Nou het zit zo ik ben gewend erg moeilijke muziek* te spelen nu wil ik dus iets spelen wat " makkelijk " is zodat ik me op de zang kan concentreren.quote:Op zondag 19 november 2006 23:07 schreef _Floddertje_ het volgende:
Wat een moeilijke vraag, er zijn zoooooo ontzettend veel liedjes geschreven en het lijkt me toch vooral belangrijk wat jij leuke muziek vindt. Grappig dat je het nog nooit gedaan hebt, gitaarspelen en zingen tegelijk, mijn ervaring is dat dat bijna vanzelf gaat op het moment dat je aan het spelen bent, maar blijkbaar geldt dat voor jou niet. Maar je kunt het toch gewoon proberen? Wat voor jou geschikt is om te zingen heeft ook alles te maken met jouw stembereik, dus of je hoog of juist laag kunt zingen. Ik denk dat het ook makkelijker is om slaggitaar te spelen als je aan het zingen bent dan solo's. Bij het spelen van gewoon akkoorden hoef je nauwelijks na te denken dus kun je je beter op het zingen concentreren.
precies. zodra de muziekmelodie/-ritme erg afwijkt van de zanglijn (of andersom) wordt het vaak moeilijker. wat je zangkunsten betreft: trial and error. veel proberen, eventueel opnemen zodat je wat objectiever kunt oordelen en dan kom je er vanzelf achter wat er bij je past. ik heb zelf geen denderend bereik, sommige nummers komen er zeer behoorlijk uit (volgens anderen danquote:Op zondag 19 november 2006 23:07 schreef _Floddertje_ het volgende:
Wat een moeilijke vraag, er zijn zoooooo ontzettend veel liedjes geschreven en het lijkt me toch vooral belangrijk wat jij leuke muziek vindt. Grappig dat je het nog nooit gedaan hebt, gitaarspelen en zingen tegelijk, mijn ervaring is dat dat bijna vanzelf gaat op het moment dat je aan het spelen bent, maar blijkbaar geldt dat voor jou niet. Maar je kunt het toch gewoon proberen? Wat voor jou geschikt is om te zingen heeft ook alles te maken met jouw stembereik, dus of je hoog of juist laag kunt zingen. Ik denk dat het ook makkelijker is om slaggitaar te spelen als je aan het zingen bent dan solo's. Bij het spelen van gewoon akkoorden hoef je nauwelijks na te denken dus kun je je beter op het zingen concentreren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |