abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 november 2006 @ 12:46:20 #1
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43633931
Amsterdam krijgt Huis voor de Islam
16-11-2006 Het moet het paradepaardje worden van het duo Aboutaleb-Cohen: 'Marhaba' ('Welkom' in het Arabisch), Huis voor de Islam. Een nieuw complex in de stad voor islamitische kunst en cultuur.
De plannen zijn donderdagmiddag in de commissie Algemene Zaken besproken. De gemeente gaat het centrum subsidiëren in de hoop dat jongeren er een plek vinden en niet radicaliseren.
GroenLinks en PvdA steunen het voorstel om de stichting in eerste instantie 400.000 euro subsidie te geven. Maar niet elke partij vindt dat de gemeente moet meebetalen aan een centrum waarin een geloof centraal staat.

Lekker bezig weer Abhoutaleb
Nog maar een subsidie-opslurpend moslimorgaan erbij!

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat door de aanwezigheid van steeds meer moskeën en nu dit Huis van de Islam juist steeds meer moslims radicaliseren, als het al zo te noemen is natuurlijk want eigenlijk is het de zuivere islam en niet een extreme vorm daarvan.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  vrijdag 17 november 2006 @ 12:52:20 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43634022
Wat is je probleem daar mee?? Als je in Rotterdam woont.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43634078
Het is algemeen bekend dat jongeren juist buiten de moskeeén om radicaliseren. Ze zetten vaak thuis een eigen soort "moskee" op en gaan daar aan de haal met hun eigen leer.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 17 november 2006 @ 12:57:32 #4
59009 paullo
vini vidi vici
pi_43634096
Oprotten met die zooi. En tuurlijk wilenl Bosje en die Sloerie geld geven.

Gaan ze maar lekker in hun eigen land bouwen. Kunnen ze daar ook vaker naartoe. Wij weer minder last!
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:02:43 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43634182
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:57 schreef paullo het volgende:
Oprotten met die zooi. En tuurlijk wilenl Bosje en die Sloerie geld geven.

Gaan ze maar lekker in hun eigen land bouwen. Kunnen ze daar ook vaker naartoe. Wij weer minder last!
En je woont zelf in bokkeneukeveen buiten. Dus waar heb jij dan last van. Als mensen er een probleem mee hebben zijn het de Amsterdammers.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43634301
quote:
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat door de aanwezigheid van steeds meer moskeën en nu dit Huis van de Islam juist steeds meer moslims radicaliseren, als het al zo te noemen is natuurlijk want eigenlijk is het de zuivere islam en niet een extreme vorm daarvan.
ik denk dat toenemende radicalisering eerder te danken is aan het feit dat de focus de laatste jaren zo verschoven is van integratie naar assimilatie en hand in hand ging met disrespect en verbale afbraak van hun eigen cultuur ( "de islam is een achterlijke godsdienst")
jammer dus dat er zoveel geld moet worden uitgegeven voor een poging dat weer een beetje recht te trekken .. de jeugd het gevoel terug geven dat hun culturele achtergrond wel waardevol is, dat cultuurgoed iets is om te respecteren ..
pleased to meet you
pi_43634331
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 12:52 schreef Megumi het volgende:
Wat is je probleem daar mee?? Als je in Rotterdam woont.
Mijn belastingcenten hallo?
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:11:37 #8
59009 paullo
vini vidi vici
pi_43634340
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

En je woont zelf in bokkeneukeveen buiten. Dus waar heb jij dan last van. Als mensen er een probleem mee hebben zijn het de Amsterdammers.
Woon in stadsdeel centrum, dus weet niet waar jij het over hebt. Niet roepen als je het niet weet jochie.
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:12:44 #9
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_43634373
what can i say!
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
pi_43634431
400.000 pleuro`s... Toe maar.. Hopen dat het dan ook z`n vruchten afwerpt en dat de zielige ikslamietjes die dit nodig hebben om niet verder te radicaliseren ook echt niet verder radicaliseren. Ik zal met smart wachten op de nieuwsberichten die duidelijk maken dat de radicalisering van die zielige jongeren 180 graden aan het draaien is.
eeeh
pi_43634525
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:10 schreef moussie het volgende:

[..]

ik denk dat toenemende radicalisering eerder te danken is aan het feit dat de focus de laatste jaren zo verschoven is van integratie naar assimilatie en hand in hand ging met disrespect en verbale afbraak van hun eigen cultuur ( "de islam is een achterlijke godsdienst")
jammer dus dat er zoveel geld moet worden uitgegeven voor een poging dat weer een beetje recht te trekken .. de jeugd het gevoel terug geven dat hun culturele achtergrond wel waardevol is, dat cultuurgoed iets is om te respecteren ..
Aha, en waarom zie je dan ook zo veel radicalisatie in islamitische landen? Moeten ze in bij.v Jemen ook assimileren aan de Nederlandse gewoontes en gebruiken? Bovendien is de weerzin tegen de islam van de laatste jaren, als reactie op de enorme misstanden in die hoek. Vraag een willekeurige Amsterdammer maar die gevlucht is hiervoor.
Verder: respect en eerbied voor je afkomst is inderdaad belangrijk, maar als je naar een ander land verhuist is het de bedoeling dat je je aan dat land aanpast, niet dat je probeert van je gastland een kopie van je thuisland te maken.
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:19:07 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43634554
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:11 schreef paullo het volgende:

[..]

Woon in stadsdeel centrum, dus weet niet waar jij het over hebt. Niet roepen als je het niet weet jochie.
In elk geval is de kritiek weer van luitjes die geen ene reet van de islam weten.
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:19:53 #13
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_43634579
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:18 schreef oheng het volgende:

[..]

Aha, en waarom zie je dan ook zo veel radicalisatie in islamitische landen? Moeten ze in bij.v Jemen ook assimileren aan de Nederlandse gewoontes en gebruiken? Bovendien is de weerzin tegen de islam van de laatste jaren, als reactie op de enorme misstanden in die hoek. Vraag een willekeurige Amsterdammer maar die gevlucht is hiervoor.
Verder: respect en eerbied voor je afkomst is inderdaad belangrijk, maar als je naar een ander land verhuist is het de bedoeling dat je je aan dat land aanpast, niet dat je probeert van je gastland een kopie van je thuisland te maken.
Respect
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
pi_43634603
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval is de kritiek weer van luitjes die geen ene reet van de islam weten.
Is dat een vereiste dan om kritiek op dergelijke plannen te hebben?
eeeh
pi_43634647
quote:
Je bedoeld dat het niet de bedoeling is om de kolonist uit te hangen.
eeeh
pi_43634738
Echt een heel goed idee!
Dit college is heel lekker bezig.
Wat heb je nou aan een rechtswinkel die per jaar 5000 mensen gratis met juridisch advies helpt?
Precies, geen hol. Laat die mensen maar lekker naar een advocaat gaan, daar zijn ze voor. En die 20 mille subsidie kan dan mooi geďnvesteerd worden in het huis van de islam. Daar is namelijk veel meer behoefte aan. PvdA, GroenLinks, Klasse!
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:27:55 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43634840
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:18 schreef oheng het volgende:

[..]

Dat ben ik met voor een deel met je eens. Maar toen we de arbeidskrachten nodig hadden telde dat allemaal niet mee. En je kunt van die groep mensen die vaak al aardig oud zijn dat ze nog even Nerderlands gaan leren. Wat je nu ook ziet is dat Turken en Marokanen die het wel goed doen weggaan door dat ze zich hier niet meer welkom voelen. Op een mondiaal niveau kan ik me voorstellen dat islamitische landen zich niet prettig voelen.

Wat er in Irak gebeurd is tenslotte niet niks. Tuurlijk dat is de VS maar Nederland loopt daar gewoon blindelings achteraan. Daarnaast is de cultuur van de islam al eeuwen oud en kent vele hoogtepunten. Verdiep je daar eens in. Maar de meeste mensen doen wat Wilders ook doet. Niet gehinderd door enige kennis of onderzoek maar in het wild rondstrooien met uitspraken. Waar in de praktijk helemaal niks van klopt.
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:29:21 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43634885
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:20 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Is dat een vereiste dan om kritiek op dergelijke plannen te hebben?
Ik vindt van wel ja.
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:29:49 #19
59009 paullo
vini vidi vici
pi_43634907
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Genoeg om te kunnen melden dat het een achterlijk geloof is

Hebben al genoeg last van ze, dus maak het niet erger
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:31:29 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43634950
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:29 schreef paullo het volgende:

[..]

Genoeg om te kunnen melden dat het een achterlijk geloof is

Hebben al genoeg last van ze, dus maak het niet erger
Dat je zegt dat het een achterlijk geloof is bewijst dat ik gewoon gelijk heb.
pi_43635042
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik vindt van wel ja.
Nou ik vind van niet. Kijk de post van Eightball, geen woord over islam maar wel degelijk gefundeerde kritiek.
eeeh
  vrijdag 17 november 2006 @ 13:45:28 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43635390
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:33 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Nou ik vind van niet. Kijk de post van Eightball, geen woord over islam maar wel degelijk gefundeerde kritiek.
Mag je oordelen over een ander die je niet kent als mens, volk of cultuur. Ik vindt van niet. Mag je de ander ombrengen om jou normen en waarden er door heen te drukken. Ik vindt van niet. En dat is precies wat bepaalde landen met de VS aan het hoofd al jaren aan het doen zijn. Vanuit die optiek is een radicale reactie vanuit de moslim wereld in mijn ogen te begrijpen. Aan de andere kant is de huidige terrorristiche reactie die er ook is. Ook onjuist. Met het doden van onschuldige mensen zoals 911 bereik je namelijk ook niks. Kortom in beide kampen is er sprake van ombuigzaamheid en intollerantie. Waar zoals gewoonlijk de gewone mensen weer het slachtoffer van worden.
pi_43635454
Ach ja, als ze maar goeie kebab maken vind ik het allang best.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_43635568
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:47 schreef Hathor het volgende:
Ach ja, als ze maar goeie kebab maken vind ik het allang best.
Waarom geloof ik je?
pi_43635816
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 13:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom geloof ik je?
Misschien omdat jij ook van lekker gekruid eten houd ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')