abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43719689
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:20 schreef Natalie het volgende:
Een accentje kan nog best charmant zijn zelfs.
Hangt ervan af he. Een Italiaan die in je oor blaast van "Ai will sink everie sonk joe laaik" is een heel eind verwijderd van "ent nauw wie will ghemoef ze underpantz" van een Duitser
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43719710
Op mijn school werd er iig nog flink gehamerd op de juiste uitspraak.
(En zolang geleden is dat niet )
pi_43719726
een accentje is niet erg, als het maar niet zo'n joe en mie accent is, dat vind ik dus wel rete irri

zie net ergens staan: my beautyfull gurl .. nou sorry hoor!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_43719958
quote:
Wel niet het Nederlands-Engels accentje hoor. Ik hoor van MIJLEN ver wanneer een Nederlander Engels (probeert) te spreken.
Weaseling out of things is good. It's what separates us from the other animals....except weasels.
cloink - not just the sound of your jaw hitting the floor...
  maandag 20 november 2006 @ 18:27:30 #30
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_43723249
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:17 schreef cloink het volgende:

[..]

Wel niet het Nederlands-Engels accentje hoor. Ik hoor van MIJLEN ver wanneer een Nederlander Engels (probeert) te spreken.
In welke landen is dat anders dan, uitgezonderd Engelstalige landen? Franse, Duitsers, Spanjaarden, Russen, ze hebben allemaal hun eigen Engelse accent.

Als je zingt, okay, dan zou ik ff op je uitspraak letten. Maar buiten dat, who cares. Nederlanders zijn sowieso al bovengemiddeld goed in Engels grammaticaal gezien. Ook de uitspraak van Nederlanders is doorgaans beter (duidelijker) dan het Engels van menig ander niet-Nederlands Europeaans persoon .
2000 light years from home
pi_43724474
quote:
Op maandag 20 november 2006 18:27 schreef Merkie het volgende:

[..]

In welke landen is dat anders dan, uitgezonderd Engelstalige landen? Franse, Duitsers, Spanjaarden, Russen, ze hebben allemaal hun eigen Engelse accent.
Belgen bv.
Weaseling out of things is good. It's what separates us from the other animals....except weasels.
cloink - not just the sound of your jaw hitting the floor...
pi_43728851
quote:
Op maandag 20 november 2006 18:27 schreef Merkie het volgende:

[..]

Als je zingt, okay, dan zou ik ff op je uitspraak letten. Maar buiten dat, who cares. Nederlanders zijn sowieso al bovengemiddeld goed in Engels grammaticaal gezien. Ook de uitspraak van Nederlanders is doorgaans beter (duidelijker) dan het Engels van menig ander niet-Nederlands Europeaans persoon .
jammer dat je er zo weinig van merkt dan. want ik toch echt heel weinig nederlanders die goed engels spreken.

ik vind ook dat scholen meer aandacht aan uitspraak moeten besteden. bij mij op school doen ze dat wel, maar zelf trek ik me daar echt niks van aan, omdat mijn uitspraak goed is (ja, ik durf dat over mezelf te zeggen) en de docent een nogal britse uitspraak heeft, iets wat dus niet klopt met mijn uitspraak.

maar goed, ik dwaal weer af
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
  maandag 20 november 2006 @ 21:25:07 #33
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_43729842
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:02 schreef Californian_dreame... het volgende:

[..]

jammer dat je er zo weinig van merkt dan. want ik toch echt heel weinig nederlanders die goed engels spreken.

ik vind ook dat scholen meer aandacht aan uitspraak moeten besteden. bij mij op school doen ze dat wel, maar zelf trek ik me daar echt niks van aan, omdat mijn uitspraak goed is (ja, ik durf dat over mezelf te zeggen) en de docent een nogal britse uitspraak heeft, iets wat dus niet klopt met mijn uitspraak.

maar goed, ik dwaal weer af
In verhouding met andere landen spreken er toch relatief veel Nederlanders goed Engels.
pi_43734602
dat is wel waar, in vergelijking met bijv. frankrijk, spanje, portugal, italie, spreken wij nederlanders over het algemeen beter engels. Maar dat wil niet zeggen dat dat met zo'n dik accent moet, ik vind ook dat aan uitspraak best wat aandacht mag worden besteed
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 21 november 2006 @ 00:00:22 #35
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_43734661
Tuurlijk mag dat, maar bij dat overdreven geklaag op het Engels van Nederlanders zie ik altijd zo'n student Engels voor me die met een netjes Brits accent vloeiend Engels spreekt en vindt dat iedereen dat zou moeten kunnen .
pi_43734797
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 00:00 schreef Merkie het volgende:
Tuurlijk mag dat, maar bij dat overdreven geklaag op het Engels van Nederlanders zie ik altijd zo'n student Engels voor me die met een netjes Brits accent vloeiend Engels spreekt en vindt dat iedereen dat zou moeten kunnen .
ik klaag ook niet over de taalvaardigheid, de meeste nederlanders beheersen de Nederlandse taal redelijk tot goed. alleen over de uitspraak ben ik gewoon heel vaak niet te spreken.

zelf spreek ik trouwens met een Amerikaans accent (spreek ook Amerikaans, geen Brits), iets waar mijn engelse leraar een vreselijke hekel aan heeft.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
pi_43735250
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 00:05 schreef Californian_dreamer het volgende:

[..]

ik klaag ook niet over de taalvaardigheid, de meeste nederlanders beheersen de Nederlandse taal redelijk tot goed. alleen over de uitspraak ben ik gewoon heel vaak niet te spreken.

zelf spreek ik trouwens met een Amerikaans accent (spreek ook Amerikaans, geen Brits), iets waar mijn engelse leraar een vreselijke hekel aan heeft.
Leraar Engels! Of is je leraar Engels?
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_43735340
ja, ze geeft wiskunde
pi_43735823
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 00:24 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Leraar Engels! Of is je leraar Engels?
beide
pi_43759233
quote:
Umm... nee
Min voer taal is naamlijk Engels en Nederlands pas me derde taal. Ik vind een Nederlandse acent echt Lelijk!!!!!!
Ja hoor, ik praat raar, daarom ben ik speciaal :-)
pi_43759976
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:07 schreef Natalie het volgende:
Wat gebruik je nu meer in het dagelijks leven? Een paar extra lesjes uitspraak kunnen geen kwaad op de Nederlandse scholen.
Op mijn school hebben ze alleen in 5 en 6 VWO mondelingen en dan weinig uitspraak lesjes, voor de rest laten ze het. Ik ben zelf engels en vind het vak engels ongeloofelijk saai, alleen voca en gramma aan het doen.
sinds kort moef ik sommige lessen engels niet meer in, omdat de leraar ziet dak me al een tijdje verveel
pi_43760128
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 20:09 schreef duncannn het volgende:

[..]

Op mijn school hebben ze alleen in 5 en 6 VWO mondelingen en dan weinig uitspraak lesjes, voor de rest laten ze het. Ik ben zelf engels en vind het vak engels ongeloofelijk saai, alleen voca en gramma aan het doen.
sinds kort moef ik sommige lessen engels niet meer in, omdat de leraar ziet dak me al een tijdje verveel
Zo,stoer! Nutteloze pats post imo.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_44127065
Mee eens! Tenenkrommend slecht!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  dinsdag 5 december 2006 @ 17:49:01 #44
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_44168568
De jury heeft niet zulke hoge eisen wat de Engelse taal betreft Ze noemen het alleen als minpunt wanneer het ze uitkomt
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_44169171
idd ja..
pi_44169178
Alleen als ze denken dat het te compenseren valt met wat lichamelijke pluspuntjes
pi_44169357
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:53 schreef the_witch het volgende:

[..]

Umm... nee
Min voer taal is naamlijk Engels en Nederlands pas me derde taal. Ik vind een Nederlandse acent echt Lelijk!!!!!!
Hihi, je kan helemaal geen Nederlands!
  zaterdag 16 december 2006 @ 20:52:48 #48
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_44491364
Goed dat Henkjan eraan werkt.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_44492966
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:52 schreef BVO het volgende:
Goed dat Henkjan eraan werkt.
Geweldig, ik moest echt zo lachen en meteen aan Fir3 denken met dit topic .
Whatever I want.
  ESF Reporter zaterdag 16 december 2006 @ 21:52:01 #50
87554 Cee
Welluk?
pi_44493120
"I keep, you keept"
Toch had die Christian wel humor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')