Over het algemeen wordt daar niet zoveel aandacht besteedt aan de uitspraak.quote:Op zondag 19 november 2006 22:10 schreef PeRi het volgende:
En dan te bedenken dat Engels een verplicht vak is op school..
Veel te weinig. Dat Nederlandse accent is echt niet om aan te horenquote:Op zondag 19 november 2006 22:13 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt daar niet zoveel aandacht besteedt aan de uitspraak.
dat het je eigen taal niet is wil nog niet zeggen dat je niet kunt proberen aan je uitspraak te werken. bij sommigen is het gewoon bijna pijnlijk om te horenquote:Op maandag 20 november 2006 00:32 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Gezeik om de uitspraak, 't is toch je eigen taal niet, dus zo erg is 't niet als je uitspraak slecht is.
Oh ja, dan welquote:Op maandag 20 november 2006 00:44 schreef Californian_dreamer het volgende:
(of in dit geval zingen) zorg er dan voor dat je uitspraak goed is, of hou het bij nederlands.
Ach, ik wil een Brit of Amerikaan ook wel eens een fatsoenlijke g horen uitspreken. (John Cleese kon het dan weer wel, haha, al was het er wel een waar hij vast keelpijn aan over gehouden heeft).quote:Op maandag 20 november 2006 02:08 schreef Lynx666 het volgende:
Helemaal mee eens met TS, vooral die harde 't' erger ik me enorm aan. Klinkt nergens naar.
Laten we zeggen dat die mensen iig niet de 'th'-factor hebben.
Persoonlijk vind ik de uitspraak belangrijker dan hoe je een woordje schrijft.quote:Op maandag 20 november 2006 00:32 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Gezeik om de uitspraak, 't is toch je eigen taal niet, dus zo erg is 't niet als je uitspraak slecht is.
Sowieso zouden echte lessen geen kwaad kunnen... Doorgaans krijgen mensen die letterenstudies doen pas op de universiteit te maken met gerichte lessen op het praktisch toepassen van taal. Dat opdrachtje voorlezen in de klas zet ook weinig zoden aan de dijk wat dat betreft.quote:Op maandag 20 november 2006 15:07 schreef Natalie het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de uitspraak belangrijker dan hoe je een woordje schrijft.
Wat gebruik je nu meer in het dagelijks leven? Een paar extra lesjes uitspraak kunnen geen kwaad op de Nederlandse scholen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |