Nee, je mag de vrijheden van mensen niet beperken. Beperking van vrijheid is uit den boze. Het gaat er niet om, om ze hier te houden (mensen die vluchten als ze al een scheet dwars zit, zijn we immers liever kwijt dan rijk). Het gaat er om dat er eerst jarenlang van een samenleving is geprofiteerd om vervolgens diezelfde samenleving de rug toe te keren. Dan lever je gewoon wat in ter compensatie.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:57 schreef Sniper het volgende:
Dat pakten ze in OostDuitsland praktischer aan: gewoon een muur erom heen.
Zou je kunnen en willen uitleggen waarom het je precies tegen staat?quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:56 schreef MouseOver het volgende:
Inhoudelijk niet zo heel gek, maar gevoelsmatig staat het me behoorlijk tegen
Heb je problemen met lezen ofzo? Ik heb toch, al tweemaal nota bene, aangegeven niet aan de vrijheid van mensen te willen komen? Je mag toch gaan en staan waar je wilt? Als je wilt vertrekken, moet jij weten. Het gaat er niet om, om mensen vast te houden, het gaat er om dat mensen een deel van wat ze van de staat hebben gekregen terugbetalen. Als dat niet in de vorm is van maatschappelijke dienstbaarheid door te vertrekken uit Nederland, dan maar via emigratiebelasting.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:03 schreef Jack_Pershing het volgende:
Ik stel verplichte uitzetting van werkschuwe personen voor.....
Dan blijven die zgn kapitalisten lekker in Nederland.....
De reden dat mensen uit Nederland vertrekken is de besteding van belasting gel de sociaal culturele veranderingen en salaris.
En als je de keuze hebt weg te gaan waarom niet, je hebt je leven lang al belasting betaald, jij wilt ze in gijzeling houden, net als de communisten?
Mensen zouden eigenlijk zo min mogelijk barrieres met zaken als geografische vestiging moeten hebben, omdat het allemaal eigenlijk kunstmatige barrieres zijn. Aan de andere kant is het inderdaad wel zo dat bv Nederland veel gemeenschapsgeld in mensen pompt dat zich pas in het latere leven terugbetaald, maar dat verschilt behoorlijk van persoon tot persoon. Om een selfmade ondernemer met alleen vmbo dezelfde heffing op te leggen als iemand die 8 jaar universiteit heeft gedaan is niet fair.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:00 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zou je kunnen en willen uitleggen waarom het je precies tegen staat?
Niet toen je een kind was die scholing genoot.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:03 schreef Jack_Pershing het volgende:
je hebt je leven lang al belasting betaald.
Dat ben ik wel met je eens inderdaad. Het is wel van belang dat in de af te dragen emigratiebelasting rekening wordt gehouden met de mate waarin de maatschappij in je heeft geinvesteerd. Dat is eerlijker en logischer.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:08 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Mensen zouden eigenlijk zo min mogelijk barrieres met zaken als geografische vestiging moeten hebben, omdat het allemaal eigenlijk kunstmatige barrieres zijn. Aan de andere kant is het inderdaad wel zo dat bv Nederland veel gemeenschapsgeld in mensen pompt dat zich pas in het latere leven terugbetaald, maar dat verschilt behoorlijk van persoon tot persoon. Om een selfmade ondernemer met alleen vmbo dezelfde heffing op te leggen als iemand die 8 jaar universiteit heeft gedaan is niet fair.
Als er zo'n heffing zou komen zou de hoogte daarvan door de geschiedenis van een individueel persoon bepaald moeten worden, dat is veel eerlijker.
Waarom vind je het een super idioot plan? In het kader van het hooghouden van de discussie mogen we van elkaar toch wel enige argumentatie verwachten?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:14 schreef marcb1974 het volgende:
Zoiets zal gelukkig niet houdbaar zijn bij verhuizingen binnen Europa. Ik vind het ook een super idioot plan, maar goed.
Toen betaalden mijn ouders het, en als ik van mijn zakgeld iets kocht betalde ik BTWquote:Op zaterdag 18 november 2006 12:09 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niet toen je een kind was die scholing genoot.
En dat kan nu niet meer met die ontsnapte TBSers Pedofielen en mensen die vinden dat je dochter van 10 niet degelijk gekleed isquote:Niet toen je een kind was en veilig buiten kon spelen.
Vandaar dat ik ook pleitte gaquote:En we weten dat de vorming tijdens de kinderjaren van cruciaal belang zijn voor de wijze waarop je als volwassene in het leven staat
En zo zullen de jonge mensen die nederland nu verlaten weer terugkeren om hun kinderen dezelfde zekerheid te geven.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:09 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niet toen je een kind was die scholing genoot.
Niet toen je een kind was die integriteitsrechten genoot.
Niet toen je een kind was en veilig buiten kon spelen.
Enzovoort enzovoort.
En we weten dat de vorming tijdens de kinderjaren van cruciaal belang zijn voor de wijze waarop je als volwassene in het leven staat, dus in verhouding stelt zo'n emigratiebelasting nog niet eens zo heel veel voor.
Nope Ik verlaat Nederland voordat ik schoolgaande kinderen heb.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:55 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
En zo zullen de jonge mensen die nederland nu verlaten weer terugkeren om hun kinderen dezelfde zekerheid te geven.
Moet je doen, maar daar zal je dan wel snel van genezen zijn, wanneer je wordt opgepakt en in de cel wordt gesmeten.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:06 schreef -scorpione- het volgende:
Hahahaha, kansloos plan zeg. Dat moet de staat één keer bij mij flikken, dan blijf ik en ga alleen nog maar rotzooi trappen totdat ik die belastingcenten er 10 dubbel uit heb. Zal ze leren![]()
Een smerige egoïst ben je, maar dat zal je diep in je hart ook wel weten. En hoezo dat je dochters kleding kunnen dragen die ze willen? Lees eens wat over dat onderwerp, want het is bekend dat kinderen nergens zo vrij zijn om te dragen wat ze willen als in Nederland.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:08 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Nope Ik verlaat Nederland voordat ik schoolgaande kinderen heb.
Zodat mijn dochters kleding kunnen dragen die ze willen.
Pappa netjes een handje krijgt op een ouderavond van de lerares
Mamma netjes een handje krijgt als ze met iemand zaken doet.
Pappa en Mamma of een van de twee meer geld overhoud van de verdiende centjes om daar fijne dingen van te doen zonder dat de riem drie gaatjes moet aanhalen, maar ondertussen het kindje van de werkloze BOM vrouw op kosten van betaalde belastingcentjes naar eurodisney of een weekje buitenlandse vacantie mag.
Denemarken klinkt wel fijn
Van het ene oppertunisme in het andere, namelijk van profiteren van de Nederlandse staat naar zielig doen in een ander land door politiek asiel aan te vragen, zodat je daar verder kunt profiteren. En je noemt mij een eng mannetje?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:21 schreef Jack_Pershing het volgende:
Vandaar dat ik ook pleitte ga
mensen dwingen financieel hier te blijven....communistische praktijken.......
Ik vind jou een heel eng mannetje. (SP zeker?)
Maar ipv emigreren ga ik dan elders politiek assiel aanvragen.
(Ik heb nog nooit gehoord van een ostduitser die gedurende de muur teruggestuurd werd)
Weet je hoeveel het kost om iemand op te sluiten?quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:09 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Moet je doen, maar daar zal je dan wel snel van genezen zijn, wanneer je wordt opgepakt en in de cel wordt gesmeten.
Daar kan op worden bezuinigd hoor. Geen stromend water voor gevangen, geen electriciteit, korten op voedsel, noem maar op.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:13 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Weet je hoeveel het kost om iemand op te sluiten?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |