abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 november 2006 @ 21:58:19 #1
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43699641
Het valt me op dat heel veel mensen het Engels erg slecht uitspreken, vooral de 'th' combinatie wordt massaal uitgesproken als een harde 't' . Ook al kan iemand goed zingen, dan nog doet het soms pijn aan de oren. En dat de jury er niets van zegt vind ik al helemaal kwalijk .

Vooral Dylan kon er wat van. En dan liet de jury hem nog door ook .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 19 november 2006 @ 21:58:55 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43699666
Dit topic is mede mogelijk gemaakt door BVO
pi_43699705
Katja Schuurman die op MTV ooit 3rd in het Engels uitsprak als 'turd' is nog immer in mijn geheugen gegrift. .
pi_43700175
En dan te bedenken dat Engels een verplicht vak is op school. .
Whatever I want.
  zondag 19 november 2006 @ 22:13:39 #5
88233 Steve
Still the best.
pi_43700335
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:10 schreef PeRi het volgende:
En dan te bedenken dat Engels een verplicht vak is op school. .
Over het algemeen wordt daar niet zoveel aandacht besteedt aan de uitspraak.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 19 november 2006 @ 22:14:37 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43700377
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:13 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Over het algemeen wordt daar niet zoveel aandacht besteedt aan de uitspraak.
Veel te weinig. Dat Nederlandse accent is echt niet om aan te horen .
pi_43701553
afgrijselijk... dochter van de mensen waar ik nu verblijf in noorwegen is 13 jaar... en spreekt echt supergoed en haast accentloos engels. Heb het idee dat er hier meer aandacht aan wordt besteed... al hebben veel scandinaviers ook wel een licht accentje en een paar typische fouten
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_43701600
mijn stiefvader snapt het verschil niet tussen mine en my trouwens.. helemaal hilarisch.. soms wil ie zeggen: my god! en dan zegt ie mine god zo sullig
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_43701631
ik snap dat je je daar aan ergert. de uitspraak van sommige mensen is ook niet om aan te hoen.

er zou idd meer aandacht aan de uitspraak besteed moeten worden, want het is gewoon verschrikkelijk
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_43705497
Je moet gewoon zelf willen dat je uitspraak goed is. Eigen verantwoordelijkheid, gewoon veel tv kijken!
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_43705554
Gezeik om de uitspraak, 't is toch je eigen taal niet, dus zo erg is 't niet als je uitspraak slecht is .
pi_43705838
quote:
Op maandag 20 november 2006 00:32 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Gezeik om de uitspraak, 't is toch je eigen taal niet, dus zo erg is 't niet als je uitspraak slecht is .
dat het je eigen taal niet is wil nog niet zeggen dat je niet kunt proberen aan je uitspraak te werken. bij sommigen is het gewoon bijna pijnlijk om te horen

ik verwacht niet dat iedereen een perfecte uitspraak heeft, ik zeg ook niet dat mijn engels perfect is, maar als je dan zo graag engels wilt spreken (of in dit geval zingen) zorg er dan voor dat je uitspraak goed is, of hou het bij nederlands.
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
pi_43705930
quote:
Op maandag 20 november 2006 00:44 schreef Californian_dreamer het volgende:
(of in dit geval zingen) zorg er dan voor dat je uitspraak goed is, of hou het bij nederlands.
Oh ja, dan wel .
pi_43707046
Helemaal mee eens met TS, vooral die harde 't' erger ik me enorm aan. Klinkt nergens naar.

Laten we zeggen dat die mensen iig niet de 'th'-factor hebben.
pi_43708398
Ik heb amper een fatsoenlijk Nederlandse uitspraak gehoord. 70% kan amper Nederlands daar maak ik me veel meer zorgen om
En dan dat slappe Engelse gelul erdoorheen......."Coole Shit!" die uitspraak was wel volgens het Engelse groene boekje
Het nieuwste kinderforum van Nederland.
pi_43708992
aai joest toe tink.....

Echt verschrikkelijk soms idd .
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  maandag 20 november 2006 @ 09:16:59 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_43709008
Als je geen engels spreekt is het nog geen ramp, maar DOE het dan ook niet josti. Ik zie echt elke dag wel 10 verkeerde sigs en posts voorbijkomen op FOK alleen al...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_43716541
ook zo irritant ja, fouten in sigs, msn-namen, ondertitels,weet ik het!
pi_43717257
Spreken met een accent vinnik niet echt alarmerend als het niet te erg wordt. Herman Brood had ook een gruwelijk accent, stoor me daar nooit aan.

Fout schrijven vind ik dus veel storender, omdat je weet dat daar wel heel veel aandacht aan wordt besteed, itt uitspraak en de actieve mondelinge vaardigheden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 20 november 2006 @ 14:56:54 #20
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_43717709
quote:
Op maandag 20 november 2006 02:08 schreef Lynx666 het volgende:
Helemaal mee eens met TS, vooral die harde 't' erger ik me enorm aan. Klinkt nergens naar.

Laten we zeggen dat die mensen iig niet de 'th'-factor hebben.
Ach, ik wil een Brit of Amerikaan ook wel eens een fatsoenlijke g horen uitspreken. (John Cleese kon het dan weer wel, haha, al was het er wel een waar hij vast keelpijn aan over gehouden heeft).

Italianen, Duitsers, Spanjaarden, Fransen, enz hebben vaak een veel zwaarder accent.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_43717712
Je hoeft geen perfect Engels te kunnen spreken of schrijven, maar als je in het Engels wilt zingen (want daar gaat het hier om) moet je echt gewoon een goede uitspraak hebben. Simple as that.
Whatever I want.
  maandag 20 november 2006 @ 15:07:36 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_43717986
quote:
Op maandag 20 november 2006 00:32 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Persoonlijk vind ik de uitspraak belangrijker dan hoe je een woordje schrijft.
Wat gebruik je nu meer in het dagelijks leven? Een paar extra lesjes uitspraak kunnen geen kwaad op de Nederlandse scholen.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 20 november 2006 @ 15:18:05 #23
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_43718209
Woorden slecht uitspreken --> okay, dat is irritant.
Accent hebben --> dat hebben alle buitenlanders, niks mis mee, je hoeft je eigen identiteit niet te verloochenen.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  maandag 20 november 2006 @ 15:20:46 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_43718291
Een accentje kan nog best charmant zijn zelfs.
(Un)masking for the greater good.
pi_43719606
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:07 schreef Natalie het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de uitspraak belangrijker dan hoe je een woordje schrijft.
Wat gebruik je nu meer in het dagelijks leven? Een paar extra lesjes uitspraak kunnen geen kwaad op de Nederlandse scholen.
Sowieso zouden echte lessen geen kwaad kunnen... Doorgaans krijgen mensen die letterenstudies doen pas op de universiteit te maken met gerichte lessen op het praktisch toepassen van taal. Dat opdrachtje voorlezen in de klas zet ook weinig zoden aan de dijk wat dat betreft.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')