abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2007 @ 01:31:25 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_47660878
quote:
Op maandag 26 maart 2007 01:29 schreef Mavro het volgende:

[..]

off-topic: wonderer, wat heb je toch een goede smaak qua mannen

on-topic: snape/lucius
Dank je wel, dat hoor ik niet zo vaak

Lucius, ook eyecandy Alleen wel heel erg het prototype bad guy helaas. Gaat hij de laatste twee films wel doen of gaat iedereen nou zeiken dat ze een stempel krijgen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_47662251
Alan Rickman is echt een van de beste acteurs uit het hele ensemble... Voor mij zouden de films bijna niet meer de moeite waard zijn zonder zijn fantastische rol als Severus Snape. En dat geldt in bijna even grote mate voor Maggie Smith aka Minerva McGonnagall
  maandag 26 maart 2007 @ 09:05:25 #228
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_47662833
quote:
Op maandag 26 maart 2007 01:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dank je wel, dat hoor ik niet zo vaak

Lucius, ook eyecandy Alleen wel heel erg het prototype bad guy helaas. Gaat hij de laatste twee films wel doen of gaat iedereen nou zeiken dat ze een stempel krijgen?
Je kunt het wel bestempelen als 'zeiken', maar 7 keer achtereen dezelfde rol doet de carriere van een acteur veelal geen goed. Zelfs al doe je andere dingen tussendoor. Ik denk dat iemand als Radcliff enkel nog maar een draai aan z'n carriere kan geven door ergens naakt op een podium te gaan staan. Wacht eens...

Maar goed, wat is het probleem als ze halverwege iemand anders voor een bepaalde (bij)rol nemen (Potter en co. uitgezonderd natuurlijk). Voor Dumbledore werkte het IMO ook, al was dat natuurlijk bittere noodzaak. Maar Gambon is naar mijn mening een fantastische Dumbledore. Het koste mij even twee minuten in GoF om de overgang te maken, maar daarna vond ik het juist wel weer verfrissend, na 3 films met Richard Harris (die overigens ook een fantastische rol neerzette, god hebbe zijn ziel).

Dus waarom zou dat niet kunnen voor een andere rol zoals Sneep of Lucius?
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
  maandag 26 maart 2007 @ 09:41:38 #229
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_47663439
Richard Harris heeft maar 2 Potter-films gemaakt...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_47666639
quote:
Op maandag 26 maart 2007 09:05 schreef japzooi het volgende:

[..]

Je kunt het wel bestempelen als 'zeiken', maar 7 keer achtereen dezelfde rol doet de carriere van een acteur veelal geen goed. Zelfs al doe je andere dingen tussendoor. Ik denk dat iemand als Radcliff enkel nog maar een draai aan z'n carriere kan geven door ergens naakt op een podium te gaan staan. Wacht eens...

Maar goed, wat is het probleem als ze halverwege iemand anders voor een bepaalde (bij)rol nemen (Potter en co. uitgezonderd natuurlijk). Voor Dumbledore werkte het IMO ook, al was dat natuurlijk bittere noodzaak. Maar Gambon is naar mijn mening een fantastische Dumbledore. Het koste mij even twee minuten in GoF om de overgang te maken, maar daarna vond ik het juist wel weer verfrissend, na 3 films met Richard Harris (die overigens ook een fantastische rol neerzette, god hebbe zijn ziel).

Volgens mij moet je de films beter kijken, want Gambon zit ook al in PoA (waarin ik Gambon trouwens nog wel mee vond vallen). In de laatste film daarentegen viel die me echt tegen. Ben nog altijd van mening dat Ian McKellen een goede Dumbledore zou zijn. Maar jah, laten we eerst maar OotP afwachten...
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
pi_47673635
5 of 7x dezelfde rol spelen maakt niks uit, volgens mij is ze gewoon wakker geworden:
Warner schept bakken met geld dankzij die films en de drie hoofdrolspelers krijgen relatief weinig betaald (als je vergelijkt met Hollywood supersterren)

ik weet dat Radcliff al eens een loonsverhoging heeft kunnen afdwingen, maar die leek mij toen nog steeds vrij karig
het zijn misschien niet de beste acteurs (maar slecht zijn ze zeker niet), maar om 7 films te spelen als tiener, daar mag wel wat tegenover staan, zeker als de films dus geld met hopen opbrengen
  maandag 26 maart 2007 @ 16:43:22 #232
71919 wonderer
pi_47677336
quote:
Op maandag 26 maart 2007 09:05 schreef japzooi het volgende:

[..]

Vijf keer of zeven keer maakt weinig verschil meer. Daarnaast wisten ze dat er zeven films zouden komen en als je dan geen zin had, had je dat eerder moeten zeggen.
Voor Dumbledore werkte het ook maar half. Ik heb genoeg mensen gehoord dat Gambon niet de Dumbledore is.

Lucius zou me eerlijk gezegd weinig aanmaken, die is een halve minuut in beeld geweest of zo in totaal, maar Snape... Rickman IS Snape, dat kan nooit beter worden en ik zou me gewoon doodergeren. Die slepende stem, die donkere ogen... Mensen zijn voor die film gecast omdat zij de beste waren, dus moet je nu per definitie met een mindere acteur voort.

Daarnaast geloof ik echt niet dat iemand van het kaliber Rickman alleen nog maar als Snape gezien wordt. Daar is hij veel te goed voor. Dat Radcliffe niet meer aan de bak komt, soit, die kan niet acteren, maar de rest is het neusje van de zalm van de Britse steracteurs.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_47679094
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:43 schreef wonderer het volgende:

[..]
Voor Dumbledore werkte het ook maar half. Ik heb genoeg mensen gehoord dat Gambon niet de Dumbledore is.

Lucius zou me eerlijk gezegd weinig aanmaken, die is een halve minuut in beeld geweest of zo in totaal...
Ik ben één van die mensen Niet dat Gambon niet kan acteren, maar hij is Dumbledore gewoon niet...

Lucius krijgt in de 5e film (volgens het boek) wel een wat grotere rol dus hopelijk komt hij nu wat vaker in beeld, maar in het 6e boek komt hij helemaal niet meer voor (wordt wel genoemd) dus daarbij is hij al niet meer nodig. En het 7e boek... dat is afwachten...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:35:56 #234
160346 Mavro
Black & Red
pi_47720379
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:36 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Ik ben één van die mensen Niet dat Gambon niet kan acteren, maar hij is Dumbledore gewoon niet...

Lucius krijgt in de 5e film (volgens het boek) wel een wat grotere rol dus hopelijk komt hij nu wat vaker in beeld, maar in het 6e boek komt hij helemaal niet meer voor (wordt wel genoemd) dus daarbij is hij al niet meer nodig. En het 7e boek... dat is afwachten...
Verschil met Rickman is ook dat Jason Isaacs er wel ontzettend op gebrand is om in de films te spelen.
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
pi_47721278
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:35 schreef Mavro het volgende:

[..]

Verschil met Rickman is ook dat Jason Isaacs er wel ontzettend op gebrand is om in de films te spelen.
Het doet me goed dat te horen
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:15:42 #236
71919 wonderer
pi_47721903
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:35 schreef Mavro het volgende:

[..]

Begrijpelijk, voor hem is het juist een carriere boost
pi_47722361
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:15 schreef wonderer het volgende:

[..]

Begrijpelijk, voor hem is het juist een carriere boost
Als je bedoeld dat Rickman meer heeft bereikt dan Isaacs heb je, denk ik, wel gelijk, maar vind Isaacs ook een goede acteur.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:57:30 #238
22457 Patch
pi_47723547
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:26 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Als je bedoeld dat Rickman meer heeft bereikt dan Isaacs heb je, denk ik, wel gelijk, maar vind Isaacs ook een goede acteur.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:01:16 #239
71919 wonderer
pi_47723690
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:26 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Ik ken Isaacs niet zo goed, maar alleen al het feit dat hij voor HP geselecteerd is, wil al wat zeggen. Alleen Radcliffe is daar de uitzondering Maar volgens mij is hij niet zo beroemd als Rickman.
pi_47723992
Ik moet zeggen dat ik Isaacs ook niet in veel films heb gezien verder, in tegenstelling tot Alan..
Maar ja das ook niet zo vreemd he als Rickman Groupie..

Maar als ik het me goed herinner was het Isaacs in Sweet November.. Herkende hem bijna niet zonder zijn lange witte haar..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:12:52 #241
71919 wonderer
pi_47724156
Ik wou dat ze een rol hadden waar ze Anthony Hopkins voor kunnen casten... dat zou een mooie toevoeging zijn op Oldman, Rickman en Smith
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:13:04 #242
22457 Patch
pi_47724166
Wellicht dat je Isaacs in 1 van onderstaande films hebt gezien...

Scars (2006/I) (TV) .... Chris
Friends with Money (2006) .... David
Harry Potter and the Goblet of Fire (2005) .... Lucius Malfoy
Tennis, Anyone...? (2005) .... Johnnie Green
The Chumscrubber (2005) .... Mr. Parker
Nine Lives (2005) .... Damian
Elektra (2005) (uncredited) .... DeMarco
Nouvelle-France (2004) .... Général James Wolfe
Peter Pan (2003) .... Mr. Darling/Captain Hook
Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002) .... Lucius Malfoy
The Tuxedo (2002) .... Clark Devlin
High Times Potluck (2002) .... Arneau
Passionada (2002) .... Charles Beck
Windtalkers (2002) .... Major Mellitz
Resident Evil (2002) (uncredited) .... Dr. William Birkin/Narrator
Black Hawk Down (2001) .... Steele
Hotel (2001) .... Australian Actor
The Last Minute (2001) .... Dave 'Percy' Sledge
The Tag (2001) .... Robert
Sweet November (2001) .... Chaz Watley
The Sight (2000) (TV) (uncredited) .... Ghost
The Patriot (2000) .... Col. William Tavington
The End of the Affair (1999) .... Father Richard Smythe
Soldier (1998/I) .... Mekum
St. Ives (1998) .... Alain de Keroual de Saint-Yves
... aka All for Love (UK: TV title)
Divorcing Jack (1998) .... Cow Pat Keegan
Armageddon (1998/I) .... Dr. Ronald Quincy, Research
Spice World (1997) (scenes deleted)
The Fix (1997) (TV) .... Tony Kay
Event Horizon (1997) .... D.J.
Dragonheart (1996) .... Lord Felton
Burn Your Phone (1996) .... The Killer
Guardians (1996) .... Jim Reed
Loved Up (1995) (TV) .... Dez 2
Solitaire for 2 (1995) .... Harry
A Relative Stranger (1995) (TV) .... Peter Fraiman
Dangerous Lady (1995) .... Michael Ryan
Shopping (1994) .... Market Trader
Civvies (1992) (TV) .... Frank Dillon
Eye Contact (1991) (TV) .... Michael
The Tall Guy (1989) .... Doctor #2
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:13:38 #243
22457 Patch
pi_47724195
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:12 schreef wonderer het volgende:
Ik wou dat ze een rol hadden waar ze Anthony Hopkins voor kunnen casten... dat zou een mooie toevoeging zijn op Oldman, Rickman en Smith
Hopkins wellicht voor die leraar met die walrussensnor in HBP ?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:14:33 #244
71919 wonderer
pi_47724240
Ik heb alleen Dragonheart bewust gezien Daar zat Thewlis ook in (Lupin).
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:15:46 #245
71919 wonderer
pi_47724303
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:13 schreef Patch het volgende:

[..]

Zo goed zit dat boek niet meer in mijn hoofd... Tony met een snor, ik weet niet, maar het zou best kunnen, in principe kan ie veel spelen natuurlijk. Ben wel benieuwd of hij het zou doen, eigenlijk.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:17:22 #246
22457 Patch
pi_47724380
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:15 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zo goed zit dat boek niet meer in mijn hoofd... Tony met een snor, ik weet niet, maar het zou best kunnen, in principe kan ie veel spelen natuurlijk. Ben wel benieuwd of hij het zou doen, eigenlijk.
zo'n soort type zou het ongeveer moeten zijn:

http://www.harrymedia.com/img/data/media/105/slug.jpg
http://jhp.anne.free.fr/fanartkmye29.jpg
http://www.hp-lexicon.org(...)-horace-slughorn.jpg

Hoewel John Ryss Davies en Bob Hoskins ook goeie kandidaten zijn voor die rol...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:17:56 #247
88233 Steve
Still the best.
pi_47724405
quote:

[..]

Je bedoelt Slughorn? Dat is toch een hele dikke vent? (het personage in het boek hè )
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_47724464
quote:

[..]

Slaghorn (Slakhoorn) bedoel je?
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:17 schreef Patch het volgende:

[..]

zo'n soort type zou het ongeveer moeten zijn:

http://www.harrymedia.com/img/data/media/105/slug.jpg
http://jhp.anne.free.fr/fanartkmye29.jpg
http://www.hp-lexicon.org(...)-horace-slughorn.jpg

Hoewel John Ryss Davies en Bob Hoskins ook goeie kandidaten zijn voor die rol...
John Rhys Davies zou inderdaad een goede zijn voor die rol.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:23:37 #249
71919 wonderer
pi_47724645
Zo mager is Hopkins nou ook weer niet

Maar John Rhys Davies klinkt inderdaad wel goed daarvoor.
pi_47728720
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:08 schreef Angelic_Rose het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Isaacs ook niet in veel films heb gezien verder, in tegenstelling tot Alan..
Maar ja das ook niet zo vreemd he als Rickman Groupie..

Maar als ik het me goed herinner was het Isaacs in Sweet November.. Herkende hem bijna niet zonder zijn lange witte haar..
Isaacs speelde ook in the Patriot als die verknipte legeraanvoerder en speelde een relatief kleine rol (als wetenschapper) in Armageddon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')