quote:
Op zondag 19 november 2006 20:16 schreef Retuobak het volgende:[..]
Als ik de reviews van Red Steel lees zie ik anders graphics absoluut niet als grootste minpunt.
Ik begin een beetje moe te worden van het "ze kijken alleen naar de graphics" argument wanneer een Wii game een review krijgt die niet superpositief is. Red Steel is gewoon niet geworden wat er van verwacht werd, deal with it. Zo gaan die dingen nou eenmaal. Madden en CoD3 vielen bijvoorbeeld juist positief uit.
Ik zal anders uitleggen wat ik bedoel :
Ik doelde meer op de verwende games journalist die alles al eens een keer gezien heeft en elke shooter 13 in een dozijn vindt omdat ie er ook al 180 gespeeld heeft in de afgelopen 6 jaar.
Die mensen ( en das toch t gros van de journo's) zijn eigenlijk net als film recententen.
Ze hebben zo veel gezien dat alleen dat ene speciale (niet voor t gros gemaakte) spel opvalt.
De rest wat ze al gezien hebben is bagger...
Een voorbeeld is : Superman returns (de film)
De ge-renommeerde recencenten vinden hem allemaal kut.
Alle nietszeggende tvblaadjes vinden hem WEL goed... omdat ze iemand naar die film sturen die het wel weet te waarderen.
Je stuurt ten slotte toch ook geen kostuumdrama-liefhebbende man naar een film als scream 3 om daar een verhaaltje over te schrijven. Dan weet je gewoon dat die film kut gevonden wordt.
Nou :
Als ik nou in t voorbeeld van red steel kijk naar wat er gezegd wordt over de game is dat toch wel over 't algemeen :
grote sites : graphics gamecube onwaardig , controlls kut , gem. 5
kleinere sites : graphics matig, controlls ff wennen maar goed te doen , gem 7-8
Een van de sites had deze opmerking :
quote:
But again, just like the gameplay, Red Steel's visual effects come with issues that hardcore gamers will pick out immediately. Some glass fish tanks can be shot out - like the one Ubisoft conveniently showed in the trailers - others cannot. Some tables can be kicked over and used as cover, others cannot. There's, no reason why - they just can't. Some doors can't be opened, some can.
This patchy quality plagues many areas of the game, and it's a shame because Red Steel has some truly genius moments that make it truly special FPS experience. For example, the ability to slow time momentarily and shoot the weapons out of your enemies' hands - as they put their hands up in surrender, you can signal for them to get down on the ground with a downwards hand gesture. Awesome.
Ik ben geen hardcore, ik wil ff een kwartiertje lekker weggamen....
dus : ik laat mijn preorder lekker staan...
[ Bericht 3% gewijzigd door remcheese op 19-11-2006 23:10:45 (arrrgg : ik moet leren quote goed te spellen) ]