Ik vind dat dit best moet kunnen. Zolang je geen teams omkoopt om minder hun best te doen, vind ik dit best. Al zou je moeten verwachten dat een team altijd 100 % geeft. Ook moet er openheid hierover zien, en niet stiekem geld toeschuiven, want dan heb je er geen controle op en riekt dit naar fraude.quote:Baas CSKA Moskou erkent betalingen
Uitgegeven: 20 november 2006 22:48
MOSKOU - De voorzitter van voetbalclub CSKA Moskou heeft toegegeven premies te hebben betaald om teams extra hun best te laten doen tegen concurrenten van zijn club. Jevgeni Giner ziet geen kwaad in die handelwijze, zei hij in de krant Sport-Express van maandag.
"Er zijn mensen die het niet correct vinden. Ik ben het daar niet mee eens. Ik wil zelfs best bekend maken hoeveel ik betaald heb", werd Giner geciteerd.
CSKA Moskou werd afgelopen weekeinde voor de tweede maal op rij kampioen van Rusland. De titel werd omgeven door geruchten over omkoping in het Russische voetbal. De legerclub werd ervan beschuldigd te worden bevoordeeld door scheidsrechters.
Dus is de kans op een echte competitievervalsing minder groot?quote:Op dinsdag 21 november 2006 01:32 schreef Steve_I. het volgende:
Beetje sneu, denk alleen dat je er weinig tegen kan doen...
Eigenlijk is het toch een soort van competitievervalsing. Als een subtopper niets meer te winnen of verliezen heeft, maar opeens toch weer wat te winnen heeft in de vorm van 3mio premie ... tja... triest...
Ik weet niet of dat kan. Een team een gift doen omdat je blij bent dat ze winnen is niet strafbaar natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:08 schreef MaxPower het volgende:
De drempel om hierna mensen echt om te kopen wordt hierdoor een stukje lager. Dus wat mij betreft verbieden deze onzin.
En een team een gift doen omdat je blij bent dat ze verliezen mag dan niet?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:44 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat kan. Een team een gift doen omdat je blij bent dat ze winnen is niet strafbaar natuurlijk.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:04 schreef sjimz het volgende:
De KNVB heeft het in de aanloop naar het WK 1994 ook gedaan hoor
San Marino werd geld beloofd als ze zouden winnen van Engeland.
Was dat niet andersom? Dat The Sun de Polen geld beloofde als ze wonnen van oranje.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:04 schreef sjimz het volgende:
volgens mij was het Croky die ze een heel leven lang gratis chips aanbood.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:04 schreef sjimz het volgende:
Dat ook.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:36 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Was dat niet andersom? Dat The Sun de Polen geld beloofde als ze wonnen van oranje.
Ja dat is ook waar.. Maar Nederland zou de winstpremie verdubbelen van wat ze van de bond van San Marino zouden krijgenquote:Op woensdag 22 november 2006 15:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij was het Croky die ze een heel leven lang gratis chips aanbood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |