Probeer of je via systeemherstel een eerdere situatie kunt herstellen. Als dit niet gaat wordt het tijd voor een herinstallatie van Windows.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:24 schreef Marshall_2002 het volgende:
SInds enige tijd ervaar ik problemen met mijn audio op de PC.
MP3's geven een foutmelding dat de audio het niet kan afspelen terwijl windows-sounds en online-sounds zonder problemen afspelen.
3 jaar lang geen probleem en nu ineens dit gezeur...
Ik gebruik standaard Windows MP maar heb ook RealPlayer geprobeerd...
Mijn boxen zijn aangesloten op de audiokaart (Audigy 2) dus het on-board sound kan dit niet veroorzaken neem ik aan?
Wat kan dit zijn en hoe kan ik het verhelpen?
Nee, want de on-board geluidskaart is in je BIOS hoogstwaarschijnlijk uitgeschakeld om geen conflicten te geven met je Audigy. Als je de on-board geluidskaart weer wil proberen dan moet je eerst de Audigy fysiek verwijderen uit je computer en daarna de on-board kaart weer aanzetten in je BIOS. Maar dit zal je probleem niet oplossen, dus deze moeite kun je je besparen.quote:NB> Als ik de audiokaart volledig verwijder (ook fysiek dus) geeft het systeem aan dat het helemaal geen audiosoftware meer herkend, dus ook niet on-board (wat er toch iig wel dient te zijn?)
Nee. Nutteloos advies. TS heeft een probleem met MP3 decoding, dan moet je niet met een encoder aan komen zetten.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:44 schreef HiDiHo het volgende:
Doet WMA en wave het wel?
Controleer de codec voor MP3'tjes
http://www.free-codecs.com/Lame_Encoder_download.htm
codecquote:Op dinsdag 21 november 2006 10:14 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee. Nutteloos advies. TS heeft een probleem met MP3 decoding, dan moet je niet met een encoder aan komen zetten.
Ja dat klopt wel, maar LAME is alleen maar een encoder geen decoder...quote:
Nee, je kaart is niet defect, je hebt een software probleem.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:35 schreef Marshall_2002 het volgende:
Herinstalleren heeft even geholpen, na 2 weken echter weer het oude probleem... :|
Overigens geeft .avi, .mpg etc hetzelfde probleem: wel beeld, geen geluid
Codec verhelpt het inderdaad niet. Kan audigy kaart niet defect zijn (maar waarom wordt er dan wel windows-geluid afgespeeld?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |