abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43652615
Ik heb het voorstel, dat ik over een aantal woorden hieronder uiteen zal zetten, onlangs al eens geopperd in een ander topic. Daarin kreeg ik veel weerstand te verduren. Toch lijkt het mij interessant en eveneens zinvol om het voorstel te verwoorden in een eigen topic. Bij deze dus.

Ik stel voor de invoering van emigratiebelasting als het 'wapen' voor links tegen de uitzwerming naar het buitenland van Nederlandse kapitalisten als gevolg van overheidsbeleid dat beoogt meer inkomensgelijkheid te bewerktstelligen. Veelal is de reactie op meer inkomensherverdeling van deze lieden, dat zij dan zo snel mogelijk zullen emigreren, want ja, "we laten ons toch niet beroven door de overheid?"

De emigratiebelasting, nu, kan bij dergelijk beleid effectief worden ingezet, om die kapitaalemigranten niet zo eenvoudig te laten ontsnappen. De maatregel is als volgt:

Een ieder met een Nederlands paspoort (een ieder die Nederlands staatsburger is dus) die wil emigreren, dient een bepaald - nader vast te stellen, maar zal bijvoorbeeld rond de 20% kunnen liggen - deel van zijn persoonlijk vermogen af te staan aan de staat. Vertrekken mag dus altijd, ieder mens is immers vrij, maar daarvoor lever je dan wel wat in.

De rechtvaardiging achter dit idee dient gezocht te worden in de richting van het bekende adagium "voor wat, hoort wat." De staat heeft veel geinvesteerd in haar burgers, toen zij vanuit de schede van hun moeders ter wereld kwamen en zich ontwikkelden tot volwassen leden van de maatschappij. Zij hebben de kans gekregen om op te groeien in een democratische rechtstaat en veel individuele vrijheden, met alle kansen om zich op allerlei vlakken te ontplooien. En wat doen zij nu het voor hen eens een keer wat slechter uitpakt ten aanzien van de politiek? Juist, vluchten om de verantwoordelijkheden (lees: plichten) van "voor wat, hoort wat" te ontlopen.

Een dergelijke afdacht in de vorm van een emigratiebelasting is dus niet meer dan redelijk te noemen.
  zaterdag 18 november 2006 @ 11:56:22 #2
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43652670
Inhoudelijk niet zo heel gek, maar gevoelsmatig staat het me behoorlijk tegen
Vampire Romance O+
pi_43652693
Dat pakten ze in OostDuitsland praktischer aan: gewoon een muur erom heen.
pi_43652763
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:57 schreef Sniper het volgende:
Dat pakten ze in OostDuitsland praktischer aan: gewoon een muur erom heen.
Nee, je mag de vrijheden van mensen niet beperken. Beperking van vrijheid is uit den boze. Het gaat er niet om, om ze hier te houden (mensen die vluchten als ze al een scheet dwars zit, zijn we immers liever kwijt dan rijk). Het gaat er om dat er eerst jarenlang van een samenleving is geprofiteerd om vervolgens diezelfde samenleving de rug toe te keren. Dan lever je gewoon wat in ter compensatie.
pi_43652771
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:56 schreef MouseOver het volgende:
Inhoudelijk niet zo heel gek, maar gevoelsmatig staat het me behoorlijk tegen
Zou je kunnen en willen uitleggen waarom het je precies tegen staat?
pi_43652834
Stel nu trouwens dat de SP het aantal zetels krijgt dat ze volgens de peilingen zullen krijgen, dan is het misschien een idee om dit voorstel te sturen naar Jan Marijnissen. Ik denk dat het wel levensvatbaar is en wanneer de SP inderdaad meer macht krijgt, heeft het nog kans van slagen om te worden ingevoerd ook !
pi_43652865
Het zit niet echt in het wereldbeeld van een wereld met vrij verkeer van mensen en goederen. Als je je goede mensen wilt behouden moet je ze wat bieden.

Trouwens ik zie sowieso geen problemen met expats die ergens een paar jaar gaan werken of wao-ers die van hun pensioen in Zuid-Frankrijk gaan genieten. En migratiegolven heb je altijd al gehad. Hoeveel emigranten hou je dan nog over?
pi_43652871
Ik stel verplichte uitzetting van werkschuwe personen voor.....
Dan blijven die zgn kapitalisten lekker in Nederland.....

De reden dat mensen uit Nederland vertrekken is:
1) belasting, besteding daarvan, en wat je daar voor terugkrijgt
2) sociaal culturele veranderingen (geen handjes geven, verplichte scholen, gedoogd religieus fanatisme en het constante gezeik mover allochtonenacceptatie.
3) Salaris

Samengevat: de qualiteit van leven

Dus als je de keuze hebt weg te gaan waarom niet,
je hebt je leven lang al belasting betaald.
Jij wilt ze in gijzeling houden?
Net als de communisten?
Call me black
pi_43652898
De echt calculerende burger laat zijn belasting adviseur natuurlijk gewoon uitrekenen hoe hij optimaal kan meevreten uit de staatsruif in het linkse uitkeringen- en subsidie paradijs, terwijl de bijdrage daaraan geminimaliseerd wordt. Concreet zal dit betekenen: minder werken (is ingeval de linkse heilstaat toch passe en voor sukkels): bij een beetje uurloon volstaat een werkweek van 2 a 3 dagen. De rest van het inkomen komt dan uit allerhande subsidies, toelagen etc. Emigratie is niet nodig.
pi_43652990
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:03 schreef Jack_Pershing het volgende:
Ik stel verplichte uitzetting van werkschuwe personen voor.....
Dan blijven die zgn kapitalisten lekker in Nederland.....

De reden dat mensen uit Nederland vertrekken is de besteding van belasting gel de sociaal culturele veranderingen en salaris.

En als je de keuze hebt weg te gaan waarom niet, je hebt je leven lang al belasting betaald, jij wilt ze in gijzeling houden, net als de communisten?
Heb je problemen met lezen ofzo? Ik heb toch, al tweemaal nota bene, aangegeven niet aan de vrijheid van mensen te willen komen? Je mag toch gaan en staan waar je wilt? Als je wilt vertrekken, moet jij weten. Het gaat er niet om, om mensen vast te houden, het gaat er om dat mensen een deel van wat ze van de staat hebben gekregen terugbetalen. Als dat niet in de vorm is van maatschappelijke dienstbaarheid door te vertrekken uit Nederland, dan maar via emigratiebelasting.
  zaterdag 18 november 2006 @ 12:08:05 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43653019
Ik vind het wel een goed plan. Als je nl. mensen met vermogen gaat belasten bij vertrek houdt dat mi. in dat je mensen met schulden geld mee moet geven.

-geen reclames voor lenen.nl meer op TV
-hele pauperwijken vertrekken naar Antwerpen
-criminelen (immers gedwongen door armoede te stelen) vertrekken eveneens naar het zuiden.

Het kost een paar centen, maar na het platwalsen van leegstaande ghetto's door Poolse bouwvakkers, is NL een stel arme sloebers kwijt en een stuk leger en blanker. Ook veel oude vervuilende kutotootjes rijden mensen die willen doorrijden niet meer in de weg, en vervuilen ook niet meer zo veel.

on-topic: onzinnig plan. Je moet een land gewoon een beetje aantrekkelijk houden voor mensen die wat willen/kunnen. Waarom denk je dat al die asiel-/gelukzoekers hun land hebben verlaten?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 18 november 2006 @ 12:08:37 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43653037
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:00 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Zou je kunnen en willen uitleggen waarom het je precies tegen staat?
Mensen zouden eigenlijk zo min mogelijk barrieres met zaken als geografische vestiging moeten hebben, omdat het allemaal eigenlijk kunstmatige barrieres zijn. Aan de andere kant is het inderdaad wel zo dat bv Nederland veel gemeenschapsgeld in mensen pompt dat zich pas in het latere leven terugbetaald, maar dat verschilt behoorlijk van persoon tot persoon. Om een selfmade ondernemer met alleen vmbo dezelfde heffing op te leggen als iemand die 8 jaar universiteit heeft gedaan is niet fair.

Als er zo'n heffing zou komen zou de hoogte daarvan door de geschiedenis van een individueel persoon bepaald moeten worden, dat is veel eerlijker.
Vampire Romance O+
pi_43653073
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:03 schreef Jack_Pershing het volgende:
je hebt je leven lang al belasting betaald.
Niet toen je een kind was die scholing genoot.
Niet toen je een kind was die integriteitsrechten genoot.
Niet toen je een kind was en veilig buiten kon spelen.
Enzovoort enzovoort.

En we weten dat de vorming tijdens de kinderjaren van cruciaal belang zijn voor de wijze waarop je als volwassene in het leven staat, dus in verhouding stelt zo'n emigratiebelasting nog niet eens zo heel veel voor.
pi_43653124
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:08 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Mensen zouden eigenlijk zo min mogelijk barrieres met zaken als geografische vestiging moeten hebben, omdat het allemaal eigenlijk kunstmatige barrieres zijn. Aan de andere kant is het inderdaad wel zo dat bv Nederland veel gemeenschapsgeld in mensen pompt dat zich pas in het latere leven terugbetaald, maar dat verschilt behoorlijk van persoon tot persoon. Om een selfmade ondernemer met alleen vmbo dezelfde heffing op te leggen als iemand die 8 jaar universiteit heeft gedaan is niet fair.

Als er zo'n heffing zou komen zou de hoogte daarvan door de geschiedenis van een individueel persoon bepaald moeten worden, dat is veel eerlijker.
Dat ben ik wel met je eens inderdaad. Het is wel van belang dat in de af te dragen emigratiebelasting rekening wordt gehouden met de mate waarin de maatschappij in je heeft geinvesteerd. Dat is eerlijker en logischer.
pi_43653200
Zoiets zal gelukkig niet houdbaar zijn bij verhuizingen binnen Europa. Ik vind het ook een super idioot plan, maar goed.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_43653224
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:14 schreef marcb1974 het volgende:
Zoiets zal gelukkig niet houdbaar zijn bij verhuizingen binnen Europa. Ik vind het ook een super idioot plan, maar goed.
Waarom vind je het een super idioot plan? In het kader van het hooghouden van de discussie mogen we van elkaar toch wel enige argumentatie verwachten?
pi_43653350
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Toen betaalden mijn ouders het, en als ik van mijn zakgeld iets kocht betalde ik BTW
Bovendien betaalden mijn ouders schoolgeld
quote:
En dat kan nu niet meer met die ontsnapte TBSers Pedofielen en mensen die vinden dat je dochter van 10 niet degelijk gekleed is
quote:
En we weten dat de vorming tijdens de kinderjaren van cruciaal belang zijn voor de wijze waarop je als volwassene in het leven staat
Vandaar dat ik ook pleitte ga

mensen dwingen financieel hier te blijven....communistische praktijken.......
Ik vind jou een heel eng mannetje. (SP zeker?)
Maar ipv emigreren ga ik dan elders politiek assiel aanvragen.
(Ik heb nog nooit gehoord van een ostduitser die gedurende de muur teruggestuurd werd)
Call me black
pi_43654321
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Niet toen je een kind was die integriteitsrechten genoot.
Enzovoort enzovoort.

En we weten dat de vorming tijdens de kinderjaren van cruciaal belang zijn voor de wijze waarop je als volwassene in het leven staat, dus in verhouding stelt zo'n emigratiebelasting nog niet eens zo heel veel voor.
En zo zullen de jonge mensen die nederland nu verlaten weer terugkeren om hun kinderen dezelfde zekerheid te geven.
pi_43654630
Hahahaha, kansloos plan zeg. Dat moet de staat één keer bij mij flikken, dan blijf ik en ga alleen nog maar rotzooi trappen totdat ik die belastingcenten er 10 dubbel uit heb. Zal ze leren
pi_43654686
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:55 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

En zo zullen de jonge mensen die nederland nu verlaten weer terugkeren om hun kinderen dezelfde zekerheid te geven.
Nope Ik verlaat Nederland voordat ik schoolgaande kinderen heb.
Zodat mijn dochters kleding kunnen dragen die ze willen.
Pappa netjes een handje krijgt op een ouderavond van de lerares
Mamma netjes een handje krijgt als ze met iemand zaken doet.
Pappa en Mamma of een van de twee meer geld overhoud van de verdiende centjes om daar fijne dingen van te doen zonder dat de riem drie gaatjes moet aanhalen, maar ondertussen het kindje van de werkloze BOM vrouw op kosten van betaalde belastingcentjes naar eurodisney of een weekje buitenlandse vacantie mag.

Denemarken klinkt wel fijn
Call me black
pi_43654705
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:06 schreef -scorpione- het volgende:
Hahahaha, kansloos plan zeg. Dat moet de staat één keer bij mij flikken, dan blijf ik en ga alleen nog maar rotzooi trappen totdat ik die belastingcenten er 10 dubbel uit heb. Zal ze leren
Moet je doen, maar daar zal je dan wel snel van genezen zijn, wanneer je wordt opgepakt en in de cel wordt gesmeten.
pi_43654744
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:08 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Nope Ik verlaat Nederland voordat ik schoolgaande kinderen heb.
Zodat mijn dochters kleding kunnen dragen die ze willen.
Pappa netjes een handje krijgt op een ouderavond van de lerares
Mamma netjes een handje krijgt als ze met iemand zaken doet.
Pappa en Mamma of een van de twee meer geld overhoud van de verdiende centjes om daar fijne dingen van te doen zonder dat de riem drie gaatjes moet aanhalen, maar ondertussen het kindje van de werkloze BOM vrouw op kosten van betaalde belastingcentjes naar eurodisney of een weekje buitenlandse vacantie mag.

Denemarken klinkt wel fijn
Een smerige egoïst ben je, maar dat zal je diep in je hart ook wel weten. En hoezo dat je dochters kleding kunnen dragen die ze willen? Lees eens wat over dat onderwerp, want het is bekend dat kinderen nergens zo vrij zijn om te dragen wat ze willen als in Nederland.
pi_43654784
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:21 schreef Jack_Pershing het volgende:
Vandaar dat ik ook pleitte ga

mensen dwingen financieel hier te blijven....communistische praktijken.......
Ik vind jou een heel eng mannetje. (SP zeker?)
Maar ipv emigreren ga ik dan elders politiek assiel aanvragen.
(Ik heb nog nooit gehoord van een ostduitser die gedurende de muur teruggestuurd werd)
Van het ene oppertunisme in het andere, namelijk van profiteren van de Nederlandse staat naar zielig doen in een ander land door politiek asiel aan te vragen, zodat je daar verder kunt profiteren. En je noemt mij een eng mannetje?
pi_43654831
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Moet je doen, maar daar zal je dan wel snel van genezen zijn, wanneer je wordt opgepakt en in de cel wordt gesmeten.
Weet je hoeveel het kost om iemand op te sluiten?
pi_43654954
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:13 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Weet je hoeveel het kost om iemand op te sluiten?
Daar kan op worden bezuinigd hoor. Geen stromend water voor gevangen, geen electriciteit, korten op voedsel, noem maar op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')