abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43710595
Ik zou die voeding maar snel weer in elkaar zetten, want daar valt over het algemeen niks aan te servicen. Bovendien is het gevaarlijk om daar zelf aan te sleutelen.
Het is belangrijker om eerst eens te vermelden hoeveel piepjes er exact uit de PC komen en of het korte of lange piepjes zijn (bijv. kort-kort-lang is vaak iets met de videokaart). Aan de hand daarvan kun je in de handleiding van je moederbord achterhalen welke foutcode daarbij hoort. Sommige moederborden hebben ook 4 ledjes aan boord die een code afgeven. Ligt een beetje aan welk merk/type moederbord je hebt.
  maandag 20 november 2006 @ 10:33:33 #22
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_43710625
Ten eerste heb ik zoals ik al aangaf de pc zuiver gemaakt TERWIJL deze van het stroom is (dus geheel los gekoppeld)
Heb alle stofjes/pluizen/marmotten uit m'n pc gepoets (subtiel met een wattenstaafje en een tandenstoker) en dus niet hardgewijs met een staalborstel of zoiets....
Heb dus nergens met mijn blote vingers aangezeten (leuke reactie nietzman maar erg ondoordacht)

Weet wel waar mijn geheugen balkjes zitten, (helaas heb ik het ozo dure RIMM geheugen) maar was enkel de pc aan het schoonmaken en heb daar niet aangezeten.... en toen ik de voeding open maakte ik het euvel tegenkwam...

Het "piepen" van de pc doet hij continue....
Dus de gehele tijd -laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang (3sec rust) laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang (3sec rust) laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang (3sec rust) etc etc etc..........

(pc staat al reeds wederom in elkaar en de kast is dus weer dicht) heb hem nog 1x proberen aan te sluiten maar tevergeefs met de zelfde herhalende laaaange-tonen biep
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 november 2006 @ 10:35:33 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43710659
Kan ook de cpu zijn....
Heb je het boekje nog wat bij het moederbord zat of post ff het merk en type...
Type staat hoogstwaarschijnlijk tussen de pci sloten...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43710753
ik heb even gekeken in m'n eigen pc... kan zo geen afgeschilde banaan vinden :S
misschien een oud model?
die foto's zijn van je voeding volgensmij of zie ik dat verkeerd?

Die piepjes zijn inderdaad diagnostisch, een expert kan hier wel wat mee, jij waarschijnlijk ook als je de boekjes nog hebt.
pi_43716881
Als de proc is overleden hoor je helemaal niets.. hehe
Als ik het me goed herinner was geheugen 3 x lang en VGA 2x lang 3x kort ofzo.
Helaas is het vermoeden heel sterk bij mij dat je RIMM is overleden, sorry.
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
  maandag 20 november 2006 @ 16:18:17 #26
53151 T42
Pinball Wizard
pi_43719981
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:29 schreef Parajeweet het volgende:

[..]

Jammer dat ze geen nederlandse les geven op ICT dan.
1 pisde gij azijn? ge kunt ut toch leze
2 is dit een spellings check forum? mag ik niet perongeluk ooit een Voutje maken?
3 lees me onderschrift eerst effe (wor hier moe van op fok)

[ Bericht 24% gewijzigd door T42 op 20-11-2006 16:27:27 ]
  maandag 20 november 2006 @ 16:29:40 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_43720350
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:39 schreef street011 het volgende:
ik heb even gekeken in m'n eigen pc... kan zo geen afgeschilde banaan vinden :S
misschien een oud model?
die foto's zijn van je voeding volgensmij of zie ik dat verkeerd?

Die piepjes zijn inderdaad diagnostisch, een expert kan hier wel wat mee, jij waarschijnlijk ook als je de boekjes nog hebt.
moet wel want zulke grote onderdelen zate misschien in de jare 80 nog in je pc nu niet meer (in voeding dan wel )

waar woon je ts? miss als het in de buurt is dat ik je kan helpe
pi_43721304
Zijn wel rare slangetjes op die foto?
Heb je soms waterkoeling?
pi_43721911
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:59 schreef Tatutatu het volgende:
Zijn wel rare slangetjes op die foto?
Heb je soms waterkoeling?
Als ik me niet vergis is dat zijn voeding, maar dan zonder kapje.
pi_43723203
quote:
Op maandag 20 november 2006 17:19 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis is dat zijn voeding, maar dan zonder kapje.

Ik zie het nu ja.
Die zie je niet vaak meer geloof ik
  dinsdag 21 november 2006 @ 04:28:33 #31
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43737814
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:09 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Omdat ik nog nooit een moederbord heb horen piepen dat de voeding overleden was, en al helemaal niet wanneer die piepjes betekenen dat het geheugen waarschijnlijk niet goed is...
Tja, stom van me. Anders had ie waarschijnlijk ook geen power good signaal gehad.

Overigens heb ik wel eens een pc zien opstarten terwijl er rook uit de diskdrive kwam, gelukkig was ik toen snel bij de stekker. Bleek het kabelje van me diskdrive helemaal verschoeid te zijn. Hij doet het nog wel.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  dinsdag 21 november 2006 @ 08:24:50 #32
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_43738732
Moederbord is

WT70-EC rbv .a2

misschien dat iemand er iets aan heeft door me te helpen ofzo....
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  dinsdag 21 november 2006 @ 08:28:52 #33
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43738770
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:24 schreef Romek het volgende:
Moederbord is

WT70-EC rbv .a2

Hij doet nog steeds hetzelfde?
Verwijder anders eerst alle componenten van je moederbord en zet weer terug in elkaar.
Heeft ie het dan nog, moet je hem echt wegbrengen naar de PC shop of zelf andere onderdelen erop testen, zoals ander geheugen of vga.
Of alles testen in een andere pc.
pi_43738877
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:33 schreef Romek het volgende:
Ten eerste heb ik zoals ik al aangaf de pc zuiver gemaakt TERWIJL deze van het stroom is (dus geheel los gekoppeld)
Heb alle stofjes/pluizen/marmotten uit m'n pc gepoets (subtiel met een wattenstaafje en een tandenstoker) en dus niet hardgewijs met een staalborstel of zoiets....
Heb dus nergens met mijn blote vingers aangezeten (leuke reactie nietzman maar erg ondoordacht)
De condensators in je voeding kunnen tot uren nadat je de stekker uit het stopcontact hebt gehaald nog een gevaarlijke spanning bevatten.
  dinsdag 21 november 2006 @ 08:52:43 #35
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43739109
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:38 schreef mcDavid het volgende:

[..]

De condensators in je voeding kunnen tot uren nadat je de stekker uit het stopcontact hebt gehaald nog een gevaarlijke spanning bevatten.
En als je pc aan staat en je haalt de stekker eruit, is je voeding meteen leeg !
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:05:36 #36
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_43739342
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:28 schreef R-Tech het volgende:
Als de proc is overleden hoor je helemaal niets.. hehe
Mijn PC kan zelfs nog praten als de CPU er naast ligt. Het is namelijk het mobo/bios dat de piepjes maakt, niet je CPU.

Anyway, als je hier kijkt:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1223
En dan halverwege, zal je de IBM piep-codes zien staan. (Deze worden het meest gebruikt)
Repeated Long Beeps : Memory Error

Dus waarschijnlijk je geheugen dat niet goed vastzit, of gewoon kapot is. Even eruit, schoonmaken/blazen en weer terugzetten.

Oh en voedingen openmaken is nooit slim, zelfs niet als je eerst de PC uitzet, en dan de stekker eruit en whatever, want dat werkt lang niet altijd met oudere/high-end voedingen.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:10:37 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43739418
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:05 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Mijn PC kan zelfs nog praten als de CPU er naast ligt. Het is namelijk het mobo/bios dat de piepjes maakt, niet je CPU.

Anyway, als je hier kijkt:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1223
En dan halverwege, zal je de IBM piep-codes zien staan. (Deze worden het meest gebruikt)
Repeated Long Beeps : Memory Error

Dus waarschijnlijk je geheugen dat niet goed vastzit, of gewoon kapot is. Even eruit, schoonmaken/blazen en weer terugzetten.

Oh en voedingen openmaken is nooit slim, zelfs niet als je eerst de PC uitzet, en dan de stekker eruit en whatever, want dat werkt lang niet altijd met oudere/high-end voedingen.
En als het dit niet is zal de TS toch even moeten posten om wat voor een moederbord en bios het gaat. Alleen dan is de exacte betekenis te achterhalen van die piepjes.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:12:34 #38
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_43739444
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

En als het dit niet is zal de TS toch even moeten posten om wat voor een moederbord en bios het gaat. Alleen dan is de exacte betekenis te achterhalen van die piepjes.
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:24 schreef Romek het volgende:
Moederbord is

WT70-EC rbv .a2

Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:19:51 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43739565
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:12 schreef Romek het volgende:

[..]

[..]
Misschien heb je hier dan wat aan TS.
http://www.fujitsu-siemen(...)FI/WT70/47510130.pdf
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43739694
Als je slim bent breng je hem gewoon naar een computerwinkel, daar laat je hem nakijken voor 7,50 ofzo en dan weet je gelijk wat er aan de hand is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')