog niet bekend. Jos Verstappen heeft in principe een contract voor komend seizoen, en dus het recht op het andere stoeltje bij de Britse renstal. Toch gaan de laatste weken steeds meer geluiden op dat Heinz Harald Frentzen de plek van de Nederlander zal innemen.

Als ik dat zo lees is het dag jos!!!

Kan hij gaan doen waar hij goed in is, de grindbakken bijwerken (maar dan nu met een hark).
pi_2785403
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:10 schreef Juup© het volgende:

[..]

Kan hij gaan doen waar hij goed in is, de grindbakken bijwerken (maar dan nu met een hark).

Hebben ze gelukkig ook minder schade aan de grindbakken dit jaar
Rammstein: Dortmund 2001, HMH 2001, Pinkpop 2002, Arnhem 2002, Dortmund 2004, Berlijn 2005
pi_2785419
HaHa Frentzen mag niet in de formule 1 rijden van mij. Wil dat Jos bij Arrows blijft. Jos wil teminste rijden bij Frentzen moet ik altijd denken dat ie het maar voor t geld doet.
pi_2785432
Hoorde laatst dat Jos weer een nieuwe sponsor heeft.
De ANWB.

Nee ik zeg Jos rijd dit seizoen gewoon in de F1

Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
pi_2785441

Zou het echt verloedering van de sport vinden als Jos weg zou moeten. Bernoldi is gewoon niet zo goed als Jos.
Dus... Ik vind dat Jos moet rijden. Heinz Harald echt niet en Bernoldi alleen als het achter Jos is.
pi_2785484
quote:

[..]

Vindt dat nu zo`n oude grap. Ten eerste dat was het eerste jaar dat Jos in de F1 in reed. Daarna is ie alleen maar beter gaan rijden. De laatste jaren als ie in de grindbak kwam was het niet zijn schuld.
Dus kappen met die grindbak grappen die zijn echt niet meer funnie
pi_2785496
Bernie blijft erbij dat Jos ook in 2002 bij Arrows rijd.
Jos was nl. al op 23 Juni 2001 bevestigd.
Nu is het alleen nog wachten op wie de testrijder wordt en dan zal TW zijn Line-Up naar buitenbrengen.
pi_2785513
Jos hoort gewoon in de formule1 en niet die eikel van een HH frentzen die zelfs met een top auto als die williams en die jordan toen fatsoenlijk in de punten kon rijden. Bij arrows zullen ze nog steeds de meeste inhaalacties moeten doen in het begin van de race en daarin is Verstappen gewoon Koning.

Ik hoop echt dat Jos kan blijven rijden

pi_2785524
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:17 schreef BernieEcclestone het volgende:
Nu is het alleen nog wachten op wie de testrijder wordt en dan zal TW zijn Line-Up naar buitenbrengen.
Maar TW kennende zal hij niet zo moeilijk doen om jos er uit te gooien. Kijk naar De La Rosa vorig jaar had ook een contract en werd er toch uit geknikkerd.
Ik ben vandaag zo vrolijk
pi_2785543
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:19 schreef Schumi01 het volgende:

[..]

Maar TW kennende zal hij niet zo moeilijk doen om jos er uit te gooien. Kijk naar De La Rosa vorig jaar had ook een contract en werd er toch uit geknikkerd.

DeLaRosa had een manager die opeens meer geld wou zien daarom mocht Pedro vertrekken.
pi_2785551
quote:
Spuit 11.

Het is wel duidelijk dat je de F1 en Jos op zich niet volgt.

Verderest is dit gewoon de knoop tussen HHF en EB die door is gehakt ten faveure van Enrique. Paniekerig gedoe altijd.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  vrijdag 11 januari 2002 @ 17:26:21 #13
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_2785595
Hmm... op the website van Arrows wordt Jos genoemd als "OrangeArrows' No 1 driver".

Is deze site na 't einde van vorig seizoen nog niet ge-updated?

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_2785602
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:16 schreef Slayher het volgende:

[..]

Vindt dat nu zo`n oude grap. Ten eerste dat was het eerste jaar dat Jos in de F1 in reed. Daarna is ie alleen maar beter gaan rijden. De laatste jaren als ie in de grindbak kwam was het niet zijn schuld.

Ach, mensen die nu nog zulke belegen "grappen" maken, geven daarmee alleen maar aan dat ze de F1 helemaal niet volgen.

Dus laat ze lekker dom lullen, ze maken zichzelf alleen maar belachelijk bij de mensen die er wel wat van af weten.

pi_2785648
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:21 schreef BernieEcclestone het volgende:

[..]

DeLaRosa had een manager die opeens meer geld wou zien daarom mocht Pedro vertrekken.

Dat wist ik niet.
Hij is er alleen maar beter van geworden nu hij bij Jaguar zit.
Ik ben vandaag zo vrolijk
pi_2785710
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:19 schreef Schumi01 het volgende:

[..]

Volgens mij had De la Rosa toen alleen een mondelinge overeenkomst en geen contract, Jos heeft nu wel een officieel (schriftelijk) contract.
  vrijdag 11 januari 2002 @ 23:07:22 #17
15951 raikkonen
Go Kimmmmi!!!!
pi_2789175
hier wordt ik zo moe van

mensen die niks in F1 zien moeten zich er ook niet mee bemoeien ga lekker voetbal kijken

To finish first, you first have to finish!
pi_2789242
haha. ik las de zin alsvolgt: verstappen wordt schat, ik zo gewipt.
pi_2789308
het gaat echt alleen maar om geld in dat wereldje
het is duidelijk dat Verstappen 10x zo goed kan rijden als die Bernoldi maar Arrows kan niet eens een goeie wagen voor Verstappen regelen anders was ie veel hoger geeindigt. Als ze Bernoldi boven Verstappen kiezen gaat dat dus alleen maar om het geld (hij zal wel vet bij moeten dokken)
pi_2789444
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:17 schreef BernieEcclestone het volgende:
Juist TE vroeg bevestigd.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
pi_2789918
Ik kreeg ook een vreemd gevoel toen ik het bericht las op de Verstappen Nieuws Pagina.

Als het echt zo is dat Verstappen rijdt, dan zou TW dat toch ook meteen kenbaar maken? En dan niet zeggen dat de Line-Up binnenkort bekend wordt gemaakt. Dan kan ie zeggen dat ie binnenkort bekend maakt wie de testrijder wordt. Of zeggen dat ie bekend maakt of Verstappen of Bernoldi nummer 1-rijder wordt.

Ik vrees het ergste... het is TE stil rond Verstappen.

zaterdag 12 januari 2002 @ 12:57:19 #22
13556 PokerFace
Soy un perdedor...
pi_2792139
Ik hoop maar dat Prost blijft bestaan, dat H2F daar blijft en dat Walkinshaw op deze manier alleen maar aandacht voor zijn team wil hebben...

Als Arrows echt Frentzen of Jos voor het geld nemen dan kunnen ze deze reclame wel gaan plaatsen...

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 januari 2002 @ 13:03:10 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_2792159
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 23:15 schreef bixister het volgende:
haha. ik las de zin alsvolgt: verstappen wordt schat, ik zo gewipt.

Blijkbaar hebben ze weinig gevoel voor humor, die F1 knullen.
Tenminste, aan de reacties op je post te zien bixis
pi_2793259
(11 januari 2002) Enrique Bernoldi rijdt ook in 2002 voor Orange Arrows.Enrique heeft zichzelf bewezen als een snelle coureur, vooral in de kwalificaties waarbij hij tien keer de snelste van het team was, aldus teambaas Tom Walkinshaw in een vanmiddag vrijgegeven officiele verklaring. De 23-jarige Braziliaan zei vanmiddag: ik heb een zwaar jaar gehad in 2001, maar ik heb ook vooruitgang geboekt. Ik wil Tom bedanken voor zijn vertrouwen en zal 100% geven om 2002 een succes te maken.

(Bron: JosVerstappen Homepage)

Dit is toch lachwekkend? "vooral in de kwalificaties," nou nou nou,
Erg overtuigend komt het er niet uit.

Om maar niet te spreken over RedBull-Bernoldi "maar ik heb toch ook vooruitgang geboekt".

Wat een zielig stel vormt dat samen zeg, ik wil er niet aan denken wat RedBull-Bernoldi (die volgens Jos en de rest van de F1-wereld toch al als een mietje bekend staat) s'avond allemaal doet bij Tom op z'n hotelkamer.

"Swallow!SWALLOW!! you little horny Redbull of me!"

[Dit bericht is gewijzigd door Sohobo op 12-01-2002 16:02]

pi_2793268
quote:
Verstappen wordt schat ik zo gewipt!!!!
Door z'n vrouw misschien.
Ik denk dat ik het wel eens eerder vergeten ben.
pi_2793296
deze al gezien?

komt van de BBC

quote:
The Arrows team have admitted that they want Heinz-Harald Frentzen rather than Jos Verstappen in their driver line-up this season.

Verstappen is under contract but Arrows said on Friday that they are in talks with Frentzen to partner Brazilian Enrique Bernoldi, who has been confirmed as one of the team's drivers.
Arrows boss Tom Walkinshaw announced in the course of last season that he had taken up their option on Verstappen - but the Dutchman will be dropped if they secure Frentzen.

An Arrows spokeswoman said: "Jos was confirmed a long time ago but there is no secret to the fact that Tom has been talking to Heinz-Harald.

"Everyone's going to have to wait and see what happens with that."
According to some reports, Frentzen has already signed an Arrows contract, but the team denies this.

It is possible that Arrows are waiting for Frentzen to resolve his contractual dispute with rival team owner Eddie Jordan so they can be sure the German will be free to concentrate on the season ahead.

Frentzen has taken Jordan to court for damages after being sacked after the British Grand Prix in July last year.
That would put the pressure on Frentzen to resolve his dispute quickly - the season starts on 3 March in Australia.

Arrows announced in a statement on Friday that Bernoldi would stay on in 2002 - but the release made no mention of Verstappen or Frentzen.

Walkinshaw said he had retained the Brazilian because of the pace he had shown in his debut season in 2001.

However, Bernoldi's close relationship with major Arrows sponsor Red Bull, the energy drink brand, is also crucial to the decision.
Walkinshaw said: "Enrique has proven himself to be very quick from the outset, particularly in qualifying where he has been our lead driver on 10 occasions.
"What has impressed us most recently is his growing confidence in setting up the car and his race performances.
"I feel the investment in taking a rookie last season will be well rewarded when we give him a competitive package in 2002."

Arrows have high hopes of progressing this season after securing a deal to run the same Cosworth engines as used by the Jaguar team.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_2793317
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 16:04 schreef Argento het volgende:
deze al gezien?

komt van de BBC
[..]

Bernie wordt hier zo moe van
pi_2793622
Vertel me ns, waarom wordt je er zo moe van?

Je gelooft het verhaaltje niet?

Truth hurts?

Vertel het ns, wat is het probleem?

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_2793684
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 16:42 schreef Argento het volgende:
Vertel me ns, waarom wordt je er zo moe van?

Je gelooft het verhaaltje niet?

Truth hurts?

Vertel het ns, wat is het probleem?

Al dat gespeculeer en geroddel,het is al een half jaar bekend dat Jos ook in 2002 uitkomt voor Arrows.
pi_2794403
quote:
het is al een half jaar bekend dat Jos ook in 2002 uitkomt voor Arrows
Das een beetje dommig argument van je beste Bernie.

Ten eerste, Jos tekende zijn contract toen Arrows nog niet wist of kon weten dat Frentzen voor hen bereikbaar en beschikbaar zou worden. Du moment dat dat zo bleek te zijn, ontstond er onzekerheid over Jos' contract.

Daarbij, het enkele hebben van een contract, garandeert nog niet de nakoming ervan.

In het stukje van de BBC geeft Arrows onomwonden toe dat ze liever Frentzen hebben dan Verstappen, en dat Verstappen gedropt zal worden op het moment dat Frentzen zijn handtekening zet.

Frentzen heeft een vordering op Jordan over gemiste inkomsten van (een gedeelte van) 2001 en 2002 (Frentzens contract bij Jordan liep tot en met 2002). Dat betekent dat Frentzen het zich kan veroorloven om praktisch gratis voor Arrows te rijden. Een rijder van het kaliber van Frentzen die bovendien nog ns bijna niets kost, TW zal wel gek zijn als hij daar niet op in zou gaan.

Last but not least, in het persbericht waarmee Arrows gisteren bevestigde dat Bernoldi voor hen zou rijden in 2002, werd met geen woord gerept over Jos Verstappen. Sterker nog, Arrows zei dat de definitieve lineup pas in de nabije toekomst zou worden gepresenteerd. Dat betekent dat de lineup nu nog niet definitief is. Hij zou wel definitief zijn als Arrows van plan was Jos' contract na te komen, maar hij is dus niet definitief. Ergo: Voorlopig gaat Arrows achter Frentzen aan en als ze daarin geen succes hebben, zal Jos rijden voor Arrows. Voorlopig spreken de feiten en omstandigheden in het nadeel van Jos.

pi_2795421
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 18:23 schreef Argento het volgende:

bla bla bla

Bernie dommig,Nee Bernie wordt een beetje heel moe van mensen die denken dat Jos 3 Maart niet aan de start staat.
Bernie heeft er namelijk nog steeds vol vertrouwen in dat TW zich aan het contract houd,en terkt zich nix aan van al de geruchten en onzin verhalen die in de pers verschijnen.
Bezoek ook eens het Verstappen-forum,daar houden ze nl. wel van een potje paniekzaaierij
  zaterdag 12 januari 2002 @ 20:05:57 #32
215 misterDre
Paint it black!
pi_2795484
En....heeft Verstappen al gewipt?
pi_2795568
quote:
Bernie heeft er namelijk nog steeds vol vertrouwen in dat TW zich aan het contract houd,en terkt zich nix aan van al de geruchten en onzin verhalen die in de pers verschijnen.
fase 1: denial

Ogenkleppengedrag van een kleuter niet kan en wil accepteren dat ie zn zin niet krijgt. Zon kleuter die zn handjes voor zn ogen doet en stellig opmerkt: jij bent er niet want ik zie je niet.

pi_2795610
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 20:15 schreef Argento het volgende:

[..]

fase 1: denial

Ogenkleppengedrag van een kleuter niet kan en wil accepteren dat ie zn zin niet krijgt. Zon kleuter die zn handjes voor zn ogen doet en stellig opmerkt: jij bent er niet want ik zie je niet.

umm wie's hier nou de kleuter dan?
pi_2795791
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 17:16 schreef Slayher het volgende:

[..]

Eg wel
  zaterdag 12 januari 2002 @ 20:41:50 #36
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_2795837
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 18:23 schreef Argento het volgende:
In het stukje van de BBC geeft Arrows onomwonden toe dat ze liever Frentzen hebben dan Verstappen, en dat Verstappen gedropt zal worden op het moment dat Frentzen zijn handtekening zet.
Ik zie nergens dat Arrows dat heeft gezegd? Zal ik het stukje van de BBC waar het jou klaarblijkelijk om gaat letterlijk vertalen?

Het dikgedrukte stukje is niet relevant, want dat is geen quote van Arrows. Bovendien zijn de onderstaande paar alinea's wederom geen quotes van Arrows, maar van de betreffende journalist.

quote:
An Arrows spokeswoman said: "Jos was confirmed a long time ago but there is no secret to the fact that Tom has been talking to Heinz-Harald.

Een vertegenwoordiger Arrows zei: "Jos is een hele tijd geleden bevestigd, maar het feit dat Tom gesproken heeft met Heinz-Harald is geen geheim.

Ten eerste:
Wanneer is deze quote gezegd door de vertegenwoordiger? Nadat Bernoldi bevestigd werd? Zoja, zou ik inderdaad me even achter m'n oor krabben. Aangezien Bernoldi pas 24 uur (ms. iets langer) bekend is, en dit nieuwsbericht al de nodige uren oud is, vermoed ik dat die quote VOOR vrijdag is gedaan. Tsja, op dat moment was er nog niet bekend dat Bernoldi voor Arrows zou rijden in 2002, en op dat moment was er dus nog een plaatsje beschikbaar.

Bovendien kan ik uit de quote (waaruit het hele bericht gebaseerd blijkt te zijn) niet opmaken dat Jos Verstappen vervangen gaat worden door Heinz Harald Frentzen.

Mijn eigen punten:

• Heinz Harald Frentzen is gedumpt door zijn sponsor Deutsche Bank, en is naarstig op zoek naar sponsors om Verstappen uit een contract te kopen waar geen uitkoopclausule in staat vermeld. Frentzen zou, indien er wel een uitkoopclausule in zou staan, dit uit eigen zak kunnen betalen, maar aangezien dit nog niet is gebeurd zal er een reden voor zijn dat zijn aanstelling als coureur nog niet bekendgemaakt is.
  • Iedereen schreeuwt dat Tom Walkinshaw alleen maar uit is op geld, maar aangezien Frentzen op het moment alleen maar meer geld kost, mocht Verstappen uitgekocht worden, blijkt dit niet waar te zijn. (het salaris van Jos zal echt niet hoger zijn dan dat van Frentzen, gezien Frentzens CV). Ook miljonairs willen geld verdienen.
  • Jos heeft een contract getekend, Heinz-Harald nog geen (zegt 'ie zelf op z'n website...waarom zou je je fans voorliegen, wanneer je "I can't give any comments on that yet" kan zeggen?).
  • Prost heeft zich blijkbaar ternauwernood uit de schulden geholpen en kan gaan rijden. Frentzen heeft in diverse interviews gezegd dat 'ie liever voor Prost zou rijden. Geef hem in de basis eens ongelijk: Prost doet niets onder voor Arrows, vermoedelijk zelfs niet eens zo gek veel op financieel vlak. Beide teams kampen met financiele problemen.
  • De prestaties van Frentzen steken relatief gezien niet af tegen die van Verstappen. Ze zijn beiden aan elkaar gewaagd, hoewel Jos minder kansen heeft gehad wat teams en materiaal betreft (Frentzen heeft b.v. slechts 3 overwinningen terwijl hij voor Williams en Jordan heeft gereden).
  • De laatste twee jaar is Frentzen toch min of meer gedegradeerd tot tweede coureur bij Jordan, vanwege zijn matige prestaties. Ook dat zou dus niet echt een reden zijn om hem als Verstappens vervanger in te lijven.
  • pi_2795891
    Eindelijk iemand die het spel door heeft. Chapeau Twi.

Het BBC bericht is een door de journalist zelf inelkaar geknutseld stukje BS waarbij ie allerlei zaken uit hun verband rukt.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
    pi_2796072
    Op zaterdag 12 januari 2002 20:41 schreef twi het volgende:
    quote:
    Ik zie nergens dat Arrows dat heeft gezegd? Zal ik het stukje van de BBC waar het jou klaarblijkelijk om gaat letterlijk vertalen?
    Als je een beetje begrijpend leest, dan zie je dat BBC uit de woorden van de woordvoerder van Arrows de conclusie trekt dat zij Frentzen preferen boven Verstappen.
    quote:
    Ten eerste:
    Wanneer is deze quote gezegd door de vertegenwoordiger? Nadat Bernoldi bevestigd werd? Zoja, zou ik inderdaad me even achter m'n oor krabben. Aangezien Bernoldi pas 24 uur (ms. iets langer) bekend is, en dit nieuwsbericht al de nodige uren oud is, vermoed ik dat die quote VOOR vrijdag is gedaan. Tsja, op dat moment was er nog niet bekend dat Bernoldi voor Arrows zou rijden in 2002, en op dat moment was er dus nog een plaatsje beschikbaar.
    Dus jij denkt dat Arrows enkele uren voor de bevestiging van Bernoldi, nog niet wist dat Bernoldi zou rijden in 2002?
    quote:
    Bovendien kan ik uit de quote (waaruit het hele bericht gebaseerd blijkt te zijn) niet opmaken dat Jos Verstappen vervangen gaat worden door Heinz Harald Frentzen.
    Zowel de BBC als ikzelf hebben er weinig moeite mee om dat uit het stukje te concluderen. De Arrows-woordvoerder zegt letterlijk: Wij hebben nu wel Jos gecontracteerd maar dat weerhoudt ons er niet van met Frentzen in onderhandeling te treden.
    quote:
    Mijn eigen punten:
  • Heinz Harald Frentzen is gedumpt door zijn sponsor Deutsche Bank,
  • Deutsche Bank was nooit een persoonlijke sponsoer van Frentzen, maar gewoon een sponsor van Jordan.

quote:
    en is naarstig op zoek naar sponsors om Verstappen uit een contract te kopen waar geen uitkoopclausule in staat vermeld.
    Een contract hoeft niet expliciet een afkoopsom te vermelden om voor ontbinding in aanmerking te komen. Dan noem je het wellicht geen afkoopsom, maar een schadevergoeding.
    quote:
    Frentzen zou, indien er wel een uitkoopclausule in zou staan, dit uit eigen zak kunnen betalen, maar aangezien dit nog niet is gebeurd zal er een reden voor zijn dat zijn aanstelling als coureur nog niet bekendgemaakt is.
    Tuurlijk, Frentzen zit nog met zijn vordering op Jordan. Jordan heeft een contract ontbonden dat liep tot en met 2002. Frentzen heeft dus nog wat te goed van Jordan over 2002, dus Frentzen is met Arrows aan het bekijken wat zij hem kunnen bieden voor 2002, waarna hij zijn schade kan bepalen en vervolgens zulks kan gaan vorderen bij Jordan. Die dingen kosten tijd ja. Bovendien zal Arrows eerst ns ff netjes met Verstappen af willen rekenen, en dat kost ook tijd.

Bovendien, hoe langer de definitieve rijderspresentatie op zich laat wachten, hoe minder positief voor Jos. Het is al opmerkelijk genoeg dat er bij de Bernoldi-aankondiging met geen woord over Verstappen werd gerept. Als alles voor Jos in kannen en kruiken was, dan had Arrows nu haar rijders lineup rond gehad. Maar die is niet rond, want Arrows zegt toe de lineup pas in de nabije toekomst definitief bekend te kunnen maken.

quote:
  • Iedereen schreeuwt dat Tom Walkinshaw alleen maar uit is op geld, maar aangezien Frentzen op het moment alleen maar meer geld kost,
  • Dat is nou je grootste fout. Frentzen had tot en met 2002 een contract bij Jordan. Een schadevergoeding van Jordan behelst dus ook 2002. In ide omstandigheid is Frentzen in de positie om een ultralaag salaris van Arrows te accepteren, omdat de rest op grond van schadevergoedingsverplichting aan de zijde van Jordan, door Jordan gecompenseert zal moeten worden.

quote:
  • Prost heeft zich blijkbaar ternauwernood uit de schulden geholpen en kan gaan rijden. Frentzen heeft in diverse interviews gezegd dat 'ie liever voor Prost zou rijden. Geef hem in de basis eens ongelijk: Prost doet niets onder voor Arrows, vermoedelijk zelfs niet eens zo gek veel op financieel vlak. Beide teams kampen met financiele problemen.
  • ???

Prost heeft nog niet eens een motorendeal kunnen bevestigen en jij denkt dat ze niets onder doen voor Arrows?!?!? Frentzen is ook niet achterlijk en heeft zeker de laatste 2 maanden niet meer geroepen dat hij zo graag naar Prost wil. Waarom zou hij ook. Prost zal hoe dan ook niet klaar zijn voor 2002 en dus, in het beste geval met een achterhaald concept aan de start verschijnen. De band die Frentzen met Prost heeft is niet ouder dan een raceje of 6 in 2001. Ik denk dat Frentzen Prost nu al vergeten is.

quote:
  • De prestaties van Frentzen steken relatief gezien niet af tegen die van Verstappen. Ze zijn beiden aan elkaar gewaagd, hoewel Jos minder kansen heeft gehad wat teams en materiaal betreft (Frentzen heeft b.v. slechts 3 overwinningen terwijl hij voor Williams en Jordan heeft gereden).
  • Kansen krijg je omdat je wat laat zien. Jos stapt hoger in maar glijdt sneller en dieper weg dan Frentzen. Frentzen stapte lager in, maar bereikte meer. Wist zowel Williams als Jordan voor zijn diensten te interesseren, Jos slaagde daar niet in. Werd bij Williams ontslagen maar maakt wel 2 seizoen vol. Bracht ook Jordan nog even haar meest succesvolle seizoen ever. Daarnaast zal forix.com je dicteren dat Frentzens erelijst langer en indrukwekkender is dan die van Jos Verstappen.

pi_2796409
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2002 21:06 schreef Argento het volgende:
    Als je een beetje begrijpend leest, dan zie je dat BBC uit de woorden van de woordvoerder van Arrows de conclusie trekt dat zij Frentzen preferen boven Verstappen.
    En als jij nog even iets beter leest zie je dat dit Arrows boss Tom Walkinshaw announced in the course of last season that he had taken up their option on Verstappen stukje een bekend feit is maar vervolgens dit stukje
    - but the Dutchman will be dropped if they secure Frentzen.
    een hersenkronkel is van de journalist.

Verder is er niks bijzonders met deze quote An Arrows spokeswoman said: "Jos was confirmed a long time ago but there is no secret to the fact that Tom has been talking to Heinz-Harald. en refereert ze hiermee aan het feit dat HHF en Bernoldi in de race zijn voor de 2e stoel.
    Oftewel, dit is een statement voordat met Bernoldi de kogel door de kerk was.

Denk je nu echt dat een of ander perskippetje ( Emily heet ze ) dergelijke informatie ( dat Jos het kan schudden als HHF er komt ) eerder mag bekend maken dan dat TW dat zegt? Als ze zoiets al zou zeggen doet ze dat in een officieel persreport als woordvoerster van Tom. Zoiets als Tom said...blah blah.

En deze quote "Everyone's going to have to wait and see what happens with that." wijst op de toendertijd nog aankomende Bernoldi bevestiging.

Dus aan de twijfelnichten: wacht nou maar rustig even af i.p.v. al die cowboyverhaaltjes rond te spuien voordat julie jezelf straks nog belachelijker maken.

pi_2797203
    ADI-JOS
    [b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
      zaterdag 12 januari 2002 @ 23:32:46 #41
    10796 DonorHoofd
     Rocker Rocks
    pi_2797309
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2002 23:20 schreef Guus het volgende:
    ADI-JOS
    ook de leukste thuis Guus?
    [b][url=http://www.orlandorays.com/]You need a Closer,Call 0900-Rocker for a fastball, slider or split-finger 97mph[/url] [/b]
    pi_2797327
    Als ze Jos droppen hoop ik dat het nooit meer wat wordt met Arrows. Hoe hala je het toch in je hoofd om Jos te laten gaan ... onbegrijpelijk..
    (ja, ik weet het .. geld)
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
      zondag 13 januari 2002 @ 00:43:32 #43
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_2797977
    Als je er nou gewoon vanuit gaat dat Jos niet rijdt volgend jaar, kan het alleen maar meevallen. Wel zo simpel.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_2800893
    quote:
    En als jij nog even iets beter leest zie je dat dit Arrows boss Tom Walkinshaw announced in the course of last season that he had taken up their option on Verstappen stukje een bekend feit is maar vervolgens dit stukje
    - but the Dutchman will be dropped if they secure Frentzen. een hersenkronkel is van de journalist.
    Geen hersenkronkel, maar een conclusie die rechtstreeks volgt uit de woorden van de Arrows-woordvoerster. Een kwestie van begrijpend lezen. Andrew Benson van Autosport is niet de eerste de beste journalist, en ik acht hem wel in staat de woorden van een Arrows-woordvoerder op waarde te schatten. Zeker als ze zo weinig te raden overlaten.
    quote:
    Verder is er niks bijzonders met deze quote An Arrows spokeswoman said: "Jos was confirmed a long time ago but there is no secret to the fact that Tom has been talking to Heinz-Harald. en refereert ze hiermee aan het feit dat HHF en Bernoldi in de race zijn voor de 2e stoel.
    Oftewel, dit is een statement voordat met Bernoldi de kogel door de kerk was.
    Ze zegt, Jos is een poosje terug bevestigd MAAR het is geen geheim dat we met Frentzen praten. Waarom zouden ze de omstandigheid dat ze met Frentzen praten, tegenover de omstandigheid dat Jos reeds bevestigd is, stellen? het woordje 'maar' houdt immers een strijdigheid of een beperking in. Het feit dat ze met Frentzen praten, is dus strijdig met of beperkend voor de omstandigheid dat Jos een poosje terug bevestigd is.

Bovendien, als jij gelijk zou hebben met je verhaal, en Jos van een zitje bij Arrows verzekerd zou zijn, dan zou Arrows nu haar complete lineup definitief rondhebben.
    Maar dat zeggen ze niet. Ze hebben het over Bernoldi, en dat ze de definitieve lineup pas over een poosje bekend kunnen maken, waarbij er met geen woord over Jos gerept wordt.

Dus hoe je het wendt of keert, Jos' zitje is afhankelijk van de omstandigheid dat Arrows met Frentzen haar zin niet krijgt.

pi_2802716
    quote:
    Op zondag 13 januari 2002 13:36 schreef Argento het volgende:
    Geen hersenkronkel, maar een conclusie die rechtstreeks volgt uit de woorden van de Arrows-woordvoerster. Een kwestie van begrijpend lezen. Andrew Benson van Autosport is niet de eerste de beste journalist, en ik acht hem wel in staat de woorden van een Arrows-woordvoerder op waarde te schatten. Zeker als ze zo weinig te raden overlaten.
    Je gaat er vanuit dat dit alles is gezegd nadat Bernoldi is bevestigd.

En ik zeg juist dat dat niet het geval is. Dit commentaar stamt van eerder die dag, een dag ervoor of misschien wel een week eerder. Benson heeft er zijn eigen verhaal van gebreid en ik geloof er geen barst van. Ook de BBC is al herhaaldelijk met hoaxen op de proppen gekomen.

quote:
    Ze zegt, Jos is een poosje terug bevestigd MAAR het is geen geheim dat we met Frentzen praten. Waarom zouden ze de omstandigheid dat ze met Frentzen praten, tegenover de omstandigheid dat Jos reeds bevestigd is, stellen? het woordje 'maar' houdt immers een strijdigheid of een beperking in. Het feit dat ze met Frentzen praten, is dus strijdig met of beperkend voor de omstandigheid dat Jos een poosje terug bevestigd is.
    Djeez. Hier komen we niet uit. Je ziet spoken. Het woordje 'maar' kan op allerlei manieren worden geintepreteerd vooral afhankelijk van de vraagstelling die haar is voorgelegd. Bijvoorbeeld:

Vraag: " We all know that Jos is aready under contract. There have been rumours that HHF is talking with Arrows about the second chair. So is Enrique. Can you confirm that u are really discussing with HHF about a contract?"

Antwoord: "Jos was confirmed a long time ago but there is no secret to the fact that Tom has been talking to Heinz-Harald"

Oftewel nogmaals een bevestiging dat men ( op dat moment ) met HHF aan het praten is omdat men zich daarover nooit duidelijk heeft uitgelaten. Die het dus nu niet geworden is.

quote:
    Bovendien, als jij gelijk zou hebben met je verhaal, en Jos van een zitje bij Arrows verzekerd zou zijn, dan zou Arrows nu haar complete lineup definitief rondhebben.
    Maar dat zeggen ze niet. Ze hebben het over Bernoldi, en dat ze de definitieve lineup pas over een poosje bekend kunnen maken, waarbij er met geen woord over Jos gerept wordt
    Logisch. Er ontstaat nu een hoop consternatie wat nog meer publiciteit doet opleveren. Hoe vaak het woord Arrows nu wel niet gevallen is de laatste maanden moet TW en zijn sponsors toch wel erg deugd doen...

Tot het officiele full-lineup persstatement of de presentatie van de nieuwe auto speculeert iedereen zich scheel. Precies wat Walkinshaw wil. Goeie tactiek om nog wat sponsors over de streep te trekken : " Look how popular we are ! ".
    Komt misschien knullig over maarja, het is toch wel bekend dat ook TW een erg krappe begroting heeft ( de motoren zijn ook al te laat betaald ) dus hij perst er blijkbaar alles uit op deze manier.

Jos moet uiteraard het spel, graag of niet, meespelen en houdt zich voor de domme. Intussen zit hij vrolijk te karten in Amsterdam. Iemand die op kiepen staat en twijfelt over zijn positie zou al met Prost of Minardi aan tafel zitten. Stoddart zou hem immers wel willen.

Iedereen die er een doemverhaaltje van wenst te maken moet dat maar lekker doen. We zullen straks wel zien wat waarheid en nonsens is.

pi_2806746
    quote:
    Je gaat er vanuit dat dit alles is gezegd nadat Bernoldi is bevestigd.
    En ik zeg juist dat dat niet het geval is. Dit commentaar stamt van eerder die dag, een dag ervoor of misschien wel een week eerder. Benson heeft er zijn eigen verhaal van gebreid en ik geloof er geen barst van. Ook de BBC is al herhaaldelijk met hoaxen op de proppen gekomen.
    Nee hoor, daar ga ik helemaal niet vanuit. Is ook niet echt relevant. Je mag wel veronderstellen dat het vlak voor de bevestiging is opgetekend door Benson, waarom zou hij anders zo lang wachten met het wereldkundigmaken van dit nieuws. Tegenwoordig met deze communicatiemiddelen is een bericht heel actueel zodra het gepubliceerd wordt.

Ze actueel dat de betrokken Arrows-woordvoerder op dat moment al geweten moet hebben van Bernoldi's aanblijven. Immers zoiets is intern wel wat langer bekend voor dat het wereldkundig gemaakt wordt.

Daarbij, zon woordvoerder verzint dat niet uit eigen hoofde, die brengt is een spreekbuis van het team. Wat de woordvoerder in die hoedanigheid zegt, dat zegt zij namens het team.

quote:
    Djeez. Hier komen we niet uit. Je ziet spoken.
    En ik denk dat jij een beetje moeite hebt met de waarheid.
    quote:
    Het woordje 'maar' kan op allerlei manieren worden geintepreteerd vooral afhankelijk van de vraagstelling die haar is voorgelegd. Bijvoorbeeld:
    Vraag: " We all know that Jos is aready under contract. There have been rumours that HHF is talking with Arrows about the second chair. So is Enrique. Can you confirm that u are really discussing with HHF about a contract?"

Antwoord: "Jos was confirmed a long time ago but there is no secret to the fact that Tom has been talking to Heinz-Harald"

In dat geval zou er in die constructie melding worden gemaakt van de positie van Enrique. Maar nee, het is uitsluitend de positie van Jos die tegenover de positie van HHF wordt gezet. En het woordje 'maar' is daarin wel degelijk veelzeggender dan jij zou willen, het woordje maar kan immers niet veel anders dan een strijdigheid inhouden t.a.v. van de voorafgaande bijzin. En die bijzin luidt nou juist: we have confirmed Jos a few times (of iets met die strekking). Dat kan dus alleen maar betekenen dat Arrows HHF in gedachten heeft voor de positie van Jos, ondanks dat deze een contract heeft.

Arrows heeft dat inderdaad een aantal malen bevestigd, maar de laatste keer is al weer even geleden. En dat is opvallend. Kun je zeggen dat Arrows niet aan het bevestigen kan blijven, maar juist nu is er verregaande onzekerheid ontstaan in de media. Er is immers geen enkel bericht, van welke nieuwsbron dan ook, die de positie van Jos als zonder meer veilig omschrijft (hoe graag de fans dat ook zouden willen), juist nu is er behoefte aan bevestiging. Het zou voor Arrows een kleine moeite zijn om nu voor eens en voor altijd Jos voor 2002 te bevestigen.

Maar nee, in plaats daarvan stellen ze in hun persbericht omtrent Enrique dat ze de lineup pas in de nabije toekomst bekend kunnen maken.

Dat ze dat doen in een hang naar extra publiciteit lijkt me een wel zeer vergezochte reden. Als dat de achterliggende gedachten is geweest, waarom hebben ze Jos dan uberhaupt al een aantal malen bevestigd? Dat zou de verrassing toch te niet doen? Waarom hebben ze Bernoldi dan nu al bevestigd? Druk van RedBull? Waarom, sponsoren vinden die onzekerheid toch leuk? Bovendien zou het wel heel toevallig zijn als Arrows de boel stil wil houden in precies de tijd die het Frentzen kost om iets overeen te komen met Prost.

Bovendien zou het wel heel humoristisch zijn als Arrows met zo iets doorzichtigs de complete F1media weet te foppen, maar dat jij het allang zou hebben doorzien.

Het feit dat Arrows tot op heden haar rijders lineup niet definitief kan aankondigen en Frentzen niet kan aankondigen bij welk team ie gaat rijden, zegt voldoende. Tenzij je niet instaat bent om linken te leggen, maar de link is dus dat Arrows met Frentzen bezig is en vice versa.

quote:
    Komt misschien knullig over maarja, het is toch wel bekend dat ook TW een erg krappe begroting heeft ( de motoren zijn ook al te laat betaald ) dus hij perst er blijkbaar alles uit op deze manier.
    Waarom zo moeilijk doen? Hij kan de begroting ook wat oprekken door Frentzen praktisch gratis te contracteren. Frentzens inkomen over 2002 zal bestaan uit de schadevergoeding die Jordan hem verschuldigd heeft. Betaalt Arrows hem wel, dan zal dat in mindering moeten komen op zijn vordering op Jordan, dat gedeelte is immers geen schade. Per saldo maakt het niet uit en is Frentzen vrij om zijn diensten 'gratis' aan te bieden. Je zou wel gek zijn om iemand met zon staat van dienst voor die 'prijs' te laten gaan. Daarbij bedenkende wat Frentzen met de Prost liet zien.
    quote:
    Jos moet uiteraard het spel, graag of niet, meespelen en houdt zich voor de domme. Intussen zit hij vrolijk te karten in Amsterdam. Iemand die op kiepen staat en twijfelt over zijn positie zou al met Prost of Minardi aan tafel zitten. Stoddart zou hem immers wel willen.
    Hm.... tegenstrijdig.

Jos speelt het spel dus niet mee. Om in jouw gedachtenkronkel te blijven zou Jos (om met Arrows' spelletje van aandachtgejaag mee te doen) juist niet de indruk mogen wekken dat alles in kannen en kruiken is. En wat doet ie? Hij gaat doodleuk karten, de indrukwekkende dat alles in kannen en kruiken is. Das behoorlijk strijdig met Arrows opzetje dan, vind je niet?

Maar ach, ik vind het wel verstandig dat je je nog even wat oplikt bij sponsoren als je je in de benarde positie bevindt waar Jos zich nu in bevindt. Eigenlijk niet meer dan logisch.

pi_2806771
    Bernoldi heeft inmiddels ook al gezegd dat hij niet weet wie naast hem zal rijden en dat het hem niet zoveel interesseert of het HHF of JV wordt.

Weer een Arrows-insider die er niet geheimzinnig overdoet dat de nakoming van Jos' contract helemaal nog zo zeker niet is.

FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 januari 2002 @ 23:22:36 #48
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_2806792
    quote:
    Op zondag 13 januari 2002 23:19 schreef Argento het volgende:
    blabla
    Leuk zo'n complot theorie, en die vooral met het schuim op je lippen verdedigen.
    Zullen we maar gewoon wachten tot de start van de eerste race om te zien wie er gelijk heeft?
    pi_2806817
    quote:
    Op zondag 13 januari 2002 23:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Leuk zo'n complot theorie, en die vooral met het schuim op je lippen verdedigen.
    Zullen we maar gewoon wachten tot de start van de eerste race om te zien wie er gelijk heeft?

zondag 13 januari 2002 @ 23:28:06 #50
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_2806840
    Lekker belangrijk.. alsof verstappen ooit een GP wint...

Mag deze verplaatst worden de F1 is geen sport..

zondag 13 januari 2002 @ 23:28:52 #51
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_2806848
    quote:
    Op zondag 13 januari 2002 23:28 schreef Frenkie het volgende:
    Mag deze verplaatst worden de F1 is geen sport..
    Wanneer is iets een sport in jouw ogen?
    pi_2806873
    quote:
    Lekker belangrijk.. alsof Verstappen ooit een GP wint...
    Dat weet je maar nooit in de F1 want als iedereen pech krijgt en Ons Jos niet mag die mooi met de champagne gaan spuiten
      zondag 13 januari 2002 @ 23:32:08 #53
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_2806896
    quote:
    Op zondag 13 januari 2002 23:28 schreef Dixidito het volgende:

[..]

Wanneer is iets een sport in jouw ogen?

Jij hebt zeker nog niet gegeten vanavond..
      zondag 13 januari 2002 @ 23:58:15 #54
    9105 CAZZO
    Povera vaffanculo
    pi_2807206
    Hoorde bij Sunday United van de heer Mol toch niet zulke positieve berichten over de onze nationale racetrots Verstappen.
    Maar wie weet zit Jos zich thuis weer rot te lachen om al die shit die over hem wordt geschreven,zal niet de eerste keer zijn.
    May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
    pi_2807946
    quote:
    Op zondag 13 januari 2002 23:15 schreef Argento het volgende:verhaaltje
    Je hebt weinig van mijn verhaal begrepen en bent zo stellig van je eigen theorie overtuigt dat je een andere veel reelere optie niet meer wil zien.

Uiteraard vind jij dat ook van mij.
    Ik zou op elk punt dat je geeft weer nagenoeg dezelfde contraredenen kunnen geven maar dat heeft weinig zin met jou en het wordt vermoeiend.

Toch nog een paar als afsluiter:

quote:
    Als dat de achterliggende gedachten is geweest, waarom hebben ze Jos dan uberhaupt al een aantal malen bevestigd?
    Om al die onzekere twijfelaars een hart onder de riem te steken die denken dat er veel meer achter zit. Past die schoen jou toevallig?
    quote:
    Bovendien zou het wel heel humoristisch zijn als Arrows met zo iets doorzichtigs de complete F1media weet te foppen, maar dat jij het allang zou hebben doorzien.
    Oh, maar er zijn er vele met mij die er zo over denken. Dergelijke bedrijfspolitiek kan ik alleen maar slim vinden als dat voor het behouden van de nieuwe windtunnel en het vastleggen van de Cosworth's noodzakelijk is.
    quote:
    Je zou wel gek zijn om iemand met zon staat van dienst voor die 'prijs' te laten gaan. Daarbij bedenkende wat Frentzen met de Prost liet zien.
    Schei uit schei uit. Frenzke kan het niveau Verstappen nog niet eens benaderen. TW gaat voor 1 kwaliteitscoureur met ballen, Jos dus en als 2e rijder een coureur met geldbuidel. EB brengt met Red Bull blijkbaar net wat meer geld binnen en heeft HHF de das om kunnen doen bij de onderhandelingen.

Ik laat het hierbij met jou. Wacht nou maar eens rustig af.

quote:
    Daar durf ik anders wel een kratje Warsteiner op te zetten.
    pi_2809165
    quote:
    Hopen op een wolkbreuk tijdens een GP... .
    O+. Ripley. O+.
      maandag 14 januari 2002 @ 10:44:36 #57
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_2809261
    Fok hell, wat is die TW toch een gluiperige vent

Ik weet zeker dat ie Jos weer weet te naaien

pi_2809630
    Quote:

Schei uit schei uit. Frenzke kan het niveau Verstappen nog niet eens benaderen. TW gaat voor 1 kwaliteitscoureur met ballen, Jos dus en als 2e rijder een coureur met geldbuidel. EB brengt met Red Bull blijkbaar net wat meer geld binnen en heeft HHF de das om kunnen doen bij de onderhandelingen.

Ik laat het hierbij met jou. Wacht nou maar eens rustig af.
    [..]

Daar durf ik anders wel een kratje Warsteiner op te zetten.
    [/quote]

Wat jij zegt wordt in de Formule 1 niet naar gekeken. er wordt gekeken hoeveel punten een coureur heeft behaald,want daar verdient het team aan,niet aan mooie akties. Jos heeft in z'n loopbaan 16 punten behaald. Ter vegelijking Frenzen 155. Vindt het vreemd dat je zegt dat Frenzen slecht is, dat is ie absoluut niet en dat weet jezelf ook wel.Jos zou heel moeilijk hebben gekregen hebben als Frenzen 2e coureur was geworden.

pi_2811747
    quote:
    Op maandag 14 januari 2002 11:35 schreef Foodwork het volgende:
    Wat jij zegt wordt in de Formule 1 niet naar gekeken. er wordt gekeken hoeveel punten een coureur heeft behaald,want daar verdient het team aan,niet aan mooie akties. Jos heeft in z'n loopbaan 16 punten behaald. Ter vegelijking Frenzen 155. Vindt het vreemd dat je zegt dat Frenzen slecht is, dat is ie absoluut niet en dat weet jezelf ook wel.Jos zou heel moeilijk hebben gekregen hebben als Frenzen 2e coureur was geworden.
    Ik wil eigenlijk niet verzanden in een vergelijkdiscussie over hoe goed Jos is en wie allemaal nog een puntje kunnen zuigen aan zijn rijstijl.

Feit is inderdaad dat Heinz H. veel meer punten heeft, wat naar mijn idee vooral iets zegt over de teams en het materiaal waar ie mee heeft kunnen werken.

Ik ben niet kapot van zijn kwaliteiten en al zeker niet t.o.v. Jos. Slechte coureurs zitten er natuurlijk ook niet in de F1 ( op een enkeling na ). Je kunt je wel afvragen waarom teamboss Eddy Jordan HHF zo makkelijk heeft gedumpt. Dat kwam echt niet alleen door een meningsverschil.
    Het is ook geen geheim dat Eddy Jos hoog heeft zitten en hem wel zou willen contracteren. Jos kiest echter voor de uitbouw bij Arrows omdat de Cosworth weinig voor de Honda onderdoet en met de komst van de nieuwe ontwerpers ook de wagen nu eindelijk op competatief niveau moet kunnen worden gebouwd.

Jos heeft zich nog steeds niet kunnen bewijzen in de punten door allerlei verschillende omstandigheden dus ik kan hier wel allerlei dingen gaan stellen maar dan komen er weer genoeg mensen met cijfertjes aan zeulen om mij in het ongelijk te stellen.

Het enige wat ik hoop is dat het chassis en de airodynamica van de A-23 eindelijk eens goed genoeg is om Verstappen zijn specifieke rijstijl aan te vullen. Het over en onderstuur probleem moet eindelijk eens afgelopen zijn zodat de Limburger niet alleen het laatst kan remmen van het hele F1-veld maar vervolgens ook die bocht op zijn karakterestieke manier kan nemen. Dat was totnutoe het grote probleem ( inclusief het vermogentekort ) waardoor ie ook Bernoldi niet in de kwalificatie ruim achter zich kon laten.
    Dat vermogen is nu wel ruimvoldoende.

pi_2812444
    quote:
    Op maandag 14 januari 2002 15:50 schreef michelos het volgende:

Het is ook geen geheim dat Eddy Jos hoog heeft zitten en hem wel zou willen contracteren. Jos kiest echter voor de uitbouw bij Arrows

Jos heeft niets te kiezen. Bij gelijke geschiktheid (Jos tegenover Frentzen) kiest elke teameigenaar voor Frentzen vanwege zijn enorme meerwaarde tov Jos aan reclame mogelijkheden (Duitsland tegen Nederland) en DUS sponsorgeld.
    quote:
    Dat was totnutoe het grote probleem ( inclusief het vermogentekort ) waardoor ie ook Bernoldi niet in de kwalificatie ruim achter zich kon laten.
    Gelul , hij is gewoon voor lul gezet door een rookie in kwalificatie. VOOR LUL GEZET , HOOR JE ? 10-7. Dat is het verschil tussen de betere en de wat mindere coureur , de betere kan ALLES goed.

En dat gezeik dat Jos de beste is als het regent : HET REGENT ZELDEN TIJDENS F1 RACES

En dat TW geen zekerheid geeft is omdat hij hoopt dat Prost geen doorstart maakt waardoor Frentzen (die nu zo lang mogelijk wacht op dat team voordat hij weer een stap lager gaat) toch weer bij Prost/whatever gaat rijden en hij wel moet terugvallen op Joske.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
    pi_2812530
    quote:
    Huub Rothengatter: "Jos rijdt."
    (14 januari 2002)

Afgelopen vrijdag bevestigde Arrows het 2002 contract met Enrique Bernoldi. Daarmee heeft het team haar rijders voor het nieuwe Formule 1 seizoen rond. Immers, Jos Verstappen had zich in juni vorig jaar op de Nürburgring al verzekerd van een stoeltje bij Arrows.

"Zo is dat", zegt ook Jos’ manager Huub Rothengatter, als we hem vragen naar een reactie op het bijtekenen van Bernoldi. "Ik kan niet anders concluderen dan dat Arrows zijn zaakjes rond heeft met de coureurs. Jos had al een contract, nu Bernoldi. Binnenkort kan Jos echt aan de slag als de serieuze tests met de nieuwe A23 gaan plaatsvinden. Waarom Arrows niets gemeld heeft over Jos? Dat hoeft toch niet? Daarvoor hebben ze vorig jaar juni al een persbericht doen uitgaan, dat ze Jos voor 2002 hebben vastgelegd als coureur. Ik twijfel helemaal nergens aan, ik heb er het volste vertrouwen in dat Jos voor Arrows rijdt komend seizoen!"

©2002 www.verstappen.nl, all rights reserved

Ziet er dus goed uit voor Jos... Maar zoiets is makkelijk gezegd natuurlijk...
    .
    pi_2812557
    Ff gejat van de Jos-page
    quote:
    Huub Rothengatter: Jos rijdt.

(14 januari 2002) Afgelopen vrijdag bevestigde Arrows het 2002 contract met Enrique Bernoldi. Daarmee heeft het team haar rijders voor het nieuwe Formule 1 seizoen rond. Immers, Jos Verstappen had zich in juni vorig jaar op de Nürburgring al verzekerd van een stoeltje bij Arrows.

Zo is dat, zegt ook Jos manager Huub Rothengatter, als we hem vragen naar een reactie op het bijtekenen van Bernoldi. Ik kan niet anders concluderen dan dat Arrows zijn zaakjes rond heeft met de coureurs. Jos had al een contract, nu Bernoldi. Binnenkort kan Jos echt aan de slag als de serieuze tests met de nieuwe A23 gaan plaatsvinden. Waarom Arrows niets gemeld heeft over Jos? Dat hoeft toch niet? Daarvoor hebben ze vorig jaar juni al een persbericht doen uitgaan, dat ze Jos voor 2002 hebben vastgelegd als coureur. Ik twijfel helemaal nergens aan, ik heb er het volste vertrouwen in dat Jos voor Arrows rijdt komend seizoen!

HuubHuub Barbatruuk
    pi_2813584
    quote:
    Op maandag 14 januari 2002 16:55 schreef Guus het volgende:
    Jos heeft niets te kiezen. Bij gelijke geschiktheid (Jos tegenover Frentzen) kiest elke teameigenaar voor Frentzen vanwege zijn enorme meerwaarde tov Jos aan reclame mogelijkheden (Duitsland tegen Nederland) en DUS sponsorgeld.
    Neen, hij heeft al een geldzak binnengehaald met Bernoldi. Die financiele meerwaarde van Frenzke valt zwaar tegen. Kom nou niet met de Deutche Post als sponsor want dat klopt helemaal niet.
    Verderest is TW een liefhebber van een coureur met durf en agressie. Jos staat dus niet ter discussie.
    quote:
    Gelul , hij is gewoon voor lul gezet door een rookie in kwalificatie. VOOR LUL GEZET , HOOR JE ?
    Schreeuwen is voor mietjes die het niet met argumenten kunnen halen.
    quote:
    10-7. Dat is het verschil tussen de betere en de wat mindere coureur , de betere kan ALLES goed.
    Het zat nu eenmaal volop tegen met de trainingen. Verder ben ik het wel met je eens dat Jos zich niet goed genoeg kan aanpassen aan een auto die niet op zijn maat gesneden is. ALs je het beste uit Verstappen wil halen moet je hem een auto geven die gemaakt is op zijn rijderskarakter.
    Schumacher M. heeft vanaf het begin het geluk gehad dat hij dat heeft kunnen af dwingen. Jos heeft veel pech en foute keuzes gemaakt plus dat zijn karakter er niet naar is met de vuist op tafel te slaan en dergelijke ontwerpzaken als prioriteit te eisen. Dat is nu wel beter geworden.

Soms heb je de geringe kansen te grijpen die je gegeven worden en heb je niks te willen. De Benetton auto was totaal op Schumi afgesteld. Ik vertel nix nieuws als ik zeg dat Schumi's stijl totaal anders is als die van Jos. Dat werkt gewoon niet als je midden in het seizoen in een auto stapt die niet voor jou is gemaakt. Vanaf dat moment heeft het grindbakken imago hem teveel negatief beinvloed voor een plaatsje bij de (sub)topteams. Dat imago is inmiddels allang achterhaald maar hij heeft met Arrows teveel pechfactors gehad om zich te bewijzen. Dit seizoen moet de omslag zijn.

quote:
    En dat gezeik dat Jos de beste is als het regent : HET REGENT ZELDEN TIJDENS F1 RACES
    Ja maar regen is en blijft de equalizer. Net zoals op de kartbaan de basiskwaliteiten van een coureur op de proef worden gesteld met nagenoeg gelijk materiaal gebeurt iets dergelijks ook met de regen. In beide gevallen doet ie niks onder voor die dief uit D'land.
    quote:
    En dat TW geen zekerheid geeft is omdat hij hoopt dat Prost geen doorstart maakt waardoor Frentzen (die nu zo lang mogelijk wacht op dat team voordat hij weer een stap lager gaat) toch weer bij Prost/whatever gaat rijden en hij wel moet terugvallen op Joske
    Dat is jouw versie van het verhaal. Ik heb al eerder gezegd dat ik daar geen zak van geloof maar specaal voor jou wil ik dat dan nog wel eens herhalen: ik geloof er geen zak van.

Als je nou even die server aanzet van je zal ik je wel even op een andere manier duidelijk maken wie hier het recht op de grootste mond heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 14-01-2002 18:34]

pi_2814168
    quote:
    Feit is inderdaad dat Heinz H. veel meer punten heeft, wat naar mijn idee vooral iets zegt over de teams en het materiaal waar ie mee heeft kunnen werken.
    Nou, in die paar racejes voor Prost heeft HHF in 2001 ook al meer punten gepakt dan Josje met zijn Arrows. Of was de Prost ook al zoveel beter dan de Arrows?

Daarnaast heeft het een reden dat Frentzen's carriere zich, behoudens 1994, altijd op een hoger niveau heeft afgespeeld dan dat van Jos. Immers, waar Jos daarin faalde, is Frentzen er wel in geslaagd om Frank Williams en Eddie Jordan van zijn kunnen te overtuigen in die mate dat zij hem daadwerkelijk gecontracteerd hebben. HHF heeft het 2 seizoenen volgehouden met Williams, was geen onverdeeld succes, maar Jos is er al niet eens in geslaagd om Frank Williams voor zijn diensten te interesseren.

Ja, ok, begin 2000 was er even sprake van dat Jos voor Williams zou gaan rijden. Een voorwaardelijk contract met een looptijd van drie races. Jawel, de belachelijkheid druipt ervan af. Zeker als je je direct daarna bedenkt dat Frank koos voor een rookie die zich in de F3 nauwelijks bewezen had. En die rookie kreeg direct een fulltime contract voor 2000, met een optie tot en met 2003. Ja,geen wonder dat dat wat vervelend overkomt voor Jos.

Wat Jordan betreft, zal Eddie met gemengde gevoelens kunnen terugdenken aan zijn periode met HHF. In 1999 bracht HHf Jordan haar tot op heden meest succesvolle seizoen. En ook hier hield Frentzen het 2,5 seizoenen vol. Jos is er niet eens in geslaagd om Jordan voor zijn diensten te interesseren. Ok, dat is niet helemaal waar. In 1993 wilde Eddie Jos erg graag hebben voor 1994. Evenals Ron Dennis wel oren had naar de diensten van de talentvolle Nederlander. In 1994 moest Jos echter aantreden voor Benetton, een testcontract annex reserverijder contract met een optie voor een fulltime racecontract voor 1995. Jos werd in 1994 door Briatore gewogen en...te licht bevonden. En wel zo licht dat de optie om in 1995 volledig voor Benetton te rijden werd omgezet in een plaatsje bij Briatore's achterhoede team, Simtek. Jos niet voldoende ervaring om in 1995 voor Benetton te rijden? Nou, 10 races in 1994 met bijbehorende sessies en tests zou toch voldoende instap-ervaring moeten zijn. Er zijn rookies die met heel wat minder ervarin wel slagen, of in elk geval hun debuutseizoen beter doorbrengen dan Jos Verstappen. Illustratief daarin is ook het feit dat noch Flavio Briatore, noch Eddie Jordan, noch Ron Dennis ooit op Jos Verstappen zijn teruggekomen.

Wat die eerste betreft. Hij vond dat Jos na 10 races niet voldoende in zich had om in 1995 voor Benetton deel te nemen aan de races. Zes jaar later contracteerde hij ene Jenson Button wel voor zijn Benetton team, en Button mag nog blijven ook. Jos werd er naast gezet ten faveure van middelmatige maar hardwerkende coureur Johnny Herbert.

Ironisch genoeg was het ook die Herbert die Jos verving bij Stewart, nadat Jackie openlijk bekendmaakte teleurgesteld te zijn geweest in Jos Verstappen (en vice versa) en nog meer ironisch slaagde Herbert er zowel bij Benetton als bij Stewart erin Jos te doen vergeten met klinkende overwinningen. Iets wat bij Jos voor onmogelijk werd gehouden. Kan me zo voorstellen dat Jos er nie theel gelukkig mee was dat Walkinshaw Herbert aanstelde als testcoureur bij Arrows. De geschiedenis wil zich nog wel ns herhalen, maar Josje had mazzel.

Eddie Jordan was later niet te beroerd om Jos een test in zijn bolide te gunnen. Eddie deed er later in een interview met Alard Kalff ook niet geheimzinnig over dat die test op verzoek van Honda was; een goedmakertje voor het debacle van hun project eerder dat jaar. Daarom dat Sinchi Nakano ook bij die test mocht aantreden. Een technisch directeur van Jordan deed daarna een boekje open over Verstappen, en de heer Nichols was niet mals over hem. Domweg negatief.

Ron Dennis heeft zich vanaf 1994 al helemaal nooit meer uitgelaten over Jos Verstappen.

En als je als coureur dan geen contractverlenging krijgt, dan kan je dat toch beter bij Williams of Jordan overkomen, dan bij Arrows, Tyrrell of Stewart.

En nu loopt Josje weer de kans dat hij opzij wordt gezet ten faveure van een ander.

Ik vind het best dat je liever ziet dat JV bij Arrows rijdt ipv HHF, maar je kunt niet van me verwachten dat ik je serieus neem op het moment dat je roept dat JV een betere coureur is dan HHF. Uit bovenstaande blijkt dat alleen al Peter Sauber, Frank Williams en Eddie Jordan er anders overdenken. Immers, anders hadden zij Jos wel gecontracteerd ipv Frentzen. Met name Williams is geen team dat haar rijderkeuze laat afhangen van het sponsorbudget van de rijder, dus dat kan het niet zijn. Bovendien had Jos in 1994 ook geen budget nodig om bij Benetton een contract met een optie voor 1995 los te weken. Dat hij dat na die tijd wel moest om een teambaas in zijn diensten te interesseren, is alleen maar illustratief voor het feit dat hij faalde bij Benetton.

Huub heeft overigens niet goed gelezen. Vraagt zich af waarom Arrows Jos nog een keer had moeten bevestigen in haar persbericht omtrent Bernoldi. Huub leest niet dat Arrows in dat persbericht aangeeft dat Arrows haar definitieve rijders in de nabije toekomst zal presenteren. Huub begrijpt dus niet dat in een lineup waarin Bernoldi bevestigd is, Jos al maanden niet meer en Arrows er zelf nog niet helemaal uit is wat rijders betreft, het zitje van Jos in gevaar is.

Lekker zon manager die het gevaar niet ziet en vervolgens te laat handelt.

pi_2814253
    quote:
    Op zondag 13 januari 2002 23:30 schreef BernieEcclestone het volgende:

[..]

Dat weet je maar nooit in de F1 want als iedereen pech krijgt en Ons Jos niet mag die mooi met de champagne gaan spuiten

Zo gebeurde dat ook met Oliver Panis tijdens de GP van Monte Carlo in ik dacht '96.
    pi_2814326
    quote:
    Dat werkt gewoon niet als je midden in het seizoen in een auto stapt die niet voor jou is gemaakt.
    Jos stapte in Brazilie 1994 in. De eerste race van dat seizoen...

Je kunt afdingen op Jos' slechte prestaties in 1994 zoveel als je wilt, fact of the matter is dat juist die prestaties Briatore en de teamsponsoren hebben doen beslissen een ander plan te trekken. Het plan was om Jos in 1995 fulltime te laten aantreden, maar Jos werd voor dat seizoen aan de kant gezet door Johnny Herbert. Een coureur die niet overdreven veel opzien baarde en eigenlijk pas voor Briatore in beeld kwam toen hij wat racejes voor Ligier reed. Ligier, het team waar Briatore destijds ook de nodige banden mee had.

Als je als Briatore, Jos als protege presenteert, dus met de bedoeling om hem als talent te begeleiden naar de top en hem aan het eind van de rit terugzet naar het andere eind van de grid, de Simtek, om hem vervolgens helemaal te laten gaan, dan heb je iemand bij het grof vuil gezet.

Jos is daar nooit meer overheen gekomen. Riep over zichzelf een imago van pechduivel af. Trad aan bij teams met veelbelovende woorden, om er vervolgens weer met haat en nijd te vertrekken.

De teambazen hebben nooit voor hem in de rij gestaan. Met uitzondering van 2002 werd Jos altijd pas laat bevestigd.

In 2000 had Walkinshaw een optie op Jos voor 2001 die verliep op 15 september van 2000. Walkinshaw liet die datum prinsheerlijk verlopen, wetende dat er geen verdere kapers op de kust waren. Laat in 2001 heeft Walkinshaw pas definitief voor Jos gekozen, en moest hij Delarosa laten gaan ten faveure van de centen van Bernoldi. Het Britse, gezaghebbende blad Autosport sprak er schande van, waarbij de Delarosa de openbaring van het seizoen 2001 noemde.

Echter, daar bleek dat de teambazen voor Delarosa wel in de rij stonden, maar in de veronderstelling verkeerde dat hij bij Arrows zou blijven. Prost diende zich aan, Minardi ook. Prost won, maar Jaguar kwam er overheen. Drie teams, en Pedro koos voor de beste van die drie. Jaguar was er gelukkig mee, want het heeft niet lang geduurd voordat Delarosa -met succes- Burti verving, die op zijn beurt als buitengerechtelijke genoegdoening naar Prost mocht vertrekken. Onlangs heeft Delarosa verklaard dat het verlaten van Arrows hem alleen maar goed heeft gedaan.

Jos is in het silly-season nooit een factor van belangrijkheid geweest. Heeft ook nooit kunnen kiezen, was altijd afhankelijk van de keuzes van anderen. Wat dat aangaat is dat dit jaar niet anders.

Pijnlijk genoeg leek het er in 2002 goed voor hem uit te zien. Zon vroege bevestiging hadden we bij Jos nog niet mee mogen maken en dan nog de mooie technische vooruitzichten die Arrows bood (maar vooralsnog niet waar weet te maken). Uiteindelijk blijkt de deelname van Jos nog welhaast nog nooit zo onzeker is geweest als in 2002.

pi_2814565
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2002 23:20 schreef Guus het volgende:
    ADI-JOS
    LoL
    pi_2814803
    Jos heeft gewoon een contract en jos rijdt gewoon. klaar.
    nee, bla bla bla ... ik weet dat een contract niet veel betekend in de F1 bla bla bla ....

Of ze HHF willen? ... Naar die laatste paar races van hem afgelopen seizoen zou niemand hem willen ... hij zag helemaal nix ... zat iedereen in de weg, kwam zelf niet vooruit ... laat die jongen lekker op curling gaan.

nog even een kwali verhaal .... Bernuldi is gewoon een heel dun mannetjuh en jos is een stuk zwaarder gebouwd, dit scheelt in totaal zo'n 20 Kg. Wat weer betekend dat ze met de wagen van bernuldi meer met het gewicht kunnen spelen (voor de neerwaartsedruk enz.) .... Kwali zal nooit een van dat sterkste punten van jos worden ... maar de enige reden dat bernuldi hem out-kwalified zit um in het gewicht. ... En zoals olaf ook altijd zegt ... de punten worden pas in de race verdeelt .. niet in de kwali.

kortom vanaf maart rijdt jos gewoon met zijn cosworth motor (zo goed als) iedereen voorbij!

[Dit bericht is gewijzigd door XxPl0SiVe op 14-01-2002 20:57]

FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 januari 2002 @ 20:47:54 #69
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_2814808
    quote:
    Op maandag 14 januari 2002 19:36 schreef Argento het volgende:

lang verhaal met 'inside knowledge'

quote:
    Op maandag 14 januari 2002 19:54 schreef Argento het volgende:
    nog zo'n lang verhaal
    Dat je nog geen F1 team leidt joh, met al dat inzicht van je.

Nogmaals, we zullen het zien bij de start van de eerste GP

pi_2814961
    quote:
    Op maandag 14 januari 2002 18:27 schreef michelos het volgende:

Als je nou even die server aanzet van je zal ik je wel even op een andere manier duidelijk maken wie hier het recht op de grootste mond heeft.

Dat is een 24/7 100 Mbit to backbone (level 3) dual p3 linux UT server JA ! incl. aparte ftp server voor downloaden custom maps.

Die gaat niet down.

[offtopic]
    Over Joske nog ff ...

Ik vind het gaaf dat hij meereed maar zijn kwaliteiten worden toch echt overschat door nederlanders.
    Goeie subtop , meer niet.

Zet hem op rij 5 en hij haalt er geen 4-6 in bij de start.
    [/offtopic]

pi_2814998
    quote:
    Of ze HHZ willen? ... Naar die laatste paar races van hem afgelopen seizoen zou niemand hem willen ... hij zag helemaal nix ... zat iedereen in de weg, kwam zelf niet vooruit ... laat die jongen lekker op curling gaan.
    Zijn races bij Prost bedoel je?

Daar pakte ie in amper een half seizoen mooi meer punten mee dan Jos kreeg klaargespeeld met zijn Arrows in een heel seizoen.

Voor het overige, dat gewichtsverhaal was inderdaad een klassieker. Het kostte het Joskamp veel tijd om met een excuus op de proppen te komen m.b.t. het verliezen van de kwalificatiestrijd, pas in het weekend van de GP van Japan (de laatste GP van het seizoen dus) werd door het Joskamp geopperd dat het allemaal kwam doordat Bernoldi 6 kilo (geen 20 natuurlijk) lichter is dan Jos. Daargelaten dat het een slap excuus is voor een zeer ervaren rijder om het te verliezen van een matig ontvangen rookie in de qualifying, werd het verhaal vakkundig naar het rijk der fabelen verwezen door een Arrows-medewerker die verklaarde dat het verschil em zat in de focus van beide heren. Waar Verstappen er niet in slaagt om zijn beste sector-tijden in 1 ronde aan elkaar te breien, slaagt Bernoldi daar wel in.

pi_2815075
    quote:
    Voor het overige, dat gewichtsverhaal was inderdaad een klassieker. Het kostte het Joskamp veel tijd om met een excuus op de proppen te komen m.b.t. het verliezen van de kwalificatiestrijd, pas in het weekend van de GP van Japan (de laatste GP van het seizoen dus) werd door het Joskamp geopperd dat het allemaal kwam doordat Bernoldi 6 kilo (geen 20 natuurlijk) lichter is dan Jos. Daargelaten dat het een slap excuus is voor een zeer ervaren rijder om het te verliezen van een matig ontvangen rookie in de qualifying, werd het verhaal vakkundig naar het rijk der fabelen verwezen door een Arrows-medewerker die verklaarde dat het verschil em zat in de focus van beide heren. Waar Verstappen er niet in slaagt om zijn beste sector-tijden in 1 ronde aan elkaar te breien
    Als dit wat jij nu zegt allemaal waar zou zijn zou het idd een slap excuus zijn, ben ik met je eens.

Maar euh okeej, zeg even dat bernuldi, in de kwali beter/sneller is dan jos. Dan staat hij 1 a 2 plekjes voor.

En dan ?

Ik snap niet waarom iedereen toch zo moeilijk doet over het kwali verhaal. 1 a 2 seconde later in de race is jos hem alweer voorbij ... doet jos enkele secondes over ... en heeft die bernuldi daarvoor op de zaterdag nou zo zijn best gedaan? ... beetjuh jammer dan ..

pi_2815481
    De kwalificatie is bij uitstek de sessie van het weekend waarin de beide coureurs van 1 team op basis van de pure snelheid over 1 rondje tegenover elkaar worden gezet.

Daar waar de race de snelheid vertroebeld wordt door factoren als tactiek en andere deelnemers, geeft de qualificatie een helder beeld daar elke coureur tijdens die sessie meerdere malen in staat zal zijn een zuivere flying lap neer te zetten.

Zoals pole-beest Ayrton Senna het al verwoordde:

The speed of a driver is best seen during qualifying; there's luck involved in the race

waarmee hij tevens een sneer richting toenmalig teammaat en rivaal Alain Prost deed uitgaan.

Tom Walkinshaw wees ook naar Bernoldi in het afgelopen persbericht over Bernoldi's aanblijven met de woorden:

In 10 races he was our leaddriver in qualifying

Het is hem dus niet ontgaan.

Degenen die zeggen dat je in de qualifying geen punten krijgt, hebben natuurlijk gelijk, maar miskennen daarmee het feit dat de qualifying bij uitstek de sessie is waarmee een rijder zijn snelheid kan profileren, dus ook de sessie is waar andere teambazen met gezonde belangstelling naar zullen kijken.

Het is geen toeval dat Williams eind 1999 de snelheid van Button en Junqueira mat door ze in een 'shoot-out' (vergelijkbaar met een qualifyingsessie) tegenover elkaar te zetten en niet in een race-simulatie. Button won en kreeg het zitje.

Het jammere voor Jos is, hij had, als ervaren rijder, niets te winnen bij Bernoldi, alleen maar te verliezen.

Voorafgaand aan het seizoen verwachtte iedereen dat Jos de Braziliaan de oren zou wassen. Bernoldi was immers al afgewezen door Peter Sauber, die notabene voldoende inside info had over de kwaliteiten van Bernoldi daar deze reeds het nodige testwerk voor Sauber had verricht, en werd als rookie niet niet bepaald met hoge verwachtingen ontvangen.

En inderdaad, met name in de eerste helft van het seizoen ging het niet best met Enrique. Meer dan eens liet de techniek hem in de steek maar ook zijn snelheid was er niet echt.

Toen begon het Braziliaantje de ervaren eerste coureur het vuur aan de schenen te leggen in de qualifying. Bij uitstek de sessie waarin de snelheid van de beide coureurs in haar meest zuivere vorm tegen elkaar wordt afgemeten. Enrique moet bemerkt hebben dat hij succes had, want Jos werd onrustig en begon vervelende uitspraken te doen over zijn onervaren teamgenoot. Beetje op de man spelen, en, -niet helemaal slim- te roepen dat het allemaal lag aan de setup van Enrique...die zou immers beter geweest zijn dan zijn eigen.

Enrique liet het -kennelijk- gelaten over zich heenkomen en ging verder met waar ie mee bezig was. De qualifying werd zon beetje zijn domein en aan het eind van het seizoen waren 10 van de 17 races voor hem, de onervaren, zeer matig ontvangen rookie.

Ook Walkinshaw is dat niet ontgaan.

Ook is hem niet ontgaan dat er een opgaande lijn is te bespeuren in Bernoldi's raceoptreden, daar waar hij zich reeds met name in Monaco en Hockenheim waardevol heeft getoond voor het team.

De centjes van RedBull zullen de doorslag gegeven hebben, maar met Bernoldi heeft Walkinshaw geenszins moeten zwichten voor uitsluitend het geld. Bernoldi is zeker geen ordinaire paydriver gebleken.

En daar waar Jos niet iets te winnen had op zijn teammaat, heeft hij aan het einde van de rit hooguit quitte gespeeld.

Of hij verloren heeft zal later pas blijken.

pi_2815999
    quote:
    Op maandag 14 januari 2002 19:36 schreef Argento het volgende:
    Nou, in die paar racejes voor Prost heeft HHF in 2001 ook al meer punten gepakt dan Josje met zijn Arrows. Of was de Prost ook al zoveel beter dan de Arrows?
    Je kijkt alleen naar cijfertjes en niet naar de oorzaken.

En ja, de Prost was uiteraard op een begeven moment beter. Met een Ferrari motor heeft de AT niks in de melk te brokkelen. Als je daarbij ook nog geen updates van de motor krijgt en niks aan de wagen doet omdat je alles op 2002 gooit is het verhaal 2001 vrij snel afgedaan met: een verloren jaar. Zelfs Minardi kon door auto-ontwkkeling en motorupdates in de laatste races Arrows makkelijk de das om doen.

Verder praat je maar door en door over 94'- '95. En haal je allerlei oude twijfelachtige geruchten erbij, waar ik nog niet eens de helft van geloof trouwens, die totaal niet meer relevant zijn aangezien Jos zich inmiddels van een andere kant heeft laten zien. Ook een coureur groeit en Verstappen in zijn begindagen is niet meer de Verstappen van nu. Het lijkt me duidelijk dat hij het in het begin goed verzaakt heeft maar alles heeft zo zijn redenen en daar kijk jij totaal niet naar.

quote:
    Enrique moet bemerkt hebben dat hij succes had, want Jos werd onrustig en begon vervelende uitspraken te doen over zijn onervaren teamgenoot. Beetje op de man spelen, en, -niet helemaal slim- te roepen dat het allemaal lag aan de setup van Enrique...die zou immers beter geweest zijn dan zijn eigen
    Nu haal je net zo eikelig die uitspraken van toen uit hun verband als de pers dat deed. Die uitspraak ging puur over het feit dat Enrique geen informatie uitwisselde met het Jos-team en dus er geen sprake was van een professionele teammentaliteit. Geheel terechte sneer dus, alleen misschien stom om dat via de pers te spelen. Enrique is ook diegene die door TW op zijn nummer is gezet daardoor.

Verderest heb ik het idee dat je er niet veel van begrijpt. Ben jij toevallig Braziliaans van afkomst. Je hele anti Jos en pro Bernoldi verhaal is doordrenkt van subjectiviteit.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 14-01-2002 22:06]

pi_2816344
    Wou je beweren dat jij op compleet objectieve gronden pro-Jos bent?

Alles wat ik hierboven aangehaald heb is waar en na te zoeken in naslag werken.

Wat 1994/95 betreft is dat inderdaad van belang in dit verhaal. Jij zegt dat een coureur groeit, maar Jos Verstappen is niet dermate gegroeid dat hij de aandacht van de teambazen van (sub)topteams opgeeist heeft.

Anno 2001 zegt alleen Paul Stoddard openlijk dat hij interesse heeft in de diensten van Jos Verstappen. Juist ja, de teambaas van KL-Minardi Asiatech. Moet pijnlijk zijn voor een coureur die na een dinsdagmiddag test met Benetton in 1998 bombastisch verklaarde nooit meer voor een minder team te zullen rijden.

Voor het overige was hij in 1996 dichtbij een deal met Sauber, maar toen sprak Ferrari een veto uit voor Larini. Dat is de eerste en enige keer dat Ferrari een veto uitspraak, en nou juist dat veto was tegen Jos.

Jos heeft zelf toegegeven dat Ferrari hem niet eens gebeld heeft toen Schumacher in 1999 kreupel thuiszat. Toen was het Honda-project al ter ziele, overigens net voordat Salo bij dat project zou aantreden. Diezelfde Salo die van BAR naar Ferrari kon en van daaruit het nodige krediet opbouwde bij andere teambazen. Jos zat ondertussen werkloos thuis.

Ik ben overigens voor de volle 100% van de Nederlandse nationaliteit.

pi_2816386
    quote:
    Op maandag 14 januari 2002 22:01 schreef michelos het volgende:

Die uitspraak ging puur over het feit dat Enrique geen informatie uitwisselde met het Jos-team en dus er geen sprake was van een professionele teammentaliteit. Geheel terechte sneer dus,

Alle monteurs kunnen afstellingen zien in die garage door maar ff opzij te kijken. Als bernoldi al geen info doorgaf trouwens. Ik zie nergens bewijs dat hij dat niet deed , alleen een gequote uitspraak van een zekere jos. Dit is net zoveel bewijs als jij aanvoert.
    quote:
    Je hele anti Jos en pro Bernoldi verhaal is doordrenkt van subjectiviteit.
    Dat heb ik juist bij alle PRO jossers. Recht lullen wat krom is.

"Hij rijd sneller op een kart dan schumacher" Nou en Hij sloeg ook een belg op zijn bek omdat die hem inhaalde met een kart (zelfs een rechtzaak van geweest).

pi_2816539
    Argento:

Give it a rest.

Wij 2 worden het sowieso nooit eens. Ik kan alleen maar wijzen op het komende seizoen als je de voorgaande niet objectief wilt analyseren.

Zullen we ons eerst maar eens richten op de officiele presentatie waar moet blijken hoe het rijdersplaatje er nu echt uitziet? Want daarvan denk je al dat Jos er niet eens bij zit.

pi_2816653
    Op maandag 14 januari 2002 22:19 schreef Guus wat

Ik laat Jos voor wat het is en hoop dat ie dit seizoen jullie ongelijk kan aantonen.

Ik zat net ff op die server van je maar ik zie geen deathmatch en geen players...

pi_2816836
    quote:
    En ja, de Prost was uiteraard op een begeven moment beter. Met een Ferrari motor heeft de AT niks in de melk te brokkelen. Als je daarbij ook nog geen updates van de motor krijgt en niks aan de wagen doet omdat je alles op 2002 gooit is het verhaal 2001 vrij snel afgedaan met: een verloren jaar. Zelfs Minardi kon door auto-ontwkkeling en motorupdates in de laatste races Arrows makkelijk de das om doen.
    De ontwikkeling is voor een deel ook het domein van de rijder. De fans laten geen kans voorbij gaan om Jos te roemen om zijn ontwikkelingskwaliteiten, maar fact of the matter is dat er geen enkel aanknopinspunt is om aan te nemen dat Jos die kwaliteiten bezit. Geen enkele wagen is in de handen van Jos merkbaar beter geworden. Veel fans wijzen op de snelheid van de Honda, maar gaan daarmee voorbij aan het feit dat de snelheid van een onofficiele wagen weinig zegt (vergelijk dat met de tijden van de eerste BAR prototypes), dat de wagen straight out off the factory snel was, en dat dat dus niet aan de testrijder maar aan de technici was te danken, en bovendien dat Jos de enige rijder is geweest die serieus met dat ding gereden heeft. Salo zou aan het project deelnemen, maar juist voor zijn toetreden werd het project gecancelled. Salo ging vervolgens in 1 moeite door naar Maranello toen de Italianen hem daarvoor vroegen.

Met betrekking tot seizoen 2001 komen Jos' veronderstelde ontwikkelingskwaliteiten er ook bekaaid vanaf.

Ten eerste heeft Jos min of meer afgedwongen dat Arrows geld ging stoppen in de ontwikkeling van een nieuwe voorvleugel terwijl hij met twee verschillende ophangingen reed. Uieindelijk bleek alles zinloos en heeft Mika Couchlan toen zijn verantwoordelijkheid in daden omgezet en zelf bepaald waar Jos het verdere verloop van het seizoen mee zou gaan rijden. Bernoldi bleek ondertussen sneller met het 'oude spul'. Vervolgens komt er een race waarbij Jos overduidelijk ruzie krijgt met Greg Wheeler en co, en dat leidt altijd tot onrust. Een coureur wordt in dit soort situaties geacht een steady relatie met zijn technische ploeg te hebben. Het leidt echter wel tot een breuk, want Wheeler moet vertrekken en een aantal werknemers volgt hem. Daar zouden best wel eens mensen bij kunnen zitten die TW liever niet had zien gaan. In Belgie weet men zich niet te kwalificeren. Schuld van de rijder? Schuld van het team? Niet relevant, voor de buitenwereld blijft het resultaat hetzelfde (een blamage) en intern doet het ook niet veel goeds. Jos spuugt openlijk zijn gal. Dan moet JV zelfs een Minardi voor laten gaan. En wederom blijkt de aanwezigheid van Jos Verstappen in het team niet tot wezenlijk voordeel te leiden. Terwijl Frentzen er een paar pitboxen verderop zijn hand niet voor omdraait om Prost in amper een half seizoen zijn hand niet voor omdraait om Prost meer punten te bezorgen dan Jos Arrows in een heel jaar.

quote:
    Verder praat je maar door en door over 94'- '95. En haal je allerlei oude twijfelachtige geruchten erbij, waar ik nog niet eens de helft van geloof trouwens, die totaal niet meer relevant zijn aangezien Jos zich inmiddels van een andere kant heeft laten zien. Ook een coureur groeit en Verstappen in zijn begindagen is niet meer de Verstappen van nu. Het lijkt me duidelijk dat hij het in het begin goed verzaakt heeft maar alles heeft zo zijn redenen en daar kijk jij totaal niet naar.
    Welke twijfelachtige geruchten? De feiten spreken voor zich. Briatore heeft Verstappen naar Simtek verbannen en is er daarna nooit meer op teruggekomen. Ondanks de grote plannen die hij met de Nederlander had.

Voorts zeg je dat Verstappen gedurende die periode wel degelijk verzaakt heeft. Dat dat zn redenen heeft mag zo zijn, maar dat is in de F1 niet relevant. In een wereld waarin Button, Raikkonen, Alonso, Heidfeld, Montoya en waarschijnlijk ook Sato en Massa wel weten te slagen en je de kwaliteit van een debuutjaar kunt afmeten aan waar de debutant in zijn tweede jaar terecht komt, kun je niet anders dan concluderen dat Jos inderdaad verzaakt heeft.

Die redenen kun je net zo goed excuses noemen, en het enkele feit dat er sindsdien geen enkele teambaas van een (sub)topteam ook maar een greintje interesse in Verstappen heeft getoond, met uitzondering van Peter Sauber in 1996, is tekenend voor het adagio dat excuses niet gelden in de Formule1. Martin Brundle formuleerde het al treffend: in this world you got to perform, or youre out. En zo is Jos pijlsnel uit de interesse van de bazen van de (sub)topteams verdwenen en is hij de speelbal van de bazen van de marginale teams. Al sinds 1995.

pi_2816923
    quote:
    Die uitspraak ging puur over het feit dat Enrique geen informatie uitwisselde met het Jos-team en dus er geen sprake was van een professionele teammentaliteit. Geheel terechte sneer dus,
    Het is sowieso al opmerkelijk dat juist een Josfan dit zegt. Er staat immers dat Verstappen afhankelijk is van de info van Bernoldi om Bernoldi te kunnen verslaan in de Q. Als je weet wie van de rijders de ervarene is en wie van de rijders de rookie is, zou het natuurlijk andersom moeten zijn. Maar nee, Jos gaat lopen sneren zodra hij de info van Bernoldi niet krijgt.
    pi_2817208
    Niks mee aan te vangen met jou. Je ziet overal het negatieve van Jos. De laatste post geeft alleen nog maar meer aan dat je niet helemaal begrijpt waar het allemaal om draait.

pi_2817311
    quote:
    Op maandag 14 januari 2002 22:52 schreef michelos het volgende:
    Niks mee aan te vangen met jou. Je ziet overal het negatieve van Jos. De laatste post geeft alleen nog maar meer aan dat je niet helemaal begrijpt waar het allemaal om draait.
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Bernie vind het wel een geinige discussie
    En ja je hebt van die mensen die moeten en zullen hun gelijk halen en krijgen,maar ga vooral zo door.
    pi_2817319
    Ik lees jou post en concludeer dat je eigen tekst helemaal niet in het voordeel van Verstappen spreekt. Integendeel.

Maar wees vooral zo vrij om mij uit te leggen wat je dan wel bedoelde.

Waarom zou Verstappen het dwarszitten dat hij geen info van Bernoldi krijgt?

pi_2817725
    Lees alle post van me nog maar eens wat een heleboel dat jij aanhaalt heb ik al eerder een antwoord gegeven. Ik heb het idee dat je overal overheen leest omdat het niet in jouw straatje past.

Wat betreft de kwalificatie en Bernoldi's teamwork: Het is toch wel vrij bekend dat Arrows dit seizoen een groot probleem had met de wegligging. Zeker met betrekking tot Jos zijn rijstijl. Dit hebben ze op alle mogelijke manieren trachten te corrigeren maar is niet gelukt. Puur omdat er in het chassis/design fouten zitten die zich niet laten corrigeren. Zelfs de nieuwe voorvleugel kon daar weinig aan doen.

Omdat het budget te beperkt was voor uitgebreid testen en men geen windtunnel ( die is pas halverwege/driekwart in het seizoen aangeschaft ) had moesten heel veel gegevens uit de vrijdag en zaterdag training komen. Bernuldi was op dat moment meer met zijn eigen imago bezig en liet maar mondjesmaat wat los. Dan heb ik het dus over het raceweekend zelf en niet erna want dan kan er weer volop geanalyseert worden wat men aan data heeft.
    In die 2 dagen die je hebt, de vrijdag en zaterdag, was ie vooral voor zichzelf bezig terwijl alle gegevens die men kon uitwisselen juist uiterst noodzakelijk waren om tot allelei conclusies te komen voor de autoafstelling.

Rookie of geen rookie, het team gaat voor alles en dat snapte ie niet. En sinds ie daarover op zijn vingers is getikt gaat het beter.

pi_2817953
    quote:
    Rookie of geen rookie, het team gaat voor alles en dat snapte ie niet. En sinds ie daarover op zijn vingers is getikt gaat het beter.
    Nee hoor. Jos werd er in de qualifying niet sneller van, integendeel en Bernoldi was uiteindelijk 10 keer sneller dan Jos. En in de races was er bij Arrows ook geen opwaartse lijn te bespeuren, dus hoe je erbij komt dat het daarna beter ging, ontgaat mij volledig.

Voorts gooi het het nu op het feit dat de rijstijl van Jos dermate apart zou zijn dat Arrows er niet in zou slagen het ontwerp van het chassis daarop aan te passen. Dat maakt Jos bepaald niet aantrekkelijk voor overige teams, maar daarnaast is het wel opmerkelijk dat het team er in 2001 nog niet in is geslaagd haar chassis aan te passen aan een coureur die er in 1996 en 2000 volledige seizoenen heeft gereden. Bernoldi daarentegen is een rookie, treedt in 2001 voor het eerst aan voor het team, is sneller in de qualifying en doet het in de races beter en beter.

pi_2818215

Het ging beter met de verstandhouding en het teamwork. Niet de resulaten nee. Moet ik nu alles ZO duidelijk neer gaan zetten of probeer je ook eens af en toe begrijpend te lezen?

quote:
    Voorts gooi het het nu op het feit dat de rijstijl van Jos dermate apart zou zijn dat Arrows er niet in zou slagen het ontwerp van het chassis daarop aan te passen. Dat maakt Jos bepaald niet aantrekkelijk voor overige teams, maar daarnaast is het wel opmerkelijk dat het team er in 2001 nog niet in is geslaagd haar chassis aan te passen aan een coureur die er in 1996 en 2000 volledige seizoenen heeft gereden
    Weet je wel hoe vaak men een nieuw design-team cq. specialisten in al die tijd heeft aangetrokken bij Arrows die dachten dat ze het wiel opnieuw hadden uitgevonden?

Jos is nu voor het eerst pas enthousiast over de 2 nieuwe hoofdontwerpers Petrucci en Rinland. Al heeft die laatste niet veel invloed gehad op de A-23 aangezien die wat later binnen kwam wandelen. Beide zijn toppers uit de Ferrari en Sauber stal. Waarom dat ie zijn eisen niet eerder erdoor heeft kunnen drukken kan heel veel verschillende redenen hebben. Misschien waren de ontwerpers te eigenwijs en hij te timide. Ik kijk liever naar het heden, jij zeurt over het verleden.

En dit verhaal is niet uit de lucht gegrepen. Als jij je niet verdiept in Arrows zijn problematiek en de oorzakelijke problemen kan ik er ook niks aan doen.

maandag 14 januari 2002 @ 23:46:57 #87
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_2818270
    Pfff.. wat kunnen jullie doorzeuren zeg. Jos is gewoon de enige Nederlandse F1-coureur die we hebben en die willen we graag houden. Dat is ons belangrijkste argument.

Dat Jos niet kan tippen aan het niveau van Schumacher is bekend, maar slecht is ie zeker niet. Zoals eerder gezegd: een subtopper. En eentje met kwaliteit. Zeker in een wereld die bol staat van het sponsorgeld. Jos weet met een miniem aantal sponsors het al 8 jaar vol te houden in de F1-wereld. Alleen daarop mogen we al trots zijn, om maar te zwijgen van de heerlijke race-momenten die we hebben mogen zien van hem.

Ik hoop dat ie volgend seizoen rijdt, want het geeft voor mij net dat beetje extra spanning aan de races.

pi_2818406
    Petrucci komt van Ferrari, maar was daar zeker geen topper. Toppers van Ferrari plegen niet naar Arrows te verhuizen.

Rinland heeft zich beziggehouden met de Sauber die dit jaar opvallend succesvol was, echter, hij is er bij Sauber wel uitgekegeld en heeft het volledige seizoen 2001 thuis op de bank gezeten. Rinland is een harde werker, maar net als Gary Anderson en Alan Jenkins geen genie.

Inderdaad van het kaliber zoals die bij een team als Arrows thuishoren.

Rinland gaf onlangs overigens erg hoog op over Raikkonen, die hij in zijn Sauber testtijd meemaakte. Over Jos repte hij met geen woord.

pi_2818499
    Oke check ook ff deze link http://www.fia.com/FreePress/F1_Guide_2002/FIA_F1_Guide.html
    Daar wordt de gemiddelde Verstappen-fan ook niet al te vrolijk van.
    BTW bij de motoren van Arrows staat nog wel Asiapech
    pi_2818831
    Mijn versie wordt er niet geloofwaardiger op door die link Bernie.
    Ik krijg er dan ook een beetje penspijn van. Ik hou het nog steeds op een spelletje van TW waar Jos van op de hoogte is. En niet een spel die over Jos zijn rug zou gaan als ie HHF kan strikken. Sponsorsspel.
    quote:
    Op maandag 14 januari 2002 23:54 schreef Argento het volgende:
    Petrucci komt van Ferrari, maar was daar zeker geen topper. Toppers van Ferrari plegen niet naar Arrows te verhuizen.
    Jij mag van mij een waardeoordeel geven over Petrucci als leek zijnde.
    Maar als je het niet erg vind vertrouw ik de insiders wat meer dan jouw 'expertise'.
    Het feit dat hij weg gaat bij Ferrari : Hij was daar een van de vele ( Ferrari heeft het grootste aantal personeelsleden ). Liever in een kleinere omgeving meer verantwoording dan een nummer bij een groot bedrijf.
    En als je weg wil, kun je weg mits contracten dat toelaten. Insinuaties dus van je waar je weinig voor koopt.
    quote:
    Rinland gaf onlangs overigens erg hoog op over Raikkonen, die hij in zijn Sauber testtijd meemaakte. Over Jos repte hij met geen woord.
    Over Schumacher had ie het ook niet nee. Wat een wazig gedoe zeg. Het is maar net wat hem gevraagd is.
    pi_2818963
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2002 00:01 schreef BernieEcclestone het volgende:
    Oke check ook ff deze link http://www.fia.com/FreePress/F1_Guide_2002/FIA_F1_Guide.html
    Daar wordt de gemiddelde Verstappen-fan ook niet al te vrolijk van.
    BTW bij de motoren van Arrows staat nog wel Asiapech
    Is inderdaad niet echt iets om vrolijk van te worden. Huidige status is dat beide rijders van Prost nog bekend gemaakt moeten worden, evenals de eerste rijder van Orange Arrows en de 2e rijder van Minardi Asiatech. De rest is allemaal al ingevuld.
    pi_2831101
    quote:
    F1 racing :

Er lijkt geen einde te komen aan de soap rond de eerste positie bij Arrows. Wordt het Verstappen of Frentzen? Dat is en blijft de vraag. Gisteren liet Huub Rothengatter, de manager van Jos, weten dat onze landgenoot komend seizoen gewoon bij Arrows zal rijden. Vandaag liet een woordvoerder van Arrows echter weten dat het team nog steeds in onderhandeling is met Frentzen en dat er binnenkort pas meer duidelijkheid komt.

In de verklaring van de woordvoerder was te lezen dat Verstappen inderdaad een contract heeft voor volgend seizoen, maar dat als het team Frentzen in kan lijven dat de Nederlander op zoek zal moeten naar een ander team.

"Jos is al een tijdje terug bevestigd, maar het is geen geheim meer dat Tom (Walkinshaw red.) in gesprek is met Heinz-Harald Frentzen. We moeten nu afwachten en dan zien we vanzelf wel wat er gaat gebeuren, aldus de woordvoerder

pi_2835913
    Duidelijk is dat Frentzen met Arrows in gesprek is
    Duidelijk is dat het om het stoeltje van Jos gaat.
    Duidelijk is dat het Frentzen is waar zowel Arrows als Prost op azen.

Duidelijk is het dus dat Arrows liever Frentzen als 1e rijder heeft dan Jos en stel dat Frentzen en Arrows niet overeenkomen dan zal Jos altijd de 2e keus zijn. Daar bestaat geen twijfel over.

Ja, Jos houdt het al 8 jaar vol in de F1. Maar de manier waarop vind ik niks om trots op te zijn.
    Dan liever geen Nederlander in de F1, van mij hoeft dat niet zo nodig.

pi_2836060
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2002 08:13 schreef Guus het volgende: oud persberichtje
    Pfff. Nederlandse vertaling van dat ruim een week oude BBC geneuzel.

Frenzten ligt uit de onderhandelingen. Sinds EB de slag heeft gewonnen.

quote:
    Manager Frentzen laakt tactiek Arrows

15 jan - De manager van Heinz-Harald Frentzen laakt de onderhandelingstactiek van Arrows. Zaakwaarnemer Monte Field volgt de ontwikkelingen bij Prost weer op de voet omdat hij met Arrows-baas Tom Walkinshaw geen stap verder komt.

"We praten op dit moment serieus met Arrows,maar we draaien nu al een tijdje in hetzelfde cirkeltje rond", aldus Field. "Als we met hen niet verder komen, kijken we weer verder naar andere opties. De eerste stap moet nu het groene licht voor Prost zijn."

Vorige week toonde Field zich nog optimistisch over de gesprekken met Tom Walkinshaw. "We werken nu echt aan een overeenkomst met Arrows. Er moet op korte termijn iets gebeuren", aldus de manager in een vakpublicatie. Dezelfde bron verklaarde dat Frentzen in zou stemmen met een salaris van zo'n 800.000 euro.

Inmiddels lijkt Field ook Prost weer als een reële optie te beschouwen. "Prost is een tijdje niet voor ons in beeld geweest, maar als er iets geregeld is, dan kijken we weer verder." Vandaag heeft Alain Prost een overlevingsplan voor zijn renstal ingediend bij de rechtbank van Versailles. In de komende dagen buigen magistraten zich over dit voorstel.

Bron www.formule.nl
      donderdag 17 januari 2002 @ 17:16:26 #95
    4681 kasper
    Pecunia non olet
    pi_2847447
    Morgen wordt, mijns inziens, D-Day voor ons Josje.
    Rijdt hij volgend jaar bij Arrows of niet?

Ik verwacht(hoop) van wel.

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
    pi_2848346
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2002 18:16 schreef michelos het volgende:

"Als we met hen niet verder komen, kijken we weer verder naar andere opties. De eerste stap moet nu het groene licht voor Prost zijn."

Je bent een beetje in de war met wat de prioriteiten zijn van Heinz. EERST PROST , dan Arrows. Pas als het Prost team (of onder welke naam dan ook volgend seizoen) niet doorgaat gaat Heinzje bij arrows rijden. Dat is de ereden dat er nu zo gedraait wordt door de beide heren Tommy en Heinzje. Ze laten alle mogelijkheden zo lang mogelijk open.

Jos heeft Tommy pas tuk als hij nu al zegt dat hij niet rijdt , dan heeft Tommy een probleem want moet hij Heinzje meer betalen want die kan dan hogere eisen stellen

Zo oud was dat bericht trouwens niet.

pi_2850147
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2002 18:35 schreef Guus het volgende:
    Je bent een beetje in de war met wat de prioriteiten zijn van Heinz. EERST PROST , dan Arrows. Pas als het Prost team (of onder welke naam dan ook volgend seizoen) niet doorgaat gaat Heinzje bij arrows rijden. Dat is de ereden dat er nu zo gedraait wordt door de beide heren Tommy en Heinzje. Ze laten alle mogelijkheden zo lang mogelijk open.

Jos heeft Tommy pas tuk als hij nu al zegt dat hij niet rijdt , dan heeft Tommy een probleem want moet hij Heinzje meer betalen want die kan dan hogere eisen stellen

Zo oud was dat bericht trouwens niet.

Nou, dat allerlei secundaire persbronnen dit ineens als 'news' brengen zegt alleen wat over hun creativiteit. Het blijft een bijna rechtstreekse vertaling van enkele alinea's uit dat BBC bericht ( hoax ) van ruim en week geleden met de toevoeging van het commentaar van Huub.

Geloof mij nou maar. Er is geen stront aan de knikker voor Jos. Die a.s. zondag met een gedeelte van het Arrows team in de Autotron ( heel misschien zelfs met de A-23 ) acte de presence geeft.

En jij denkt echt dat ie nog geflushed kan worden door HHF terwijl ie een dergelijke show daar met Arrows samen organiseerd?
    Jos zat allang en breed met andere aan tafel als er ook maar de kleinste kans was dattie gedumpt zou worden en had verbaal allang wat vuile was in de pers losgelaten als er echt iets vuils aan de hand was.

Doorzie het spel nu maar. HHF is gebruikt hier.

pi_2851681
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2002 21:06 schreef michelos het volgende:

Doorzie het spel nu maar. HHF is gebruikt hier.

Voor wat Toch niet voor Bernoldi he ? Daar kunnen ze rijders genoeg tegen zetten om druk te zetten op de onderhandelingen.
    pi_2852220
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2002 22:28 schreef Guus het volgende:
    Voor wat Toch niet voor Bernoldi he ? Daar kunnen ze rijders genoeg tegen zetten om druk te zetten op de onderhandelingen.
    Het maakte TW geen snars uit wie van die 2 rijders de 2e stoel kreeg: EB of HHF. Hij wil uiteraard wel nog een beetje niveau hebben en die 2 zijn zo slecht nog niet. Ze doen beide niet veel voor elkaar onder en kunnen beide niet tippen aan Jos ( don't start over it again, it's all about the race ).

En dus werd tussen die 2 het onderhandelingsspel gespeeld en kon de prijs eventueel worden opgedreven. Wie het meeste geld binnenbracht kreeg die stoel, Bernoldi won het uiteraard aangezien Heinz Harry helemaal niet zo veel achter de hand heeft als men denkt.

Jos is nooit een issue geweest aangezien de kenner en liefhebber van racecoureurs TW, Jos wel op de juiste waarde weet te schatten.

Dat dat voor de buitenwacht nu anders gespeeld lijkt, is alleen maar lovenswaardig voor Walkinshaw. Slimme zakenvent die er een hoop voor de gek houdt.

Je onderschat het belang van de hele voorbereiding die in samenwerking met Jos al in 2001 is ingezet sinds men begon met de A-23 op de tekentafels ( zomer/najaar). TW heeft juist zo vroeg Jos willen binden omdat men nu eindelijk eens een auto wil bouwen die gemaakt is voor de coureur, en geen algemeen probeersel van een ontwerper. Het is gewoon ontzettend onlogisch om nu ineens vlak voor het begin van het seizoen als het testen gaat starten van 1e rijder te wisselen terwijl dit seizoen alles is gericht op Jos.

Frenzke moet blij zijn als ie als testrijder bij Arrows de kantjes eraf mag lopen en dat is denk ik ook het verhaal wat sinds vorige week z'n manager is duidelijk gemaakt. Je mag nog komen, maar alleen als testrijder: we kiezen Bernoldi. Vandaar dat gejank van die manager.

zaterdag 19 januari 2002 @ 00:25:56 #100
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_2863171
    Weer stof tot discussie mensen
    quote:
    18 jan - Mika Salo hoopt dat Jos Verstappen in het komend seizoen niet voor Arrows rijdt. Want dan is de Nederlander beschikbaar als testcoureur voor Toyota. Dat zou volgens de eerste coureur een uitkomst zijn voor het Japans-Duitse team.

Salo houdt er terdege rekening mee dat Verstappen in het komend seizoen niet voor Arrows rijdt. Hij werd begin 1999 zelf onverwacht aan de kant gezet door teambaas Tom Walkinshaw. "Het is heel triest wat Tom aan het doen is", aldus de Fin in een interview met een website.

Vorige week benadrukte Pedro de la Rosa dat zijn ontslag bij Arrows een 'blessing in disguise' was geweest. De Spanjaard wijst erop dat de renstal aan het einde van het seizoen achter Minardi reed. Hij rijdt inmiddels als betaalde Grand Prix-coureur voor het Ford-fabrieksteam van Jaguar.

Salo maakte Verstappen in 1997 mee als teamgenoot bij Tyrrell. Hij denkt dat de Nederlander een waardevolle bijdrage kan leveren aan het Formule 1-project van Toyota. "Om eerlijk te zijn hoop ik dat Jos niet voor Arrows zal rijden, want ik zou hem graag als testcoureur bij Toyota hebben. Ik ben echt gesteld op Jos, maar het is natuurlijk mijn team niet en het is daarom niet aan mij om daarover te beslissen, maar ik zou echt graag zien dat Jos voor ons reed."

Toyota liet bij via een woordvoerder weten niet op zoek te zijn naar een testcoureur. "Wat Mika heeft gezegd, is zijn eigen mening. Toyota is niet op zoek naar een testcoureur voor haar F1-programma", aldus de woordvoerder.
    Bron: Formule1.nl

pi_2863180
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2002 00:25 schreef Dixidito het volgende:
    [..]
    over deze optie wil Bernie niet eens nadenken
    pi_2865391
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2002 00:25 schreef Dixidito het volgende:

Wat dan Er staat geen ruk interessants in dat artikel.
      zaterdag 19 januari 2002 @ 21:42:28 #103
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_2870112
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2002 12:17 schreef Guus het volgende:
    Wat dan Er staat geen ruk interessants in dat artikel.
    De optie dat Verstappen testrijder bij Toyota zou worden was nog niet besproken hier dacht ik
    pi_2875863
    quote:
    20 januari 2002- Jos Verstappen: "Ik rijdt zeker in 2002 "

Belangrijkste aanwezige op de Jos Verstappen Fanclubdag is uiteraaard Jos Verstappen zelf. De Arrows-coureur uit het Limburgse Montfort zegt pertinent zeker te zijn van zijn plaats bij Arrows dit jaar.

"Ik rijd zeker in 2002", aldus Verstappen. "Op 29 januari houden we de eerste 'roll out-test' op een recht stuk." Over de precieze locatie kan Verstappen nog geen mededelingen doen. Arrows zou voor deze test mogelijk uitwijken naar een vliegveld, maar ook een circuit behoort tot de mogelijkheden. Op 1 februari onthult Arows haar A23 2002-auto officieel in Barcelona.

De fanclubdag blijft overigens bezoekers trekken. Rond Rosmalen staat inmiddels 19 kilometer file. De gelukkigen die al een kaartje hebben spreken over een 'gekkenhuis'. Het is nog maar de vraag of de organisatie alle fans kan herbergen. Volgens een laatste schatting zijn er inmiddels vijftienduizend bezoekers op het terrein.

Bron: www.rtlgrandprix.nl

pi_2876316
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2002 21:42 schreef Dixidito het volgende:

De optie dat Verstappen testrijder bij Toyota zou worden was nog niet besproken hier dacht ik

Die optie is er niet.

Het enige wat ik in dat artikel zie is een uitspraak van een Salo "Ik zou Jos best als testrijder bij Kloyota willen"
    maar als hij met een belgische reporter had gezeten had hij ineens "Claes als testrijder bij Kloyota willen hebben".

pi_2876942
    quote:
    Op zondag 20 januari 2002 16:55 schreef michelos het volgende:

[..]

Bron: www.rtlgrandprix.nl

YESSSSSSS!!!!!

ik zou het nu alleen nog graag uit de mond van Walkinshaw willen horen.

maandag 21 januari 2002 @ 10:39:14 #107
    15951 raikkonen
    Go Kimmmmi!!!!
    pi_2882927
    "A spokesman of FIA told that breaking of valid and FIA approved contracts without valid reasons won't be accepted as drivers deserve protection based on valid and signed agreements.
    Contracts however can be denied during the race-season if drivers can't cope with expectations if minimum results are part of the contract.
    No team was mentioned by the FIA spokesman but it is obvious that the situation in team Arrows between owner Tom Walkinshaw and the dutch driver Jos Verstappen was the subject he pointed at.
    "The ultimate sanction can be disqualifying the complete team for the season but this has never happened and we trust that these rigid measurements won't have to be taken this season either"
      maandag 21 januari 2002 @ 13:05:52 #108
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_2883970
    quote:
    Op maandag 21 januari 2002 10:39 schreef raikkonen het volgende:
    "A spokesman of FIA told that breaking of valid and FIA approved contracts without valid reasons won't be accepted as drivers deserve protection based on valid and signed agreements.
    Contracts however can be denied during the race-season if drivers can't cope with expectations if minimum results are part of the contract.
    No team was mentioned by the FIA spokesman but it is obvious that the situation in team Arrows between owner Tom Walkinshaw and the dutch driver Jos Verstappen was the subject he pointed at.
    "The ultimate sanction can be disqualifying the complete team for the season but this has never happened and we trust that these rigid measurements won't have to be taken this season either"
    bron?
    pi_2884479
    ARROWS 2002
    Jos Verstappen Confirmed
    Enrique Bernoldi Confirmed

BAR 2002
    Jacques Villeneuve Confirmed
    Olivier Panis Confirmed

FERRARI 2002
    Michael Schumacher Confirmed
    Rubens Barrichello Confirmed

JAGUAR 2002
    Eddie Irvine Confirmed
    Pedro de la Rosa Confirmed

JORDAN 2002
    Giancarlo Fisichella Confirmed
    Takuma Sato Confirmed

MCLAREN 2002
    David Coulthard Confirmed
    Kimi Raikkonen Confirmed

MINARDI 2002
    Alex Yoong Confirmed
    Tarso Marques Possible
    Mark Webber Possible
    Heinz-Harald Frentzen Possible

PROST 2002
    Luciano Burti Probable
    Heinz-Harald Frentzen Possible

RENAULT 2002
    Jarno Trulli Confirmed
    Jenson Button Confirmed

SAUBER 2002
    Nick Heidfeld Confirmed
    Felipe Massa Confirmed

TOYOTA 2002
    Mika Salo Confirmed
    Allan McNish Confirmed

WILLIAMS 2002
    Ralf Schumacher Confirmed
    Juan Pablo Montoya Confirmed

bron: http://www.formula1.com/teams/2002.html

.
      maandag 21 januari 2002 @ 23:23:17 #110
    15951 raikkonen
    Go Kimmmmi!!!!
    pi_2892785
    quote:
    Op maandag 21 januari 2002 13:05 schreef Dixidito het volgende:

[..]

bron?

stond op verstappen forum
    pi_2892856
    quote:
    Op maandag 21 januari 2002 13:05 schreef Dixidito het volgende:

[..]

bron?

Het is idd zo dat een team niet zo 1,2,3 een contract met een coureur kan opzeggen. Mocht Verstappen gewipt worden door Arrows dan zal Walkinshaw toch wel met een goed verhaal moeten komen bij de FIA, simpel zeggen "Ja maar nu was er inees een andere coureur beschikbaar" word niet meer geaccepteerd.
      dinsdag 29 januari 2002 @ 22:51:30 #112
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_2980404
    quote:
    29 jan - Terwijl Arrows weigert iets los te laten over de definitieve coureur line-up voor 2002, heeft het team wel bekend gemaakt dat Enrique Bernoldi eind deze week op Silverstone zal testen in de nieuwe A23.

Arrows is daarmee het laatste team dat begint met testen, maar volgens een woordvoerder ligt de ontwikkeling van de A23 op schema. Het worden de eerste kilometers voor de door Cosworth aangedreven A23.

Intussen heeft het Engelse team nog steeds geen launch-datum bekend gemaakt. Verwacht wordt dat halverwege februari de nieuwe Arrows en Bernoldi's teamgenoot worden gepresenteerd.

Met het faillisement van Prost heeft de geruchtenstroom omtrent Verstappen en Frentzen een kookpunt bereikt. Verstappen zegt echter dat hij volgende week zoals gepland begint met zijn testwerk voor Arrows en in 2002 bij het team rijdt.

Grrr.. voelt niet goed dit

Of zou het toch echt alleen zijn om nieuwe sponsors te lokken?

pi_2988280
    quote:
    F1racing

Arrows hoofdaandeelhouder Deutsche Bank staat voor ingrijpende veranderingen binnen het eigen management. Tot nu toe had de hoofdaandeelhouder weinig inspraak in het team, maar verwacht wordt dat dit nu zal veranderen.

Deutsche Bank erfde vorig jaar 55% van de Arrows aandelen toen het Morgan Grenfell overnam. Tot nu toe bemoeide de bank zich evenwel weinig of niet met het team van Walkinshaw. In mei treedt topman Rolf Breuer echter af en de management structuur binnen Deustche Bank zal daarna ingrijpend veranderen.

Verwacht wordt dat nieuwe topman Josef Ackerman meer aandacht aan de rol van de bank binnen Arrows wil besteden. Zo wil Deutsche Bank haar investering in het team beter in de gaten houden. Of deze verschuivingen ook invloed zullen hebben op de dagelijkse werking van het team is nog onduidelijk. Met haar meerderheidsparticipatie kan de Duitse groep in elk geval druk uitoefenen wanneer het dat wenst.

Heeft der Heinz een rekening lopen bij die bank
      woensdag 30 januari 2002 @ 23:06:48 #114
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_2993698
    quote:
    Jos Verstappen Info Page:

(30 januari 2002) Nogmaals, we kunnen niet teveel in herhalingen gaan vervallen maar toch even nog een reactie van onze kant op de geruchten met betrekking tot Jos en zijn positie bij Arrows komend seizoen.

Huub Rothengatter, de manager van Jos, laat het volgende weten: "in de Formule 1, en in het bijzonder met betrekking tot de daarbij behorende contracten, ga ik liever niet af op onzin en geruchten. Ik realiseer me best: waar rook is, is vuur. Maar nogmaals, ik maak me op contractueel gebied geen zorgen want we hebben een getekend contract voor 2002. En daar staat in dat Jos rijdt voor Arrows komend seizoen. En ik blijf erbij, meer hebben we ook niet te melden momenteel."

Als we net zo positief zijn als Huub Rothengatter en net zo negatief als sommige posters hier, dan zou het slechtste scenario voor Jos dus testrijder bij Arrows zijn. Gezien de uitspraken in dit bericht, toch?
    pi_2994104
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2002 23:06 schreef Dixidito het volgende:

[..]

Als we net zo positief zijn als Huub Rothengatter en net zo negatief als sommige posters hier, dan zou het slechtste scenario voor Jos dus testrijder bij Arrows zijn. Gezien de uitspraken in dit bericht, toch?

Nou een positieve stelling uit het Verstappen-Forum waarin Bernie zich wel kan vinden.
    quote:
    In plaats van weer zo´n verontrustende posting over de slechte positie van Joske nu eens het tegenovergestelde. en volgens mij niet eens zo´n onrealistische stelling:
    HHF zijn carrière als F1 coureur is bijna over!

Waarom:

Als managers van de coureurs vaak berichten in de pers uitbrengen over contacten met teams, of over andere geruchten, dan zijn die meestal hard op zoek naar ingangen bij teammanagers om te praten over contracten. Vaak wordt dit ook gebruikt om een onderhandelingspositie te verkrijgen.

De managers van coureurs die gebakken zitten hoor je nooit in het nieuws..wanneer hoor je iets van Willy Weber over Schumi? Wanneer hoor je iets van de manager van Jarno Trulli? Nooit...omdat ze niets te melden hebben; ze rijden volgend jaar. Dus als Huub stil blijft, is dit alleen maar een gunstig teken!

Luciano Burti bijvoorbeeld beland in het ziekenhuis en is dus meteen zijn plekje kwijt bij Prost. Logisch: want die auto moet bestuurt worden, het liefst door iemand die gezond is...Meteen daarop volgt een bombardement van persberichten over het herstel van die jongen. Natuurlijk wil iedereen weten hoe het met hem gaat., maar persberichten over Burti die commentaar geeft over het ongeluk van Zanardi is gewoon etalagepraat zal ik maar zeggen. Het levert hem uiteindelijk een testcontract op bij Ferrari...

De namen van verschillende aanstormende talente wordt het hele jaar met verschillende teams in verband gebracht. Dit is alleen maar nieuws over niets, om maar in de etalage te staan.

Neem nou Monte Field. Hij laat uitlekken dat hij contacten heeft met Arrows (Tom zijn spelletje is al lang en breed uitgemeten op dit Forum), maar zegt dat Prost eerste keus is..Vervolgens doet de pers zijn werk (HHF staat dus lekker in de etalage, en TW is ook blij met alle aandacht)..maar nu is Prost failliet en nu komt Monte met een persbericht dat HHF zich richt op een overeenkomst met Arrows..Volgens mij is zijn onderhandelingspositie bij TW helemaal niet zo goed. Dit persbericht zie ik als een laatste stuiptrekking. TW wil HHF helemaal niet als racecoureur..

Even logisch nadenkend: Joske is door TW gecontracteerd vanwege zijn rijderskwaliteiten! Niet door het minimale sponsorpakket wat hij meebrengt. TW is dus niet alleen op geld uit, maar moet Joske wel een auto kunnen geven om in te rijden, dus moet de andere rijder flink dokken (EB - Red Bull). Met daarbij Mikka´s verhaal in acht nemend: HHF is ontslagen na een aantal crashes en slechte prestaties bij Jordan. EJ neemt zo´n moeilijke beslissing niet voor niets... HHF is op leeftijd en denkt na over zijn gezinnetje...daarbij heeft hij na de afgelopen paar crashes pijn in zijn nek...en wat nog belangijker is in F1...hij durft gewoon niet meer zo hard te gaan als vroeger! Dit blijkt uit de resultaten die hij daarna neerzette. Trulli maakte gewoon gehakt van hem.

TW is er natuurlijk als de kippen bij om als een goede gier betaamt hier nog even gebruik te maken van : 1) de naamsbekendheid van HHF, 2) evt. sponsors bij hem wegkapen en 3)misschien zijn ervaring door hem te laten testen (vorig jaar was het toch Jonny Herbert?).

Dus even resumerend: HHF´s racing days are over! Maar goed ook, want ik vond hem als coureur altijd al zwaar overschat! Hij kende zijn hoogtepunten als bestuurder van een auto die bijna onverslaanbaar was (Williams), behalve dan de andere bestuurder van diezelfde auto (Jacques Villeneuve) had hij bijna geen concurrentie. En volgens mijn ietwat troebele geheugen reed JV hem toen gewoon helemaal zoek, maar als je dan tweede plaatsen behaalt valt dat niemand op.

woensdag 30 januari 2002 @ 23:47:02 #116
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_2994249
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2002 23:34 schreef BernieEcclestone het volgende:
    De managers van coureurs die gebakken zitten hoor je nooit in het nieuws..wanneer hoor je iets van Willy Weber over Schumi? Wanneer hoor je iets van de manager van Jarno Trulli? Nooit...omdat ze niets te melden hebben; ze rijden volgend jaar. Dus als Huub stil blijft, is dit alleen maar een gunstig teken!
    Dat is inderdaad waar... was het vlak voor de 'come-back' van Verstappen in 2000 bij Arrows ook niet maandenlang doodstil en werd er amper in gegaan op geruchten en dacht iedereen dat Verstappens racedagen geteld waren?
      woensdag 30 januari 2002 @ 23:51:39 #117
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_2994313
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2002 23:06 schreef Dixidito het volgende:

[..]

Onder rijden verstaat men deelnemen aan Grand Prix'. Men heeft het telkens over race-seats bij Arrows, en Jos en Huub zijn niet zo dom om een contract te tekenen waaruit geïnterpreteerd kan worden dat het enkel om een test-zitje staat. Buiten dat is een optie (welke dus door Tom Walkinshaw is opgenomen eind juni) bij mijn weten een verlenging ofwel uitbreiding op een bestaand contract. Aangezien zijn vorige contract op race-basis (deelname aan Grand Prix) was, is de kans dat de optie gebaseerd was op een testrol vrijwel 0,00001 %. Gezien de uitspraken in dit bericht kunnen Jos en Huub, TW kennende, in het ergste geval een schare trouwe fans beledigen, wanneer ze door TW het team uitgedonderd worden.

Echter is mijn theorie dat Frentzen enkel aandacht probeert te trekken. Hij wilde niet tekenen voor Minardi (en kan dat nu Webber daar zit ook niet meer). Hij wilde wachten op Prost en hoopte dat hij, indien Prost failliet zou gaan, een kansje zou maken op een zitje bij Arrows. Aangezien Frentzen na zijn rechtzaken nog geen ¤urocent geld van Jordan of Deutsche Bank (zijn ex-persoonlijke sponsor die voor een groot deel ook eigenaar is van Arrows, en die zoals velen weten inmiddels aan het onderhandelen is om de plaats te vullen in de titel van Jordan Grand Prix, ter vervanging van Benson & Hedges als hoofdsponsor), heeft hij niet een waarde voor Tom Walkinshaw wat geld betreft. Hij kan immers zonder sponsors geen geld in de la brengen bij Walkinshaw. Zijn ex-persoonlijke sponsor hééft al veel geld in Arrows gestoken in 1998 (deel van het team gekocht), breidt de sponsoring op de wagen van Jordan uit, en zodoende zou ook een verzoening tussen Deutsche Bank en Frentzen niet al teveel extra geld voor Arrows opleveren. Bovendien heeft Trust (i.t.t. Lost Boys) nog niet aangegeven dat ze in 2002 Arrows zullen sponsoren, en tot eind februari af te wachten. Dan is er nog TCC, wat door Jos als sponsoring is aangebracht, welke veel dingen m.b.t. reclame en sponsorwerving schijnen te regelen bij Arrows. Wat het financiële plaatje betreft m.b.t. sponsoren zit Jos dus wel oké (het kan altijd beter).

Er is geen afkoopclausule in Verstappen zijn contract, dus een onvrijwillige breuk op verzoek van de kant van Arrows gaat Walkinshaw vele miljoenen ¤uro's kosten. Frentzen kan dit niet uit eigen zak betalen (nóg niet, welteverstaan) en waarom zou hij een dergelijk bedrag betalen om voor een achterhoedeteam als Arrows te rijden? Dan zou hij in het rijtje Rosset/Takagi/Mazzacane thuishoren wat aantal meegebrachte geldzakken betreft. Frentzen van Grand Prix winnaar afgezakt tot pay-driver bij een team zonder fabrieksmotoren. Bovendien is Frentzen 35, waar Jos in maart 30 wordt. Dus óók de leeftijd geeft al aan dat hij in de nadagen van zijn carrière is.

Ook Bernoldi kan niet gedumpt worden, want Red Bull-gozert Matenschitz moet ook tevreden gehouden worden. De enige reeële opties die ik voor Frentzen zie zijn testplekken bij Toyota (Japans team in Duitsland gevestigd, met hoge aspiraties dus veel testkilometers) en dus vanwege de 'onderhandelingen' op Leafield een testplek bij Arrows. Beide testplekken kunnen vooruitzichten hebben op een tweede race-stoeltje. Zowel gedurende het seizoen als volgend jaar. En tsja, als ik moest kiezen voor een potentieel zitje in een ongelofelijk rijk Japans team gebaseerd in Duitsland, met veel aspiraties die ongetwijfeld binnen nu en vijf jaar werkelijkheid worden met zo'n astronomische backup (van ¤ 300 miljoen en 450 medewerkers), of eentje in een Engels team wat moet proberen om een budget bij elkaar te sprokkelen om een goede klantenmotor te kunnen betalen, met Tom Walkinshaw als teambaas...Die keuze lijkt me snel gemaakt.

pi_2994721
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2002 23:51 schreef twi het volgende:

[..]

[knip uitgebreid en helder verhaal]

Als ik dit zo lees ben ik ineens veel geruster dat Jos komend seizoen rijdt...

Thnx twi!

.
      donderdag 31 januari 2002 @ 01:12:49 #119
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_2995172
    Don't friggin' sue me if he ain't driving in March!
    pi_2995246
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2002 01:12 schreef twi het volgende:
    Don't friggin' sue me if he ain't driving in March!
    Ehmm....

Try me

.
    pi_3003400
    van HHF internetsite en ook op http://www.raceplanet.net:
    http://raceplanet.net/shownews.php?action=show&id=762

Frentzen breekt onderhandelingen af
    Bron: Raceplanet.net | 31-01-2002 :: 19:15

Goed nieuws voor fans van Jos Verstappen. Doorgaans betrouwbare bronnen rond het management van Heinz Harald Frentzen hebben ons gemeld dat Heinz Harald Frentzen en zijn manager vandaag de onderhandelingen met het Orange Arrows Cosworth team hebben afgebroken. Dit zal dus betekenen dat Jos Verstappen nu zeker is van zijn plaats bij het Formule-1 team van Tom Walkinshaw.

Reden voor de breuk zijn de onverenigbare contractbepalingen in de verbintenis die HHF met Jordan had, of eigenlijk heeft, en de eisen die door Arrows worden gesteld. HHF loopt het risico om financieel geheel tussen wal en schip te vallen als hij voor een zeer gering salaris bij Arrows zou gaan rijden en moet daarnaast ook nog meebetalen aan de afkoop van het contract van Jos Verstappen.

Volgens het management van HHF ligt de prioriteit van HHF nu bij een goede regeling met Jordan en daarna kijkt de dertiger uit Mönchengladbach verder.

*juicht stiekem...stiekem? hardop!!!!! *

pi_3003485
    Ik begrijp eik niet waarom er heel vaak een beetje de spot met Jos wordt gedreven. Ik ben heus niet zo Formule 1- expert, maar Jos is geloof ik 2 keer 3e geworden in een Grand Prix en vorig jaar leverde hij een prachtrace af op de A1- ring in Oostenrijk. Dan ben je toch geen pannenkoek.

Ik kan me ook nog wel herinneren dat Jos in Buenos Aires in '96 David Coulthard op prachtige wijze inhaalde in de laatste bocht. Jos werd zodoende 6e en Coulthard bleef zonder punten achter.

Kortom, ik vind Verstappen een goeie coureur en ik vind dat hij wat meer credits verdiend.

pi_3003696
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2002 19:45 schreef IJskast het volgende:

Goed nieuws voor fans van Jos Verstappen. Doorgaans betrouwbare bronnen rond het management van Heinz Harald Frentzen hebben ons gemeld dat Heinz Harald Frentzen en zijn manager vandaag de onderhandelingen met het Orange Arrows Cosworth team hebben afgebroken. Dit zal dus betekenen dat Jos Verstappen nu zeker is van zijn plaats bij het Formule-1 team van Tom Walkinshaw.

Reden voor de breuk zijn de onverenigbare contractbepalingen in de verbintenis die HHF met Jordan had, of eigenlijk heeft, en de eisen die door Arrows worden gesteld. HHF loopt het risico om financieel geheel tussen wal en schip te vallen als hij voor een zeer gering salaris bij Arrows zou gaan rijden en moet daarnaast ook nog meebetalen aan de afkoop van het contract van Jos Verstappen.

Volgens het management van HHF ligt de prioriteit van HHF nu bij een goede regeling met Jordan en daarna kijkt de dertiger uit Mönchengladbach verder.

Das zeker goed nieuws.
    HH gaat zich nu richten op een stoeltje in de CART-series(ving Bernie ergens op)
      donderdag 31 januari 2002 @ 20:19:46 #124
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_3003789
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2002 19:54 schreef Leatherface het volgende:
    Ik begrijp eik niet waarom er heel vaak een beetje de spot met Jos wordt gedreven. Ik ben heus niet zo Formule 1- expert, maar Jos is geloof ik 2 keer 3e geworden in een Grand Prix en vorig jaar leverde hij een prachtrace af op de A1- ring in Oostenrijk. Dan ben je toch geen pannenkoek.

Ik kan me ook nog wel herinneren dat Jos in Buenos Aires in '96 David Coulthard op prachtige wijze inhaalde in de laatste bocht. Jos werd zodoende 6e en Coulthard bleef zonder punten achter.

Kortom, ik vind Verstappen een goeie coureur en ik vind dat hij wat meer credits verdiend.

kijk hier ben ik het nou helemaal mee eens, alleen omdat hij een paar keer in de grinbak is ingevlogen (hele tijd geleden).
    Hij rijd gewoon max van zijn kunnen.
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_3003862
    Tuurlijk is Jos wel een goed coureur
    Slechte coureurs houden het nl geen 91 GP's in de F1 uit.
    pi_3003933
    Ik heb gehoord dat Schumacher tijdens een vakantie tegen Verstappen gezegd zou hebben dat Schumi hem wel als testrijder bij Ferrari wil hebben.

En Schumi schijnt te willen stoppen met F1 na seizoen 2002.

Als dit allemaal waar is zou die plek bij Arrows voor Verstappen niet zo heel veel uitmaken denk ik. Testrijder bij Ferrari is niet verkeerd, zeker niet als je uitzicht hebt op een race-contract het jaar erop.

pi_3004162
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2002 19:45 schreef IJskast het volgende:

Euhm.. ik heb eens op de site van Frentzen gekeken, en daar staat dus niets hé..
    Op het HHF forum staat alleen ditzelfde bericht van raceplanet.

Juich dus niet te vroeg, want als je elk Formule1 nieuwtje dat met "Betrouwbare bronnen melden ons .." begint serieus neemt...

donderdag 31 januari 2002 @ 21:25:23 #128
    14599 Djek_D
    Wijze in het Oosten
    pi_3004636
    Zou wel retecool zijn, khad jos al opgegeven...
    Hangzhou de gekste!
      Moderator vrijdag 1 februari 2002 @ 00:30:33 #129
    18653 crew  D.
    pi_3007622
    Thursday January 31, 09:22 PM

Arrows worried about legal distractions with HHF ?

Details have started to emerge about reasons for the possible delay in OrangeArrows announcing their final driver line up for 2002. Amid rumours that Jos Verstappen may be ousted in favour of Heinz-Harald Frentzen, it has emerged that the Arrows are worried about legal distractions for the German.
    Heinz-Harald was sacked from the Jordan team shortly before the German Grand Prix last year, and since then has undertaken a legal battle to claim lost earnings. Several sources have indicated that Heinz-Harald has agreed in principal to drive for Arrows, and has settled on a set of contractual terms. It is believed that Frentzen's potential signing has some kind of 'pay off' attached to it to buy the team out of Jos Verstappen's contract, although this has been strongly denied by the Dutchman's management. According to these sources Arrows want Frentzen to drive for the team, but are worried that the impending court battle with Jordan will be a distraction. There is also concern that Frentzen may be unavailable for long periods of time in order to attend court hearings. It is said that the team would want to be sure that Frentzen would either be free of such legal commitments, or better still have the whole matt er sorted before the season starts. That way Frentzen will be completely focused on his role in the team, and make a valid contribution during testing. OrangeArrows are due to run one of the new Arrows A23-Cosworth chassis with Enrique Bernoldi at the wheel towards the end of this week. So far there has been no mention of similar duties involving Verstappen.

Juich niet te vroeg.

pi_3012650
    http://www.formula1.com/news/headlines02/02/s8323.html

Arrows: We're still talking to Frentzen 01 Feb 2002

Arrows has denied to formula1.com that there is any rift between them and Heinz-Harald Frentzen, following reports in the Dutch media that the German's management team had broken off negotiations.
    Frentzen is Jos Verstappen's rival for a race seat in 2002, and should he pull out of talks it would guarantee the Dutchman a drive this year. However, Arrows has stated that talks with both drivers continue.

More to follow soon.

Ik ga helemaal niks meer denken en zeggen totdat het licht op groen springt in Australie

pi_3017445
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2002 20:25 schreef BernieEcclestone het volgende:
    Slechte coureurs houden het nl geen 91 GP's in de F1 uit.
    * kuch *

Ukyo Katayama heeft 94 GP's op z'n naam staan...

pi_3017479
    quote:
    Op zaterdag 02 februari 2002 00:24 schreef RJ.81 het volgende:

[..]

* kuch *

Ukyo Katayama heeft 94 GP's op z'n naam staan...

Ukyo fantastische coureur,altijd goed voor een goeie klapper dus wat wil je daarmee zeggen?
    pi_3017655
    quote:
    Op zaterdag 02 februari 2002 00:26 schreef BernieEcclestone het volgende:

[..]

Ukyo fantastische coureur,altijd goed voor een goeie klapper dus wat wil je daarmee zeggen?

Goed voor een klapper was 'ie zeker, hij is in meer dan 25% van al z'n races gespind.
    en dat is exclusief opgeblazen motoren e.d....

Maar mijn punt is dat ik het aantal gereden races niet echt een juiste maatstaf vind om de kwaliteit van een coureur te beoordelen.

pi_3043238
    quote:
    Op vrijdag 01 februari 2002 16:17 schreef IJskast het volgende:
    http://www.formula1.com/news/headlines02/02/s8323.html

[knip]

Vooral het volgende gedeelte baart me wat zorgen...
    quote:
    Although Arrows initially denied that Frentzen would replace Verstappen, they have recently admitted that this is a possibility.
    Alleen een knurft neemt HHF ipv Jos, maar ja... TW....
    .
    pi_3044086
    And the soap continues... .

Ik begin toch het idee te krijgen dat TW echt geen behoefte heeft aan Jos.

quote:
    Alonso to Arrows for 2002?

As if the current speculation surrounding the yet to be confirmed second driver at the Arrows team for 2002 were not enough, new rumours emerging from the paddock place Spanish Renault tester, Fernando Alonso, at the wheel of the second A23 for next season.
    The reason, it appears, is that Renault boss, Flavio Briatore is keen to have a junior team to develop technology and young drivers. As such, Arrows, who are currently having to pay a substantial sum for their Cosworth engines, could be willing to become a junior Renault squad in exchange for certain benefits such as free engines and technical assistance.

"In the future, we must think about having a junior team. But this will only be after 2003 and after we have begun to win," Briatore was quoted in the latest issue of Autosport.

While a full junior team may not be in the cards until 2003, grooming young drivers could start right away. Furthermore, Briatore has hinted that Alonso could drive for another outfit in 2002 if the right opportunity came along.

"If we get a good offer for him, we will lend him to another team to gain experience," said the Renault boss recently.

While Arrows have confirmed Brazilian, Enrique Bernoldi, for next season, the team have yet to make a statement on Dutchman, Jos Verstappen, despite the latter's assurances that he will drive for the Leafield team in 2002.

Until now, it appears the main reason why the team have not confirm Verstappen has been the fact that they have been negotiating with Heinz Harald Frentzen, something the German's management has repeatedly confirmed.

Alonso is theoretically due to be Renault's full-time test driver in 2002.

http://www.formula1.com/news/headlines02/02/s8340.html

O+. Ripley. O+.
    pi_3044110
    Ja als we toch bezig zijn dan kan deze er ook nog wel bij
    quote:
    Frentzen testet Arrows

München - Der Wechsel von Formel-1 Pilot Heinz-Harald Frentzen zum britischen Arrows-Cosworth-Team scheint beschlossene Sache.

Eine offizielle Bestätigung von Arrows liegt bislang zwar noch nicht vor, Frentzen wird jedoch Mitte der Woche Testfahrten mit dem Boliden in Valencia absolvieren. Auch Frentzens Berater Monte Field hüllt sich bislang in Schweigen.

"Noch ist nichts entschieden. Auch die Berichte über Testfahrten von Heinz-Harald bei Arrows sind reine Spekulation", so Field. Andere Alternativen stehen dem Mönchengladbacher allerdings nicht mehr zur Verfügung. Arrows hat das letze freie Cockpit im Formel-1-Zirkus.
    http://www.sport1.de/coremedia/generator/www.sport1.de/News/Motorsport/Formel1/Meldungen/f1_20frentzen_20testet_20arrows_20mitte_20der_20woche_20mel.html

Hoezo laatste vrije stoeltje?
    Dat Stoeltje is van Ons Jos en niet van HH-Ketchup

[Dit bericht is gewijzigd door BernieEcclestone op 04-02-2002 13:03]

maandag 4 februari 2002 @ 13:03:22 #137
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_3044114
    Wanneer is de eerste GP ook alweer? 3 maart toch? Dan ga ik ff tot die tijd in winterslaap en kijk ik wel wie er aan de start staan.

* Dixidito wordt een beetje moe van deze soap

pi_3044128
    quote:
    Op maandag 04 februari 2002 13:03 schreef BernieEcclestone het volgende:
    Hoezo laatste vrije stoeltje?
    Dat Stoeltje is van Ons Jos en niet van HH-Ketchup
    Maar dat Zirkus, dat klopt dan wel weer.
    O+. Ripley. O+.
      maandag 4 februari 2002 @ 17:07:36 #139
    9756 Dentist
    Toept over...
    pi_3047033
    Als ie gewipt wordt, hoop ik toch echt met heel mijn hart en ziel dat Arrows zo zwaar mogelijk gestraft wordt door de FIA. Tijd voor de FIA om de daad bij het woord te voegen en in te grijpen.

Dentist

maandag 4 februari 2002 @ 17:08:49 #140
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_3047056
    Ja want als ze Verstappen niet hadden willen hebben, dan hadden ze hem geen contract aan moeten bieden, dan had ie tenminste dit jaar voor een ander team kunnen rijden, want interesse was er genoeg.
    pi_3048223
    quote:
    Op maandag 04 februari 2002 17:08 schreef Dixidito het volgende:

want interesse was er genoeg.

OH ???

Welke teams dan ? Ik heb alleen stoddard gequoted gezien die wel interesse had. (Minardi met de asiatech frotmoter) Dat Toyota testrijderverhaal is compleet bullshit. Salo heeft een keer gezegt in een interview dat het wel een goeie als testrijder was , Toyota zelf heeft gelijk gezegt dat ze verstappen NIET willen hebben. (en terecht)

dinsdag 5 februari 2002 @ 09:57:40 #142
    13556 PokerFace
    Soy un perdedor...
    pi_3053354
    Zelfs bij www.verstappen.nl melden ze nu dat het er niet goed uitziet...
      dinsdag 5 februari 2002 @ 11:12:59 #143
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_3053964
    FF Zal wel rijden schat ik zo ipv Jv, jammer maar waar, wederom niet om de kwaliteiten maar om het geld.
    The truth was in here.
      dinsdag 5 februari 2002 @ 12:32:32 #144
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_3054519
    Verstappen's site is nu nogal overbelast. Die gaan vast een bezoekersrecord halen vanwege deze trieste omstandigheid. Ik ben wel heel benieuwd wat Verstappen er aan over houdt. En of de FIA TW een flinke boete gaat opleggen.
      dinsdag 5 februari 2002 @ 12:35:54 #145
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_3054548
    Ik begrijp echt niet dat dat zomaar kan! Ik bedoel, hij heeft toch een getekend contract??
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
      dinsdag 5 februari 2002 @ 12:37:16 #146
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_3054560
    quote:
    Dus toch Frentzen?

(05 februari 2002) Zoals we al vaker hebben aangegeven: we gaan liever niet in op geruchten en speculaties, we brengen feiten op de nieuwspagina. Maar af en toe kunnen we onze trouwe bezoekers en fans bepaalde zaken niet onthouden. En zijn we ook graag de eerste met het 'nieuws'.

Zojuist werden we door een zeer betrouwbare bron ingelicht over het feit dat Heinz-Harald Frentzen aankomende donderdag bij Arrows gepresenteerd gaat worden als coureur naast Enrique Bernoldi. Let wel, het is nog niet van officiële kant bevestigd, maar hier moeten we nu toch terdege rekening mee gaan houden. Nadere bijzonderheden volgen zo snel mogelijk.

Jos Verstappen Info page

dinsdag 5 februari 2002 @ 12:55:12 #147
    1155 Bertje
    -=Enge Buur=-
    pi_3054710
    Toch neem ik die 'zeer betrouwbare bron' niet echt serieus. Vorige week werd er ook door zo'n bron gemeld dat HHF niet meer zou onderhandelen. En dan te bedenken dat het naar buiten is gebracht door een Duits persburo, dat doet de zaak ook niet echt goed.

TW blijf ik niet vertrouwen. Als hij ook maar de indruk heeft dat HHF hem in de toekomst iets meer geld zou kunnen opleveren is het bye bye Jos. In dat geval hoop ik trouwens dat de FIA overgaat tot diskwalificatie van het team. Zo ga je niet met mensen om.

Mocht Jos toch nog rijden voor Arrows, dan moet 'ie als de sodemieter maken dat 'ie voor een ander team rijdt volgend jaar. Dit blijft ellende.

Ik heb het volgende bedacht: Barichello wordt door Ferrarri de laan uitgestuurd en Jacque Villeneuve neemt zijn plaats in. Er komt dan een plaatsje vrij bij BAR. Die rijden met Honda motoren en Jos heeft nog iets te goed van Honda. Dus Jos naar BAR. Er komt een doorstart (lees licentie wordt overgenomen) van Prost. Daar rijden volgend jaar Barichello en Button die door Alonso wordt vervangen bij Renault...

Op donderdag 9 september 2004 14:04 schreef Duderinnetje het volgende:
    Bert, ik kan over jou maar een ding zeggen: ik hou nu al van je. Ik weet niet wat het is. Jij roept dat gewoon op bij mensen.
      dinsdag 5 februari 2002 @ 12:59:39 #148
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_3054769
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 12:55 schreef Bertje het volgende:Ik heb het volgende bedacht: Barichello wordt door Ferrarri de laan uitgestuurd en Jacque Villeneuve neemt zijn plaats in.
    Villeneuve en Schumacher in 1 team
    pi_3054988
    Zoals ergens op het JV-forum werd geroepen:

Ik vind het jammer dat de offiële JV site speculaties op de site gaat zetten, de site is altijd superbetrouwbaar qua nieuws. Als het op de JV site staat, is het waar... En nu gooien ze er speculaties op...
    Ik begrijp het wel, want ze worden natuurlijk continue lamgemaild met vragen...

.
    pi_3055071
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 12:55 schreef Bertje het volgende:
    Toch neem ik die 'zeer betrouwbare bron' niet echt serieus. Vorige week werd er ook door zo'n bron gemeld dat HHF niet meer zou onderhandelen. En dan te bedenken dat het naar buiten is gebracht door een Duits persburo, dat doet de zaak ook niet echt goed.
    Ik denk dat ze bij verstappen.nl toch wel héél goed nadenken voordat ze zo'n bericht op de site plaatsen, dus ik neem wel aan dit hun bron enigzins betrouwbaar is. Normaal plaatsen ze nooit geruchten, dus ze zullen nu wel zeker van hun zaak zijn.
    quote:
    In dat geval hoop ik trouwens dat de FIA overgaat tot diskwalificatie van het team. Zo ga je niet met mensen om.
    idd zo ga je niet met mensen om, maar in de F1 wel helaas. Arrows zal hiervoor nooit gedisklalifieerd worden lijkt me, ze zullen hoogstens een boete krijgen.
    quote:
    Mocht Jos toch nog rijden voor Arrows, dan moet 'ie als de sodemieter maken dat 'ie voor een ander team rijdt volgend jaar. Dit blijft ellende.
    Mee eens, ok ik hoop dat Jos dit jaar voor Arrows rijdt, maar ik stel me er niet veel van voor. Arrows zal toch weer in de achterhoede rondtoeren. Hoeveel testkilometers hebben ze nu al? 0? Gisteren hebben ze pas de shakedown gedaan. Topteams zijn al een maand aan het testen... Arrows loopt dus zoals gewoonlijk achter de feiten aan. 't is dat ze de Cosworth achterin hebben liggen, anders zouden ze net zoals voirg zeizoen regelmatig met de ronde lantaarn rijden denk ik.
    quote:
    Ik heb het volgende bedacht: Barichello wordt door Ferrarri de laan uitgestuurd en Jacque Villeneuve neemt zijn plaats in. Er komt dan een plaatsje vrij bij BAR. Die rijden met Honda motoren en Jos heeft nog iets te goed van Honda. Dus Jos naar BAR. Er komt een doorstart (lees licentie wordt overgenomen) van Prost. Daar rijden volgend jaar Barichello en Button die door Alonso wordt vervangen bij Renault...

Dream on....

dinsdag 5 februari 2002 @ 13:40:04 #151
    3269 Dixidito
    *loves Joke*
    pi_3055191
    quote:
    Walkinshaw verliest beroep om Diniz

5 feb - Teambaas Tom Walkinshaw van Arrows heeft geen recht op een schadevergoeding van Pedro Diniz. De Schot was van mening dat hij het slachtoffer was van contractbreuk en eiste daarom anderhalf miljoen euro van de oud-coureur. Maar een hoge raad haalde gisteren een streep door die claim van Walkinshaw.

Een rechter oordeelde al eerder dat Walkinshaw geen aanspraak kon maken op een financiële compensatie. Tegen die uitspraak was de teambaas in beroep gegaan, maar dat is gisteren verworpen. Daarmee is een conflict dat stamt uit 1998 eindelijk uit de wereld. Na dat seizoen bij Arrows verbrak Diniz zijn contract om voor Sauber te gaan rijden. Hij maakte daarvoor gebruik van een prestatieclausule in zijn overeenkomst. Hij verklaarde dat Arrows niet aan zijn verplichtingen had voldaan.

Uit de uitspraak van gisteren blijkt niet precies waar Arrows tekort schoot. Eerder werd bekend dat de rechtbank oordeelde dat de renstal "niet heeft voldaan aan bepaalde bepalingen van het contract en dat de aangeklaagde (Diniz - red.) daarom het recht had om de overeenkomst te beëindigen zoals hij dat heeft gedaan." De hoge raad onderschrijft die constatering en verwerpt de claim van Walkinshaw op Diniz. Arrows is nu veroordeeld tot de proceskosten, maar kan in principe nog één keer in beroep, bij de House of Lords.

Bron: www.formule1.nl

Jiez... wat een hypocriete lul als ie nou Verstappen gaat dumpen zeg.
    pi_3055677
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 09:57 schreef PokerFace het volgende:
    Zelfs bij www.verstappen.nl melden ze nu dat het er niet goed uitziet...
    Erg sneu, maar het zat er aan te komen... .
    O+. Ripley. O+.
      dinsdag 5 februari 2002 @ 14:27:45 #153
    13556 PokerFace
    Soy un perdedor...
    pi_3055775
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 13:40 schreef Dixidito het volgende:

[..]

Jiez... wat een hypocriete lul als ie nou Verstappen gaat dumpen zeg.

Het rare is dat formule1.nl meldt dat TW geen geld krijgt, terwijl andere sites melden dat hij geld moet betalen... ($700.000,- ivm contractbreuk...)
      dinsdag 5 februari 2002 @ 15:56:53 #154
    1155 Bertje
    -=Enge Buur=-
    pi_3057036
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 12:59 schreef twi het volgende:

[..]

Villeneuve en Schumacher in 1 team

Tuurlijk niet. Schumacher stopt!
    is er al iemand die mijn geruchten geloofd?
    Bert, ik kan over jou maar een ding zeggen: ik hou nu al van je. Ik weet niet wat het is. Jij roept dat gewoon op bij mensen.
    pi_3057287
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 14:27 schreef PokerFace het volgende:

[..]

Het rare is dat formule1.nl meldt dat TW geen geld krijgt, terwijl andere sites melden dat hij geld moet betalen... ($700.000,- ivm contractbreuk...)

Arrows krijgt ook niets, ze eisen $700.000,- van Diniz wegens contractbreuk. Ze zijn nu dus in het ongelijk gesteld.

http://www.dailyf1.com/en/news/2002/february/05c.shtml

pi_3057317
    wat een pokkezooi. die Bernoldi zuigt vet man!
    alleen door die kutsponsors van Bernoldi mag hij rijden
    't gaat alleen maar om geld, niet om wie de beter coureur is
    Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
    pi_3057400
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 13:22 schreef Tackleberry het volgende:
    Zoals ergens op het JV-forum werd geroepen:

Ik vind het jammer dat de offiële JV site speculaties op de site gaat zetten, de site is altijd superbetrouwbaar qua nieuws. Als het op de JV site staat, is het waar... En nu gooien ze er speculaties op...
    Ik begrijp het wel, want ze worden natuurlijk continue lamgemaild met vragen...

is idd jammer, maar ik vind het ook geen positieve berichten
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
      dinsdag 5 februari 2002 @ 17:58:09 #158
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_3058461
    Ach mensen, hoe het ook zij, er zijn 3 opties:

1) Tom Walkinshaw moet weer eens in een rechtzaal komen alwaar een vrij fikse schadevergoeding betaald moet worden. Dit zal máánden gaan duren, en naast de rechtzaak van Frentzen snoept deze rechtzaak dus de nodige aandacht weg van het team.

2) Tom Walkinshaw heeft Jos Verstappen tevreden gesteld met een aanbod. Wellicht zijn dit een paar HELE grote zakken geld (het potentieel van de Cosworth-motor en het waarschijnlijke einde van de carriere van Verstappen meegerekend). Echter kan 't ook zijn dat er een sportief aanbod is gedaan, samen met Eddie Jordan (Frentzen ruilen voor Verstappen met een testplekkie met uitzicht op een zitje?) of wat andere mogelijkheden.

3) De Verstappen-site werd te nerveus en om de forumlezers 'tegemoet te komen' hebben ze geruchten gepost. Jos rijdt echter, met een flinke deuk in z'n imago, vrolijk z'n rondjes met een Cosworth achterin in 2002, waarna hij z'n opties bij andere teams na gaat.

pi_3058528
    4) Jos wordt eruitgeketst bij TWR en gaat zitten hopen op een zitje tijdens dit seizoen. Er zijn er namelijk die niet veel krediet hebben bij hun team.

Guusjes mening : We zien Jos nooit meer terug in de F1. Optie 1 dus.

pi_3059052
    5) De Verstappen-site doet mee aan het spel en de spanning wordt maximaal opgevoerd. Later deze week presenteerd Arrows gewoon Jos en EB en HHF. Die laatste voorlopig als testrijder waarbij ie de kans krijgt zich te bewijzen en eventueel ten koste van EB zijn racestoeltje kan verdienen.
    TW kondigt doodleuk aan dat Jos nooit een issue is geweest en zegt dat HHF alleen voor het teststoeltje in beeld is geweest en doet verder over de FIA-aanmelding kwestie alsof zijn neus bloedt.

Ik denk nog steeds dat Jos blijft. Mocht dat toch op een of andere manier niet bij Arrows zijn dan denk ik dat ie bij Ferrari gaat testen. Gezien Rubinho's wankele positie zal Verstappen dan eventueel al in dit seizoen diens stoeltje pakken en anders zeker vanaf 2003 zijn intrede aldaar doen.

pi_3059141
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 18:54 schreef michelos het volgende:

Gezien Rubinho's wankele positie zal Verstappen dan eventueel al in dit seizoen diens stoeltje pakken en anders zeker vanaf 2003 zijn intrede aldaar doen.

Jij leest zeker over de berichten heen dat Ferarri Juan wil hebben Trouwens , zelfs Bernuldi is een betere set-upper dan Joske. (10-7)

Die berichten over Toyota enzo zijn gebaseert op uitspraken van rijders (die geen flikker te vertellen hebben over wie er naast hun komen te rijden) tegen de nederlandse pers. Net zoals Salo tegen de belgische pers over die nieuwe belg zal zeggen dat het ook een goeie is die Toyota wel kan gebruiken.

pi_3059313
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 19:03 schreef Guus het volgende:

Jij leest zeker over de berichten heen dat Ferarri Juan wil hebben

Nee, maar Juan blijft bij Williams denk ik. Die wordt daar steeds meer als een koning behandelt en gaat dit seizoen flink de strijd aan met MS. Ferrari kan veel willen maar als JPM liever blijft, blijft ie.
    quote:
    Trouwens , zelfs Bernuldi is een betere set-upper dan Joske. (10-7)
    Niet weer die discussie he.
    Die cijfers kan ik niet ontkennen maar als je de oorzaken van elke van die desbetreffende dramatische voorbereidingen bij Arrows nader analyseert is daarmee al weer een hoop gezegd. Bernuldi is zeker niet slecht maar kan zich niet met Jos meten.
    quote:
    Die berichten over Toyota enzo zijn gebaseert op uitspraken van rijders (die geen flikker te vertellen hebben over wie er naast hun komen te rijden) tegen de nederlandse pers. Net zoals Salo tegen de belgische pers over die nieuwe belg zal zeggen dat het ook een goeie is die Toyota wel kan gebruiken.
    Ik geloof ook helemaal niet dat ie naar Kloyota gaat. Dan kiest ie nog eerder Minardi. Ik denk echter dat Ferrari's eventuele voorstel een stuk aantrekkelijker zal zijn voor Jos dan een jaar aankloten bij Minardi met weer zo'n Asiapech zonder updates acherin.

Voorlopig hou ik het op een Arrows-surprise.

dinsdag 5 februari 2002 @ 19:30:38 #163
    215 misterDre
    Paint it black!
    pi_3059416
    Verstappen voorlopig thuis

Alkmaar - Heinz-Harald Frentzen reist, volgens het Duitse persbureau DPA, morgen naar Valencia om te testen voor Arrows. Jos Verstappen heeft nog niets van het team gehoord en vooralsnog blijft de Limburger thuis. "Maar het is nog lang geen woensdag", zei manager Huub Rothengatter. "Dus er kan nog van alles gebeuren".

De wolken boven het hoofd van Jos Verstappen worden echter steeds donkerder. Er zijn nog maar weinig optimisten over die geloven dat de coureur op 3 maart daadwerkelijk van start gaat in Melbourne, maar van paniek is geen sprake in het kamp van de Limburger.
    "Ik heb de indruk dat iedereen zich drukker maakt dan wij", zegt Rothengatter. "We hebben inderdaad nog helemaal geen contact gehad met Tom Walkinshaw, maar dat zegt helemaal niets".
    Het schimmenspel van de teambaas van Arrows heeft groteske vormen aangenomen. Het laatste nieuws op de website van Arrows is dat alleen Enrique Bernoldi als rijder is aangemeld. Dat ‘nieuws’ dateert uit december.
    Ook de website van Jos Verstappen zwijgt in alle talen over de toekomst van de coureur. De pagina werd vorige week 75.000 keer geraadpleegd door fans die ook wilden weten hoe het er nu voorstaat met hun idool.
    Verstappen zelf geeft geen duidelijkheid, en zijn manager Raymond Vermeulen en Huub Rothengatter, kunnen niets meer doen dan te verwijzen naar het contract dat al in juni is getekend. Arrows-baas Walkinshaw heeft geen contact gezocht met het Nederlandse kamp. Volgens een Duits autosportblad heeft de 34-jarige Frentzen vrijdag een contract met enkele aanmerkingen teruggestuurd naar Walkinshaw.
    Onderhandeling
    Maar ook bij Frentzen valt geen nieuws te halen. De Duitser ontkent een contract te hebben getekend bij Arrows, maar geeft wel toe in onderhandeling te zijn. De mogelijkheid bestaat ook dat Frentzen testcoureur wordt bij Arrows, omdat er geen mededelingen worden gedaan over John Herbert, die vorig jaar enkele sessies voor Arrows heeft gereden.
    De A23 zou gisteren voor het eerst hebben gereden op een vliegveld nabij de fabriek. Daarover heeft het team geen mededelingen gedaan.

http://www.haagschecourant.nl/CDA/regioportal/0,2078,4816__940546_,00.html

pi_3059481
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 19:19 schreef michelos het volgende:

Nee, maar Juan blijft bij Williams denk ik.

Het was om aan te geven dat Ferarri een rijder van een beter kaliber zoekt dan eentje die alleen in de regen wat opvalt. Zeg een Kimi of een Alonso bv die met een minardi meer opvalt dan Joske in een Arrows.

Over Arrows , ze hebben nu al zoveel problemen met geld dat je ook nu al kan spreken van weer een verloren seizoen. Ze beginnen met testen als de andere al een maand bezig zijn , de nieuwe moter heeft levertijden van 2+ maanden maar dat is vanwege geen geld , TW heeft Bernoldi weer moeten kiezen vanwege het beetje geld (op totaal basis) ipv Jos.

Wat ik niet snap is waarom HHF zonodig bij Arrows wil.

Arrows is de Prost van seizoen 2002/2003.

dinsdag 5 februari 2002 @ 19:42:28 #165
    9756 Dentist
    Toept over...
    pi_3059546
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 19:37 schreef Guus het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is waarom HHF zonodig bij Arrows wil.

Arrows is de Prost van seizoen 2002/2003.

Omdat ie anders helemaal niet meer rijdt?

Dentist

pi_3059670
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 19:42 schreef Dentist het volgende:

Omdat ie anders helemaal niet meer rijdt?

Juist. Dat begrijp ik dus niet. Net zoals vele voor hem die geen fatsoenlijk stoeltje meer kregen en dus naar de nascar/indy gaan enzo zou ik als HHF zijnde dat ook doen. Niet veel geld stoppen in een avontuur met een loser-team. HHF zal nooit meer bij een top-team komen. Dat weet hij ook wel.
    pi_3061994
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 19:37 schreef Guus het volgende:
    Het was om aan te geven dat Ferarri een rijder van een beter kaliber zoekt dan eentje die alleen in de regen wat opvalt. Zeg een Kimi of een Alonso bv die met een minardi meer opvalt dan Joske in een Arrows.
    Ik zie echt niet in wat een rookie als Alonso en de met een neus vol boter zittende Raikonen meer heeft dan ons Jos. Jos heeft meer in huis dan een klasse-rondje in de regen.
    quote:
    Over Arrows , ze hebben nu al zoveel problemen met geld dat je ook nu al kan spreken van weer een verloren seizoen. Ze beginnen met testen als de andere al een maand bezig zijn , de nieuwe moter heeft levertijden van 2+ maanden maar dat is vanwege geen geld , TW heeft Bernoldi weer moeten kiezen vanwege het beetje geld (op totaal basis) ipv Jos.
    Dat is inderdaad vrij triest. Het economisch klimaat heeft Arrows flink getroffen blijkbaar. Van de andere kant kan dat zo omslaan. Stel dat in het slechtste geval een lichtelijke verbetering in de A-23 t.o.v. A-22 gerealiseerd wordt, dan heeft men nog steeds een motor die 50-75 PK meer in huis heeft dan de AT.

Zelfs met het chassis van de A-22 kan men veel hogere ogen gooien dan vorig jaar simpelweg omdat de downforce die niet in het airodynamisch pakket zit ingebakken gewoon geforceerd door meer vleugelwerk kan worden gecreerd. De top en accelatie die men vorig jaar met teveel vleugel tekort kwam compenseert de Cosworth.

Je vergeet ook dat een hoop teams totnutoe ook maar met tussenoplossingen hebben getest. Chassis's en motoren van vorig jaar zijn veelvuldig gebruikt. Als Arrows zijn werk gewoon goed heeft gedaan op de tekentafels en in de windtunnel zullen ze ondanks het geringe testwerk niet heel belabberd uit de hoek hoeven te komen.
    Jaguar heeft niet eens een windtunnel en kent nu al enorme problemen met de nieuwe R3 in het bochtenwerk met vooral veel te veel onderstuur. De R2 van vorig jaar komt er vooralsnog beter vanaf.
    Ik ben het met je eens dat het allemaal niet erg lekker begint maar van de andere kant ziet het ondanks dit alles lang niet zo belabberd uit als vorig jaar met een veelbelovende A-23 en, mits ze erin liggen, sterke Cosworths.

De vraag is of dit hele plaatje klopt als het circus in Melbourne begint en of Jos daar uberhaupt deel van uitmaakt. Maar een paar keer in de puntjes rijden en de miljoenen stromen weer binnen en er is niks aan de hand. Het is wel het seizoen van de waarheid voor Arrows. Dubbeltje op zijn kant.

pi_3064011
    quote:
    Op dinsdag 05 februari 2002 23:21 schreef michelos het volgende:
    Ik zie echt niet in wat een rookie als Alonso en de met een neus vol boter zittende Raikonen meer heeft dan ons Jos. Jos heeft meer in huis dan een klasse-rondje in de regen.
    Jos rijdt al sinds '94 in de F1 en heeft nooit een overstap weten te maken naar een topteam. Dat ligt zeker niet aan zijn racekwaliteiten, maar het lijkt me wel duidelijk dat zijn F1-carriere een verloren zaak aan het worden is.
    O+. Ripley. O+.
    pi_3064180
    quote:
    Op woensdag 06 februari 2002 10:33 schreef Smike het volgende:

[..]

Jos rijdt al sinds '94 in de F1 en heeft nooit een overstap weten te maken naar een topteam. Dat ligt zeker niet aan zijn racekwaliteiten, maar het lijkt me wel duidelijk dat zijn F1-carriere een verloren zaak aan het worden is.

There you have it...

Maar een verloren zaak vind ik ietwat overdreven, hij heeft toch heel wat laten zien..

.
    pi_3070201
    quote:
    Op woensdag 06 februari 2002 10:52 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

There you have it...

Maar een verloren zaak vind ik ietwat overdreven, hij heeft toch heel wat laten zien..

Nou het lijkt voor Bernie wel een verloren zaak in de F1 voor Joske als hij er wordt uitgekickt voor HH.

Kan Jos het stoeltje van Tom Coronel overnemen bij CanalPlus.

pi_3070225
    quote:
    Op woensdag 06 februari 2002 16:55 schreef BernieEcclestone het volgende:

[..]

Nou het lijkt voor Bernie wel een verloren zaak in de F1 voor Joske als hij er wordt uitgekickt voor HH.

Kan Jos het stoeltje van Tom Coronel overnemen bij CanalPlus.

josje, kan ook nog leuke testritjes gaan maken in die mooie f2002 van fellali
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_3070271
    quote:
    Op woensdag 06 februari 2002 10:33 schreef Smike het volgende:

[..]

Hij is begonnen bij een (destijds) topteam, maar schamel rondjes achterin rijden in een simtek is niet echt indrukwekkend.
    Ook al eens opgevallen hoe iedereen in het wereldje over Jos praat? een hele goede coureur, een van de beste, maar niemand wil hem hebben....
    Dat komt door die roothengatter
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
    pi_3077047
    Officeel einde oefening voor Joske , nu hopen dat hij tijdens dit seizoen bij een ander (dus beter) team komt.

www.arrows.com

Allemaal ff Jos uitzwaaien

pi_3077054
      donderdag 7 februari 2002 @ 09:34:23 #175
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_3077139
    Jammer Ik had tot de laatste minuten nog een hoopje dat Tom toch niet zo'n grote bokkelul was als dat 'ie is. Dus wel...
    pi_3077143
    quote:
    Op donderdag 07 februari 2002 09:34 schreef twi het volgende:
    Jammer Ik had tot de laatste minuten nog een hoopje dat Tom toch niet zo'n grote bokkelul was als dat 'ie is. Dus wel...
    t zat er heel dik in
    pi_3077148
    quote:
    Op donderdag 07 februari 2002 09:34 schreef twi het volgende:
    dat had ik je wel kunnen vertellen...
    de verstappen.nl site ligt ook weer eens plat hoe zou dat toch komen
    Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
      donderdag 7 februari 2002 @ 09:40:13 #178
    1155 Bertje
    -=Enge Buur=-
    pi_3077161
    De verstappen site ligt helemaal niet plat. Ik kan er gewoon op... Hier het bericht van de verstappen site:
    quote:
    Arrows bevestigt Frentzen
    (07 februari 2002)

Heinz-Harald Frentzen is vandaag bij het Arrows team bevestigd als coureur voor het komende 2002 Formule 1 seizoen. Daarmee heeft het team van Tom Walkinshaw zijn coureursduo blijkbaar compleet, want ook Enrique Bernoldi was reeds door het team bevestigd. En géén Jos Verstappen dus, ondanks een getekend contract voor 2002 op zak. Blijkbaar kun je in de Formule 1 wereld alles verwachten en zeker bij een team waar Tom Walkinshaw de scepter zwaait. Een onaangename verrassing voor de talloze Jos Verstappen fans.

De eerste reactie van Jos was kort maar krachtig: “het is ongelofelijk. Ondanks dat ik afgelopen zaterdag nog met Tom Walkinshaw had afgesproken dat hij mij persoonlijk als eerste iets zou laten weten, heb ik de beslissing van Arrows zojuist moeten vernemen via Huub Rothengatter. Verder wil ik hier nog niet teveel over zeggen omdat ik het eerst wil laten bezinken. Maar ik ben natuurlijk wel zeer teleurgesteld.”
    Ook Jos’ manager Huub Rothengatter stapt net onder deze koude douche vandaan: “ondanks alle geruchten van de afgelopen weken ben ik met stomheid geslagen. Ik loop al meer dan twintig jaar mee in de Formule 1 maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het belooft in elk geval dat we het de komende tijd nog druk zullen krijgen. Ik ga nu de juridische consequenties van dit alles inventariseren. Houd er maar rekening mee: wordt vervolgd.”

Ik moet wel zeggen dat ik hevig teleurgesteld ben. Ben benieuwd of de FIA nog maatregelen treft tegen Arrows. Ben ook benieuwd waar Verstappen terecht komt.

Vanavond gaat dus meteen de Verstappen kalender (met die vieze oranje auto's) de oud papier bak in. Ik koop wel een andere...

pi_3077180
    Heel sneu dit. .

Ik vraag me af of Verstappen nog in de F1 zal rijden. .

O+. Ripley. O+.
      donderdag 7 februari 2002 @ 09:45:49 #180
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_3077185
    quote:
    Today the Arrows team announced Heinz Harald Frentzen as their driver for the 2002 season. At exactly 9.00 this morning Frentzen went out for an installation, but spun the car in one of the last corners at the Spanish track in Valencia.

Right after his spin the Arrows team closed the garage doors to examine the car.

Photos of Frentzen at Arrows will be updated within 10 minutes.

pi_3077192
    Tsss wat een klotestreek.

De manier waar alles gegaan is zegt aardig wat over Arrows/Walkinshaw.

Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
    pi_3077196
    quote:
    Op donderdag 07 februari 2002 09:46 schreef DemonBox het volgende:
    De manier waar alles gegaan is zegt aardig wat over Arrows/Walkinshaw.
    O+. Ripley. O+.
      donderdag 7 februari 2002 @ 09:50:17 #183
    1155 Bertje
    -=Enge Buur=-
    pi_3077215
    quote:
    Op donderdag 07 februari 2002 09:45 schreef twi het volgende:
    Today the Arrows team announced Heinz Harald Frentzen as their driver for the 2002 season. At exactly 9.00 this morning Frentzen went out for an installation, but spun the car in one of the last corners at the Spanish track in Valencia.
    Right after his spin the Arrows team closed the garage doors to examine the car.

Photos of Frentzen at Arrows will be updated within 10 minutes.

Goed zo! Rij maar in de prak HH. Zo maak je je meteen geliefd bij de monteurs.

Welke site stond dit trouwens?

donderdag 7 februari 2002 @ 09:55:24 #184
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_3077605
    quote:
    Arrows.com: The team also announced today that it has parted company with Dutch driver, Jos Verstappen. After two years with the team, Verstappen was released from his contract.
    En daarmee is het dus gedaan volgens Arrows...
    Nou ik dacht het niet hé! aanklagen die hap!

Hit 'em where it hurts Jos -> In Tom z'n portemonnee!

Rothengatter vanochtend in de Telegraaf:

Jos rijd absoluut die seizoen,

quote:
    Is het niet bij Arrows dan wel ergens anders.
    Nou Huub laat maar zien dan... Waar rijd Jos?!
    Gezien z'n reactie "ik ben met stomheid geslagen" heb ik er niet zoveel vertrouwen in....
      donderdag 7 februari 2002 @ 11:48:34 #186
    374 beelzebub
    master of disaster
    pi_3078557
    Genaaid met een grote 'G'.

Volgens mij is dit de derde keer dat Walkinshaw 'm loost.

Misschien de indycars in Jos?

donderdag 7 februari 2002 @ 11:56:41 #187
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_3078668
    quote:
    Op donderdag 07 februari 2002 11:48 schreef beelzebub het volgende:
    Genaaid met een grote 'G'.

Volgens mij is dit de derde keer dat Walkinshaw 'm loost.

Misschien de indycars in Jos?

2e keer, na seizoen '96 ook al genaaid door Tom Walkinshaw, die Pedro Diniz haalde om Damon Hill te kunnen betalen.

IndyCars is geen optie. De CART-series staan op het punt om op hun gat te gaan (de reden ben ik even kwijt), en ze zullen wellicht zelfs niet in Europa uitgezonden worden.

pi_3078772
    Hoeveel kijkcijfertjes zou de F1 en dus de sponsortjes van Arrows hier nou mee verliezen? Ik geloof dat Jos 1 van de grootste fanclubs heeft van alle coureurs.
    Dat scheelt ze zo een hele hoop mensen uit nederland, okeej niet iedereen kijkt de F1 om Jos Verstappen, maar hij heeft het in Nederland wel populair(der) gemaakt. Als Jos niet al die jaren al in de F1 had gereden zou RTL5 er nu echt niet zo veel geld in pompen.
    Maar ja TW ziet in HHF nou eenmaal $$$ ...
    pi_3079718

pi_3079749
    quote:
    Op donderdag 07 februari 2002 12:04 schreef XxPl0SiVe het volgende:
    Ik geloof dat Jos 1 van de grootste fanclubs heeft van alle coureurs.
    Sterker nog.. hij heeft de grootste fanclub van alle coureurs.

Maar gelukkig is ook nog eens dikke maatjes met de beste F1-coureur van het veld: Michael Schumacher, dus er valt misschien nog wel wat te regelen

donderdag 7 februari 2002 @ 13:36:45 #191
    1155 Bertje
    -=Enge Buur=-
    pi_3079959
    quote:
    Op donderdag 07 februari 2002 13:21 schreef plok het volgende:
    [afbeelding]

[afbeelding]

Jeetje, da's oud!
    pi_3083927
    quote:
    Op donderdag 07 februari 2002 13:21 schreef plok het volgende:
    [afbeelding]

[afbeelding]

Gestrand noemen we dat
      donderdag 7 februari 2002 @ 18:50:27 #193
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_3084230
    quote:
    Op donderdag 07 februari 2002 12:04 schreef XxPl0SiVe het volgende:
    Hoeveel kijkcijfertjes zou de F1 en dus de sponsortjes van Arrows hier nou mee verliezen? Ik geloof dat Jos 1 van de grootste fanclubs heeft van alle coureurs.
    Dat scheelt ze zo een hele hoop mensen uit nederland, okeej niet iedereen kijkt de F1 om Jos Verstappen, maar hij heeft het in Nederland wel populair(der) gemaakt. Als Jos niet al die jaren al in de F1 had gereden zou RTL5 er nu echt niet zo veel geld in pompen.
    Maar ja TW ziet in HHF nou eenmaal $$$ ...
    jah maar daar komt wel een formule-1-gek-land als Duitsland voor terug. Dat gaan ze echt niet zo sterk merken hoor.
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
    Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
    Shaun Farmer: "That's gnarly"
    pi_3095955
    Het is gewoon een klotestreek. Ik hoop dat die A23 geen enkele race van z'n plek komt.
    WZDNWB
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')