Laven komen uit sprookjesland en in sprookjesland kan alles. Oftewel die laven staan voor een soort geestelijke vrijheid.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:08 schreef buachaille het volgende:
Ik denk dat je theorie niet helemaal opgaat. Dezelfde paupers hebben vaak hun huis volstaan met Laven die ze in de bouwmarkt hebben gekocht. Ik kan met niet voorstellen dat ze (overigens ben ik zelf ook wel een beetje pauper!) die ook met vrijheid associeren.
Dat is inderdaad het eerste wat in mij op kwam: vrijheid en heroiek. Een indiaan is voor de "pauper" wat een wow-character is voor de gamer. Een stoere versie van zichzelf met schijnbaar ongelimiteerde mogelijkheden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:03 schreef Frollo het volgende:
Mijn theorie is dat 'de indiaan' in de ogen van de simpele ziel staat voor 'vrijheid'. Als je in het dagelijks leven ja en amen moet zeggen tegen je baas of de uitkerende instantie en verder weinig perspectieven hebt, lijkt het idee van zorgeloos op de prairie rondbanjeren wel wat.
Het kan natuurlijk ook met voorliefde voor country muziek te maken hebben.quote:Maar klopt dat beeld wel?
Hetzelfde geldt voor de troep die geïnspireerd is op kunst uit de Klassieke Oudheid.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:08 schreef buachaille het volgende:
Ik denk dat je theorie niet helemaal opgaat. Dezelfde paupers hebben vaak hun huis volstaan met Laven die ze in de bouwmarkt hebben gekocht. Ik kan met niet voorstellen dat ze (overigens ben ik zelf ook wel een beetje pauper!) die ook met vrijheid associeren.
Nee. Anders wist je het woord associeëren niet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:08 schreef buachaille het volgende:
(overigens ben ik zelf ook wel een beetje pauper!) die ook met vrijheid associeren.
jupquote:Op zaterdag 2 december 2006 10:15 schreef Viking84 het volgende:
Dat je het zelf maar niets vindt, wil nog niet zeggen dat je er denigrerend over mag spreken. Het woord 'paupers' had je dan ook wel mogen weglaten wat mij betreft. Ik bevind me niet bepaald onderaan de sociaal-maatschappelijke ladder, maar ik kan me die fascinatie met indianen goed voorstellen. Indianen zijn een toonbeeld van vrijheid (zoals jij al zegt), maar ook van wijsheid, van spiritualiteit. Wij westerlingen voelen ons zoveel beter dan 'dat primitieve volkje' "(want wij zijn 'beschaafd', muahahaha), maar ik denk dat we een hoop van de indianen zouden kunnen leren.
Ik heb dan ook een dromenvanger hangen. Ben ik nu ook een pauper?.
Zoals die achterlijke laarzenquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:33 schreef MouseOver het volgende:
Ik betwijfel of er wel een verklaring voor is. Sommige dingen raken gewoon vanzelf in de mode.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:53 schreef Serendips het volgende:
Indianenfrutsels, sprookjesspullen en parafernalia uit de Oudheid...
Ik denk dat de gemeenschappelijke deler is dat die spullen refereren aan een andere wereld. Bij het zien van die items hebben de liefhebbers misschien het idee dat ze de alledaagse werkelijkheid en de sleur kunnen ontvluchten. Soort escapisme dus.
Die tweede is geschilderd als een soort neanderthalerquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:39 schreef Loedertje het volgende:
Dit bedoel je toch?
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat wil je echt niet weten! Dat is echt een toonbeeld van slechte smaak...quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:26 schreef tonja het volgende:
Laven? Wat zijn dat nou weer?
Je hebt haar onschuld verpestquote:Op zaterdag 2 december 2006 15:40 schreef Serendips het volgende:
[..]
Dat wil je echt niet weten! Dat is echt een toonbeeld van slechte smaak...![]()
Ik ben een keer bij iemand thuis geweest en die had vanalles met laven; een keukenrolhouder met een laaf, een tijdschriftenmand in de vorm van een laaf, een opbergding voor een afstandsbediening met laven...![]()
Zoiets dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |