abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2006 @ 09:37:08 #1
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_43709381
Nu heeft m'n pc een probleempje opgelopen.....
Wat het precies is weet ik niet, maar misschien dat hier iemand de oorzaak wel van kent of weet wat er (op de foto) kapot is...

Als ik m'n pc nu opstart (waar ik dit bericht op maak is een andere pc) krijg ik een soort "alarmerend" geluid...
Echt zo van Tuuuuuuuuuuuuut ---- Tuuuuuuuuuuuuuut ---- Tuuuuuuuuuuuuuuuut en m'n pc start dan niet op...
Het beeld blijft gewoon donker en je ziet er geen fuck op..... (inks nada noppes)

> Dus pc-knop aanzetten en dan "alarmeerd" hij gelijk...... <

NU heb ik hem open gedraaid en de boel zuiver gemaakt, en kwam het volgende tegen....

Het is een soort relais met een kapseling van "soort" porselein ofzo....
Het soort "porselein" is gebartsen en afgeschilde zoals je bij een banaan zou zien (bij wijze van)

Wat is dit ding nu eigenlijk voor soort relais, en kan dit de oorzaak zijn....??

http://i5.photobucket.com/albums/y186/Paparomek/Afbeelding035.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y186/Paparomek/Afbeelding039.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y186/Paparomek/Afbeelding042.jpg
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 november 2006 @ 09:39:06 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43709431
Dat is de voeding.
Wanneer je er een andere in hangt, wat gebeurd er dan?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 20 november 2006 @ 09:42:08 #3
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43709501
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:39 schreef Netsplitter het volgende:
Dat is de voeding.
Dat het zijn voeding is, zal ie wel weten. Ik denk dat hij wil weten wat voor onderdeel er is doorgebrand.
Volgens mij is het een weerstand, maar ik kan me vergissen.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  maandag 20 november 2006 @ 09:42:39 #4
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_43709516
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:39 schreef Netsplitter het volgende:
Dat is de voeding.
Een andere erin hangen..... zo'n techneut ben ik niet op pc-gebied....
Dus ik heb niks nieuws erin proberen te doen of plaatsen gewoonweg omdat ik geen verstand heb van die technische zaken....

(het is dat kleine zwarte "batterijtje" voor de duidelijkheid hé)

Zoals ik al zei: ik heb er de ballen verstand van en weet bij god niet wat het is en hoe ik zowieso dat ding moet vervangen...
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
pi_43709545
Waarschijnlijk moet je je geheugen vervangen of beter aandrukken.
Kijk anders hier http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1223 of zoek op google naar computerbeeps.
Progressive dude
Nu met VERNIEUWDE FOBO
"Better than a thousand hollow words, is one word that brings peace" - Buddha
  maandag 20 november 2006 @ 09:43:45 #6
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_43709551
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:42 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Dat het zijn voeding is, zal ie wel weten. Ik denk dat hij wil weten wat voor onderdeel er is doorgebrand.
Volgens mij is het een weerstand, maar ik kan me vergissen.
Wist geneens dat het de voeding was, maar je hebt wel gelijk...

ik wil idd weten wat da zwarte ding is en of dat de oorzaak is.....
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  maandag 20 november 2006 @ 09:47:15 #7
13022 Tomfan
wish i was happy
pi_43709643
Ik zou gewoon een nieuwe voeding kopen voor 25 euri ofzo. Dat vervangen van dat zwarte ding is niet alleen moeilijk maar lijkt me ook gevaarlijk. Als ie daarna echt in de fik vliegt ben je een heel stuk verder van huis ...
Life is a bitch, then you marry one, then you die!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 november 2006 @ 09:47:15 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43709644
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:43 schreef Romek het volgende:

[..]

Kan de oorzaak zijn.
Maar zoals eerder geopperd werdt, ook even kijken of het geheugen er goed in zit.
Mocht je totaal niet weten waar het over gaat, dan afblijven en iemand erbij halen die er wel iets vanaf weet...
Voor je het weet gaat er iets kapot....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 20 november 2006 @ 09:47:50 #9
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43709657
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:43 schreef Romek het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is je voeding doorgebrand door kortsluiting, of als je er (te)veel hebt aangehangen, overbelasting.
Er zullen nog wel meer componenten defect zijn.
  maandag 20 november 2006 @ 09:49:54 #10
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43709707
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:43 schreef Trance_X het volgende:
Waarschijnlijk moet je je geheugen vervangen of beter aandrukken.
Kijk anders hier http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1223 of zoek op google naar computerbeeps.
Mag ik even vragen wat een doorgebrand component in je voeding te maken heeft met je geheugen ?
(als het doorgebrand is tenminste, kan het niet echt zien op de foto, stinkt je voeding?)
pi_43710070
Dat had ik ook een tijd geleden, toen maar weggemikt, was toch een oud kreng.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  maandag 20 november 2006 @ 10:07:18 #12
13022 Tomfan
wish i was happy
pi_43710072
Het hoeft helemaal niet vanzelfsprekend te zijn dat er meer componenten kapot zijn hoor. Zelf heb ik dat pas één keer eerder meegemaakt terwijl ik wel een stuk of 20 voedingen heb zien sneuvelen. Ook sommige met zeer spectaculaire rook ontwikkelingen
Life is a bitch, then you marry one, then you die!
  maandag 20 november 2006 @ 10:09:05 #13
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_43710107
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:49 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Mag ik even vragen wat een doorgebrand component in je voeding te maken heeft met je geheugen ?
dat weet IK dus niet.......???

(als het doorgebrand is tenminste, kan het niet echt zien op de foto, stinkt je voeding?)
En de voeding stinkt niet zoals je vroeg.....

Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 november 2006 @ 10:09:07 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43710108
quote:

[..]

Omdat ik nog nooit een moederbord heb horen piepen dat de voeding overleden was, en al helemaal niet wanneer die piepjes betekenen dat het geheugen waarschijnlijk niet goed is...
  maandag 20 november 2006 @ 10:14:56 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43710227
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:42 schreef Romek het volgende:
Een andere erin hangen..... zo'n techneut ben ik niet op pc-gebied....
Okay, de ballen verstand van computers en voedingen maar wél zo verstandig zijn om je voeding open te schroeven, terwijl je alle "DO NOT OPEN YOU RETARD. HIGH FUCKING VOLTAGE" waarschuwingen die er vast mooi opgestickerd staan in de wind sloeg? Heb je de contactstukjes van je RAMstripjes ook eventjes mooi schoongeveegd met je vingertjes? . Ik zou de hele computer gewoon even in de vaatwasser zetten. Baat het niet dan schaad het niet!
Ik ga naar huis.
pi_43710233
Omdat de PC tijdens na het aanschakelen Piepjes geeft kan het zijn dat de voeding dus niet kapot is.
De piepjes zijn een signaal wat door je bios / moederbord gegeven wordt op het moment dat er iets niet functioneerd zoals het hoort. Maar als het moederbord piept betekend dat in ieder geval dat hij wel stroom krijgt. Wat dat onderdeel in je voeding is weet ik overigens ook niet.

Zoals iemand hiervoor al aangaf kan het zijn dat je geheugen niet goed is aangesloten.
Als het geheugen niet goed in het slot is aangedrukt (zijn die smalle "reepjes") geeft het moederbord inderdaad een geluidssignaal in de vorm van piepjes. Overigens doet het moederbord dit ook als de VGA kaart niet goed is.

Mijn eerste gok is toch het geheugen, desnoods haal je de bankjes eruit, maak ze met een droge doek even schoon, blaas de sloten op het moederbord uit en stop ze weer terug. Als de PC dan nog steeds piepjes geeft probeer dan de VGA kaart, maar nogmaals volgens mij is het toch echt het geheugen.
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
  maandag 20 november 2006 @ 10:17:06 #17
53151 T42
Pinball Wizard
pi_43710267
quote:

[..]

volgens mij werkt de voeding nog gewoon (door hitte is er wart isolatie afgevallen meer niet)
lijkt mij ook het geheugen (piep code) kan ook Vout zitte als ict-er
maar als voeding niet werkt gaat je mobo niet piepe

[ Bericht 1% gewijzigd door T42 op 20-11-2006 16:19:32 ]
pi_43710285
Gewoon even een computer winkel bellen en aangeven dat hij 3 keer piept.
Er zijn een aantal combinaties mogelijk.
Volgens mij was het zo dat als hij 2 keer piepte het de videokaart was en 3 keer het geheugen ofzo.
  maandag 20 november 2006 @ 10:29:01 #19
158889 Parajeweet
Proud multi console owner!
pi_43710553
Inderdaad, zoek even de beep code op in of de handleiding van je moederbord, of gewoon op internet, dan weet je wat het is. Als er helemaal geen video output is lijkt het me eerder de vid. kaart ipv het geheugen, maar zoek het op en je zult het zeker weten.
Fanboys zijn gay!
Xboxlive!: ParanoidMoloch
  maandag 20 november 2006 @ 10:29:51 #20
158889 Parajeweet
Proud multi console owner!
pi_43710565
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:17 schreef T42 het volgende:

[..]

volgens mij werkt de voeding nog gewoon (door hitte is er war isolatie afgevallen meer niet)
lijkt mij ook het geheugen (piep code) kan ook Vout zitte als ict-er
maar als voeding niet werkt gaat je mobo niet piepe
Jammer dat ze geen nederlandse les geven op ICT dan.
Fanboys zijn gay!
Xboxlive!: ParanoidMoloch
pi_43710595
Ik zou die voeding maar snel weer in elkaar zetten, want daar valt over het algemeen niks aan te servicen. Bovendien is het gevaarlijk om daar zelf aan te sleutelen.
Het is belangrijker om eerst eens te vermelden hoeveel piepjes er exact uit de PC komen en of het korte of lange piepjes zijn (bijv. kort-kort-lang is vaak iets met de videokaart). Aan de hand daarvan kun je in de handleiding van je moederbord achterhalen welke foutcode daarbij hoort. Sommige moederborden hebben ook 4 ledjes aan boord die een code afgeven. Ligt een beetje aan welk merk/type moederbord je hebt.
  maandag 20 november 2006 @ 10:33:33 #22
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_43710625
Ten eerste heb ik zoals ik al aangaf de pc zuiver gemaakt TERWIJL deze van het stroom is (dus geheel los gekoppeld)
Heb alle stofjes/pluizen/marmotten uit m'n pc gepoets (subtiel met een wattenstaafje en een tandenstoker) en dus niet hardgewijs met een staalborstel of zoiets....
Heb dus nergens met mijn blote vingers aangezeten (leuke reactie nietzman maar erg ondoordacht)

Weet wel waar mijn geheugen balkjes zitten, (helaas heb ik het ozo dure RIMM geheugen) maar was enkel de pc aan het schoonmaken en heb daar niet aangezeten.... en toen ik de voeding open maakte ik het euvel tegenkwam...

Het "piepen" van de pc doet hij continue....
Dus de gehele tijd -laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang (3sec rust) laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang (3sec rust) laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang (3sec rust) etc etc etc..........

(pc staat al reeds wederom in elkaar en de kast is dus weer dicht) heb hem nog 1x proberen aan te sluiten maar tevergeefs met de zelfde herhalende laaaange-tonen biep
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 november 2006 @ 10:35:33 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43710659
Kan ook de cpu zijn....
Heb je het boekje nog wat bij het moederbord zat of post ff het merk en type...
Type staat hoogstwaarschijnlijk tussen de pci sloten...
pi_43710753
ik heb even gekeken in m'n eigen pc... kan zo geen afgeschilde banaan vinden :S
misschien een oud model?
die foto's zijn van je voeding volgensmij of zie ik dat verkeerd?

Die piepjes zijn inderdaad diagnostisch, een expert kan hier wel wat mee, jij waarschijnlijk ook als je de boekjes nog hebt.
pi_43716881
Als de proc is overleden hoor je helemaal niets.. hehe
Als ik het me goed herinner was geheugen 3 x lang en VGA 2x lang 3x kort ofzo.
Helaas is het vermoeden heel sterk bij mij dat je RIMM is overleden, sorry.
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')