abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43642650
Je vind iemand heeeeeeeeel leuk en hij/zij jou, maar hij/zij is van plan over 2 jaar in Amerika te gaan wonen en daar wijkt hij/zij niet vanaf. En jij wilt best in Amerika wonen maar de komende 7 jaar is dat echt niet mogelijk. Ga je dan een relatie 'beginnen'?

Ik dus mooi niet hè, m.i. is de hele essentie van een relatie, namelijk het 'gezellig samenzijn' dan weg. Kletsen aan de telefoon kan ik ook met een vriend(in) of mijn ouders.
  † In Memoriam † vrijdag 17 november 2006 @ 20:52:33 #2
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_43642725
Over 2 jaar pas, so what.

Als je echt verliefd bent, dan maakt het niet veel uit dat het maar 2 jaar is.
je bent iig samen..
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:54:12 #3
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_43642755

Dat je je daar nu druk om kunt maken zeg. Zorg eerst maar eens dat je een paar maanden bij elkaar blijft, en kijk daarna verder.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_43642776
Ik ga geen relatie beginnen als ik al weet dat ie na 2 jaar over is. Ik ga voor de lange termijn.
  † In Memoriam † vrijdag 17 november 2006 @ 20:58:52 #5
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_43642852
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 20:55 schreef diginoob het volgende:
Ik ga geen relatie beginnen als ik al weet dat ie na 2 jaar over is. Ik ga voor de lange termijn.
ik vind 6 maand al veel..
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:01:50 #6
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_43642909
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 20:58 schreef Sebasser het volgende:

[..]

ik vind 6 maand al veel..
Dat bedoel ik!
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:02:36 #7
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_43642921
quote:
Ik vind dat nogal een schrale instelling.
Maargoed, wie ben ik.
pi_43642933
Ik kom wel voor het feit te staan dat ik over een jaar of iets meer..voor zeker 2 jaar mee 'moet' naar amerika
Omdat mijn vriend voor de kma daar heen moet..

En ja dat is geen moeten,maar ja wat heb je aan een relatie als je elkaar 2 jaar bijna niet zou zien anders..
Ik zal best mee gaan daar niet van..maar op zich er wel moeilijk mee hebben.
Om alles achter te laten ook al is het 'maar' 2 jaar dan..

Maar ja dat is nog altijd beter te doen dan gaan leven in amerika, Denk niet dat ik dat zou kunnen.
Ook al zou ik met pijn in mijn hart mijn vriend los moeten laten dan..

gelukkig niet aan de orde
Salsa Española
pi_43643023
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:03 schreef Salsagirl het volgende:
Ik kom wel voor het feit te staan dat ik over een jaar of iets meer..voor zeker 2 jaar mee 'moet' naar amerika
Omdat mijn vriend voor de kma daar heen moet..

En ja dat is geen moeten,maar ja wat heb je aan een relatie als je elkaar 2 jaar bijna niet zou zien anders..
Ik zal best mee gaan daar niet van..maar op zich er wel moeilijk mee hebben.
Om alles achter te laten ook al is het 'maar' 2 jaar dan..

Maar ja dat is nog altijd beter te doen dan gaan leven in amerika, Denk niet dat ik dat zou kunnen.
Ook al zou ik met pijn in mijn hart mijn vriend los moeten laten dan..

gelukkig niet aan de orde
Ik zou er eerst maar eens voor zorgen dat je vriend bij de laatste uitkomt. En de druk e het leven op de KMA volhoudt. Genoeg mensen meegemaakt die al een half jaar/ jaar bij de KMA zaten op de pilotenopleiding en klaar stonden om naar Amerika te gaan en dan alsnog afhaken.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_43643203
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ik zou er eerst maar eens voor zorgen dat je vriend bij de laatste uitkomt. En de druk e het leven op de KMA volhoudt. Genoeg mensen meegemaakt die al een half jaar/ jaar bij de KMA zaten op de pilotenopleiding en klaar stonden om naar Amerika te gaan en dan alsnog afhaken.
Nou echt rouwig zal ik daar niet om zijn..
Maar het is geen opgever..
Maar ja voorlopig ben ik nog in nederland
Salsa Española
  maandag 20 november 2006 @ 09:27:59 #11
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_43709207
over 2 jaar pas
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  † In Memoriam † maandag 20 november 2006 @ 09:39:53 #12
43556 miss_dynastie
pi_43709449
quote:
Ga eerst eens voor de derde date of zo
In twee jaar kan zoveel gebeuren (zowel in positieve als negatieve zin), dus ik geloof niet dat ik het hier nou op af zou laten ketsen.
pi_43709499
beetje vroege conclussie TS!
pi_43715642
Als je echt van het meisje houdt, zou ik het ten minste 'proberen'. Wellicht dat je er anders over voelt over 2 jaar. Ik weet niet waarom je per se hier moet blijven de komende 7 jaar. Maar wellicht dat er iets te regelen valt als je 2 jaar in de relatie zit. Zeker met zo'n tijd qua voorbereiding.

Je moet echter wel helemaal voor haar gaan, als je dat niet doet, ben je haar voor die 2 jaar toch al kwijt.
pi_43716338
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 20:46 schreef diginoob het volgende:
Je vind iemand heeeeeeeeel leuk en hij/zij jou, maar hij/zij is van plan over 2 jaar in Amerika te gaan wonen en daar wijkt hij/zij niet vanaf. En jij wilt best in Amerika wonen maar de komende 7 jaar is dat echt niet mogelijk. Ga je dan een relatie 'beginnen'?

Ik dus mooi niet hè, m.i. is de hele essentie van een relatie, namelijk het 'gezellig samenzijn' dan weg. Kletsen aan de telefoon kan ik ook met een vriend(in) of mijn ouders.
Sorry hoor, ben ik de enige die dit een triest gejammer vindt?

In twee jaar kan er heel veel veranderen. Misschien gaat Amerika wel niet door. Misschien besluit je om lekker mee te gaan. Als jij 100% zeker weet wat er in de komende 2 jaar gaat gebeuren zie ik het probleem niet, want dan moet je gewoon even een paar keer de Lotto gaan winnen zodat je al het geld hebt om te doen wat je wilt.

Verder is dat verhaal van de komende 7 jaar 'niet mogelijk' natuurlijk vette onzin. 'Niet gewenst' of 'niet gepland', dat is beter. Maar niet 'onmogelijk'. Als je een beetje open mind hebt zie je dit gewoon als een mogelijkheid, een geweldige kans.
Of je kijkt er 100% negatief tegenaan: Ik 'kan' niet weg en de relatie gaat 'zeker' over 2 jaar uit.

Ik zou zeggen: Ga ervoor en doe niet alsof je je leven even kunt inplannen. 'Kan niet' is onzin. Als je niet met nieuwe omstandigheden kunt omgaan, waar ben je dan helemaal mee bezig?

[ Bericht 1% gewijzigd door mgerben op 20-11-2006 14:21:07 ]
pi_43716441
Gewoon proberen. Als het échte liefde is volg je haar overal ter wereld, zelfs naar de VS.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_43718235
Verliefdheid komt op als poep, en waarom niet je gevoelens volgen en niet te ver vooruit denken? Ik zou het juist proberen, omdat het van beide kanten komt, je kan toch niet voor jezelf 2 jaar vooruit denken. tenminste ik niet! Diegene kan nu zeggen over 2 jaar naar amerika te gaan, maar misschien gebeuren er nog zoveel dingen in der leven gebeuren. Ook moet je het eerst nog maar zien vol te houden die 2 jaar...
  maandag 20 november 2006 @ 15:44:03 #18
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_43718919
waarom zou je niet iig voor 2 leuke jaren kiezen? je verliest er niks mee toch
pi_43719340
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:18 schreef Mickje het volgende:
Verliefdheid komt op als poep, en waarom niet je gevoelens volgen en niet te ver vooruit denken? Ik zou het juist proberen, omdat het van beide kanten komt, je kan toch niet voor jezelf 2 jaar vooruit denken. tenminste ik niet! Diegene kan nu zeggen over 2 jaar naar amerika te gaan, maar misschien gebeuren er nog zoveel dingen in der leven gebeuren. Ook moet je het eerst nog maar zien vol te houden die 2 jaar...
eens is...

misschien maakt HIJ/ZIJ het vantevoren al veel eerder uit...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 20 november 2006 @ 16:19:54 #20
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43720030
Ik ben ook van de lange termijn, maar 2 jaar is wel errruuugggg verweg, maar dat is mijn mening. Ik denk dat als je daar nu al zo mee bezig bent, het al een probleem wordt zonder dat dat nodig is, maar daardoor al wel de eventuele relatie negatief kan beinvloeden. In dat geval zal ik er niet aan beginnen.
KISSSSSSSSSSS
pi_43756364
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:10 schreef mgerben het volgende:

[..]

Sorry hoor, ben ik de enige die dit een triest gejammer vindt?

In twee jaar kan er heel veel veranderen. Misschien gaat Amerika wel niet door. Misschien besluit je om lekker mee te gaan. Als jij 100% zeker weet wat er in de komende 2 jaar gaat gebeuren zie ik het probleem niet, want dan moet je gewoon even een paar keer de Lotto gaan winnen zodat je al het geld hebt om te doen wat je wilt.

Verder is dat verhaal van de komende 7 jaar 'niet mogelijk' natuurlijk vette onzin. 'Niet gewenst' of 'niet gepland', dat is beter. Maar niet 'onmogelijk'. Als je een beetje open mind hebt zie je dit gewoon als een mogelijkheid, een geweldige kans.
Of je kijkt er 100% negatief tegenaan: Ik 'kan' niet weg en de relatie gaat 'zeker' over 2 jaar uit.

Ik zou zeggen: Ga ervoor en doe niet alsof je je leven even kunt inplannen. 'Kan niet' is onzin. Als je niet met nieuwe omstandigheden kunt omgaan, waar ben je dan helemaal mee bezig?
luister es: ik zie het absoluut niet als een mogelijkheid want ik wil een studie doen die niet in Amerika bestaat, ik kan mijn ouders nog lang niet missen en ik wil eerst een zeker zelfstandigheid opbouwen. Lijken me hele normale redenen om hier te blijven. Als ik over 2 jaar naar Amerika zou gaan zou dat betekenen dat ik mijn hele toekomst verpest.
En wat mij betreft gaat een relatie 'zeker' uit als iemand aan de andere kant van de wereld wilt wonen, ja. Wat heb je dan nog aan een relatie?
pi_43756430
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:44 schreef Rutger1983 het volgende:
waarom zou je niet iig voor 2 leuke jaren kiezen? je verliest er niks mee toch
Jazeker wel, want als hij dan na 2 jaar weggaat en ik blijf hier, want dat is dan de consequentie, heb ik 2 jaar een relatie voor niks lopen opbouwen. Ik vind het heel realistisch om ook rationeel te kijken naar wat praktisch is en hoe levens in elkaar in te passen zijn, i.p.v alleen maar je gevoel te volgen en na 2 jaar jankend thuis te zitten omdat 'hij weg is'.
Jullie zijn wel een product van deze tijd trouwens zeg.
pi_43756442
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

eens is...

misschien maakt HIJ/ZIJ het vantevoren al veel eerder uit...
misschien ook niet. en wat dan?
pi_43756565
PS. Ik kan me nog een zeker programma herinneren over een Nederlandse vrouw die een relatie had met een asielzoeker, en na een paar jaar mocht hij toch niet blijven en moest hij weg terwijl het volgens hen beiden nog gevaarlijk was daar. De reacties waren voornamelijk in de trant van "Dat had je toch kunnen weten. Was er niet aan begonnen." enz. Wat is daar dan zo anders aan, dat je dan blijkbaar WEL 'verder vooruit kijkt' en dat hierbij overbodig is? Die relatie had toch net zo goed kunnen stranden na een paar maanden?
pi_43756858
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 18:49 schreef diginoob het volgende:
PS. Ik kan me nog een zeker programma herinneren over een Nederlandse vrouw die een relatie had met een asielzoeker, en na een paar jaar mocht hij toch niet blijven en moest hij weg terwijl het volgens hen beiden nog gevaarlijk was daar. De reacties waren voornamelijk in de trant van "Dat had je toch kunnen weten. Was er niet aan begonnen." enz. Wat is daar dan zo anders aan, dat je dan blijkbaar WEL 'verder vooruit kijkt' en dat hierbij overbodig is? Die relatie had toch net zo goed kunnen stranden na een paar maanden?
blijkbaar heb je je keuze dus gemaakt, dus kan er een slotje op, je gaat geen relatie aan. ook niet vriendschappelijk, want stel je voor dat je dan een verre vriendschappelijke band hebt, tja zie je diegene bijna nooit en alleen via pc of telefoon.... niet te doen....

good luck
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')