abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43856930
Volgens een Russische vriendin van me ( nu een dik jaar hier ) zijn de de burgers in Rusland bang voor mijnheer Poetin en is zwijgen goud. Angst regeert daar dus nog steeds.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 24 november 2006 @ 18:00:07 #52
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43857532
From Russia With Poison.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43857838
quote:
Hoge straling in bar waar ex-spion at

In een sushibar in de Britse hoofdstad Londen waar een donderdag overleden voormalige KGB-spion at vlak voordat hij ziek werd, heeft de Britse politie een verhoogd stralingsniveau vastgesteld. Ook in een hotel waar de tot Brit genaturaliseerde Alexander Litvinenko eerder op die dag twee Russische mannen ontmoette, is een verhoogde straling geconstateerd.

De ex-KGB'er is vermoedelijk vergiftigd met de radioactieve isotoop polonium 210. De politie onderzoekt nog of er gevaar is voor werknemers en bezoekers aan de sushibar en het hotel of de artsen en verplegers die Litvinenko hebben behandeld. Volgens een woordvoerder van de gezondheidsautoriteiten is die kans klein.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 24 november 2006 @ 18:14:29 #54
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43857897
Zal me benieuwen of dit meer slachtoffers gaat eisen dan, het is wel erg toevallig dat op de plekken waar hij kwam een verhoogde straling is geconstateerd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_43857974
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:12 schreef milagro het volgende:
Polonium 210 zendt alfa-straling uit, deze straling komt niet ver ten opzichte van de bron (hooguit 20 centimeter), dus heeft de politie dan nadat zij daar hebben gegeten het gebouw uitgekamd met Geigertellers? Lijkt me wel een rare gewaarwording.
pi_43858496
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:16 schreef more het volgende:

[..]

Er zijn wel andere mogelijkheden, zo mogen dan wel veel aardgas, olie en wodka hebben, maar voor de rest hebben ze alles te weinig.
Uhm, manschappen?
pi_43860000
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:13 schreef Roi het volgende:
Hoelang woonde hij al in Engeland ?
quote:
De 43-jarige Litvinenko week zes jaar geleden naar Engeland uit. Ruim een jaar daarvoor was hij zijn voormalige collega's bij de Russische veiligheidsdienst FSB afgevallen. Hij beweerde onder meer dat de FSB de zakenman Boris Berezovski wilde vermoorden. Later werkte hij mee aan een boek waarin werd beweerd dat het Kremlin achter de aanslagen op de Moskouse flatgebouwen zat in 1999, die aan Tsjetsjeense terroristen waren toegeschreven.
dadelijk heeft hij zichzelf vergiftigd om zijn ultieme punt te maken

even los van die 'fantasie' zou het Kremlin nu echt zo dom of ms juist arrogant zijn een moord te plegen als deze als de verdenking zo obvious en direkt hun kant op zal komen?
pi_43861220
Zou wel willen weten waarom ze zo'n moeilijk aan tte komen gif hebben gebruikt er zijn genoeg goedkopere evengoede oplossingen.
pi_43862062
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:29 schreef milagro het volgende:

[..]

[..]

dadelijk heeft hij zichzelf vergiftigd om zijn ultieme punt te maken

even los van die 'fantasie' zou het Kremlin nu echt zo dom of ms juist arrogant zijn een moord te plegen als deze als de verdenking zo obvious en direkt hun kant op zal komen?
Dit doen ze al jaren, dus zo verwonderlijk is het niet. Maar normaal worden de moorden in Rusland gepleegd waar de pers ook grotendeels door Putin en de KGB wordt gecontroleerd waardoor je er amper wat over hoort.
Deze liquidatie in het buitenland is denk ik wel een inschattingsfout geweest, in Engeland staat de zaak natuurlijk wel gewoon volop in de media-aandacht.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_43862159
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:42 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Dit doen ze al jaren, dus zo verwonderlijk is het niet. Maar normaal worden de moorden in Rusland gepleegd waar de pers ook grotendeels door Putin en de KGB wordt gecontroleerd waardoor je er amper wat over hoort.
Deze liquidatie in het buitenland is denk ik wel een inschattingsfout geweest, in Engeland staat de zaak natuurlijk wel gewoon volop in de media-aandacht.
dat bedoel ik dus, ze doen dit op andermans terrein, is toch net ff wat linker,dus lijkt me dat je het dan niet op deze manier doet en die man nog 3 weken lang een soort van podium geeft.
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 20:56:32 #61
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43862532
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:29 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat is juist het hele punt. Net als die journaliste pas geleden.

Stel dat opeens tegenstanders van Bush een voor een dood neervallen. Een journalist die hem dwars heeft gezeten, een ex-werknemer die ooit een boekje over hem heeft opengedaan etc. Zou dan niemand zich de vraag stellen of er misschien meer aan de hand is dan op het eerste gezicht lijkt? Of neemt iedereen klakkeloos aan dat Bush er wel achter moet zitten.

Ik sluit niet uit dat het Kremlin deze Litvinenko zijn rekening heeft gegeven, maar ook absoluut niet dat er heel wat anders aan de hand is.

Alleen al die combi daar in Londen. Een oligarch die op de vlucht is omdat hij Rusland voor miljarden heeft opgelicht, een leider van de tsjetsjeense seperatisten, ook op de vlucht, en een ex-KGB agent die voor veel geld van partij is gewisseld, zogenaamd als 'vrienden' daar naast elkaar wonend. Nee dat is een frisse boel.

Hebben ze die Andrei Lugovoy nu trouwens al te pakken? Die werd als eerste door de politie gezocht.
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 21:05:11 #62
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43862805
Voor wat meer achtergrondinfo.

Poisonous Propaganda
The latest story about a KGB 'poisoning' is pure bunk
pi_43862911
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:56 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is juist het hele punt. Net als die journaliste pas geleden.

Stel dat opeens tegenstanders van Bush een voor een dood neervallen. Een journalist die hem dwars heeft gezeten, een ex-werknemer die ooit een boekje over hem heeft opengedaan etc. Zou dan niemand zich de vraag stellen of er misschien meer aan de hand is dan op het eerste gezicht lijkt? Of neemt iedereen klakkeloos aan dat Bush er wel achter moet zitten.

Ik sluit niet uit dat het Kremlin deze Litvinenko zijn rekening heeft gegeven, maar ook absoluut niet dat er heel wat anders aan de hand is.

Alleen al die combi daar in Londen. Een oligarch die op de vlucht is omdat hij Rusland voor miljarden heeft opgelicht, een leider van de tsjetsjeense seperatisten, ook op de vlucht, en een ex-KGB agent die voor veel geld van partij is gewisseld, zogenaamd als 'vrienden' daar naast elkaar wonend. Nee dat is een frisse boel.

Hebben ze die Andrei Lugovoy nu trouwens al te pakken? Die werd als eerste door de politie gezocht.
Met die journaliste was mijn eerste gedachte, dat het juist uit de hoek van waar haar sympathie lag kwam, de aanslag, omdat het Kremlin, als haar mikpunt, zo de obvious schuldige lijkt .
Waarom zou het niet uit die hoek kunnen komen, alsof die mensen niet bereid zouden zijn om 1 van hen te offeren voor de goede zaak ?

Zou met deze meneer ook het geval kunnen zijn, en ms zover als een zelfoffering, al is dat wel heel bizar, geef ik toe

maar wat jij zegt, idd, de combi van drie mensen bij elkaar, heel opmerkelijk.
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:19:44 #64
97745 Thorical
finding a way
pi_43863288
quote:
Een oligarch die op de vlucht is omdat hij Rusland voor miljarden heeft opgelicht
Het is wel een van de figuren die Putain daar neer gezet hebben.
En opgelicht, wat is opgelicht in Rusland in de jaren 90. De mogelijkheden waren er en de wetgeving niet.
Obligaties kon je voor een ei kopen. Lenen zonder limiet.
Het is het oude kliekje dat dit weer eens geflikt heeft en ze komen er weer eens mee weg.
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 21:33:40 #65
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43863751
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:08 schreef milagro het volgende:

[..]

Met die journaliste was mijn eerste gedachte, dat het juist uit de hoek van waar haar sympathie lag kwam, de aanslag, omdat het Kremlin, als haar mikpunt, zo de obvious schuldige lijkt .
Waarom zou het niet uit die hoek kunnen komen, alsof die mensen niet bereid zouden zijn om 1 van hen te offeren voor de goede zaak ?

Zou met deze meneer ook het geval kunnen zijn, en ms zover als een zelfoffering, al is dat wel heel bizar, geef ik toe

maar wat jij zegt, idd, de combi van drie mensen bij elkaar, heel opmerkelijk.
Er is iig een campagne tegen Putin bezig. Al sinds hij zich heel anders ontpopte als men had verwacht en een groot deel van de nieuwe Russische mafia, die onder Yeltsin vrij spel hadden, begon aan te pakken. Terwijl ze eerst als koningen leefden moesten ze nu ineens vluchten om niet in het gevang te belanden. Het hele Yukos verhaal bijvoorbeeld. Deze 'vriend' van Litvinenko, Berezovsky, zat daar ook bij.

Waarom kreeg die "vriend" Akhmed Zakayev politiek asiel in Londen? Waarom werden Tsjetjseense seperatisten gesteund door het westen, terwijl dit toch dezelfde 'Mujahideen' is die Bush bestrijdt in de War on Terror? Vanwege de (koude) energie-oorlog met Moskou.
Waarom zit Berezovsky in Londen? Om dezelfde reden. Herinneren we de Oekrainse Oranje revolutie en Yushchenko (ook een vergiftiging btw) nog? Ging ook over exact hetzelfde.

Putin heeft de olie en gas weer in Russische handen genomen en onze elite is not amused.

Vandaag was er een overleg tussen Rusland en de EU waarin A. Putin gevraagd wordt Gazprom op te delen en de Russische markt open te gooien voor het westen, en B. hij gevraagd wordt hoe het zit met de dood van Litvinenko (die hier al weken niet uit de media is met de beschuldigende vinger richting Kremlin).

Hij geeft trouwens niet toe aan de druk - Putin vows no breakup of Gazprom , dus op naar de volgende act.
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 21:43:25 #66
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43864027
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:19 schreef Thorical het volgende:

[..]

Het is wel een van de figuren die Putain daar neer gezet hebben.
En opgelicht, wat is opgelicht in Rusland in de jaren 90. De mogelijkheden waren er en de wetgeving niet.
Obligaties kon je voor een ei kopen. Lenen zonder limiet.
Het is het oude kliekje dat dit weer eens geflikt heeft en ze komen er weer eens mee weg.
Als je over lijken gaat wel. Hoelang heeft Paul Klebnikov nog geleefd nadat hij dat boek over Berezovsky schreef?
pi_43876414
Het zijn allemaal boeven daar in Rusland.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:56:43 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43878768
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:12 schreef milagro het volgende:

[..]
Ik zag vandaag op de voorpagina van International Herald Tribune een foto van een briefje op die tent.
Met tekst zoiets als;

"Closed because of KGB / Russian business activities. Sorry!"

Dat was niet de exacte tekst, maar ik vond het wel grappig.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43878896
pi_43895276
quote:
Litvinenko ontvluchtte zes jaar geleden Rusland. Daar kreeg hij in 1998 bekendheid door zijn meerderen bij de FSB ( de opvolger van de KGB) te beschuldigen van een moordcomplot tegen de machtige zakentycoon Boris Berezovski. Hij verdween er enige tijd voor in de gevangenis.
Berezovski gold ten tijde van president Boris Jeltsin als de grijze kardinaal van het Kremlin en bracht Poetin feitelijk aan de macht. Maar hij viel spoedig bij de nieuwe Kremlinleider in ongenade en vluchtte naar Londen, waar hij sindsdien – als fanatiek Poetin-criticus – verkeert in ballingschap.
Toen Litvinenko hem in 2000 volgde, werden beiden goede vrienden. Twee jaar later kwam Litvinenko met een boek waarin hij Poetin en zijn entourage ervan beschuldigde kille moordenaars te zijn. Poetin zou zelf achter de bomaanslagen eind jaren ’90 hebben gezeten op een stel Moskouse woonblokken die werden toegeschreven aan Tsjetsjeense moslimterroristen. Voor Moskou vormde dit een excuus voor de tweede Tsjetsjeense oorlog.
Niet alleen het Kremlin, maar ook tamelijk onafhankelijke Russische journalisten wijzen er evenwel op dat Berezovski zelf wel eens bij de moord op Litvinenko betrokken zou kunnen zijn. Berezovski – goed voor ruim 2,5 miljard dollar – vreest het opheffen van zijn uitleveringsverbod aan Rusland, waar hij wordt gezocht voor tal van vergrijpen. Met de mysterieuze dood van Litvinenko zullen de Britse rechters niet zo snel aan het verzoek van Moskou gehoor geven.
Nog een theorie .
pi_43902198
quote:
Op zondag 26 november 2006 01:48 schreef milagro het volgende:

[..]

Nog een theorie .
Het is inderdaad wel apart, eerst wordt hij bijna vergiftigd en vervolgens worden ze beste vrienden....
Ze zeggen wel altijd, keep your enemies close
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43902503
ben benieuwd wat NorthernStar vindt van die theorie

en idd keep your friends close, but your enemies closer

moet je alleen wel dat onderscheid kunnen maken, en ms heeft Litvinenko zich daarin vergist, gefocussed als hij was op het Kremlin, zou zomaar kunnen.
pi_43903185
Hij is ook niet zo snugger geweest om buiten de deur te gaan nassen. Als je zich in zijn situatie zou zitten dan moet je of zo paranoide als een malle zijn of onder de groene zoden liggen.
pi_43903438
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:55 schreef JohnDope het volgende:
Hij is ook niet zo snugger geweest om buiten de deur te gaan nassen. Als je zich in zijn situatie zou zitten dan moet je of zo paranoide als een malle zijn of onder de groene zoden liggen.
ms heeft hij wel die beruchte Japanse vis gegeten alleen was die niet goed bereid

hij vertrouwde blijkbaar de Japanners en zijn tafelheren.
een Japanse kok die werkt voor de KGB of FSB, apart wel
pi_43952495
quote:
Ook straling in kantoor Berezovski

` In Londen is verhoogde radioactieve
straling gemeten in een kantoor van de
Russische miljardair Berezovski.Het
gaat om polonium,waarmee de vroegere
spion Litvinenko is vergiftigd.

Litvinenko openbaarde in 1998 dat de
Russische geheime dienst Berezovski uit
de weg wilde ruimen.De twee mannen,die
allebei criticus van president Poetin
zijn,raakten bevriend.Het kantoor van
Berezovski is verzegeld.

De Britse politie heeft inmiddels op
vier plaatsen verhoogde radioactiviteit
gemeten.Drie mensen worden op straling
onderzocht.De Britse regering zegt dat
er geen reden is voor paniek.
plot thickens...
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')