Hangt ervan af he. Een Italiaan die in je oor blaast van "Ai will sink everie sonk joe laaik" is een heel eind verwijderd van "ent nauw wie will ghemoef ze underpantz" van een Duitserquote:Op maandag 20 november 2006 15:20 schreef Natalie het volgende:
Een accentje kan nog best charmant zijn zelfs.
Wel niet het Nederlands-Engels accentje hoor.quote:Op maandag 20 november 2006 15:20 schreef Natalie het volgende:
In welke landen is dat anders dan, uitgezonderd Engelstalige landen? Franse, Duitsers, Spanjaarden, Russen, ze hebben allemaal hun eigen Engelse accent.quote:Op maandag 20 november 2006 16:17 schreef cloink het volgende:
[..]
Wel niet het Nederlands-Engels accentje hoor.Ik hoor van MIJLEN ver wanneer een Nederlander Engels (probeert) te spreken.
Belgen bv.quote:Op maandag 20 november 2006 18:27 schreef Merkie het volgende:
[..]
In welke landen is dat anders dan, uitgezonderd Engelstalige landen? Franse, Duitsers, Spanjaarden, Russen, ze hebben allemaal hun eigen Engelse accent.
jammer dat je er zo weinig van merkt dan. want ik toch echt heel weinig nederlanders die goed engels spreken.quote:Op maandag 20 november 2006 18:27 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als je zingt, okay, dan zou ik ff op je uitspraak letten. Maar buiten dat, who cares. Nederlanders zijn sowieso al bovengemiddeld goed in Engels grammaticaal gezien. Ook de uitspraak van Nederlanders is doorgaans beter (duidelijker) dan het Engels van menig ander niet-Nederlands Europeaans persoon.
In verhouding met andere landen spreken er toch relatief veel Nederlanders goed Engels.quote:Op maandag 20 november 2006 21:02 schreef Californian_dreame... het volgende:
[..]
jammer dat je er zo weinig van merkt dan. want ik toch echt heel weinig nederlanders die goed engels spreken.
ik vind ook dat scholen meer aandacht aan uitspraak moeten besteden. bij mij op school doen ze dat wel, maar zelf trek ik me daar echt niks van aan, omdat mijn uitspraak goed is (ja, ik durf dat over mezelf te zeggen) en de docent een nogal britse uitspraak heeft, iets wat dus niet klopt met mijn uitspraak.
maar goed, ik dwaal weer af![]()
ik klaag ook niet over de taalvaardigheid, de meeste nederlanders beheersen de Nederlandse taal redelijk tot goed. alleen over de uitspraak ben ik gewoon heel vaak niet te spreken.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:00 schreef Merkie het volgende:
Tuurlijk mag dat, maar bij dat overdreven geklaag op het Engels van Nederlanders zie ik altijd zo'n student Engels voor me die met een netjes Brits accent vloeiend Engels spreekt en vindt dat iedereen dat zou moeten kunnen.
Leraar Engels! Of is je leraar Engels?quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:05 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
ik klaag ook niet over de taalvaardigheid, de meeste nederlanders beheersen de Nederlandse taal redelijk tot goed. alleen over de uitspraak ben ik gewoon heel vaak niet te spreken.
zelf spreek ik trouwens met een Amerikaans accent (spreek ook Amerikaans, geen Brits), iets waar mijn engelse leraar een vreselijke hekel aan heeft.
beidequote:Op dinsdag 21 november 2006 00:24 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Leraar Engels! Of is je leraar Engels?![]()
Umm... neequote:Op maandag 20 november 2006 15:20 schreef Natalie het volgende:
Op mijn school hebben ze alleen in 5 en 6 VWO mondelingen en dan weinig uitspraak lesjes, voor de rest laten ze het. Ik ben zelf engels en vind het vak engels ongeloofelijk saai, alleen voca en gramma aan het doen.quote:Op maandag 20 november 2006 15:07 schreef Natalie het volgende:
Wat gebruik je nu meer in het dagelijks leven? Een paar extra lesjes uitspraak kunnen geen kwaad op de Nederlandse scholen.
Zo,stoer!quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:09 schreef duncannn het volgende:
[..]
Op mijn school hebben ze alleen in 5 en 6 VWO mondelingen en dan weinig uitspraak lesjes, voor de rest laten ze het. Ik ben zelf engels en vind het vak engels ongeloofelijk saai, alleen voca en gramma aan het doen.
sinds kort moef ik sommige lessen engels niet meer in, omdat de leraar ziet dak me al een tijdje verveel![]()
Hihi, je kan helemaal geen Nederlands!quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:53 schreef the_witch het volgende:
[..]
Umm... nee![]()
Min voer taal is naamlijk Engels en Nederlands pas me derde taal. Ik vind een Nederlandse acent echtLelijk!!!!!!
Geweldig, ik moest echt zo lachen en meteen aan Fir3 denken met dit topicquote:Op zaterdag 16 december 2006 20:52 schreef BVO het volgende:
Goed dat Henkjan eraan werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |