Ja kan ik wel ff doen..quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Geef anders hier alvast de dingen die je zoekt. Er lopen hier wel een paar medische mensen rond die je antwoord zouden kunnen geven.
Ik ontwerp wel eens van die formulieren, dus:quote:Op maandag 20 november 2006 22:32 schreef taxibabe het volgende:
Het formulier wat ik nu heb is trouwens een andere dan het labformulier wat ik bij de huisarts kreeg. Bij de huisarts was zo'n oranje/gele.
Van de internist heb ik er nu 1 met blauw/groen, hier staan ook veel meer waardes op.
ik heb al wel gegoogled maar kon zo niks duidelijks vinden. Misschien dat hier iemand het weet?
Alvast bedankt.
Dat lijkt me wel héél sterk!quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:17 schreef Hanneke1983 het volgende:
Heb je ook diarree enzo? Dan denken ze misschien dat je ontstekingen hebt in je darmen.
En qua schildklier...het duurt 7 jaar (!!) voordat je het pas in je bloed kunt zien als er iets mis isDus als er niks uitkomt, dan kun je het toch hebben. Urine test is betrouwbaarder.
Ja, dat weet Hanneke ook wel. Maar zij bedoelt dat het dus pas na 7 jaar in het bloed aan zou zijn te tonen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:24 schreef ralfie het volgende:
[..]
Dat is het ook. TSH en T4 zijn binnen een paar tellen te meten
Je hebt wel gelijk hoor. Dat kan inderdaad. Maar 7 jaar is dan ook weer een beetje overdrevenquote:Op zaterdag 25 november 2006 20:17 schreef Hanneke1983 het volgende:
Heb je ook diarree enzo? Dan denken ze misschien dat je ontstekingen hebt in je darmen.
En qua schildklier...het duurt 7 jaar (!!) voordat je het pas in je bloed kunt zien als er iets mis isDus als er niks uitkomt, dan kun je het toch hebben. Urine test is betrouwbaarder.
In welke gevallen duurt het 7 jaar? s het in alle gevallen pas na 7 jaar aan te tonen, of is het anders wanneer er het vermoeden bestaat dat er iets mis is met de schildklier?quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:17 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ha, nou zeg je het, het 'kan'. Het is dus geen regel.quote:Op zondag 26 november 2006 14:51 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ik weet niet of er verschil zit tussen een te langzame of een te snel werkende i.v.m die 7 jaar, ik vermoed beide. Een kundige arts heeft mij op de hoogte gesteld van deze 'regel' m.b.t het bloed.
Toch kun je wel schildklierwaarde meten in de urine, maar dit wordt niet vaak gedaan omdat het duurder is. Meestal gebruiken ze dit als je medicatie hebt en ze willen zien hoeveel er daadwerkelijk opgenomen wordt als ik het goed heb.
Het staat iig vast dat het echt heel veel jaren kan duren (c.a. 7 jaar dus) totdat het in je bloed te zien is dat je een schildklierafwijking hebt, dus je kunt wel de klachten hebben en toch goede waardes. Bloed zegt niet alles.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thyroid-stimulating_hormonequote:Op zondag 26 november 2006 22:00 schreef taxibabe het volgende:
[...]Volgens de huisarts en internist is daar dus niks mee aan de hand. Nu weet ik niet of je ondanks een goede TSH waarde toch een schildklierafwijking kunt hebben, maar daar ga ik niet vanuit.
quote:TSH levels are tested in the blood of patients suspected of suffering from excess (hyperthyroidism), or deficiency (hypothyroidism) of thyroid homone. Generally, a normal range for TSH is between 0.3 and 3.0 mIU/mL, but the interpretation depends also on what the blood levels of thyroid hormones (T3 and T4) are.
quote:Clearly both TSH and T3 and T4 should be measured to ascertain where a specific thyroid disfunction is caused by primary pituitary or by a primary thyroid disease.
Nee het is niet zo. Het kan. Dat is wat andersquote:Op zondag 26 november 2006 21:15 schreef Hanneke1983 het volgende:
oke dan niet. toch is het zo
Bij mij is er niet getest op T4. Het kan dus zijn dat deze toch afwijkt ondanks dat mijn TSH goed is?quote:Op maandag 27 november 2006 14:02 schreef DDM het volgende:
[..]
Nee het is niet zo. Het kan. Dat is wat andersIn sommige gevallen zijn je bloedwaarden in je bloed goed, maar toch kan je schildklier niet goed functioneren. Dit heeft o.a. te maken met de grote range in normaalwaarde van bijvoorbeeld vrij t4 (schildklierhormoon). Bij iedereen staat de stofwisseling anders afgesteld (het gaat hier immers over de stofwisseling). Bij de een bijvoorbeeld zal een verlaging (door een schildklieraandoening) al klachten met zich meebrengen ondanks dat het binnen de normale waarde valt. Zoek anders eens op subklinische hypo -en hyperthyreoidie.
Ja kloptquote:Op maandag 27 november 2006 14:53 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Bij mij is er niet getest op T4. Het kan dus zijn dat deze toch afwijkt ondanks dat mijn TSH goed is?
De belangrijkste klachten zijn eigenlijk dat ik ineens 7 kilo ben afgevallen in 1,5 maand, en later nog eens bijna 3 kilo.quote:Op maandag 27 november 2006 15:11 schreef DDM het volgende:
[..]
Ja kloptMaar ik weet natuurlijk niet je klachten, maar je klachten hoeven dan niet van deze eventuele afwijkende waarde te komen.
Eerder veganisten toch? In zuivel en kaas etc. zit toch ook B12?quote:Op donderdag 7 december 2006 10:44 schreef Jojogirl het volgende:
Taxibabe, ben je vegetariër? Dan kan je nl. ook vrij makkelijk een B12 tekort oplopen omdat dat vooral veel in dierlijke producten zit.
Die nog sneller ja.quote:Op donderdag 7 december 2006 10:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Eerder veganisten toch? In zuivel en kaas etc. zit toch ook B12?
Nee, ik eet elke dag vlees. Daarbij eet en drink ik heel veel zuivel, ik drink bijvoorbeeld elke avond een glas melk bij het eten. En mijn ontbijt bestaat uit een bak yoghurt met brinta.quote:Op donderdag 7 december 2006 10:44 schreef Jojogirl het volgende:
Taxibabe, ben je vegetariër? Dan kan je nl. ook vrij makkelijk een B12 tekort oplopen omdat dat vooral veel in dierlijke producten zit.
Je moet wel heel slecht eten wil je een vitamine B12 tekort oplopen. Te meer omdat je in je lever een voorraad hebt voor gemiddeld 3 jaar. S6 verder met de verdere onderzoeken.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:39 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Nee, ik eet elke dag vlees. Daarbij eet en drink ik heel veel zuivel, ik drink bijvoorbeeld elke avond een glas melk bij het eten. En mijn ontbijt bestaat uit een bak yoghurt met brinta.
Lekker proffesioneel. Ik zou een klacht indienen tegen deze arts.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 00:01 schreef taxibabe het volgende:
Update:
Er was weer op B12 geprikt. Ik moest vandaag naar de internist voor de uitslag..
Dokter: Tja je hebt een tekort aan B12
Ik: Hoe kan dat dan, is daar een oorzaak voor?
Dokter: Ja, je eet niet of niet genoeg
Ik: hmm naar mijn idee eet ik wel genoeg, ik kan u wel vertelllen wat ik op een dag eet, misschien dat u dan kunt aangeven wat.......
Dokter: dan kots je het weer uit..
Ik: ik kan u vertellen dat ik niet doe
Dokter: Als je wel eet dan kan dat niet anders, je hebt anorexia
Ik: Dit pik ik niet *kwaad weggelopen*
Dokter schreewend: Zie .. dat theatrale gedrag is ook een symptoom voor anorexia
![]()
Dusss....
Ik ga morgen naar de huisarts om een second opinion aan te vragen in een ander ziekenhuis
Ik ga nog even uit van de eerlijkheid van de mensquote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:27 schreef Lienekien het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen: misschien is taxibabe nog in een ontkennende fase?
quote:Nee, ik eet elke dag vlees. Daarbij eet en drink ik heel veel zuivel, ik drink bijvoorbeeld elke avond een glas melk bij het eten. En mijn ontbijt bestaat uit een bak yoghurt met brinta.
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ik niet in een ontkennende fase zit. Mensen in mijn omgeving kunnen dit ook beamen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:27 schreef Lienekien het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen: misschien is taxibabe nog in een ontkennende fase?
Daar kan ik me heel goed iets bij voorstellen!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:39 schreef taxibabe het volgende:
En over dat kotsen: nou nee dankje .. ik snap zowiezo niet dat mensen dat zomaar kunnen, ik vind dat wel zo smerig. Als ik de griep heb en ik ben misselijk dan hou ik de kotsneigingen nog liever tegen dan dat ik echt alles uit ga kotsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |