abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:24:54 #1
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_43739637
SInds enige tijd ervaar ik problemen met mijn audio op de PC.
MP3's geven een foutmelding dat de audio het niet kan afspelen terwijl windows-sounds en online-sounds zonder problemen afspelen.
3 jaar lang geen probleem en nu ineens dit gezeur...
Ik gebruik standaard Windows MP maar heb ook RealPlayer geprobeerd...

Mijn boxen zijn aangesloten op de audiokaart (Audigy 2) dus het on-board sound kan dit niet veroorzaken neem ik aan?
Wat kan dit zijn en hoe kan ik het verhelpen?

NB> Als ik de audiokaart volledig verwijder (ook fysiek dus) geeft het systeem aan dat het helemaal geen audiosoftware meer herkend, dus ook niet on-board (wat er toch iig wel dient te zijn?)
Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:44:35 #2
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43739974
Doet WMA en wave het wel?
Controleer de codec voor MP3'tjes

http://www.free-codecs.com/download/MPEG_Layer_3_Codec.htm

[ Bericht 34% gewijzigd door HiDiHo op 21-11-2006 10:21:45 ]
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_43740521
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:24 schreef Marshall_2002 het volgende:
SInds enige tijd ervaar ik problemen met mijn audio op de PC.
MP3's geven een foutmelding dat de audio het niet kan afspelen terwijl windows-sounds en online-sounds zonder problemen afspelen.
3 jaar lang geen probleem en nu ineens dit gezeur...
Ik gebruik standaard Windows MP maar heb ook RealPlayer geprobeerd...

Mijn boxen zijn aangesloten op de audiokaart (Audigy 2) dus het on-board sound kan dit niet veroorzaken neem ik aan?
Wat kan dit zijn en hoe kan ik het verhelpen?
Probeer of je via systeemherstel een eerdere situatie kunt herstellen. Als dit niet gaat wordt het tijd voor een herinstallatie van Windows.
quote:
NB> Als ik de audiokaart volledig verwijder (ook fysiek dus) geeft het systeem aan dat het helemaal geen audiosoftware meer herkend, dus ook niet on-board (wat er toch iig wel dient te zijn?)
Nee, want de on-board geluidskaart is in je BIOS hoogstwaarschijnlijk uitgeschakeld om geen conflicten te geven met je Audigy. Als je de on-board geluidskaart weer wil proberen dan moet je eerst de Audigy fysiek verwijderen uit je computer en daarna de on-board kaart weer aanzetten in je BIOS. Maar dit zal je probleem niet oplossen, dus deze moeite kun je je besparen.
pi_43740548
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:44 schreef HiDiHo het volgende:
Doet WMA en wave het wel?
Controleer de codec voor MP3'tjes

http://www.free-codecs.com/Lame_Encoder_download.htm
Nee. Nutteloos advies. TS heeft een probleem met MP3 decoding, dan moet je niet met een encoder aan komen zetten.
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:15:10 #5
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43740568
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:14 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee. Nutteloos advies. TS heeft een probleem met MP3 decoding, dan moet je niet met een encoder aan komen zetten.
codec
co[coderen] dec[decoderen]
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_43744295
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:15 schreef HiDiHo het volgende:
codec
co[coderen] dec[decoderen]
Ja dat klopt wel, maar LAME is alleen maar een encoder geen decoder...

hmm, misschien is het ook wel een decoder...

Installeer eens een andere mp3 decoder, en zet de prioriteit van die decoder even op het hoogste, anders pakt hij misschien nog steeds een andere...

Veel afspeel programma's gebruiken ook ingebouwde decoders, dus ander programma proberen kan ook.
Anders zou ik de geluidskaart ff herinstalleren.

[ Bericht 15% gewijzigd door Weee op 21-11-2006 12:53:46 ]
  woensdag 22 november 2006 @ 19:35:23 #7
38991 Marshall_2002
pi_43792858
Herinstalleren heeft even geholpen, na 2 weken echter weer het oude probleem... :|

Overigens geeft .avi, .mpg etc hetzelfde probleem: wel beeld, geen geluid

Codec verhelpt het inderdaad niet. Kan audigy kaart niet defect zijn (maar waarom wordt er dan wel windows-geluid afgespeeld?)
pi_43794830
quote:
Op woensdag 22 november 2006 19:35 schreef Marshall_2002 het volgende:
Herinstalleren heeft even geholpen, na 2 weken echter weer het oude probleem... :|

Overigens geeft .avi, .mpg etc hetzelfde probleem: wel beeld, geen geluid

Codec verhelpt het inderdaad niet. Kan audigy kaart niet defect zijn (maar waarom wordt er dan wel windows-geluid afgespeeld?)
Nee, je kaart is niet defect, je hebt een software probleem.

Probeer eens het volgende.

1. Download GSpot en open eens wat .mp3 .avi en .mpg bestanden in dit programma. Je kunt dan precies zien welke codecs je systeem probeert te gebruiken. Onder in het venster van GSpot kun je bij Proposed Codec Solutions and Tests verschillende mogelijkheden testen (GSpot en MS = Microsoft). Vertel eens wat GSpot dan aangeeft.

2. Ga eens naar Start --> Uitvoeren (Run) en Type achter Open in: MPLAYER2.EXE en klik op Ok om de oude mediaspeler te starten. Open nu eens een MP3 in deze oude mediaspeler. Krijg je nu wel geluid?
  woensdag 22 november 2006 @ 21:14:03 #9
38991 Marshall_2002
pi_43797992
1. MP3 openen in GSpot geeft: MPEG-1 Layer 3 codec
Onderin geeft ie Codec installed en daaronder (de Gspot/MS output geeft Gspot 4x een foutmelding (kun je dat niet C/P?)
Failed to create instance of default direct sound device (2x deze melding)
Failed to connect output pin 0x047e5144 ("audio") om MPEG Stream Splitter to input pin 0x0472a97c ("in") on filter 0x01ed4471 ("ffdshow audio decoder"). Error: 0x80040207 there is no common media type between these two pins
Failed to create instance instance of default direct sound device etc etc

2. geeft: De audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld: er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet.

Heb je hier wat aan? Voor mij is dit echt abracadabra
pi_43805051
hmmm uninstall je audigy, ga naar www.creative.com en download daar de laatste drivers en installeer daarmee je kaart opnieuw.
dat zou het moeten oplossen
(zelfde soort probleem gehad hier, windows geluiden werkte perfect maar winamp/wmp/media player classic etc gaven allemaal aan dat er geen audiohardware inzat..
een her installatie van de drivers verhielp dit probleem, ben zelf in het bezit van een audigy 2 ZS (
  woensdag 29 november 2006 @ 20:18:23 #11
38991 Marshall_2002
pi_44002842
Okay, door vakantie heb ik hier even geen tijd aan kunnen besteden maarreh de volgende stappen heb ik nu ondernomen:
1. De-installatie van Audigy 2 kaart (softwarematig via windows)
2. Stuurprogramma via Creative website gedownload en geinstalleerd
3.... Niet nodig want hij doet het alweer... ??

Is dit nu goed of doet ie het binnen een week weer niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')