abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43629550
In HP De Tijd van deze week (week 46) staat een uitgebreid artikel over het idee dat het NOS Journaal (nog steeds) te links is. De auteur van het artikel heeft daarvoor een maand lang een observerend onderzoekje gehouden, door iedere avond naar het acht uur journaal te kijken om de balans op te maken. Aan de hand van tien categorieën (zoals anti-globalisering, pro-verzorgingsstaat, pro-milieu, pro-zielige mensen enzovoort) heeft hij de scores bepaald. De conclusie is: het NOS Journaal is te links en dat is opgepast voor een programma dat zoveel overheidssubsidie ontvangt. De auteur stelde voor om het NOS Journaal te privatiseren.

Wie is het hier mee eens en wie niet en motiveer uw standpunt.

Ik zelf heb tijdens het kijken van het NOS Journaal niet bewust het idee dat de zaken voornamelijk vanuit de linkse hoek worden benaderd, maar ik moet toegeven dat de analyse in het genoemde artikel wel het één en ander duidelijk maakt. Toch lijkt mij dat geen probleem, want ik geloof niet dat het veel invloed heeft op de mensen.
pi_43629691
Ben bang dat je hier dan weer een schreeuwdiscussie krijgt tussen de linkse en rechtse posters. Beide partijen willen graag iets zien waarop ze kunnen schieten. Als ik zelf naar het journaal kijk, dan zie ik het voornamelijk in de kleine dingen.

Voorbeeld van laatst: Bos had een opmerking op één van zijn verkiezingsavonden over de zorg. Maxime Verhagen van het CDA gaf een reactie die uit twee delen bestond: 1) Bos bashen, 2) inhoudelijk. In de middag journaals is de gehele reactie van Verhagen uitgezonden. In het 20:00 uur journaal wordt Bos echter meer aan het woord gelaten en komt alleen het eerste deel van de reactie van Verhagen (het bashen) op tv. De inhoudelijke reactie van Verhagen ontbreekt dus in de reportage, terwijl deze wel degelijk is gemaakt en ook die middag is uitgezonden. Ik vind dat een beetje de opinie sturen, want de dag ervoor was Bos aan het huilen in de telegraaf.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43629726
De meeste journalisten zijn links, privatiseren of niet maakt geen verschil!!
Het heet ook niet voor niets het staatsjournaal
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:24:02 #4
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43629834
het RTL is subtiel rechts, NOS subtiel links. Objectiviteit is mijns inziens utopisch.
pi_43629893
In dit vraagstuk kun je ook heel best de praatprogramma's meenemen, Knevel, Witteman, Mingelen. Op Knevel na allen subtiel links (mijn mening). De commerciëlen kunnen geen tegenwicht brengen, want die hebben geen praatprogramma's meer. Of je moet Jensen serieus nemen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43629920
Linkje naar het artikel of opsomming van zijn bevindingen?
pi_43630028
De HP heb ik thuis liggen, zit nu op mn werk.
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:37:23 #8
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43630101
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:06 schreef FuifDuif het volgende:
In HP De Tijd van deze week (week 46) staat een uitgebreid artikel over het idee dat het NOS Journaal (nog steeds) te links is. De auteur van het artikel heeft daarvoor een maand lang een observerend onderzoekje gehouden, door iedere avond naar het acht uur journaal te kijken om de balans op te maken. op de mensen.
Dat is niet van deze week, maar van een paar jaar terug. Of durven ze iets dergelijks gewoon nog een keer te doen?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43630167
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:37 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Dat is niet van deze week, maar van een paar jaar terug. Of durven ze iets dergelijks gewoon nog een keer te doen?
Dat is wel van deze week, waarom zou ik erover liegen? Ander kijk maar even op de homepage van HP De Tijd: http://www.hpdetijd.nl/ In het midden zie je ergens staan "Opiniejournaal" en in de rechter kolom staat ergens "Is het NOS Journaal nog steeds links?" Ze verwijzen ook naar onderzoek van twee jaar geleden, maar ze wilden graag de huidige stand van zaken meten.
pi_43630173
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:33 schreef vw_caddy het volgende:
De HP heb ik thuis liggen, zit nu op mn werk.
Je kan vast wel wat uit je hoofd opdreunen dan
pi_43630176
Deze week hebben ze opnieuw dat onderzoekje uitgevoerd.
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:41:27 #12
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43630196
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:40 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is wel van deze week, waarom zou ik erover liegen? Ander kijk maar even op de homepage van HP De Tijd: http://www.hpdetijd.nl/ In het midden zie je ergens staan "Opiniejournaal" en in de rechter kolom staat ergens "Is het NOS Journaal nog steeds links?" Ze verwijzen ook naar onderzoek van twee jaar geleden, maar ze wilden graag de huidige stand van zaken meten.
Ik beweer niet dat je liegt, maar misschien had je het verkeerd gelezen. Hoe dan ook, ze hebben deze rotzooi dus herhaald.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43630257
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:41 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat je liegt, maar misschien had je het verkeerd gelezen. Hoe dan ook, ze hebben deze rotzooi dus herhaald.
Mja, voor mij was het voor het eerst en op zich vind ik het eens interessant om zoiets te weten. Zoals ik al zei valt het mij niet bewust op, maar als je er op gaat letten, dan zie je dat er wel degelijk sprake is van een politieke kleuring.
pi_43630654
anti-globalisering, pro-verzorgingsstaat, pro-milieu, pro-zielige mensen

Ik snap nooit zo waarom dit nu specifieke "linkse" onderwerpen moeten zijn.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_43630903
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
anti-globalisering, pro-verzorgingsstaat, pro-milieu, pro-zielige mensen

Ik snap nooit zo waarom dit nu specifieke "linkse" onderwerpen moeten zijn.
Omdat bij de al die punten (geldelijke) winst maken niet het primaire doel is. Zodra het meer geld kost dan dat het oplevert, dan is het per definitie al "links".
pi_43631006
Het is mij duidelijk dat er hele smerige spelletjes worden gespeeld in de Nederlandse journalistiek. Mooi voorbeeld weer het nieuwe "martelschandaal". Denken jullie dat het toeval is dat dit een week voor de verkiezingen naar buiten wordt gebracht?
Overigens kan Zalm er ook wat van door snel nog even een tegemoetkoming in de energiekosten toe te sturen!
pi_43631158
Kwam bij de Azijnbode vandaan.
pi_43631248
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:27 schreef vw_caddy het volgende:
In dit vraagstuk kun je ook heel best de praatprogramma's meenemen, Knevel, Witteman, Mingelen. Op Knevel na allen subtiel links (mijn mening). De commerciëlen kunnen geen tegenwicht brengen, want die hebben geen praatprogramma's meer. Of je moet Jensen serieus nemen.
Jups, bijvoorbeeld bij "Nederland kiest" gisteren, waar Rutte en Balkenende aan tafel zaten, lieten ze fragmenten zien uit RTL Boulevard en werd er gevraagd of dit gepast was in een campagne. Lieten ze mooie stukjes zien over Balkenende over Jan Smit enzo, maar "vergaten" even de stukjes te laten zien waarin Balkenende _wel_ een politieke boodschap had voor de kijkers. Dit gaf hij ook aan nadat er mensen op straat een reactie gaven op het optreden van Balkenende in Boulevard. Dit is toch een verkapte manier van Balkenende bashen lijkt me zo. Heb natuurlijk niet het journaal gezien enzo, dus weet niet wat er daar in uitgezonden is, maar in dit geval was het een duidelijke vorm van subtiele manipulatie
pi_43631416
Hehehe, dat was inderdaad prachtig gisteravond.
pi_43631719
Die NOS is zo links als de ziekte. Zoals ze nu op Teletekst ook weer te keer gaan over het natspuiten van gevangenen in 2003. Drie jaar lang hoor je er niets over en heel toevallig vijf dagen voor de verkiezingen zo'n issue er van maken.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_43631885
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 10:38 schreef Tikorev het volgende:
Die NOS is zo links als de ziekte. Zoals ze nu op Teletekst ook weer te keer gaan over het natspuiten van gevangenen in 2003. Drie jaar lang hoor je er niets over en heel toevallig vijf dagen voor de verkiezingen zo'n issue er van maken.
Dezelfde teletekst redactie die het enige tijd geleden had over "Joodse spionnen", ik walg ervan. Je zou bijna gaan denken dat Nederland behoefte heeft aan een rechtse dictator ipv een linkse (Marijnissen).
pi_43632052
Ook gewoon direct vol bovenaan apart gezet he. Het is nog niet eens feitelijk bevestigd door de minister, alleen de Volkskrant berichte het vanmorgen.
pi_43632069
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 10:38 schreef Tikorev het volgende:
Tja als ze er nu net over getipt worden kan dat toch?

Waarom toch overal dat eeuwige complot achter zoeken?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43632170
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 10:50 schreef vw_caddy het volgende:
Ook gewoon direct vol bovenaan apart gezet he. Het is nog niet eens feitelijk bevestigd door de minister, alleen de Volkskrant berichte het vanmorgen.
Het is toch gewoon groot nieuws? Vergelijkbare zaken waren in Duitsland en de VS ook groot nieuws. Waarom hier niet dan?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43636223
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 10:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Omdat bij de al die punten (geldelijke) winst maken niet het primaire doel is. Zodra het meer geld kost dan dat het oplevert, dan is het per definitie al "links".
Waar slaat dit op ? Waarom zijn rechtse mensen dan zo pro leger ?

Rechtse mensen kunnen niet bezorgd zijn over het milieu bijvoorbeeld ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')