abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2006 @ 20:45:45 #1
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_43728122
Zoals iedereen misschien wel weet, zullen in een heel aantal kieskringen ook dit keer weer stemmachines gebruikt worden voor het vastleggen van de stemmen. In de afgelopen paar weken is onomstotelijk vast komen te liggen dat er een aantal problemen met de meeste stemmachines zijn:

• Hertelling onmogelijk: Doordat het enige bewijs van de uitgebrachte stem opgeslagen is in de stemmachine, is het niet mogelijk om de stemmen opnieuw te tellen. De stemmachine zal altijd dezelfde uitslag geven. De overheid heeft hier niets aan gedaan om dit te veranderen. Afgelopen week nog zijn er in de USA 18.000 stemmen kwijtgeraakt bij een hertelling.
  • Afluisterbaar: Het is mogelijk om uitgebrachte stemmen van afstand te meten, doordat verschillende typen stemmachines een radiosignaal uitzenden, wat opgepikt kan worden. De overheid heeft hierom enkele stemmachines buiten gebruik gesteld.
  • Stemmen onvoldoende gewaarborgd: Een stemmachine is precies wat het woord zegt: Een machine. Mocht deze machine mankementen vertonen, is er onvoldoende waarborg dat een eenmaal uitgebrachte stem ook daadwerkelijk mee zal worden geteld. De overheid heeft hier niets aan gedaan om dit te veranderen.
  • Fraudegevoelig: Doordat de overheid geen mogelijkheid heeft om te controleren of de stemcomputers de uitslagen juist sommeren, is er een mogelijkeheid voor fraude bij de verkiezingen. De overheid heeft hier niets aan gedaan om dit te veranderen.

Ik durf daarom te zeggen, dat het gebruik van stemmachines bij verkiezingen het democratisch proces zeker niet ten goede komt en dit is iets wat iedere Nederlander aangaat.

Als je het tot op dit punt met me eens bent, wil ik je vragen om ook actie te ondernemen!
    Dit kan op 2 manieren:

• Je woont in een kieskring waar met papier gestemd kan worden of je hebt een stempas: Stem op papier. Dit duurt misschien iets langer om te tellen, maar er is bewijs van je stem en je stem is anoniem
  • Je woont in een kieskring waar alleen electronisch gestemd kan worden: Dien een beleefd protest in bij de voorzitter van het stemburo waar je stemt tegen deze stemmethode, en breng daarna gewoon je stem uit.

Een voorbeeld voor zo'n protest kun je hier (PDF) vinden.

Waarom een protest? Van al deze protesten zal aan het einde van de zitting proces-verbaal worden opgemaakt en dit proces-verbaal zal worden meegestuurd met de uitslag van het stemburo. Deze processen verbaal worden opgestuurd naar de Kiesraad en de Tweede Kamer en maken daarmee deel uit van het verkiezingsresultaat. Als er genoeg protesten worden ingediend, zal de Tweede Kamer aandacht aan dit probleem moeten schenken. Het gaat hier immers om een heel fundamenteel democratisch recht: Eerlijke en vrije verkiezingen.

Als je meer informatie wilt over hoe zo'n protest in te dienen, kijk op
    http://www.wijvertrouwenstemcomputersniet.nl/Protest of neem even contact met me op.
  • Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
      maandag 20 november 2006 @ 20:51:48 #2
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_43728407
    Spam .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      maandag 20 november 2006 @ 20:54:42 #3
    27467 webspider
    Fear is the mind-killer.
    pi_43728513
    quote:
    Op maandag 20 november 2006 20:51 schreef Fir3fly het volgende:
    Spam .
    Nee, persoonlijke mening, de site genoemd is ondersteunend

Als er hierop gemod word, mag de link net zo makkelijk weg
    Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
    pi_43728903
    Ik ga woensdag voor het eerst stemmen maar wat gebeurt er als je per ongeluk een verkeerde knop indrukt en op een andere partij stemt waar je niet op wilde stemmen? Kan je dat dan melden zodat het ongedaan word gemaakt?
    pi_43728992
    Als de SP een te grote partij wordt is dit alle reden voor de AIVD om de machines te manipuleren.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
    pi_43729072
    quote:
    Op maandag 20 november 2006 21:03 schreef persoon14362 het volgende:
    Ik ga woensdag voor het eerst stemmen maar wat gebeurt er als je per ongeluk een verkeerde knop indrukt en op een andere partij stemt waar je niet op wilde stemmen? Kan je dat dan melden zodat het ongedaan word gemaakt?
    Je drukt eerst op een knopje met de naam van de persoon op wie je wilt stemmen. Dan komt in een display te staan wie je hebt ingedrukt. Als dat goed is kun je op de rode knop drukken, als dat niet goed is kun je je stem herstellen. Als je eenmaal op de rode knop hebt gedrukt heb je gestemd, en kun je er naar mijn weten niks meer aan doen. Maar dat is precies hetzelfde als bij op papier stemmen, als je het briefje in de bus hebt gegooid kun je je stem ook niet meer veranderen.
      maandag 20 november 2006 @ 21:08:59 #7
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_43729142
    Volgende verkiezingen computers gebruiken die een afdruk maken van de gemaakte stem, dan lijkt me al een groot gedeelte van de mogelijke problemen opgelost. Fraude is natuurlijk altijd mogelijk, ook als je op papier stemt.
      maandag 20 november 2006 @ 21:11:21 #8
    27467 webspider
    Fear is the mind-killer.
    pi_43729250
    quote:
    Op maandag 20 november 2006 21:08 schreef Hephaistos. het volgende:
    Volgende verkiezingen computers gebruiken die een afdruk maken van de gemaakte stem, dan lijkt me al een groot gedeelte van de mogelijke problemen opgelost. Fraude is natuurlijk altijd mogelijk, ook als je op papier stemt.
    Dat klopt inderdaad, ik denk alleen dat een volgende regering hier niet uit zichzelf prioriteit aan gaat geven, en ze wel een duwtje in de rug kunnen gebruiken
    Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
      maandag 20 november 2006 @ 21:15:46 #9
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_43729441
    Dit komt een beetje spammerig over.
    Dit kan wel in Fraude met stemmachines: democratie loopt ernstig gevaar! #3
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')