abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43694916
quote:
De sinus caroticus is een plekje in de halsslagader dat bij prikkeling de hartslagfrequentie of de bloeddruk reduceert. Het bevindt zich tussen het sleutelbeen en de kaak.

Overprikkeling van dit orgaan kan tot een hartstilstand leiden. Dit is de voornaamste doodsoorzaak bij ophanging.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sinus_caroticus
Het schijnt dat als je met je vinger dat plekje bij je nek een paar minuten aanraakt dat je dan een hartstilstand krijgt.
Weet iemand hier meer van?

[ Bericht 12% gewijzigd door anisubs op 19-11-2006 20:16:53 ]
Amstelveen de beste
  zondag 19 november 2006 @ 20:11:14 #2
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43694980
Het bevindt zich tussen het sleutelbeen en de kaak.

Ongeveer... in je nek dus?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43695070
Jah, zo ongeveer.
Op google kan ik verder bijna niks vinden over de Sinus Caroticus, behalve dat wikipedia artikel.
Amstelveen de beste
pi_43695075
zoiets zag ik vrijdagavond op Discovery ofzo, ging over oosterse vechtsporten en daar werd iets dergelijks ook uitgelegd
  zondag 19 november 2006 @ 20:14:35 #5
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_43695100
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:14 schreef Xcalibur het volgende:
zoiets zag ik vrijdagavond op Discovery ofzo, ging over oosterse vechtsporten en daar werd iets dergelijks ook uitgelegd
ging dat niet over een drukpunt onder de oksel ?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_43695157
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:14 schreef boem-dikkie het volgende:
nou je het zegt ja.... daar kwamen veel zenuwen samen ofzo
1x krachtig duwen was ook voldoende daar
  zondag 19 november 2006 @ 20:44:23 #7
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_43696142
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:14 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Nee ging over Oosterse Vechttechnieken, als je maar hard genoeg op iemand zijn hart slaat, kan die uitgaan en dus een hartstilstand.
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
pi_43696202
Als je iemand hard genoeg trapt gegen z'n bovenbeen kan ie ook verlamd raken..

Zo zijn er genoeg plekken op het lichaam waar zenuwen bij elkaar komen, als je die raakt richt je heel wat schade aan.

(Ook levensgevaarlijk trouwens)
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_43696242
Oosterse vechtsport my ass!

Mr. Spock met zn Vulcan-Neck-Grip!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_43696433
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:47 schreef vosss het volgende:

Dat veroorzaakte geen hartstilstand in de serie .
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse
pi_43696541
Bij ophanging is het breken van de nek doodsoorzaak nr1 voor zover ik weet.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_43702217
de vijf punt palm exploderend hart-techniek
pi_43705073
Zouden ze dat bij fysio niet hebben gemerkt, al die dooien bij de nekmassage ?
pi_43706239
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:55 schreef Jegorex het volgende:
Bij ophanging is het breken van de nek doodsoorzaak nr1 voor zover ik weet.
Misschien is tegenwoordig niet iedereen zo kundig in het ophangen. Vroeger werden galgen ingevet om het gewenste effect te bereiken. Als je jezelf ophangt met een laken ofzo dan denk ik niet dat je het voor elkaar krijgt om je nek te breken.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_43706577
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:52 schreef Metalex het volgende:

[..]

Dat veroorzaakte geen hartstilstand in de serie .
Whatever; ze gingen anders wel mooi onderuit dunkt me
vosss is de naam,
  maandag 20 november 2006 @ 01:36:06 #16
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_43706661
Als (aankomend) fysiotherapeut de boeken nauwkeurig bestudeerd.... niets gevonden hiervover.
Non possumus non loqui
pi_43706681
quote:
Op maandag 20 november 2006 01:36 schreef Knip het volgende:
Als (aankomend) fysiotherapeut de boeken nauwkeurig bestudeerd.... niets gevonden hiervover.
Hier over wel?
vosss is de naam,
pi_43706682
De sinus caroticus zorgt eerst voor bradycardie (tragere hartslag), daarna volgt bewustzijnsverlies en bij verder stimuleren kan dan de dood intreden.

Had je plannen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_43706692
quote:
Op maandag 20 november 2006 01:37 schreef Isabeau het volgende:

Had je plannen?
Ik niet; vandaag is om.
Morgen is weer een dag en dan zie ik wel
vosss is de naam,
  maandag 20 november 2006 @ 01:41:01 #20
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_43706730
quote:
De sinus caroticus zorgt eerst voor bradycardie (tragere hartslag), daarna volgt bewustzijnsverlies en bij verder stimuleren kan dan de dood intreden.

Had je plannen?
Geloof er niets van.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_43706803
quote:
Op maandag 20 november 2006 01:41 schreef static het volgende:
Geloof er niets van.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_43706865
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:56 schreef SterkStaaltje het volgende:
lol teveel kill bill 2 gekeken
pi_43706883
quote:
Deaths from hanging in the eastern province of Saudi Arabia.Elfawal MA, Awad OA.
College of Medicine and Medical Sciences, King Faisal University, Dammam, Saudi Arabia.

An analysis of cases of hanging in the Eastern Province of Saudi Arabia over a period of five years is presented. Of 61 victims investigated there was a high incidence of suicidal hanging among expatriate males of lower socio-economic classes especially Asians, and in particular, Indians. Two distinct patterns of suicidal hanging were observed in this series. The first used a seemingly popular plastic clothes line, with complete body suspension. This produced a narrow ligature mark, commonly deep and high up in the neck, often with internal cervical injuries. In the second, soft cotton cloth was used with partial suspension of the body, which produced a broad, low, ill-defined ligature mark with facial congestion and petechial haemorrhages, but minimal or absent deep neck injuries. Classical external injuries of asphyxial death (congestion of the face and petechial haemorrhages) were more common in cases of partial suspension than in complete suspension. While the mechanism of death in the majority of cases of partial suspension was apparently due to airways or vascular obstruction, death in cases of complete suspension appeared to result from, in addition to obstruction (airways or vascular), vagal stimulation or carotid sinus pressure, or a combination of these. No fracture of the hyoid bone, thyroid cartilage or cervical vertebrae was detected in any of the victims in this series.
bron
quote:
Unusual form of accidental mechanical asphyxia.Hejna P, Hottmar P.
Department of Forensic Medicine, Faculty of Medicine, Charles University, Hradec Kralove, Czech Republic. hejnap@lfhk.cuni.cz

This brief case report shows an unusual form of accidental atypical strangulation. A 46-year-old male became trapped between the rims of an automatically closing door during his hopeless effort to enter a supermarket at night. The victim's neck was violently pressed by the edges of the automatic door. From external observation we found an incomplete ligature mark and numerous small abrasions in the neck. On autopsy we found typical signs of asphyxia and fractures of the hyoid-laryngeal complex and bruising of the soft tissues of the neck. The subsequent toxicology was negative with the exception of alcohol level. We came to the common conclusion of a double form of mechanical asphyxia - atypical violent strangulation and atypical hanging. The third highly likely contributory factor of death was direct stimulation of the baroreceptor nerve endings in the left carotid sinus and left carotid sheath. In recent literature, there have been presented only a few cases describing this manner of asphyxia and death.
bron

Wanneer ga je het zelf proberen, static?
pi_43706971
Vooruit, nog één uit The Lancet. Betrouwbaarder dan dat wordt het even niet.
quote:
Role of carotid-body chemoreceptors and their reflex interactions in bradycardia and cardiac arrest.

Daly MD, Angell-James JE, Elsner R.

Stimulation of the carotid-body chemo-receptors by asphyxia during an apnoeic episode may contribute to the vagally mediated cardiac arrest and sudden death that sometimes occurs in man. Apnoeic asphyxia may be induced centrally or reflexly by stimulation of upper airways receptors. Conditions associated with apnoeic asphyxia and in which the risk is likely to be greatest include intubation, laryngoscopy and bronchoscopy; accidents involving underwater swimming; inhalation of sympathomimetic amines in aerosols by asthmatic patients; and chronic hypoventilation syndromes. These reflexes may be responsible for some victims of sudden infant death syndrome. Stimulation of the carotid bodies normally produces hyperventilation and bradycardia. When apnoea occurs centrally or reflexly, carotid chemoreceptor excitation resulting from asphyxia now causes a much enhanced bradycardia and even cardiac arrest, but paradoxically does not usually affect respiration. These reflexes and their interactions normally serve protective and purposeful functions, but may under certain circumstances become exaggerated and put the patient's life at risk.
bron
pi_43706996
Oh shit, ik heb het plekje aangeraakt

Ik ga dood .
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
  maandag 20 november 2006 @ 02:06:01 #26
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_43707025
quote:
Op maandag 20 november 2006 01:51 schreef Isabeau het volgende:

]

Wanneer ga je het zelf proberen, static?
Wat ben je weer vriendelijk.
quote:
Carotid sinus reflex death is a disputed mechanism of death in which manual stimulation of the carotid sinus allegedly causes strong vagus nerve impulses leading to terminal cardiac arrest. Carotid sinus reflex death has been pointed out as a possible cause of death in cases of strangulation and hanging, but such deductions remain controversial.
quote:
There seems to be no solid evidence for the existence of a carotid sinus reflex mechanism capable of killing healthy persons. The cases that are usually quoted are very few. In fact, authors usually refer to a few French cases from the 1870s (some of which are not concerned with the carotid sinus reflex mechanism at all) and one - probably US - case that must have happened before 1949. No newer cases are mentioned anywhere. The cases are never discussed in detail; they're invariably mentioned as mere anecdotes. None of them is well documented; I have not even been able to find the actual source of the frequently quoted "soldier on leave" case. Many authors don't even seem to have bothered to look at the original material at all. I will get to this in more detail in my comments on the quoted texts.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_43707165
quote:
Ik heb nog steeds niets gezegd wat niet klopt.

Sudden death door stimulatie? Geen idee. Maar dat je hart steeds trager gaat kloppen bij stimulatie is gewoon een feit. En als je daar mee doorgaat kan het hart ophouden met kloppen. Oudere mensen zijn er vaak gevoeliger voor, maar dan spelen ook andere factoren (zoals aderverkalking en een te hoge bloeddruk) een rol.

En natuurlijk moet je 'bewijs' voor het optreden van een hartstilstand door stimulatie uit de spaarzame voorvallen halen. Het is een beetje onethisch om het te gaan testen Onderzoek naar stimulatie van de sinus caroticus is er wel, maar verder dan het meten van een vertraagde hartslag en daling van de bloeddruk wordt niet gekeken.
  † In Memoriam † maandag 20 november 2006 @ 09:53:05 #28
21636 Feestkabouter
pi_43709774
Heb wat heftigs meegemaakt dat hier waarschijnlijk wel mee heeft te maken.

Ik zit bij neuroloog, die gaat achter me staan en legt links en rechts een vinger in mijn nek. Hij drukt amper. Mijn pijn wordt snel erger. Dit bevestigt zijn vermoeden: ik heb een hernia. Test afgelopen, dit heet de Nafscher-proef of zoiets. Wat ie doet: 2 van de (hals?)slagaders die naar mijn hoofd lopen knelt ie even af.

Ben ik diezelfde dag nog bij mijn fysiotherapeut, ik vertel hem over de ontwikkelingen, hij wil logischerwijs mijn nek niet meer behandelen nu duidelijk is dat ik een hernia heb (mocht ook niet van de neuroloog), maar hij wil nog wel zelf even wat testen om duidelijkheid te krijgen.

Hier komt het:
Hij komt tegenover me staan (ik stond ook, ik had echter beter kunnen zitten, daarom doet de neuroloog het altijd met de patient zittend), legt net als de neuroloog 2 vingers in mijn nek (1 links en 1 rechts). Ook hij drukt niet hard. Hij vraagt of ik de druk in mijn hoofd voel stijgen, ik antwoord bevestigend. Hij vroeg nog iets.............. maar dat kreeg ik niet meer mee, toen was ik al aan het vallen. Hij ving me gelukkig een beetje op, heb me dus niet bezeerd, maar ik ging wel helemaal naar de grond.
Hij had zijn vingers echt nog geen 20 seconden op die plekjes en ik ging al out.

Later vertelde ik dit aan de neuroloog en die moest lachen, en die vertelde me toen dus dat de fysio verkeerd rukte, namelijk niet op die aders maar op bepaalde sensors (ik denk dus die waar dit topic over gaat) die de boel uitschakelen.
pi_43711231
Ik heb bij Taikwon do altijd geleerd dat er in een zwakke gedeelte bovenop de schouder en tussen het sleutelbeen in zich een drukpunt bevind. Daar moesten we op drukken en daar kreeg je een tegenstander van elke grote mee naar beneden, nadeel was echter dat de tegenstander na verloop van tijd zijjn bewustzijn kon verliezen, of dit relevant is weet ik niet, maar dit schoot me direct te binnen.
  maandag 20 november 2006 @ 11:06:59 #30
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_43711376
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:44 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:

[..]

Nee ging over Oosterse Vechttechnieken, als je maar hard genoeg op iemand zijn hart slaat, kan die uitgaan en dus een hartstilstand.
Ik weet dat het over Oosterse Vechttechnieken ging, maar er bevind zich ergens onder de oksel ook een drukpunt , als je daar heel hard tegen aan slaat is diegene ( tijdelijk ) of permanent verlamd.
En dat van die hartstilstand is wel waar, maar geloof me, dan moet je echt héél hard slaan.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_43720175
Maargoed waar zit dat plekje precies eigelijk?
Misschien dat iemand een plaatje kan maken.
Amstelveen de beste
pi_43720532
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:53 schreef Feestkabouter het volgende:
die vertelde me toen dus dat de fysio verkeerd rukte
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_43721025
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:47 schreef vosss het volgende:

Nee, Xena
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  dinsdag 21 november 2006 @ 00:50:42 #34
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_43735897
quote:
Op maandag 20 november 2006 01:07 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Misschien is tegenwoordig niet iedereen zo kundig in het ophangen. Vroeger werden galgen ingevet om het gewenste effect te bereiken. Als je jezelf ophangt met een laken ofzo dan denk ik niet dat je het voor elkaar krijgt om je nek te breken.
Mwa, er is een formuletje voor om de juiste valhoogte te berekenen bij ieder persoon specifiek.

Overigens was de snelste veroordeling en daarna ophanging tot de dood erop volgt 7 seconden en is het, hoe kan het ook anders, in handen van de Engelsen.
I mean no harm
pi_43737824
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 00:50 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Mwa, er is een formuletje voor om de juiste valhoogte te berekenen bij ieder persoon specifiek.

Overigens was de snelste veroordeling en daarna ophanging tot de dood erop volgt 7 seconden en is het, hoe kan het ook anders, in handen van de Engelsen.
Je kan in ieder geval nu niet zeggen dat ze traag zijn.
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_43737899
De perfecte moordtechniek dus
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2006 @ 10:18:37 #37
21636 Feestkabouter
pi_43740657
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:36 schreef Jegorex het volgende:

[..]

sorry dat ik je liet huilen
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2006 @ 10:19:46 #38
21636 Feestkabouter
pi_43740682
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:24 schreef anisubs het volgende:
Maargoed waar zit dat plekje precies eigelijk?
Misschien dat iemand een plaatje kan maken.
zoek eens op nafscher-test of nafscher-proef, misschien vind je iets.
kan ook nafzger of zo zijn, experimenteer wat met de spelling.
  woensdag 22 november 2006 @ 19:12:47 #39
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_43791978
Moeilijk hè, zelf zoeken:
quote:
Carotis-Sinus Reflex

Afknellen van halsaderen (carotis) kan leiden tot de zgn. carotis sinus reflex (CSR), een automatische en plotselinge verlaging van de bloeddruk en daarop volgende bewusteloosheid. CSR heeft tot een aantal dodelijke ongevallen onder SM-ers geleid. Het ging hierbij om wurgspel c.q. ‘breath control’ zonder partner en onvoldoende veiligheidsmaatregelen waardoor men niet in staat was zichzelf tijdig te bevrijden, met de dood tot gevolg. Wees je dus goed bewust van de risico’s en vermijd bondage-activiteiten in de hals/nek-zone.
bron: karisplace.be
quote:
Carotid sinus reflex death is a disputed mechanism of death in which manual stimulation of the carotid sinus allegedly causes strong vagus nerve impulses leading to terminal cardiac arrest. Carotid sinus reflex death has been pointed out as a possible cause of death in cases of strangulation and hanging, but such deductions remain controversial. Studies have however shown that the carotid sinus reflex can be a contributing factor in other mechanisms of death by reducing blood pressure and heart rate, especially in the elderly or in people suffering from carotid sinus hypersensitivity. [5]
http://en.wikipedia.org/wiki/Carotid_sinus

Of je zoekt op de engelse google site:

http://www.google.com/search?hl=en&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=carotid+sinus&spell=1

Tip: klik in google.nl op: Google.com in English
quote:
Advertentie programma's - Bedrijfsoplossingen - Alles over Google - Google.com in English

Maak van Google je Startpagina!

©2006 Google
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
  zondag 26 november 2006 @ 19:40:53 #40
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_43913328
Wat doen julie toch weer allemaal moeilijk
quote:
De sinus caroticus is een plekje in de halsslagader dat bij prikkeling de hartslagfrequentie of de bloeddruk reduceert. Het bevindt zich tussen het sleutelbeen en de kaak.

Overprikkeling van dit orgaan kan tot een hartstilstand leiden. Dit is de voornaamste doodsoorzaak bij ophanging.
Als je je halsslagader dicht drukt is het vrij logisch dat je doodgaat
Geen bloed naar hersenen -> einde verhaal.
pi_43913403
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:46 schreef JediMindTricks het volgende:
Als je iemand hard genoeg trapt gegen z'n bovenbeen kan ie ook verlamd raken..
360 kick bitch!

sorry
-
  maandag 27 november 2006 @ 11:56:04 #42
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_43924625
http://www.stichtingiton.nl/boeken/text_59.pdf

hier staat een hoop uitgelegd hoe de neurale regulering van de bloeddruk werkt in het lichaam. Bij druk op de sinus carotis, die gelegen is in de arteria carotis verstoor je dus de regulatie en daalt je bloeddruk.
pi_43931859
Ik word hier wel bang van. Het is dus echt dodelijk.
Hoe zit het dan als jij jezelf moet gaan scheren, dan 'stimuleer je dat plekje dan toch ook terwijk je 't haar aan het wegscheren bent?
Amstelveen de beste
  maandag 27 november 2006 @ 16:45:50 #44
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_43932755
nee nee je moet echt precies op die plekjes 'masseren' en volgens mij ook beiderzijds tegelijk. dat krijg je niet van t scheren van je hals, of n strakke coltrui

[ Bericht 1% gewijzigd door scrub_nurse op 27-11-2006 20:13:29 ]
pi_43939306
Dat plekje zit toch alleen aan de linkerkant van je nek?
Amstelveen de beste
pi_43939456
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:05 schreef anisubs het volgende:
Dat plekje zit toch alleen aan de linkerkant van je nek?
  maandag 27 november 2006 @ 20:22:34 #47
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43940111
quote:

Had je plannen?
Dan hadden we allemaal al dood moet zijn. Je bedoelt neem ik aan de stimulatie van ...

Valsalva maneuver heeft een gelijkaardige uitwerking.
En als je iemand die in bad zit een flinke ruk aan de voeten geeft zodat hij met z'n hoofd onder water verdwijnt dan kan hij onmiddelijk bewusteloos raken door een gelijkaardig mechanisme. (bekende engelse moordzaak)

Maar bij normale personen zal stimulatie van de sinus caroticus niet tot bewusteloosheid leiden, net zoals de meeste mensen geen syncope krijgen als ze vanuit een zittende houding rechtop gaan staan.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  maandag 27 november 2006 @ 20:30:13 #48
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43940470
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:56 schreef SterkStaaltje het volgende:
kill bill
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: