Onzin, als ze goed genoeg zijn voor het eerste, mee laten doen. Hoe oud die gene ook is.quote:Op maandag 20 november 2006 13:42 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
ik ben het vergeten van de week te vragen maar ik vind dat ze spelers op z'n vroegst op hun 21e moeten laten debuteren in het eerste. Daarvoor ergens anders stallen als ze het bij de jeugd niet meer uithouden
Op die manier moet het langzamerhand eens zo zijn dat wij de vruchten plukken van de opgeleide jeugd ipv tegen de tijd dat ze op topniveau komen ze meteen weg zijn naar het buitenland.
Ik denk dat je meer aan iemand van 23 hebt als ie 2 jaar terug gedebuteerd heeft dan aan iemand van 21 die 2 jaar terug gedebuteerd heeft. Misschien dat je die rare terugvallen dan ook eens in kan dammen.
Tom de Mul heeft volgens Ten Cate de beste voorzet van de Eredivisie ofzo. Blijkbaar zegt dat ook niet veel.quote:Op maandag 20 november 2006 13:43 schreef ub40_bboy het volgende:
Alle respect voor spelers als Quincy en Leonardo maar ze hebben geen voorzet en gaan voor eigen succes. We hebben juist een speler nodig met een degelijke voorzet die Huntelaar in stelling kan brengen. En dan denk ik aan vd Meyde.
In FM2007 doet 'ie het bij mij (speel met Ajax) ook goed.quote:Op maandag 20 november 2006 13:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Op basis van wat in godsnaam vd Meyde? Dat ie fantastisch zitvlees heeft kunnen ontwikkelen in de laatste 2 jaar?
Je hebt een speler nodig die een 1 tegen 1 in zijn voordeel uitspeelt waarna er een verdediger Huntelaar los moet laten omdat ie moet kiezen en waarna die speler de bal inspeelt op een vrij gekomen of inlopende medespeler.quote:Op maandag 20 november 2006 13:43 schreef ub40_bboy het volgende:
Alle respect voor spelers als Quincy en Leonardo maar ze hebben geen voorzet en gaan voor eigen succes. We hebben juist een speler nodig met een degelijke voorzet die Huntelaar in stelling kan brengen. En dan denk ik aan vd Meyde.
quote:Op maandag 20 november 2006 13:49 schreef koningdavid het volgende:
Nou ben ik hier niet om het Quincy-evangelie te verkondigen ofzo, misschien is hij veel minder goed dan ik denk. Maar er moet gewoon iets gebeuren op de flanken. We hebben spelers nodig die voor dreiging en flair zorgen. Nu is Babel de enige die dat in zich heeft.
Seedorf debuteerde toen hij 16 was. Van der Vaart, Sneijder, Kluivert en Babel toen ze 17 waren.quote:Op maandag 20 november 2006 13:42 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
ik ben het vergeten van de week te vragen maar ik vind dat ze spelers op z'n vroegst op hun 21e moeten laten debuteren in het eerste. Daarvoor ergens anders stallen als ze het bij de jeugd niet meer uithouden
Op die manier moet het langzamerhand eens zo zijn dat wij de vruchten plukken van de opgeleide jeugd ipv tegen de tijd dat ze op topniveau komen ze meteen weg zijn naar het buitenland.
Ik denk dat je meer aan iemand van 23 hebt als ie 2 jaar terug gedebuteerd heeft dan aan iemand van 21 die 2 jaar terug gedebuteerd heeft. Misschien dat je die rare terugvallen dan ook eens in kan dammen.
Als je zon goede voorzet hebt als Beckham of Yildrim hoef je je speler helemaal niet voorbij. Beckham heeft geen passeer actie maar speelt toch bij de beste clubs van de wereld.quote:Op maandag 20 november 2006 13:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hebt een speler nodig die een 1 tegen 1 in zijn voordeel uitspeelt waarna er een verdediger Huntelaar los moet laten omdat ie moet kiezen en waarna die speler de bal inspeelt op een vrij gekomen of inlopende medespeler.
Je mist nu 2 dingen op de flanken.. de actie om zichzelf vrij te spelen en dreigen voor de goal te gaan..dus zelf te scoren en je mist de voorzet.
Zou heel goed kunnen, maar wat wil jij dan?quote:
Doorgaan met De Mul en Manucharyan. Een goede jeugdspeler is ook altijd welkom.quote:Op maandag 20 november 2006 13:56 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen, maar wat wil jij dan?
Van der Meyde halen?
Doorgaan met De Mul en Rosales?
Iemand uit de jeugd een kans geven?
Is er een goede rechtsbuiten die ik over het hoofd zie?
Tell me... ik ben benieuwd.
Quincy heeft genoeg voordelen:
- Hij is pas 20
- Hij kent Ajax, komt uit de opleiding
- Is Nederlands
- Heeft ten minste op zijn minst een aantal keer bewezen dat hij heel goed kan voetballen.
- Heeft al veel geleerd. Jaren lang groot talent bij Arsenal geweest, op zijn 17e gedebuteerd in het eerste van Arsenal, jeugd wk gespeeld, in Moskou gewoond.
- Frivoliteit, brutaliteit en flair, dat willen Ajacieden zien, en dat heeft hij. Aan zijn voorzet kan Groenendijk mooi werken dan.
De Mul heeft vaker niet goed gespeeld dan wel goed. Ik wil hem absoluut nog niet afschrijven, maar er moet gewoon nog iemand bijkomen die met hem kan concurreren, of het liefst, beter is dan Tom.quote:Op maandag 20 november 2006 14:00 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Doorgaan met De Mul en Manucharyan. Een goede jeugdspeler is ook altijd welkom.
Het heeft een tijdje goed gelopen met De Mul op rechts, dus waarom nu ineens die paniek?
Wanneer heeft de Mul zo goed gespeeld dan, en goede voorzetten afgeleverd?quote:Op maandag 20 november 2006 14:00 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Doorgaan met De Mul en Manucharyan. Een goede jeugdspeler is ook altijd welkom.
Het heeft een tijdje goed gelopen met De Mul op rechts, dus waarom nu ineens die paniek?
Bij feyenoord uit en heerenveen uit was hij de beste man op het veld.quote:Op maandag 20 november 2006 14:03 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Wanneer heeft de Mul zo goed gespeeld dan, en goede voorzetten afgeleverd?
En tja, Manu heeft misschien wel potentie maar heeft die nu zoveel geweldige voorzetten gegeven?
Als je daarop gaat zitten wachten wordt je dus echt geen kampioen....
Ik vind dat Mancharyan iig de voorkeur moet krijgen boven Mitea. Die is op het moment echt niks waard. Manucharyan heeft iets waar het voor de rest een beetje aan ontbeerd. Een fatsoenlijk afstandsschot.quote:Op maandag 20 november 2006 14:03 schreef Tvduijn het volgende:
En tja, Manu heeft misschien wel potentie maar heeft die nu zoveel geweldige voorzetten gegeven?
minpunten:quote:Op maandag 20 november 2006 13:56 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen, maar wat wil jij dan?
Van der Meyde halen?
Doorgaan met De Mul en Rosales?
Iemand uit de jeugd een kans geven?
Is er een goede rechtsbuiten die ik over het hoofd zie?
Tell me... ik ben benieuwd.
Quincy heeft genoeg voordelen:
- Hij is pas 20
- Hij kent Ajax, komt uit de opleiding
- Is Nederlands
- Heeft ten minste op zijn minst een aantal keer bewezen dat hij heel goed kan voetballen.
- Heeft al veel geleerd. Jaren lang groot talent bij Arsenal geweest, op zijn 17e gedebuteerd in het eerste van Arsenal, jeugd wk gespeeld, in Moskou gespeeld/ gewoond.
- Frivoliteit, brutaliteit en flair, dat willen Ajacieden zien, en dat heeft hij. Aan zijn voorzet kan Groenendijk mooi werken dan.
Of hij het wil of niet, daar kan ik niet over oordelen. Misschien zit hij inderdaad liever voor de euro's in Moskou.quote:Op maandag 20 november 2006 14:02 schreef PLAE@ het volgende:
ik snap niet waar die idiote ideeen hier altijd vandaan komen? Denk je dat de optie Quincy ook maar enigzins serieus bekeken wordt? Nee natuurlijk niet. Die jongen is niet voor niks weggestuurd en niet voor niks ( ¤ ) naar Moskou vertrokken. Zo iemand wil je toch helemaal niet er bij hebbenEn reken maar dat hij hier ook niet heen wil... aangezien hij er toch op achteruit zal gaan financieel gezien en misschien ook wel sportief.
Ikzelf ben met name in de voorbereiding positief verrast door de Mul. Natuurlijk was dit tegen amateurs, maar toen vond ik hem een van de betere Ajacieden.quote:Op maandag 20 november 2006 14:03 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Wanneer heeft de Mul zo goed gespeeld dan, en goede voorzetten afgeleverd?
Feyenoord heb ik helemaal gezien en ben ik niet met je eens dat hij de beste was maar hij was inderdaad wel goed, Heerenveen kan ik me niet herinnen maargoed, dan nog, 2 goede wedstrijden...dat is toch niet genoeg??quote:Op maandag 20 november 2006 14:05 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Bij feyenoord uit en heerenveen uit was hij de beste man op het veld.
Bij Arsenal kunnen ze goed overweg met lastige jongens, maar ook daar hoefde hij niet te blijven.....quote:Op maandag 20 november 2006 14:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Of hij het wil of niet, daar kan ik niet over oordelen. Misschien zit hij inderdaad liever voor de euro's in Moskou.
En dat hij is weggestuurd, tja, daar maak ik me echt niet druk om. Hij is niet weggestuurd omdat hij niet goed genoeg was, nee hij is weggestuurd omdat hij een etter was. Big deal... toen ik 17 was, was ik ook een etter. Mensen leren...
Maar goed, misschien is hij helemaal niet in de picture bij Ajax, dat zou kunnen. Ik ben wel heel benieuwd wie ze dan op het oog hebben.
quote:Vleugels brengen Ajax weinig
DICK SINTENIE
AMSTERDAM - 'Als de vleugelspelers niet renderen, is 4-3-3 een kwetsbaar systeem'. Was getekend: Ronald de Boer. Ajax ondervond het gisteren in het duel met FC Twente: 1-1.
Als Ajax zondag niet in Amsterdam maar in Enschede tegenover FC Twente had gestaan, was trainer Henk ten Cate het duel begonnen met twee spitsen. Die ontboezeming deed hij na afloop tijdens de persconferentie. Dat zegt iets over de sterkte van Twente - de revelatie in de eredivisie dit seizoen - en over de staat waarin de vleugelspitsen van Ajax momenteel verkeren. Maar het zegt ook iets over de waarde die Ten Cate en Ajax vooral voor eigen publiek toekennen aan de 'huisstijl'.
Ajax begon tegen FC Twente met Tom de Mul op de rechter- en Kenneth Perez op de linkervleugel. Veel meer smaken had Ten Cate niet. Ryan Babel en Edgar Manucharyan ontbraken vanwege blessures, de Argentijnse rechtsbuiten Mauro Rosales was niet eens opgenomen in de selectie en Nicolae Mitea zat op de reservebank. De Roemeen is na bijna twee jaar onafgebroken blessureleed nog niet in staat een hele wedstrijd te spelen.
Maar één helft moest kunnen, en Ten Cate maakte van die gelegenheid gebruik. Perez' pogingen een linkerspits na te bootsen deden nogal geforceerd aan. Hij mocht na rust in de kleedkamer achterblijven. Net als Hedwiges Maduro, die werd vervangen door Thomas Vermaelen, waardoor Urby Emanuelson van linksback linkshalf werd.
De beweeglijke en dynamische tandem Emanuelson-Mitea functioneerde beter dan het statische duo Maduro-Perez, dat grotendeels verantwoordelijk was voor de voorspelbaarheid in de Ajax-aanvallen. Er zat geen diepgang in het spel en er werd bij balverlies nauwelijks druk gezet op de tegenstander. Al na acht minuten mocht Rob Wielaert op zijn gemak een dieptepass versturen en volleerde Orlando Engelaar - weggelopen bij Gabri - de bal op fraaie wijze in de bovenhoek (0-1).
De herstelwerkzaamheden die Ten Cate na drie kwartier uitvoerde, waren niet vruchteloos. Drie minuten na de hervatting drong Emanuelson vijandelijk gebied binnen, waar hij door een overtreding van Otman Bakkal werd gestuit. Wesley Sneijder schoot de vrije trap beheerst over de muur in de verre hoek (1-1). Het was het achtste competitiedoelpunt van de middenvelder, die daarmee club-topscorer is.
Twente-trainer Fred Rutten nam het zekere voor het onzekere en offerde onmiddellijk een aanvallende middenvelder (Bakkal). De vrees voor de 'verse' linkerflank van Ajax bleek echter niet helemaal gegrond, omdat gaandeweg duidelijk werd dat Mitea weliswaar beter op zijn plaats is op de linkervleugel dan Perez, maar dat hij op die positie nog niet van zoveel waarde is als Babel aan het begin van dit seizoen. Ten Cate: ''De finesse en de kracht ontbreken nog, maar Mitea komt eraan.''
Finesse miste hij een kwartier voor tijd, toen een van zijn dribbels een doelpoging leek op te leveren, maar hij de bal in het strafschopgebied nét te ver voor zich uitspeelde. Kracht kwam Mitea te kort toen zijn kompaan op de andere flank, De Mul, twee maal een bruikbare voorzet afleverde. De Roemeen moest van te ver komen om de bal te kunnen halen. Spijtig, want zoveel goede voorzetten vertrokken er gisteren ook niet van de voet van De Mul, de ranke Belg die een paar kilo meer aan spiermassa best kan gebruiken.
Het was niet de wedstrijd van de vleugelspitsen en dus beleefde ook centrumspits Klaas-Jan Huntelaar een troosteloze middag. Dat was wellicht anders geweest als Ajax gisteren een uitwedstrijd had gespeeld. Dan had Ten Cate maar twee aanvallers opgesteld. Niet alleen vanwege de personele problemen, of omdat de trainer van mening is dat je op vreemde bodem best een beetje aan de huisstijl mag morrelen, maar óók omdat Twente - vijfde in de rangschikking - dit seizoen een ploeg heeft om rekening mee te houden.
Ten Cate: ''Volgens mij is Twente ook de enige ploeg die heeft gewonnen van PSV.'' Rutten: ''Klopt.''
PSV is desondanks koploper, met drie punten voorsprong op Ajax.
© Het Parool, 20-11-2006
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |