abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43713927
Hallo!

Mijn jaarcontract lk loopt op 1 december af en ik heb nieuw werk werk gevonden, dat echter pas op 1 januari in gaat.. Ik heb dus over de maand december zoals het er nu uitziet géén inkomen!!

Ik vraag me nu af of ik over deze maand recht heb op een WW-uitkering?? Ik kan over mijn situatie geen passende informatie vinden dus ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 november 2006 @ 12:46:32 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_43713962
ja je hebt recht op een ww uitkering, echter voor je deze opgestard hebt en t uwv klaar is met zaken uit te zoeken, ben je alweer lang en breed met je nieuwe werk begonnen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 20 november 2006 @ 12:48:29 #3
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_43714008
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:46 schreef Ynske het volgende:
ja je hebt recht op een ww uitkering, echter voor je deze opgestard hebt en t uwv klaar is met zaken uit te zoeken, ben je alweer lang en breed met je nieuwe werk begonnen
Inderdaad. Maar geen reden om je recht niet te nemen.
Gefeliciteerd ook met je nieuwe baan!
... is a mismatch forever
  maandag 20 november 2006 @ 12:50:34 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43714049
dat gaat het UWV nooit snappen Ze gaan geheid zeuren over je sollicitatie-activiteiten gedurende die maand enzo. Sterkte alvast

Maar je hebt er idd wel recht op als je arbeidsverleden aan de eisen voldoet
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43714135
Je hebt er recht op maar het gezeik en de papierwinkel die je er mee op de hals haalt is het niet waard...
  maandag 20 november 2006 @ 12:55:24 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43714150
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:54 schreef Xcept het volgende:
Je hebt er recht op maar het gezeik en de papierwinkel die je er mee op de hals haalt is het niet waard...
Veel minder werk dan een maand werken lijkt mij dus wel de moeite waard.
pi_43714228
alvast bedankt voor de reacties!
Ik zit zelf ook te twijfelen of het de moeite waard is, en hoe lastig zo'n aanvraag is... Gaan ze bijvoorbeeld proberen om mijn nieuwe werk eerder in te laten gaan? Technisch gezien mogelijk, maar voor mij en mijn nieuwe werkgever in de praktijk erg onpraktisch. Gaan ze erg doorvragen over waarom mijn contract is beëndigd? Dat soort gesprekken haal ik mezelf liever niet op de hals! Aan de andere kant wil ik natuurlijk wel waar ik recht op heb :|
  maandag 20 november 2006 @ 13:08:58 #8
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_43714548
Als jij lekker een maandje rust wil, dan doe je dat toch? Je hebt neem ik aan nog wel wat centjes achter de hand voor een maandje woonlasten Als je je voor dat geld allerlei geneuzel op je hals haalt, mij lijkt me dat de moeite niet waard. Als ze opeens zeggen van je kan volgende week 32 uur bij die en die fabriek terecht, ja dan zit je daar mee... Zelf betalen - zelf genieten

(Heb ik ook gedaan. Heerlijk een maand vrij. Zonder dat je vakantie-uren enzo hoeft in te leveren.)Perfect toch?)

[ Bericht 5% gewijzigd door _Flash_ op 20-11-2006 13:15:41 ]
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_43714592
bel het cwi anders even
  maandag 20 november 2006 @ 13:13:54 #10
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43714701
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:58 schreef FunnyMuffin het volgende:
Ik zit zelf ook te twijfelen of het de moeite waard is, en hoe lastig zo'n aanvraag is... Gaan ze bijvoorbeeld proberen om mijn nieuwe werk eerder in te laten gaan? Technisch gezien mogelijk, maar voor mij en mijn nieuwe werkgever in de praktijk erg onpraktisch. Gaan ze erg doorvragen over waarom mijn contract is beëndigd? Dat soort gesprekken haal ik mezelf liever niet op de hals! Aan de andere kant wil ik natuurlijk wel waar ik recht op heb :|
Ik heb ongeveer een jaar geleden die hele molen doorlopen, voor wat achteraf anderhalve maand bleek te zijn. Het doorvragen valt reuze mee. De stapels formulieren die je moet invullen waarin vragen een keer of 6 gesteld worden vond ik vervelender. Waarschijnlijk zijn ze allang blij dat je na een maand weer aan het werk gaat.
Probleem is alleen dat de afdeling die de uitbetaling moet regelen niet zo heel snel is met het verwerken van je aanvraag. 6 tot 8 weken voor je geld krijgt is "normaal" . En dan nog krijg je niet de definitieve uitkering maar een voorlopige uitkering. En natuurlijk de sollicitatieverplichting... Ik heb nog aardig moeten lullen om duidelijk te maken dat ik het zinloos vond om te solliciteren als ik toch al wist dat ik binnen 2 weken weer aan de slag zou zijn in mijn nieuwe baan.. maar de muts die er over ging was dat niet met me eens...
Als ik vooraf zeker zou hebben geweten dat het maar voor die korte periode was, had ik die hele aanvraag nooit gedaan
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43714727
Heeft mijn vriendin ook twee keer gehad. Verwacht echter pas geld na enkele maanden en een hoop papieren rompslomp. Toch moet je het gewoon aanvragen. Voor mensen zoals jij bestaat dit recht!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_43714731
Moet je tegenwoordig niet al 6 weken werkeloos zijn voor je ww zelfs maar ingaat? Terwijl je de weken daarvoor wel iedere week sollicitatiepogingen gedaan moet hebben (want anders korten ze je op je uitkering)

Ik heb zelf drie weken geen werk gehad en heb het lekker laten zitten. Vanmiddag sollicitatie, morgen weer beginnen (spoedklus) dus ik ga er niet achteraan ook. Voor die paar honderd euro huren ze maar vermaak voor TBS'ers of geven ze een marokkaan een verblijfsvergunning. Heb ik toch nog iets bijgedragen aan de economie
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_43714807
Je moet het gelijk aanvragen en niet een maand wachten, anders kun je daar later problemen mee krijgen.
  maandag 20 november 2006 @ 13:18:52 #14
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_43714825
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:08 schreef _Flash_ het volgende:
Als jij lekker een maandje rust wil, dan doe je dat toch? Je hebt neem ik aan nog wel wat centjes achter de hand voor een maandje woonlasten Als je je voor dat geld allerlei geneuzel op je hals haalt, mij lijkt me dat de moeite niet waard. Als ze opeens zeggen van je kan volgende week 32 uur bij die en die fabriek terecht, ja dan zit je daar mee... Zelf betalen - zelf genieten

(Heb ik ook gedaan. Heerlijk een maand vrij. Perfect toch?)
Aan de andere kant heeft hij natuurlijk wel braaf elke maand betaald aan belasting en premies, hij kan het ook zien als spaarpotje, als je er recht op hebt dan is het imho jammer om het niet te doen, de formulieren invullen en meteen een afspraak maken met je contactpersoon om het uit te leggen is misschien wel een idee, hij krijgt het waarschijnlijk niet op tijd maar december is over het algemeen duur genoeg, altijd leuk om te weten dat er dan nog geld onderweg is.
be nice or go away
  maandag 20 november 2006 @ 13:21:50 #15
157178 framboos
fris en fruitig
pi_43714907
Of je gaat een paar weken via een uitzendbureau werken, werk zat in December!
pi_43715172
Je hebt recht op WW en wellicht bijstand. Het is wat gedoe, maar de winst (70% vorig inkomen aan WW, eventueel aangevuld tot bijstandsniveau) is een goed uurloon daarvoor.

Theoretisch kunnen ze je echter wel aan het werk schoppen in December. Je mag immers niks weigeren. Doe je dat toch, dan korten ze je op je uitkering (oei ). Ik denk dat dat in dit geval erg mee zal vallen.

Zoals eerder gezegd, ze zijn allang blij dat je werk gaat hebben en gaan echt geen tijd steken in jou een weekje eerder te laten beginnen. Ze hebben wel wat beters te doen. Wel moet je op tijd de boel aanvragen (kan t/m *een dag*, excl. zondag, na je huidige baan, dus wees er op tijd bij).
pi_43715180
Over hoeveel geld praten we? Als het om 1 maand gaat?
pi_43715273
Nu al melden bij het cwi en daarna bij het uwv. Kun je nu vast die papierwinkel regelen. Je moet sowieso uiterlijk de eerste dag van je werkloosheid ingeschreven staan. Of je neemt wat vrij en misschien wat uitzendwerk.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  maandag 20 november 2006 @ 13:35:34 #19
61288 Duna
Still Going Strong
pi_43715302
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:31 schreef metallicelmo het volgende:
70% van het laatst verdiende salaris!
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_43715323
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:31 schreef metallicelmo het volgende:
Minimaal bijstandsniveau, wat voor een alleenstaande tussen de 21 en 65 jaar neerkomt op 600 euro/maand bruto. Woont hij samen of is zijn huidig loon hoog genoeg (WW) dan wordt dat al snel meer. Ook krijgt hij zorg- en huurtoeslag indien van toepassing.

Trouwens, dit alles onder aanname dat hij nauwelijks eigen vermogen heeft (<5000 euro). Which reminds me: al z'n financien moeten bloot.
pi_43722349
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:36 schreef sangdrax het volgende:

[..]

Trouwens, dit alles onder aanname dat hij nauwelijks eigen vermogen heeft (<5000 euro). Which reminds me: al z'n financien moeten bloot.
Bij ww aanvraag wordt er niet gekeken naar eigen vermogen. Dat is alleen maar bij een bijstanduitkering.
Dat is eens wat anders...
  maandag 20 november 2006 @ 19:54:36 #22
86793 wwwer
The one and only
pi_43726224
Gewoon aanvragen! je betaald er immers altijd al een beetje belasting voor!
Het is spreek ik uit ervaring een hele berg invul werk maar wel te doen. Je bent verplicht om voor 1 maand werk te zoeken. en elke week een paar brieven te sturen.

Als jij de Koningin, JP, en zo een brief stuurd of jij hun plek voor 1 maand mag hebben is het een sollicitatie! en doe jij aan je verplichting! Er staat niet dat het brieven moeten zijn met kans van slagen Uiteraard solliciteer je een keertje bij je nieuwe werkgever. En geeft snel aan dat je oer 1-1 weer werk hebt!
De uitkering krijgje dan per terugwerkende kracht.
Graaauuww?
pi_43734451
Wel aanvragen, het is wat gedoe, maar vergeleken met je huidige werk is het een inspanning van niks voor relatief veel geld. Je moet wel solliciteren in de maand december, 4 keer zelfs om precies te zijn.
pi_43734506
Wil je huidige werkgever het contract niet verlengen of kies je daar zelf voor ?
  Milf dinsdag 21 november 2006 @ 02:16:45 #25
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_43737119
quote:
Op maandag 20 november 2006 23:54 schreef gelly het volgende:
Wil je huidige werkgever het contract niet verlengen of kies je daar zelf voor ?
Tegenwoordig maakt dat niet meer zoveel uit. .

En daarbij bel je niet het CWI als je vragen over een uitkering hebt maar het UWV. CWI doet alleen de intake, verzamelen van gegevens en je inschrijven als werkzoekende. En UWV betaald je uitkering.
Het duurt geen maanden om je geld te krijgen. Dat is zo als je er zelf een puinzooi van maakt. Tegenwoordig heb je met vier weken geld op je rekening, En als de uitkering op dat moment nog niet is beoordeeld kun je een voorschot aanvragen die gebasseerd is op de vermoeddelijke hoogte van je WW uitkering.
Je zult in december wel moeten solliciteren ook al heb je vanaf januari al een baan. Er zijn ook genoeg tijdelijke baantjes via een UZB. En de plicht is nou eenmaal dat over elke week jij een WW uitkering wilt ontvangen jij ook zult moeten solliciteren. Vergeet ook niet dat je voor je eerste WW dag tenminste één sollicitatie hebt verricht.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_43739042
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:36 schreef sangdrax het volgende:

Voor een bijstandsaanvraag wel ja, maar voor de WW maakt het niet uit hoeveel geld je hebt.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_43762964
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 02:16 schreef nikky het volgende:

[..]

Tegenwoordig maakt dat niet meer zoveel uit. .

En daarbij bel je niet het CWI als je vragen over een uitkering hebt maar het UWV. CWI doet alleen de intake, verzamelen van gegevens en je inschrijven als werkzoekende. En UWV betaald je uitkering.
Het duurt geen maanden om je geld te krijgen. Dat is zo als je er zelf een puinzooi van maakt. Tegenwoordig heb je met vier weken geld op je rekening, En als de uitkering op dat moment nog niet is beoordeeld kun je een voorschot aanvragen die gebasseerd is op de vermoeddelijke hoogte van je WW uitkering.
Je zult in december wel moeten solliciteren ook al heb je vanaf januari al een baan. Er zijn ook genoeg tijdelijke baantjes via een UZB. En de plicht is nou eenmaal dat over elke week jij een WW uitkering wilt ontvangen jij ook zult moeten solliciteren. Vergeet ook niet dat je voor je eerste WW dag tenminste één sollicitatie hebt verricht.

En over hoe lang het duurt: vandaag 6 aanvragen beoordeeld én betaald met als eerste WW-dag 13 november. Hoe minder jij meeneemt naar het CWI bij het doen van aanvraag, hoe langer het duurt voordat je je geld op je rekening hebt. Eigenlijk heel simpel.
Draai het om.
  Milf dinsdag 21 november 2006 @ 21:21:17 #28
16000 nikky
pi_43763113
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:18 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

En over hoe lang het duurt: vandaag 6 aanvragen beoordeeld én betaald met als eerste WW-dag 13 november. Hoe minder jij meeneemt naar het CWI bij het doen van aanvraag, hoe langer het duurt voordat je je geld op je rekening hebt. Eigenlijk heel simpel.
Je bent de eerste die er openlijk voor uit durft te komen ergens publiekelijk waar hij/zij werkt .
Voor deze werkgever dan he .

Maar het kan inderdaad erg snel. Er zijn bij ons gevallen bekend dat ze met 8 werkdagen waren beoordeeld. Toppers!
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_43765555
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:21 schreef nikky het volgende:

[..]

Je bent de eerste die er openlijk voor uit durft te komen ergens publiekelijk waar hij/zij werkt .
Voor deze werkgever dan he .

Maar het kan inderdaad erg snel. Er zijn bij ons gevallen bekend dat ze met 8 werkdagen waren beoordeeld. Toppers!
Ik schaam me soms voor de werkgever, maar niet voor wat ik er uitvoer en hoe Het kan ook snel en het moet ook snel, de norm is inderdaad binnen vier weken beoordelen en betalen. Dat vraagt soms ook wel erg veel creativiteit als klanten niets aanleveren of het CWI traag is, maar ja, heb je nog enige uitdaging, niewaar
Draai het om.
  Milf dinsdag 21 november 2006 @ 22:32:39 #30
16000 nikky
pi_43765665
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 22:30 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Ik schaam me soms voor de werkgever, maar niet voor wat ik er uitvoer en hoe Het kan ook snel en het moet ook snel, de norm is inderdaad binnen vier weken beoordelen en betalen. Dat vraagt soms ook wel erg veel creativiteit als klanten niets aanleveren of het CWI traag is, maar ja, heb je nog enige uitdaging, niewaar
Zo is dat .
pi_43768527
Hoe zit het met de opgespaarde (gewerkte) maanden. Ben je die dus nu kwijt?
  Milf dinsdag 21 november 2006 @ 23:50:04 #32
16000 nikky
pi_43768558
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:49 schreef d-one het volgende:
Hoe zit het met de opgespaarde (gewerkte) maanden. Ben je die dus nu kwijt?
Kun je iets duidelijker zijn?
pi_43768625
Doe die maand gewoon wat uitzendwerk. Of voel je je daar te goed voor?

Hiervoor al een uitkering aanvragen, wat een mentaliteit zeg....
pi_43774188
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:50 schreef nikky het volgende:

[..]

Kun je iets duidelijker zijn?
Als je je hele leven gewerkt hebt en je vraagt een ww uitkering aan, dan heb je recht op het maximale ww-duur. Als je nu een maand gebruikt maakt van je ww recht en je begint daarna meteen weer te werken, begin je dan opnieuw met een arbeidsverleden op te zetten? Mocht de nieuwe baan niet voor de lange termijn zijn, kan dit toch gevolgen hebben voor de (niet-maximale) ww-duur? Dat vroeg ik me alleen af
pi_43774677
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:05 schreef d-one het volgende:

[..]

Als je je hele leven gewerkt hebt en je vraagt een ww uitkering aan, dan heb je recht op het maximale ww-duur. Als je nu een maand gebruikt maakt van je ww recht en je begint daarna meteen weer te werken, begin je dan opnieuw met een arbeidsverleden op te zetten? Mocht de nieuwe baan niet voor de lange termijn zijn, kan dit toch gevolgen hebben voor de (niet-maximale) ww-duur? Dat vroeg ik me alleen af
Ik meen dat als je binnen een half jaar weer werkeloos wordt je weer terugvalt op je oude rechten.
Dat is eens wat anders...
pi_43777106
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:58 schreef FunnyMuffin het volgende:
Nee, daar gaan ze echt niet over doorzagen. En vermogen is ook geen issue voor de WW (dat geldt voor de ABW).

Problemen kun je bij de uitbetaling verwachten als je UWV-klant bent en niet voldoet aan je sollicitatieplicht voor de maand (december) waarvoor je aanspraak op WW maakt. Per week verplicht 1 sollicitatie doen anders verlies je voor die week je recht op uitkering. Ook al heb je duizend keer per 01-01-06 een baan, je MOET in de maand december solliciteren als je voor de maand december je recht op WW wilt doen gelden.

Als je vervolgens deze sollicitaties keurig op je werkbriefje vermeldt, wordt deze zo doorgehamerd, doet niemand moeilijk en krijg je uitbetaald. Is er ook maar 1 haak of 1 oog op je werkbriefje aan te merken, DAN PAS begint de ellende.

Ben ik gek of is het UWV dat?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_43777490
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:51 schreef Pleket het volgende:
Doe die maand gewoon wat uitzendwerk. Of voel je je daar te goed voor?

Hiervoor al een uitkering aanvragen, wat een mentaliteit zeg....
En als jij wat terug kunt krijgen van de inkomstenbelasting zul je het niet nalaten een aangifte in te dienen bij de belastingdienst (een nog veel logger apparaat). Of, nog analoger, een schade claimen bij je inboedelverzekering als je laminaat waterschade heeft opgelopen.

Of bedank je dan ook vriendelijk voor de eer? Leg je dan zelf maar "gewoon" een stuk vloerbedekking uit de folder van Leen Bakker? Of voel je je daar te goed voor?

Evenzo kun je, als je daarvoor wél een claim indient, daarover ook zeggen, "wat een mentaliteit zeg .... "

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 22-11-2006 12:34:05 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')