abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 november 2006 @ 05:24:02 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43649807
Vroeger waren streams op internet altijd in Windows media player- of in realvideo format. Tegenwoordig worden er steeds meer flashplayers gebruikt.

Waarom dat KUT is:

1) Windows Media Player of Realvideo Player kun je altijd 'on top' houden, dus als je andere dingen op je PC doet kun je ondertussen mooi die stream in een windowtje houden dat altijd 'on top is'

2) Vaak heb je een brakke internet verbinding en hapert de stream. Die Windows- of Real streams nam ik in dat geval altijd gewoon even op (met hoogste resolutie) en speelde die pas af als de hele stream binnen was. Vervolgens speel ik die dan op m'n televisie af.

Soms wordt wel windows of Real video format gebruikt, maar dan heb je zo'n 'embedded' mediaplayer zonder de keuzemogelijkheid om in een aparte realplayer of mediaplayer af te spelen. Dat is dus ook KUT.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_43649817
Ik vind dat hele realplayer pas KUT.

KUT programma.

KUT.
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
  zaterdag 18 november 2006 @ 05:33:33 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43649828
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 05:29 schreef JediMindTricks het volgende:
Ik vind dat hele realplayer pas KUT.

KUT programma.

KUT.
De realplayer is inderdaad kut.
Ik heb daarmee ALTIJD een korte hapering met een vaste frequentie (ca 1x per 3 seconden hikt hij even).
Ik heb ontdekt dat het probleem verdwijnt als ik emule niet opstart (maar ik heb emule nu eenmaal nodig).
Windows media player heeft dat probleem niet.

Maar realplayer is nog altijd minder kut dan flashplayers die ik niet kan opnemen of 'on top' houden.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 18 november 2006 @ 05:46:23 #4
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43649844
Agree.

Wilde enkele dagen geleden een filmpje bewaren. Blijkt een .flv file te zijn die je op geen enkele normale manier kan afspelen.

mbt realplayer: gebruik ik niet, wel Media Player Classic (met real alternative codecs)
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  zaterdag 18 november 2006 @ 05:58:35 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43649862
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 05:46 schreef ThinkTank het volgende:
mbt realplayer: gebruik ik niet, wel Media Player Classic (met real alternative codecs)
Ik heb een tijd geleden eens gezocht naar alternatieven voor realplayer maar ik heb nooit iets gevonden waarmee ik real streams kon afspelen. Kan dat met de combinatie die jij hebt? Welke codecs zijn dat precies?
Mijn reisverslagen
  zaterdag 18 november 2006 @ 06:33:35 #6
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43649900
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 05:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb een tijd geleden eens gezocht naar alternatieven voor realplayer maar ik heb nooit iets gevonden waarmee ik real streams kon afspelen. Kan dat met de combinatie die jij hebt? Welke codecs zijn dat precies?
http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm
http://www.pcworld.com/do(...)ads/description.html
quote:
Limitations :

- .smi and .smil files only play the first part of a clip. This is only a problem when the clip consists of multiple parts. These files are not very common. These files do play correctly when embedded in a browser.
- The RealMedia DirectShow splitter does not work with streaming content. You must use the included Media Player Classic to play streaming content.
Media Player Classic is een open source rewrite van de oude Windows media player 6, met ondersteuning van oa OGM and Matroska file containers en mp4 files.

Zelf weinig ervaring met real streams, kan ik niet veel over vertellen.

Reviews:
http://www.dashes.com/anil/2004/01/08/a_real_alternat
http://fileforum.betanews(...)1/view?sortby=rating
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 06:35:36 #7
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_43649903
quote:
Agree.

Wilde enkele dagen geleden een filmpje bewaren. Blijkt een .flv file te zijn die je op geen enkele normale manier kan afspelen.

http://www.wimpyplayer.co(...)lone_flv_player.html
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2006 @ 06:46:13 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43649914
quote:
Agree.

Dat kan gewoon met -> FLV Player.

Maar het kan nog veel makkelijker met VDownloader

Daarmee kun je de filmpjes gelijk als AVI of MPEG downloaden.
Kun je gebruiken voor YouTube, Google en al die flash sites.

Hier heb je ook nog een heel gemakkelijke uitleg. -> klik

zaterdag 18 november 2006 @ 06:48:20 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43649917
Weet iemand een goede alternatieve speler voor real streams?
Mijn reisverslagen
  zaterdag 18 november 2006 @ 06:50:51 #10
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43649919
quote:
Cool!
Wist niet meer of het een swf of flv file was (file uit mozilla cache gehaald), met flv extensie werkt het!
  zaterdag 18 november 2006 @ 07:14:18 #11
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43649956
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 06:46 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat kan gewoon met -> FLV Player.

Maar het kan nog veel makkelijker met VDownloader

Daarmee kun je de filmpjes gelijk als AVI of MPEG downloaden.
Kun je gebruiken voor YouTube, Google en al die flash sites.

Hier heb je ook nog een heel gemakkelijke uitleg. -> klik

En nog meer!

Hmmm, bizar dat ik toen niets bruikbaars vond. Waarschijnlijk in een koppige bui en gezocht naar een manier om het zonder extra software af te spelen (in een browser dus). Had ik waarschijnlijk zoiets nodig:
var fo = new SWFObject("/player2.swf?video_id=0h-RhyopUmc&l=211&t=OEgsToPDskKjSdPP_6iYAnjbWf2yzXD0", "movie_player", "450", "370", 7, "#FFFFFF");
fo.write("playerDiv")
pi_43650249
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 08:12 schreef purmernoord het volgende:
tvp
nee vlc
  Redactie Sport zaterdag 18 november 2006 @ 09:33:55 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_43650514
ik vind de flash-players juist veel beter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 18 november 2006 @ 09:36:30 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43650531
Een ander nadeel is dat ik dan flash moet aanzetten.
Ik heb dat default uit staan omdat flash meestal nutteloze irritante troep toevoegt (flikkerende reclames, irritante geluidjes, etc)
Mijn reisverslagen
pi_43650991
Wat ook irritant is: Flash gebruikt geen overlay waardoor je bijna altijd strepen ziet bij snelle bewegingen en ook kan je het beeld niet overbrengen naar de TV omdat er geen overlay gebruikt wordt en je kan flash niet op een simpele manier fullscreen kijken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_43659166
Die flashplayers zijn idd irritant. Mijn frontspeakers werken namelijk niet, maar bij embedded players hoor ik wel gewoon geluid, iig windows media ondersteunt 5.1, maar bij die flashdingen dus niet. Nu zijn alle filmpjes op youtube en google video etc zonder geluid .
  zondag 19 november 2006 @ 10:56:52 #17
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_43679043
Eens. Die flashplayers moeten heel hard dood. Ik moet nu iedere keer als ik een filmpje wil kijken mijn browser afsluiten en de 32-bits Fx starten omdat er nog geen 64-bits flashplugin is (dankjewel, macromedia ).

Daarnaast is de kwaliteit van die flashfilmpjes verschrikkelijk laag. Probeer ze maar eens fullscreen te kijken met 1600x1200.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_43680166
flashplayers zijn juist erg handig, je weet gewoon dat hij niet vastloopt zoals bij Media Player etc
pi_43680385
Voor alle mensen die niet meer tegen het irritante Real Player programma kunnen (de originele versie maakt o.a. dual core systemen steeds trager tot vastlopen) is er nu een alternatief:

pi_43680423
quote:
Op zondag 19 november 2006 12:12 schreef Onverlaatje het volgende:
Voor alle mensen die niet meer tegen het irritante Real Player programma kunnen (de originele versie maakt o.a. dual core systemen steeds trager tot vastlopen) is er nu een alternatief:

Wilde het net gaan posten, maar je was me voor. Inderdaad geweldig programma, zonder fratsen.
  zondag 19 november 2006 @ 12:19:05 #21
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43680546
Quicktime slikt bij mij anders ook gewoon .flv.

Van mij mag het web wel wat meer in .mp4 zut aan gaan bieden. .
Ik ga naar huis.
  zondag 19 november 2006 @ 12:29:37 #22
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43680761
quote:
Op zondag 19 november 2006 12:12 schreef Onverlaatje het volgende:

I know
pi_43702015
quote:
Op zondag 19 november 2006 10:56 schreef cyberstalker het volgende:
Eens. Die flashplayers moeten heel hard dood. Ik moet nu iedere keer als ik een filmpje wil kijken mijn browser afsluiten en de 32-bits Fx starten omdat er nog geen 64-bits flashplugin is (dankjewel, macromedia ).

Daarnaast is de kwaliteit van die flashfilmpjes verschrikkelijk laag. Probeer ze maar eens fullscreen te kijken met 1600x1200.
Niet alleen ziet het er niet uit op 1600x1200, op een beetje langzaam systeem loopt het ook nog eens voor geen meter.

Van mij mag er een algemeen verbod op flashplayers komen. Okee het is best handig om snel ff een filmpje te kijken, maar ik ga echt geen hele TV show bekijken daarmee, of videoclips. De internetverbindingen worden sneller maar de kwaliteit van streaming filmpjes gaan juist om laag. en alleen door dit soort ongein.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zondag 19 november 2006 @ 22:53:51 #24
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_43702106
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:51 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Niet alleen ziet het er niet uit op 1600x1200, op een beetje langzaam systeem loopt het ook nog eens voor geen meter.

Van mij mag er een algemeen verbod op flashplayers komen. Okee het is best handig om snel ff een filmpje te kijken, maar ik ga echt geen hele TV show bekijken daarmee, of videoclips. De internetverbindingen worden sneller maar de kwaliteit van streaming filmpjes gaan juist om laag. en alleen door dit soort ongein.
Precies. Gewoon een embedded player met een fallback naar een gewone link met het filmpje om te downloaden, voor mensen die bijvoorbeeld standaard javascript hebben uitstaan of geen embedded players gebruiken .
Hope for the best, prepare for the worst.
  zondag 19 november 2006 @ 23:02:03 #25
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_43702462
Ik vind flashplayers juist wel relaxed, geen gezeik met wmv's waar ik een hekel aan heb, en gewoon lekker snel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')