Bullshit. Het is wel zo dat je met usenet vaak hogere snelheden bereikt dan met torrent, maar bij torrent heb je zeker weten veel meer keus. En vaak staan nieuwe releases iets sneller bij torrent dan bij usenet.quote:meer keuze, sneller films etc etc etc....
Waarschijnlijk geen unlimmeted downloadquote:Op vrijdag 17 november 2006 19:18 schreef papernote het volgende:
Wat is er mis met de nieuwsserver van je provider dat je een payserver wilt?
Die bieden vaak niet meer dan enkele dagen retentie. Vooral bij grote groepen (boneless en nl bijvoorbeeld) is het soms een drama om iets compleet binnen te halen. Maar ja, ik red me er wel mee.quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:18 schreef papernote het volgende:
Ik ken geen enkele provider die een nieuwssever met goede retentie en compleetheid heeft. Nou ja afgezien van tweakdsl dan maar die heeft een hele eigen afdeling; tweaknews.quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:18 schreef papernote het volgende:
XS4all en Demon.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:05 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele provider die een nieuwssever met goede retentie en compleetheid heeft. Nou ja afgezien van tweakdsl dan maar die heeft een hele eigen afdeling; tweaknews.
Ik gebruik gewoon eweka. 7,50 voor 30 daagjes. 8,50 als je met iDeal betaald. Dat heb je er zo weer uit
news.casema.nl linkt door naar giganews.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:05 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele provider die een nieuwssever met goede retentie en compleetheid heeft. Nou ja afgezien van tweakdsl dan maar die heeft een hele eigen afdeling; tweaknews.
Ik gebruik gewoon eweka. 7,50 voor 30 daagjes. 8,50 als je met iDeal betaald. Dat heb je er zo weer uit
Dat is bij Casema wel eens anders geweest kan ik jou vertellen!quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:11 schreef veldmuis het volgende:
[..]
news.casema.nl linkt door naar giganews.
Wel een limiet, maar ach, 100gig giganews per maand gratis is toch best netjes..
Eerst had je niet echt een datalimit. Hoogstens een fair use policy (en daarin stond dat je maximaal 500 gb kon downloaden ofzo voor zover ik het mij kan herinneren.).quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:30 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
Dat is bij Casema wel eens anders geweest kan ik jou vertellen!
Dat is correct, Bredatopicenaar!quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:30 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
Dat is bij Casema wel eens anders geweest kan ik jou vertellen!
Ja geen datalimit, maar wel een retente van een halve dag, keiveel incompletes en een snelheid om van te wenen. M.a.w., deze regeling is beter.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:35 schreef magnifor het volgende:
[..]
Eerst had je niet echt een datalimit. Hoogstens een fair use policy (en daarin stond dat je maximaal 500 gb kon downloaden ofzo voor zover ik het mij kan herinneren.).
quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:43 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat is correct, Bredatopicenaar!
Gratis? Dat zou mooi zijn;)quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:08 schreef papernote het volgende:
[..]
XS4all en Demon.
Dat zijn er 2 waar ik ervaring mee heb, die goede retentie hebben en zeer compleet zijn.
Edit: en niet te vergeten: gratis en onbeperkt downloaden.
Eigenlijk altijd. Met Usenet trek ik 100% v/d tijd m'n complete internetpijp dichtquote:Op vrijdag 17 november 2006 19:06 schreef magnifor het volgende:
Bullshit. Het is wel zo dat je met usenet vaak hogere snelheden bereikt dan met torrent, maar bij torrent heb je zeker weten veel meer keus. En vaak staan nieuwe releases iets sneller bij torrent dan bij usenet.
Jawel hoor. Je krijgt 4 threads en je mag zelf uitzoeken wat je ermee doetquote:Op zaterdag 18 november 2006 10:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Eigenlijk altijd. Met Usenet trek ik 100% v/d tijd m'n complete internetpijp dichtOver aanbod e.d. kun je twijfelen ja.
Eweka kun je geloof ik niet delen met meerdere.
Op goede sites (torrentytes, torrentleech etc) kan je als het beetje meezit net zo hoge snelheden halen als bij usenet.quote:
torrent?quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:15 schreef vdvorst het volgende:
Ehm, zit allemaal lastig in mekaar zeg,
ik ga wel voor iets trager, maar dan groter aanbod in films, en geen gedoe met retentie etc. etc.
Ze zijn gratis als je een ADSL abbonement hebt bij die provider. Anders zijn ze onbereikbaar voor je.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:31 schreef vdvorst het volgende:
[..]
Gratis? Dat zou mooi zijn;)
Inderdaad is het probleem nu dat ik niks binnen kan halen omdat het bestand meteen weer weg is, dus heb ik nog weinig aan usenet.
Maar ik ga voor deze kijken, een goedkope is er niet echt, (paar euro per maand)
werken deze 2 niet, blijf ik bij torrents;)
Je moet natuurlijk wel XS4ALL of Demon klant zijn hequote:Op zaterdag 18 november 2006 10:33 schreef vdvorst het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe ik deze kan toevoegen ofzo...
je krijg inderdaad als klant van TweakDSL de aansluiting naar hun newsserver gratis, zonder capquote:Op zaterdag 18 november 2006 11:08 schreef Knuffelbeertje het volgende:
Okee, zou best kunnen, foutje van mij, wij hebben ook adsl van tweaknews, dan krijg je wel de volledige bandbreedte, my bad.
Dat is dus de hele cluequote:Op zaterdag 18 november 2006 13:13 schreef magnifor het volgende:
Op goede sites (torrentytes, torrentleech etc) kan je als het beetje meezit net zo hoge snelheden halen als bij usenet.
Ik wist niet dat demon ook een provider was:Pquote:Op zaterdag 18 november 2006 14:20 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel XS4ALL of Demon klant zijn he... Kijk anders eens op de portal van je provider?
Demon was 1 van de allereerste publieke internetproviders ter wereld, ga je schamen!quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:27 schreef vdvorst het volgende:
[..]
Ik wist niet dat demon ook een provider was:P
wij hebben hetnet, werkt voor geen meter
ja die heb ik ook, news.surfnet.nl hij zegt alleen elke keer dat mn inlognaam/pass niet goed is ofzoquote:Op zaterdag 18 november 2006 15:37 schreef BrauN het volgende:
www.smsusenet.nl is een fraai alternatief voor als je slechts af en toe iets nodig hebt.
Zelf zit ik op de newsserver van SurfNet, wat ook mijn provider is. Universiteitsverbinding. Prima snelheid en retentie van een dag of 8, ik vind het goed.
Kweenie welke client je gebruikt, ik gebruik GrabIt. Daar hoef ik niet eens een username/password in te voeren. Gewoon enkel news.surfnet.nl instellen en gaan met die banaan.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja die heb ik ook, news.surfnet.nl hij zegt alleen elke keer dat mn inlognaam/pass niet goed is ofzo
ja grabit heb ik ook, zal het es proberen door die 2 vakjes voor usename en pass leeg te laten.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:47 schreef BrauN het volgende:
[..]
Kweenie welke client je gebruikt, ik gebruik GrabIt. Daar hoef ik niet eens een username/password in te voeren. Gewoon enkel news.surfnet.nl instellen en gaan met die banaan.
Wat probeer je te downloaden? En van welke groups?quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja grabit heb ik ook, zal het es proberen door die 2 vakjes voor usename en pass leeg te laten.
edit: dan krijg ik dus hele tijd, disconnecting, connecting, disconnecting etc. heel snel achter elkaar. Lijkt dus ook niet te werken
ik kan die grouplist niet eens ophalen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:52 schreef BrauN het volgende:
[..]
Wat probeer je te downloaden? En van welke groups?
Test het eens door wat recente stuff te zoeken met http://www.binsearch.info/ , dus niet ouder dan een dag of twee, dat moet wel werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |