Gejat? Voor zover mij bekend was Israel van de Israelieten gejat door de Romeinen. Die hebben het vervolgens Palestina genoemd, om iedere herinnering aan het feit dat het land ooit van de Israelieten was, uit te wissen. En met succes.quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, ik vind Israel het mooiste land wat we ooit van iemand gejat hebben.
prachtig land, aardige mensen, achterlijk regime.
De zionistenbeweging(kruisvaarders-Europa) heb ik het over.quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:51 schreef Seneca het volgende:
[..]
Gejat? Voor zover mij bekend was Israel van de Israelieten gejat door de Romeinen. Die hebben het vervolgens Palestina genoemd, om iedere herinnering aan het feit dat het land ooit van de Israelieten was, uit te wissen. En met succes.
Verder meen ik gelezen te hebben dat grote stukken land in dat gebied zijn afgekocht van de Arabieren, en dus helemaal niet gestolen zijn. Die vonden dat allemaal prima, tot ze erachter kwamen dat dat land aan Joden gegegeven zou worden.
Oh, alsjeblieft je bedoelt toen Jerusalem eerst werd ingenomen door de Moslims, en vervolgens weer werd teruggeroofd door de Christenen. Ja, iets met een pot en een ketel he.quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De zionistenbeweging(kruisvaarders-Europa) heb ik het over.
Beste redneck in spe, ik ga niet strooien met termen als 'laaggeschoolde', want dat is nogal triest. Maar ik raad je aan om toch nog eens een keer je feiten te checken. Ik heb het namelijk niet enkel over Texas. Door het verdrag van Guadalupe Hidalgo werd Mexico gedwongen 1,36 miljoen vierkante kilometer grondgebied af te staan aan de VS, voor een - ook destijds - lullige 15 miljoen dollar. Bij die annexatie van grondgebied zaten grote stukken van wat nu Arizona, Colorado, Nieuw-Mexico en Wyoming is. Bovendien werden ook Nevada, Californie en Utah in z'n geheel geannexeerd.quote:Op dinsdag 21 november 2006 05:03 schreef StefanP het volgende:
[..]
"Oorspronkelijk Mexicaans" - echt niet. Texas hoorde sinds de 16e eeuw bij Spanje, en pas in 1821 besloot Mexico dat het wel leuk zou zijn om het gebied dat Texas was bij zich te voegen. Al in 1835 pikten alle Europeaanse kolonisten het niet meer, en begon de onafhankelijkheidsoorlog. Opzouten met die bonenvreters dusHang de stars en stripes maar flink hoog TX!
StefanP heeft dat soort termen af en toe nodig om zijn gelijk te halen, dat begrijp je toch wel?quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Beste redneck in spe, ik ga niet strooien met termen als 'laaggeschoolde', want dat is nogal triest.
Inderdaad, vroeger ging het gespuis naar Australië, dat is kennelijk nu de VS.quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:50 schreef StefanP het volgende:
Als je het verschil niet kent tussen de wijze waarop Australie en Amerika bevolkt werden, dan is die term volledig terecht.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:12 schreef popolon het volgende:
En bedankt SteefP, nu helpt gelly met één post m'n hele zorgvuldig opgebouwde fokreputatie om zeep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |