abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43689600
Ik kwam deze site tegen waar de opbouw van deze Impreza STI 6 Type-r (2 deurs!) als demoauto van Roger Clark Motorsports in foto's staat beschreven.

Het gebeurt echt helemaal vanaf scratch en met een zeer groot oog voor detail, afwerking en kwaliteit.
De auto wordt ingezet voor straatgebruik, trackday's, dragstrip en hill climbs. Dit is dus geen "gewone" rallyauto.
Het geheel betreft veel custom (lichtgewicht) onderdelen wat deze Impreza uiteindelijk dus brengt naar 850pk met een gewicht van slechts 1120 kilo.

Vooral ook de sequentiele 6 versnellingsbak met eigen compressor onder de voeten van de passagier vind ik erg gaaf

[ Officiele website ] [ Filmpje 1 (15.1MB) ] [ Filmpje 2 (90.5MB) ]

Van:



Naar:



Met o.a.:





geheel custom carter:

quote:
Body

WRC steel arches WRC front and rear bumpers
WRC carbon rear spoiler
FIA T45 multi point welded in roll cage
STi alloy bonnet with RCMS heat extraction vents and gas struts
Heated front screen
WRC non heated lightweight rear screen

Engine

2.0Litre closed deck subaru block
RCMS extreme arrow rods
RCMS 75mm steel crankshaft
RCMS omega flat top pistons (coated) compression ratio 9.5:1
V4 STi cylinder heads with WRC/RCMS O-ring head gaskets and gas rings
One piece Nimonic exhaust valves
One piece stainless inlet valves
RCMS uprated valve springs
Plasma nitrided titanium spring caps
WRC main and big end bearings
WRC R-Profile high wrap cam belt system
RCMS modified oil pump to suit R-Profile belt
WRC S10 inlet manifold
RCMS eight injector kit
RCMS 72mm throttle body
RCMS 5.5 litre alloy sump
WRC short runner exhaust manifold
Garret GT 35-40 turbo with speed sensor
K&N air filter with RCMS 100mm inlet trumpet
RCMS high flow intercooler with twin tube core
70mm stainless steel intercooler pipe work

Electronics

M800 Motec ECU with traction control,nitrous control,anti-lag
paddle shift control,and full engine management control and data login
Motec dash with data login
Defi gauges for turbo,oil,fuel pressure

Interior

FIA carbon kevlar Recaro seats
FIA Sabelt 6-point harness

Transmission

R180 STi rear axle 3.9:1 cwp and plated Modena LSD differential
GKN rally drive shafts front and rear
Torque line carbon fibre propshaft
Six speed subaru gearbox casing modified for sequential housing
Six speed Modena gear kit
Subaru 3.9:1 front cwp
RCMS sequential system
RCMS paddle shift system
Plated centre diff with 1:1 uprated output Modena gears
Plated front Modena differential

Fuel System

FIA spec 26 litre rubber/kevlar bag tank in aluminium cover
Twin Bosch fuel pumps (200 litre per pump)
-8 Goodrich fuel feed pipe
-6 Goodrich fuel return pipe
-6 fuel cooler with cooling fan on return
RCMS 8 injector distribution block
2x SX fuel regulators running at 4 bar static pressure

Suspension

WRC spec EXE-TC fully adjustable dampers
High and low speed bump + rebound adjustment
STi Rose jointed rear lateral links
STi Rose jointed rear trailing links
EXE-TC bottom rose jointed upright bushes
STi alloy front arms (polished)
STi quick-steer steering rack

Other

WRC roller bearing single piece steering column
Momo suede steering wheel
Nitrous
NX full wet system
121bs carbon bottle with heater jacket
High flow shark nozzle
Motec auto control or driver manual system
Adjustable from +35bhp to +400bhp

Clutch

RCMS spec triple plate alloy cover OS Giken clutch and flywheel
RCMS hydraulic light pressure system
Quick release dry brake fluid connection

Brakes

AP 355mm six pot front (track and road use)
AP 304mm four pot front (drag strip use)
AP 290mm four pot rear with floating discs
RCMS hydraulic carbon handbrake
-3 stainless steel goodrich pipe work and fittings

Wheels

Road/Track use 19x8 forged alloy 1 piece rims
Drag strip use 15x8 spun alloy 3 piece rims
pi_43689963
pi_43690004
Kijk ook hoe groot die intercooler is
  zondag 19 november 2006 @ 17:34:46 #4
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43690119
Beetje jammer dat alles wit is, das natuurlijk binnen no time baggerzwart...

Ziet er wel strak uit though...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_43690190
w0w, das een best heftig apparaatje. Doet me een beetje denken aan die 2 deurs EVO die zo'n kerel in engeland had gebouwt. Ook zo'n strakke bak.
pi_43690383
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:36 schreef zBus het volgende:
w0w, das een best heftig apparaatje. Doet me een beetje denken aan die 2 deurs EVO die zo'n kerel in engeland had gebouwt. Ook zo'n strakke bak.
Ja de groene van Norris

Deze coupé is gelimiteerd af-fabriek zo bij STI verkrijgbaar geweest.
  zondag 19 november 2006 @ 17:57:50 #7
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_43690870
vet waggie hoor
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_43691079
Is dat nou geverfd, die fles dus, of is dat de 'jacket' die je ziet?

http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/gobstopper/images/011.JPG
pi_43691164
quote:
Op zondag 19 november 2006 18:05 schreef ijsmeis het volgende:
Is dat nou geverfd, die fles dus, of is dat de 'jacket' die je ziet?

http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/gobstopper/images/011.JPG
Gewoon polyester kan en mag die druk nooit aan dus dit zal wat polyester rond een stalen fles zijn denk ik?
pi_43691529
Waar is die fles dan gebleven :

121bs carbon bottle with heater jacket

?
  zondag 19 november 2006 @ 18:31:32 #11
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43691842
Dan is dat dus een carbon fles, zonder jacket.
Die zal er later om gedaan zijn maar die staat niet op foto.
pi_43691993
Ha!
pi_43692979
Leuk bakkie om mee te rossen ja
V10
pi_43693111
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:42 schreef Hugster het volgende:

[..]

Ja de groene van Norris

Deze coupé is gelimiteerd af-fabriek zo bij STI verkrijgbaar geweest.
how, dat wist ik niet. Naja wel retestrak dat ze die dingen dan ook zo leveren.
  zondag 19 november 2006 @ 19:15:38 #15
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43693209
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:12 schreef zBus het volgende:

[..]

how, dat wist ik niet. Naja wel retestrak dat ze die dingen dan ook zo leveren.
yep

pi_43694335
Dit gaat echt ziek hard
pi_43694490
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:15 schreef Hugster het volgende:

[..]

yep

[afbeelding]
dat ziet er dan ook meteen een stuk minder uit... die kleur, windowtint velgen, klopt gewoon niet helemaal.
pi_43694847
Vette bak, de specs dan, want dit hok is natuurlijk uiterst lelijk, zeker de 2 deurs versie.
pi_43694874
En hij staat belachelijk hoog op zn wielen als het geen rallyauto wordt.
pi_43706492




"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43706699
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:08 schreef Repeat het volgende:
En hij staat belachelijk hoog op zn wielen als het geen rallyauto wordt.
There is no time like the present..
pi_43707169
Deze auto is NIET zo af fabriek geleverd voor straatgebruik.
De grijze wel, deze heeft echter totaal andere voor en achterschermen.

Het onderstel is totaal instelbaar, dus die hoogte maakt bar weinig uit, ook vertekend het nogal omdat de wielkast opzich niet donker is maar wit.

Het volgende project van RCM schijnt NOG extremer te zijn, dan de vorige 2 (Deze, en de 2liter van Gulli Halldursson)

Opzich wel grappig, in Nederland gaat iedereen naar de 2,5 of 2,35 literblokken om vermogen te halen, RCM blijft gewoon op 2 liter, en haalt daar dan 700 pk minimaal uit, zonder lachgas.
pi_43713146
quote:
Op maandag 20 november 2006 01:38 schreef Spider_NL het volgende:

[..]

[afbeelding]
leuk ja, voor drags, voor straatgebruik, trackdays en hillclimbs wat minder me dunkt
  maandag 20 november 2006 @ 12:15:07 #24
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_43713206
quote:
Op maandag 20 november 2006 02:25 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Deze auto is NIET zo af fabriek geleverd voor straatgebruik.
De grijze wel, deze heeft echter totaal andere voor en achterschermen.

Het onderstel is totaal instelbaar, dus die hoogte maakt bar weinig uit, ook vertekend het nogal omdat de wielkast opzich niet donker is maar wit.

Het volgende project van RCM schijnt NOG extremer te zijn, dan de vorige 2 (Deze, en de 2liter van Gulli Halldursson)

Opzich wel grappig, in Nederland gaat iedereen naar de 2,5 of 2,35 literblokken om vermogen te halen, RCM blijft gewoon op 2 liter, en haalt daar dan 700 pk minimaal uit, zonder lachgas.
Klopt, deze van Clark heeft de WRC voor en achterschermen met dikke wielkasten.
pi_43742540
Ziet er erg veelbelovend uit, het grote filmpje is nu aan het downloaden dus ik ben benieuwd.
Sowieso is dit model mijns inziens de mooiste Impreza, als je deze wilt vergelijken met een fabrieksmodel kun je beter naar de gelimiteerd uitgebrachte 22B kijken, das ook een 2-deurs maar dan ook met wide-body kit (en +/-300 pk).


"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_43754613
Zeer vette bak!

Hij pakt op dat parcour alleen wel wat pilonnen mee.

Die witte en die blauwe (die volgens mij de finale verloor) zijn dat nou dezelfde?
  dinsdag 21 november 2006 @ 18:14:39 #27
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_43755468
wel gaaf - mits je alleen rechtuit wilt gaan natuurlijk
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_43757312
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 18:14 schreef Kiteless het volgende:
wel gaaf - mits je alleen rechtuit wilt gaan natuurlijk
De filmpjes laten juist zien dat deze bak ook best een hoekje om kan slimmerik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')