abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43715672
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:42 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ik ben het vergeten van de week te vragen maar ik vind dat ze spelers op z'n vroegst op hun 21e moeten laten debuteren in het eerste. Daarvoor ergens anders stallen als ze het bij de jeugd niet meer uithouden

Op die manier moet het langzamerhand eens zo zijn dat wij de vruchten plukken van de opgeleide jeugd ipv tegen de tijd dat ze op topniveau komen ze meteen weg zijn naar het buitenland.

Ik denk dat je meer aan iemand van 23 hebt als ie 2 jaar terug gedebuteerd heeft dan aan iemand van 21 die 2 jaar terug gedebuteerd heeft. Misschien dat je die rare terugvallen dan ook eens in kan dammen.
Onzin, als ze goed genoeg zijn voor het eerste, mee laten doen. Hoe oud die gene ook is.
lollig
pi_43715697
Op basis van wat in godsnaam vd Meyde? Dat ie fantastisch zitvlees heeft kunnen ontwikkelen in de laatste 2 jaar?
pi_43715750
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:43 schreef ub40_bboy het volgende:
Alle respect voor spelers als Quincy en Leonardo maar ze hebben geen voorzet en gaan voor eigen succes. We hebben juist een speler nodig met een degelijke voorzet die Huntelaar in stelling kan brengen. En dan denk ik aan vd Meyde.
Tom de Mul heeft volgens Ten Cate de beste voorzet van de Eredivisie ofzo. Blijkbaar zegt dat ook niet veel.

Ik heb liever een Leo of Quincy dan Van der Meyde die al jaren de weg kwijt is.
Quincy speelde afgelopen dinsdag met Jong Oranje een verdienstelijke partij tegen Hoyte (Arsenal). Foppe de Haan zei na afloop dat hij minder individualistisch is geworden en meer oog heeft voor zijn medespelers.

Nou ben ik hier niet om het Quincy-evangelie te verkondigen ofzo, misschien is hij veel minder goed dan ik denk. Maar er moet gewoon iets gebeuren op de flanken. We hebben spelers nodig die voor dreiging en flair zorgen. Nu is Babel de enige die dat in zich heeft.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_43715790
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Op basis van wat in godsnaam vd Meyde? Dat ie fantastisch zitvlees heeft kunnen ontwikkelen in de laatste 2 jaar?
In FM2007 doet 'ie het bij mij (speel met Ajax) ook goed.

pi_43715811
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:43 schreef ub40_bboy het volgende:
Alle respect voor spelers als Quincy en Leonardo maar ze hebben geen voorzet en gaan voor eigen succes. We hebben juist een speler nodig met een degelijke voorzet die Huntelaar in stelling kan brengen. En dan denk ik aan vd Meyde.
Je hebt een speler nodig die een 1 tegen 1 in zijn voordeel uitspeelt waarna er een verdediger Huntelaar los moet laten omdat ie moet kiezen en waarna die speler de bal inspeelt op een vrij gekomen of inlopende medespeler.

Je mist nu 2 dingen op de flanken.. de actie om zichzelf vrij te spelen en dreigen voor de goal te gaan..dus zelf te scoren en je mist de voorzet.
pi_43715812
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:49 schreef koningdavid het volgende:

Nou ben ik hier niet om het Quincy-evangelie te verkondigen ofzo, misschien is hij veel minder goed dan ik denk. Maar er moet gewoon iets gebeuren op de flanken. We hebben spelers nodig die voor dreiging en flair zorgen. Nu is Babel de enige die dat in zich heeft.
Houd van een lijntje.
pi_43715819
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:42 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ik ben het vergeten van de week te vragen maar ik vind dat ze spelers op z'n vroegst op hun 21e moeten laten debuteren in het eerste. Daarvoor ergens anders stallen als ze het bij de jeugd niet meer uithouden

Op die manier moet het langzamerhand eens zo zijn dat wij de vruchten plukken van de opgeleide jeugd ipv tegen de tijd dat ze op topniveau komen ze meteen weg zijn naar het buitenland.

Ik denk dat je meer aan iemand van 23 hebt als ie 2 jaar terug gedebuteerd heeft dan aan iemand van 21 die 2 jaar terug gedebuteerd heeft. Misschien dat je die rare terugvallen dan ook eens in kan dammen.
Seedorf debuteerde toen hij 16 was. Van der Vaart, Sneijder, Kluivert en Babel toen ze 17 waren.

Sommigen kunnen het niveau aan en zijn een versterking, sommigen niet. Zolang de balans maar goed is in het elftal zie ik geen probleem. Vorig jaar schoot het qua jongelingen te ver door. Tekenend is dat Heitinga, Sneijder en Maduro volgens mij allemaal de aanvoerdersband een keer hebben gedragen, dat is niet gezond als je 21/22 bent.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_43715863
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je hebt een speler nodig die een 1 tegen 1 in zijn voordeel uitspeelt waarna er een verdediger Huntelaar los moet laten omdat ie moet kiezen en waarna die speler de bal inspeelt op een vrij gekomen of inlopende medespeler.

Je mist nu 2 dingen op de flanken.. de actie om zichzelf vrij te spelen en dreigen voor de goal te gaan..dus zelf te scoren en je mist de voorzet.
Als je zon goede voorzet hebt als Beckham of Yildrim hoef je je speler helemaal niet voorbij. Beckham heeft geen passeer actie maar speelt toch bij de beste clubs van de wereld.

Ik ben trouwens ook voor een speler die én zijn man voorbij komt én een goede voorzet heeft. Maar die zijn er gewoon erg weinig.
lollig
  maandag 20 november 2006 @ 13:54:33 #59
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43715896
Als ze een paar jaar later debuteren zijn ze veel meer een versterking dan nu.
  maandag 20 november 2006 @ 13:55:04 #60
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_43715908
Als je wacht met spelers brengen tot ze 21 zijn, kun je net zo goed de jeugdopleiding dichtgooien.
Dan is iedereen al vertrokken voordat ze de leeftijd hebben bereikt waarop ze mogen debuteren.

Van der Meijde was een ontzettend wisselvallig speler, maar hij was de laatste rechtsbuiten tot op heden die de achterlijn kon halen dan ook nog een een goede voorzet kon geven.
De Mul maakte een vliegende start en werd overal alweer de hemel ingeprezen, maar lijkt nu wat angstig te worden en speelt een stuk geforceerder dan zijn eerste wedstrijden en wordt direct ook weer afgeschreven.
De Mul heeft het in zich, maar het is te hopen dat hij een keer echt los komt. Met het publiek dat op de tribunes zit is dit niet bepaald makkelijk.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_43715952
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:51 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen, maar wat wil jij dan?

Van der Meyde halen?
Doorgaan met De Mul en Rosales?
Iemand uit de jeugd een kans geven?
Is er een goede rechtsbuiten die ik over het hoofd zie?

Tell me... ik ben benieuwd.

Quincy heeft genoeg voordelen:
- Hij is pas 20
- Hij kent Ajax, komt uit de opleiding
- Is Nederlands
- Heeft ten minste op zijn minst een aantal keer bewezen dat hij heel goed kan voetballen.
- Heeft al veel geleerd. Jaren lang groot talent bij Arsenal geweest, op zijn 17e gedebuteerd in het eerste van Arsenal, jeugd wk gespeeld, in Moskou gespeeld/ gewoond.
- Frivoliteit, brutaliteit en flair, dat willen Ajacieden zien, en dat heeft hij. Aan zijn voorzet kan Groenendijk mooi werken dan.
pi_43716069
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:56 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Van der Meyde halen?

- Hij is pas 20
- Is Nederlands
- Heeft ten minste op zijn minst een aantal keer bewezen dat hij heel goed kan voetballen.
- Heeft al veel geleerd. Jaren lang groot talent bij Arsenal geweest, op zijn 17e gedebuteerd in het eerste van Arsenal, jeugd wk gespeeld, in Moskou gewoond.
- Frivoliteit, brutaliteit en flair, dat willen Ajacieden zien, en dat heeft hij. Aan zijn voorzet kan Groenendijk mooi werken dan.
Doorgaan met De Mul en Manucharyan. Een goede jeugdspeler is ook altijd welkom.

Het heeft een tijdje goed gelopen met De Mul op rechts, dus waarom nu ineens die paniek?
Houd van een lijntje.
  maandag 20 november 2006 @ 14:02:29 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43716122
ik snap niet waar die idiote ideeen hier altijd vandaan komen? Denk je dat de optie Quincy ook maar enigzins serieus bekeken wordt? Nee natuurlijk niet. Die jongen is niet voor niks weggestuurd en niet voor niks ( ¤ ) naar Moskou vertrokken. Zo iemand wil je toch helemaal niet er bij hebben En reken maar dat hij hier ook niet heen wil... aangezien hij er toch op achteruit zal gaan financieel gezien en misschien ook wel sportief.
pi_43716158
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:00 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Het heeft een tijdje goed gelopen met De Mul op rechts, dus waarom nu ineens die paniek?
De Mul heeft vaker niet goed gespeeld dan wel goed. Ik wil hem absoluut nog niet afschrijven, maar er moet gewoon nog iemand bijkomen die met hem kan concurreren, of het liefst, beter is dan Tom.

Manu is linksbuiten toch?
pi_43716165
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:00 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Wanneer heeft de Mul zo goed gespeeld dan, en goede voorzetten afgeleverd?
En tja, Manu heeft misschien wel potentie maar heeft die nu zoveel geweldige voorzetten gegeven?

Als je daarop gaat zitten wachten wordt je dus echt geen kampioen....
AFC Ajax
pi_43716203
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:03 schreef Tvduijn het volgende:

[..]

En tja, Manu heeft misschien wel potentie maar heeft die nu zoveel geweldige voorzetten gegeven?

Bij feyenoord uit en heerenveen uit was hij de beste man op het veld.
Houd van een lijntje.
  maandag 20 november 2006 @ 14:06:52 #67
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43716252
quote:

Ik vind dat Mancharyan iig de voorkeur moet krijgen boven Mitea. Die is op het moment echt niks waard. Manucharyan heeft iets waar het voor de rest een beetje aan ontbeerd. Een fatsoenlijk afstandsschot.
pi_43716278
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:56 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Van der Meyde halen?

- Hij is pas 20
- Is Nederlands
- Heeft al veel geleerd. Jaren lang groot talent bij Arsenal geweest, op zijn 17e gedebuteerd in het eerste van Arsenal, jeugd wk gespeeld, in Moskou gespeeld/ gewoond.
minpunten:
- loopt als een debiel de meest domme trucjes te doen.
- geen discipline
- is al een keer uit de opleiding getrapt
- egoistisch
- vraagt bakken met geld (in Moskou verdient ie al aardig)
- prijs/kwaliteitsverhouding klopt van geen kant

Niet halen dus die overschatte vleugelspeler. Plus dat hij nog geen 1 x gescoord heeft voor spartak in 14 wedstrijden, zegt al voldoende lijkt mij.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_43716289
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:02 schreef PLAE@ het volgende:

ik snap niet waar die idiote ideeen hier altijd vandaan komen? Denk je dat de optie Quincy ook maar enigzins serieus bekeken wordt? Nee natuurlijk niet. Die jongen is niet voor niks weggestuurd en niet voor niks ( ¤ ) naar Moskou vertrokken. Zo iemand wil je toch helemaal niet er bij hebben En reken maar dat hij hier ook niet heen wil... aangezien hij er toch op achteruit zal gaan financieel gezien en misschien ook wel sportief.
Of hij het wil of niet, daar kan ik niet over oordelen. Misschien zit hij inderdaad liever voor de euro's in Moskou.

En dat hij is weggestuurd, tja, daar maak ik me echt niet druk om. Hij is niet weggestuurd omdat hij niet goed genoeg was, nee hij is weggestuurd omdat hij een etter was. Big deal... toen ik 17 was, was ik ook een etter. Mensen leren...

Maar goed, misschien is hij helemaal niet in de picture bij Ajax, dat zou kunnen. Ik ben wel heel benieuwd wie ze dan op het oog hebben.
  maandag 20 november 2006 @ 14:08:07 #70
53851 BoNi
pi_43716290
quote:

[..]

Ikzelf ben met name in de voorbereiding positief verrast door de Mul. Natuurlijk was dit tegen amateurs, maar toen vond ik hem een van de betere Ajacieden.
Onder andere tegen Feyenoord vond ik hem sterk spelen en ook tegen Wien vond ik hem één van de beteren.
Schitterend!
pi_43716317
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:05 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Bij feyenoord uit en heerenveen uit was hij de beste man op het veld.
Feyenoord heb ik helemaal gezien en ben ik niet met je eens dat hij de beste was maar hij was inderdaad wel goed, Heerenveen kan ik me niet herinnen maargoed, dan nog, 2 goede wedstrijden...dat is toch niet genoeg??
AFC Ajax
  maandag 20 november 2006 @ 14:09:31 #72
53851 BoNi
pi_43716323
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:08 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Of hij het wil of niet, daar kan ik niet over oordelen. Misschien zit hij inderdaad liever voor de euro's in Moskou.

En dat hij is weggestuurd, tja, daar maak ik me echt niet druk om. Hij is niet weggestuurd omdat hij niet goed genoeg was, nee hij is weggestuurd omdat hij een etter was. Big deal... toen ik 17 was, was ik ook een etter. Mensen leren...

Maar goed, misschien is hij helemaal niet in de picture bij Ajax, dat zou kunnen. Ik ben wel heel benieuwd wie ze dan op het oog hebben.
Bij Arsenal kunnen ze goed overweg met lastige jongens, maar ook daar hoefde hij niet te blijven.....
Schitterend!
pi_43717276
quote:
Vleugels brengen Ajax weinig

DICK SINTENIE

AMSTERDAM - 'Als de vleugelspelers niet renderen, is 4-3-3 een kwetsbaar systeem'. Was getekend: Ronald de Boer. Ajax ondervond het gisteren in het duel met FC Twente: 1-1.

Als Ajax zondag niet in Amsterdam maar in Enschede tegenover FC Twente had gestaan, was trainer Henk ten Cate het duel begonnen met twee spitsen. Die ontboezeming deed hij na afloop tijdens de persconferentie. Dat zegt iets over de sterkte van Twente - de revelatie in de eredivisie dit seizoen - en over de staat waarin de vleugelspitsen van Ajax momenteel verkeren. Maar het zegt ook iets over de waarde die Ten Cate en Ajax vooral voor eigen publiek toekennen aan de 'huisstijl'.

Ajax begon tegen FC Twente met Tom de Mul op de rechter- en Kenneth Perez op de linkervleugel. Veel meer smaken had Ten Cate niet. Ryan Babel en Edgar Manucharyan ontbraken vanwege blessures, de Argentijnse rechtsbuiten Mauro Rosales was niet eens opgenomen in de selectie en Nicolae Mitea zat op de reservebank. De Roemeen is na bijna twee jaar onafgebroken blessureleed nog niet in staat een hele wedstrijd te spelen.

Maar één helft moest kunnen, en Ten Cate maakte van die gelegenheid gebruik. Perez' pogingen een linkerspits na te bootsen deden nogal geforceerd aan. Hij mocht na rust in de kleedkamer achterblijven. Net als Hedwiges Maduro, die werd vervangen door Thomas Vermaelen, waardoor Urby Emanuelson van linksback linkshalf werd.

De beweeglijke en dynamische tandem Emanuelson-Mitea functioneerde beter dan het statische duo Maduro-Perez, dat grotendeels verantwoordelijk was voor de voorspelbaarheid in de Ajax-aanvallen. Er zat geen diepgang in het spel en er werd bij balverlies nauwelijks druk gezet op de tegenstander. Al na acht minuten mocht Rob Wielaert op zijn gemak een dieptepass versturen en volleerde Orlando Engelaar - weggelopen bij Gabri - de bal op fraaie wijze in de bovenhoek (0-1).

De herstelwerkzaamheden die Ten Cate na drie kwartier uitvoerde, waren niet vruchteloos. Drie minuten na de hervatting drong Emanuelson vijandelijk gebied binnen, waar hij door een overtreding van Otman Bakkal werd gestuit. Wesley Sneijder schoot de vrije trap beheerst over de muur in de verre hoek (1-1). Het was het achtste competitiedoelpunt van de middenvelder, die daarmee club-topscorer is.

Twente-trainer Fred Rutten nam het zekere voor het onzekere en offerde onmiddellijk een aanvallende middenvelder (Bakkal). De vrees voor de 'verse' linkerflank van Ajax bleek echter niet helemaal gegrond, omdat gaandeweg duidelijk werd dat Mitea weliswaar beter op zijn plaats is op de linkervleugel dan Perez, maar dat hij op die positie nog niet van zoveel waarde is als Babel aan het begin van dit seizoen. Ten Cate: ''De finesse en de kracht ontbreken nog, maar Mitea komt eraan.''

Finesse miste hij een kwartier voor tijd, toen een van zijn dribbels een doelpoging leek op te leveren, maar hij de bal in het strafschopgebied nét te ver voor zich uitspeelde. Kracht kwam Mitea te kort toen zijn kompaan op de andere flank, De Mul, twee maal een bruikbare voorzet afleverde. De Roemeen moest van te ver komen om de bal te kunnen halen. Spijtig, want zoveel goede voorzetten vertrokken er gisteren ook niet van de voet van De Mul, de ranke Belg die een paar kilo meer aan spiermassa best kan gebruiken.

Het was niet de wedstrijd van de vleugelspitsen en dus beleefde ook centrumspits Klaas-Jan Huntelaar een troosteloze middag. Dat was wellicht anders geweest als Ajax gisteren een uitwedstrijd had gespeeld. Dan had Ten Cate maar twee aanvallers opgesteld. Niet alleen vanwege de personele problemen, of omdat de trainer van mening is dat je op vreemde bodem best een beetje aan de huisstijl mag morrelen, maar óók omdat Twente - vijfde in de rangschikking - dit seizoen een ploeg heeft om rekening mee te houden.

Ten Cate: ''Volgens mij is Twente ook de enige ploeg die heeft gewonnen van PSV.'' Rutten: ''Klopt.''

PSV is desondanks koploper, met drie punten voorsprong op Ajax.

© Het Parool, 20-11-2006
pi_43717474
tvp'tje dan maar. donderdag gaat het flink regenen in Praag. Minder.
pi_43717643
Balen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')