Professioneel gedrag is 1 ding maar je menselijkheid opzij zetten is iets anders. Een ieder heeft het recht om zich buiten werktijd om te ontspannen en daarbij hoort ook het nuttigen van genotsmiddelen en het uiten van de opgebouwde frustraties.quote:Op dinsdag 21 november 2006 04:40 schreef Parzival het volgende:
Vast contract.. 3-6mnd loon eisen en mij je CV sturen..
Alhoewel er natuurlijk ook dingen zijn aan zijn verhaal..
negatief uitlaten over een bedrijf prive of niet prive is not done.. en daar vindt ik dat je baas gelijk heeft.. dronken worden bij klanten is zowieso iets wat je naar mijn idee niet doet. Maar enige compensatie kun je van mij krijgen voor leeftijd, aantal jaren werkervaring etc..
Soms zijn werkrelaties nou eenmaal geen lang leven beschoren.. het is klote, maar gewoon een nieuwe uitdaging zoeken en er van leren.. als je 's avonds moe bent en geirriteerd dan ga je naar je bed.. als je in een hotel zit voor een klant zeg je NOOIT tegen de klant dat je daar voor prive zit en mag doen en laten wat je wilt.. dan zeg je ik ben moe, ik ga slapen om morgen weer fris en fruitig aan het werk te kunnen.. klanten betalen nml best wel veel voor dat hotel (oke niet bij bastion.. maar ik zit nu bijv in Hilton in Maleisie).. of je zegt dat je even aan het uitblazen bent.. als je echt voor de drank gaat zeg je dat je lekker de stad in gaat om een en ander te verkennen...en dan doe je dat ook.. dan kun je wel in een kroeg gaan tanken..
Klanten en je baas verwachten omdat ze het hotel betalen ze ook wat inzet van je en professioneel gedrag.. je bent immers niet op vakantie.. (hoe raar het ook klinkt)
Ik vind het ook maar schemerig. Je hebt zelf vreselijk domme dingen gedaan, zoals dronken een vrouw "versieren" waar al je collega's bij zijn. Zoiets raak je NOOIT meer kwijt binnen een bedrijf, je bent altijd een loser, of je haar nu versiert of niet, en zult nooit en te nimmer promotie maken met zulk gedrag. Bovendien is het goed mogelijk dat klanten over dergelijk gedrag (hoe haal je het trouwens in je hoofd met klanten er bij?!) achter je rug om klagen bij je baas, terwijl ze je technisch goed vinden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 03:51 schreef PLAE@ het volgende:
Triest verhaal. Moet wel zeggen dat ik erg veel zij-straatjes zie die je niet echt ingaat.
Ruzie met een collega wat een geen ruzie was.
Bezopen zijn en een vrouw lastig vallen die dat niet zo aangenaam vond toen je in je beschonken fase was aanbeland.
Hoe klanten over je denken weet je niet precies. Ze kunnen tegen jou wel A zeggen terwijl ze tegen je baas B zeggen.
En dan niet mee willen denken terwijl er iets flink mis is gegaan bij de zaak.
De boel weigeren uit te pratenhet is wel je baas natuurlijk. Je had m beter tot bedaren kunnen brengen aan die bar ipv hem voor lul te zetten daar.
En dat alles binnen een week tijd, tja ik weet het niet. Jammer dat jullie samenwerking voorbij is. Maar je zal wel snel iets nieuws vinden lijkt mij![]()
Een bedrijfsfeest zonder minstens enkele dronken personen heb ik nog niet meegemaakt. Op m'n vroeger werk was het meestal wachten tot de baas z'n broek naar beneden deed en met z'n geslachtsdelen begon te zwaaien. Bij het volgende bedrijf waar ik werkte ging er ééntje wildplassen... op de middenstip in de ArenA.quote:Op dinsdag 21 november 2006 07:00 schreef Sakura het volgende:
Als ik werkgever zou zijn had ik je op dat bedrijfs feest al ontslagen, dronken terwijl er klanten bij zijn, hoe haal je het in je botte harses. Heb je eigenlijk wel enige vorm van norm besef vraag ik mij dan af.
Met klanten erbij? Zelfs zonder klanten is dat toch gewoon te ver. Heb jij nog respect voor je baas als ie dronken met zijn geslachtdelen staat te spelen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 07:49 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Een bedrijfsfeest zonder minstens enkele dronken personen heb ik nog niet meegemaakt. Op m'n vroeger werk was het meestal wachten tot de baas z'n broek naar beneden deed en met z'n geslachtsdelen begon te zwaaien. Bij het volgende bedrijf waar ik werkte ging er ééntje wildplassen... op de middenstip in de ArenA.
En dan was er nog een bedrijfsfeest waar iemand van de sales afdeling dezelfde daad verrichte, vanaf de 3-meter plank van het zwembad...
Als ik jouw baas was, dan had ik je de dag na dit voorval al een officiele waarschuwing gegeven danwel ontslagen. Beetje met je dronken harses in het bijzijn van klanten vrouwen lastigvallenquote:Op dinsdag 21 november 2006 02:19 schreef Marve het volgende:
Dat was de druppel, toen stond zijn gezicht op zwaar onweer en alles wat ik deed zou nu fout af gaan lopen. Ineens begon hij over vorige week dinsdag, we hadden toen een etentje met de zaak en er was een leuke meid bij, welke ik heel de avond aan het versieren was, puur voor de lol, het was gezellig en iedereen moest lachen, ook de klanten (al vond zij het op het einde minder leuk toen ik wat meer beschonken werd, maar dat terzijde).
Respect voor TS dat hij die kant van het verhaal niet achterwege gelaten heeft.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:07 schreef 5112 het volgende:
[..]
Als ik jouw baas was, dan had ik je de dag na dit voorval al een officiele waarschuwing gegeven danwel ontslagen. Beetje met je dronken harses in het bijzijn van klanten vrouwen lastigvallen![]()
Nee dat is idd niet netjes, bij een zakelijk etentje hoor je je ook zakelijk te gedragen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:07 schreef 5112 het volgende:
[..]
Als ik jouw baas was, dan had ik je de dag na dit voorval al een officiele waarschuwing gegeven danwel ontslagen. Beetje met je dronken harses in het bijzijn van klanten vrouwen lastigvallen![]()
Het komt op mij over dat TS zo'n plaat voor zijn hoofd heeft dat hij niet door heeft wat voor een enorme fouten hij gemaakt heeft. Heeft dus niets met eerlijkheid te maken maar gebrek aan zelf reflectie en inlevingsvermogen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:51 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Respect voor TS dat hij die kant van het verhaal niet achterwege gelaten heeft.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:51 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Respect voor TS dat hij die kant van het verhaal niet achterwege gelaten heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |