Inderdaad. Maar geen reden om je recht niet te nemen.quote:Op maandag 20 november 2006 12:46 schreef Ynske het volgende:
ja je hebt recht op een ww uitkering, echter voor je deze opgestard hebt en t uwv klaar is met zaken uit te zoeken, ben je alweer lang en breed met je nieuwe werk begonnen
Veel minder werk dan een maand werken lijkt mij dus wel de moeite waard.quote:Op maandag 20 november 2006 12:54 schreef Xcept het volgende:
Je hebt er recht op maar het gezeik en de papierwinkel die je er mee op de hals haalt is het niet waard...
Ik heb ongeveer een jaar geleden die hele molen doorlopen, voor wat achteraf anderhalve maand bleek te zijn. Het doorvragen valt reuze mee. De stapels formulieren die je moet invullen waarin vragen een keer of 6 gesteld worden vond ik vervelender. Waarschijnlijk zijn ze allang blij dat je na een maand weer aan het werk gaat.quote:Op maandag 20 november 2006 12:58 schreef FunnyMuffin het volgende:
alvast bedankt voor de reacties!
Ik zit zelf ook te twijfelen of het de moeite waard is, en hoe lastig zo'n aanvraag is... Gaan ze bijvoorbeeld proberen om mijn nieuwe werk eerder in te laten gaan? Technisch gezien mogelijk, maar voor mij en mijn nieuwe werkgever in de praktijk erg onpraktisch. Gaan ze erg doorvragen over waarom mijn contract is beëndigd? Dat soort gesprekken haal ik mezelf liever niet op de hals! Aan de andere kant wil ik natuurlijk wel waar ik recht op heb :|
Aan de andere kant heeft hij natuurlijk wel braaf elke maand betaald aan belasting en premies, hij kan het ook zien als spaarpotje, als je er recht op hebt dan is het imho jammer om het niet te doen, de formulieren invullen en meteen een afspraak maken met je contactpersoon om het uit te leggen is misschien wel een idee, hij krijgt het waarschijnlijk niet op tijd maar december is over het algemeen duur genoeg, altijd leuk om te weten dat er dan nog geld onderweg is.quote:Op maandag 20 november 2006 13:08 schreef _Flash_ het volgende:
Als jij lekker een maandje rust wil, dan doe je dat toch? Je hebt neem ik aan nog wel wat centjes achter de hand voor een maandje woonlastenAls je je voor dat geld allerlei geneuzel op je hals haalt, mij lijkt me dat de moeite niet waard. Als ze opeens zeggen van je kan volgende week 32 uur bij die en die fabriek terecht, ja dan zit je daar mee... Zelf betalen - zelf genieten
(Heb ik ook gedaan. Heerlijk een maand vrij. Perfect toch?)
70% van het laatst verdiende salaris!quote:Op maandag 20 november 2006 13:31 schreef metallicelmo het volgende:
Over hoeveel geld praten we? Als het om 1 maand gaat?
Minimaal bijstandsniveau, wat voor een alleenstaande tussen de 21 en 65 jaar neerkomt op 600 euro/maand bruto. Woont hij samen of is zijn huidig loon hoog genoeg (WW) dan wordt dat al snel meer. Ook krijgt hij zorg- en huurtoeslag indien van toepassing.quote:Op maandag 20 november 2006 13:31 schreef metallicelmo het volgende:
Over hoeveel geld praten we? Als het om 1 maand gaat?
Bij ww aanvraag wordt er niet gekeken naar eigen vermogen. Dat is alleen maar bij een bijstanduitkering.quote:Op maandag 20 november 2006 13:36 schreef sangdrax het volgende:
[..]
Trouwens, dit alles onder aanname dat hij nauwelijks eigen vermogen heeft (<5000 euro). Which reminds me: al z'n financien moeten bloot.
Tegenwoordig maakt dat niet meer zoveel uit.quote:Op maandag 20 november 2006 23:54 schreef gelly het volgende:
Wil je huidige werkgever het contract niet verlengen of kies je daar zelf voor ?
Voor een bijstandsaanvraag wel ja, maar voor de WW maakt het niet uit hoeveel geld je hebt.quote:Op maandag 20 november 2006 13:36 schreef sangdrax het volgende:
Trouwens, dit alles onder aanname dat hij nauwelijks eigen vermogen heeft (<5000 euro). Which reminds me: al z'n financien moeten bloot.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 02:16 schreef nikky het volgende:
[..]
Tegenwoordig maakt dat niet meer zoveel uit..
En daarbij bel je niet het CWI als je vragen over een uitkering hebt maar het UWV. CWI doet alleen de intake, verzamelen van gegevens en je inschrijven als werkzoekende. En UWV betaald je uitkering.
Het duurt geen maanden om je geld te krijgen. Dat is zo als je er zelf een puinzooi van maakt. Tegenwoordig heb je met vier weken geld op je rekening, En als de uitkering op dat moment nog niet is beoordeeld kun je een voorschot aanvragen die gebasseerd is op de vermoeddelijke hoogte van je WW uitkering.
Je zult in december wel moeten solliciteren ook al heb je vanaf januari al een baan. Er zijn ook genoeg tijdelijke baantjes via een UZB. En de plicht is nou eenmaal dat over elke week jij een WW uitkering wilt ontvangen jij ook zult moeten solliciteren. Vergeet ook niet dat je voor je eerste WW dag tenminste één sollicitatie hebt verricht.
Je bent de eerste die er openlijk voor uit durft te komen ergens publiekelijk waar hij/zij werktquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:18 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
![]()
En over hoe lang het duurt: vandaag 6 aanvragen beoordeeld én betaald met als eerste WW-dag 13 november. Hoe minder jij meeneemt naar het CWI bij het doen van aanvraag, hoe langer het duurt voordat je je geld op je rekening hebt. Eigenlijk heel simpel.
Ik schaam me soms voor de werkgever, maar niet voor wat ik er uitvoer en hoequote:Op dinsdag 21 november 2006 21:21 schreef nikky het volgende:
[..]
Je bent de eerste die er openlijk voor uit durft te komen ergens publiekelijk waar hij/zij werkt![]()
.
Voor deze werkgever dan he.
Maar het kan inderdaad erg snel. Er zijn bij ons gevallen bekend dat ze met 8 werkdagen waren beoordeeld. Toppers!
Zo is datquote:Op dinsdag 21 november 2006 22:30 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Ik schaam me soms voor de werkgever, maar niet voor wat ik er uitvoer en hoeHet kan ook snel en het moet ook snel, de norm is inderdaad binnen vier weken beoordelen en betalen. Dat vraagt soms ook wel erg veel creativiteit als klanten niets aanleveren of het CWI traag is, maar ja, heb je nog enige uitdaging, niewaar
![]()
Kun je iets duidelijker zijn?quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:49 schreef d-one het volgende:
Hoe zit het met de opgespaarde (gewerkte) maanden. Ben je die dus nu kwijt?
Als je je hele leven gewerkt hebt en je vraagt een ww uitkering aan, dan heb je recht op het maximale ww-duur. Als je nu een maand gebruikt maakt van je ww recht en je begint daarna meteen weer te werken, begin je dan opnieuw met een arbeidsverleden op te zetten? Mocht de nieuwe baan niet voor de lange termijn zijn, kan dit toch gevolgen hebben voor de (niet-maximale) ww-duur? Dat vroeg ik me alleen afquote:
Ik meen dat als je binnen een half jaar weer werkeloos wordt je weer terugvalt op je oude rechten.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:05 schreef d-one het volgende:
[..]
Als je je hele leven gewerkt hebt en je vraagt een ww uitkering aan, dan heb je recht op het maximale ww-duur. Als je nu een maand gebruikt maakt van je ww recht en je begint daarna meteen weer te werken, begin je dan opnieuw met een arbeidsverleden op te zetten? Mocht de nieuwe baan niet voor de lange termijn zijn, kan dit toch gevolgen hebben voor de (niet-maximale) ww-duur? Dat vroeg ik me alleen af![]()
Nee, daar gaan ze echt niet over doorzagen. En vermogen is ook geen issue voor de WW (dat geldt voor de ABW).quote:Op maandag 20 november 2006 12:58 schreef FunnyMuffin het volgende:
alvast bedankt voor de reacties!
Ik zit zelf ook te twijfelen of het de moeite waard is, en hoe lastig zo'n aanvraag is... Gaan ze bijvoorbeeld proberen om mijn nieuwe werk eerder in te laten gaan? Technisch gezien mogelijk, maar voor mij en mijn nieuwe werkgever in de praktijk erg onpraktisch. Gaan ze erg doorvragen over waarom mijn contract is beëndigd? Dat soort gesprekken haal ik mezelf liever niet op de hals! Aan de andere kant wil ik natuurlijk wel waar ik recht op heb :|
En als jij wat terug kunt krijgen van de inkomstenbelasting zul je het niet nalaten een aangifte in te dienen bij de belastingdienst (een nog veel logger apparaat). Of, nog analoger, een schade claimen bij je inboedelverzekering als je laminaat waterschade heeft opgelopen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:51 schreef Pleket het volgende:
Doe die maand gewoon wat uitzendwerk. Of voel je je daar te goed voor?
Hiervoor al een uitkering aanvragen, wat een mentaliteit zeg....![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |