1 pisde gij azijn? ge kunt ut toch lezequote:Op maandag 20 november 2006 10:29 schreef Parajeweet het volgende:
[..]
Jammer dat ze geen nederlandse les geven op ICT dan.
moet wel want zulke grote onderdelen zate misschien in de jare 80 nog in je pc nu niet meerquote:Op maandag 20 november 2006 10:39 schreef street011 het volgende:
ik heb even gekeken in m'n eigen pc... kan zo geen afgeschilde banaan vinden :S
misschien een oud model?
die foto's zijn van je voeding volgensmij of zie ik dat verkeerd?
Die piepjes zijn inderdaad diagnostisch, een expert kan hier wel wat mee, jij waarschijnlijk ook als je de boekjes nog hebt.
Als ik me niet vergis is dat zijn voeding, maar dan zonder kapje.quote:Op maandag 20 november 2006 16:59 schreef Tatutatu het volgende:
Zijn wel rare slangetjes op die foto?
Heb je soms waterkoeling?
quote:Op maandag 20 november 2006 17:19 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis is dat zijn voeding, maar dan zonder kapje.
Tja, stom van me. Anders had ie waarschijnlijk ook geen power good signaal gehad.quote:Op maandag 20 november 2006 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat ik nog nooit een moederbord heb horen piepen dat de voeding overleden was, en al helemaal niet wanneer die piepjes betekenen dat het geheugen waarschijnlijk niet goed is...
Hij doet nog steeds hetzelfde?quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:24 schreef Romek het volgende:
Moederbord is
WT70-EC rbv .a2
misschien dat iemand er iets aan heeft door me te helpen ofzo....
De condensators in je voeding kunnen tot uren nadat je de stekker uit het stopcontact hebt gehaald nog een gevaarlijke spanning bevatten.quote:Op maandag 20 november 2006 10:33 schreef Romek het volgende:
Ten eerste heb ik zoals ik al aangaf de pc zuiver gemaakt TERWIJL deze van het stroom is (dus geheel los gekoppeld)
Heb alle stofjes/pluizen/marmotten uit m'n pc gepoets (subtiel met een wattenstaafje en een tandenstoker) en dus niet hardgewijs met een staalborstel of zoiets....
Heb dus nergens met mijn blote vingers aangezeten (leuke reactie nietzman maar erg ondoordacht)
En als je pc aan staat en je haalt de stekker eruit, is je voeding meteen leeg !quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:38 schreef mcDavid het volgende:
[..]
De condensators in je voeding kunnen tot uren nadat je de stekker uit het stopcontact hebt gehaald nog een gevaarlijke spanning bevatten.
Mijn PC kan zelfs nog praten als de CPU er naast ligt. Het is namelijk het mobo/bios dat de piepjes maakt, niet je CPU.quote:Op maandag 20 november 2006 14:28 schreef R-Tech het volgende:
Als de proc is overleden hoor je helemaal niets.. hehe
En als het dit niet is zal de TS toch even moeten posten om wat voor een moederbord en bios het gaat. Alleen dan is de exacte betekenis te achterhalen van die piepjes.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:05 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Mijn PC kan zelfs nog praten als de CPU er naast ligt. Het is namelijk het mobo/bios dat de piepjes maakt, niet je CPU.
Anyway, als je hier kijkt:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1223
En dan halverwege, zal je de IBM piep-codes zien staan. (Deze worden het meest gebruikt)
Repeated Long Beeps : Memory Error
Dus waarschijnlijk je geheugen dat niet goed vastzit, of gewoon kapot is. Even eruit, schoonmaken/blazen en weer terugzetten.
Oh en voedingen openmaken is nooit slim, zelfs niet als je eerst de PC uitzet, en dan de stekker eruit en whatever, want dat werkt lang niet altijd met oudere/high-end voedingen.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
En als het dit niet is zal de TS toch even moeten posten om wat voor een moederbord en bios het gaat. Alleen dan is de exacte betekenis te achterhalen van die piepjes.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:24 schreef Romek het volgende:
Moederbord is
WT70-EC rbv .a2
misschien dat iemand er iets aan heeft door me te helpen ofzo....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |