abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43625504
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:35 schreef TechXP het volgende:
Dat is ook wel zo. Maar ik denk dat het op zich mogelijk is. SP heeft natuurlijk ook heel lang oppositie moeten voeren.. dus wellicht dat ze op redelijk wat punten willen schuiven.. en de PvdA wil graag weer regeren... dus... wie weet.. daarnaast zie ik CDA en PvdA nu ook niet echt samen gaan. Bos heeft nu aantal dingen gezegd waar CDA al nee tegen zegt.. dus zou raar zijn als het later wel kan.

Nou ja.. het is iig een boeiende verkiezing... toch?
Dat is het zeker. Boeiender dan de zoveelste Big Brother of Gouden Kooi

Ook leuk om over te filosoferen
pi_43625629
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:36 schreef problematiQue het volgende:

[..]

de CU profileert zich totaal niet op haar ethisch-conservatieve standpunten deze verkiezingen, dus het zal mij niet verbazen dat ze bij een eventuele regeringsdeelname water bij de wijn doen en genoegen nemen met de status quo.
Daar heb je gelijk in. Tegelijkertijd stel ik vast dat op die punten de ChristenUnie en GroenLinks haast niet verder uit elkaar kunnen liggen. Dat kan niet anders dan de coalitiebesprekingen bemoeilijken.
  donderdag 16 november 2006 @ 23:56:52 #28
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_43625659
ach, marijnissen is nu al oververmoeid en dan moet een formatie met CU en PvdD nog komen....
(misschien moet hij eens stoppen met roken, vandaag in HP de tijd een foto dat hij nog steeds niet gestopt is).
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:03:39 #29
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_43625768
Die vijf hebben een meerderheid in de peiling, maar lijkt me toch heel ongebruikelijk wanneer het CDA met een voorsprong van 12 zetels op de runner-up buiten de boot valt.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:04:59 #30
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43625817
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:03 schreef BVO het volgende:
Die vijf hebben een meerderheid in de peiling, maar lijkt me toch heel ongebruikelijk wanneer het CDA met een voorsprong van 12 zetels op de runner-up buiten de boot valt.
als ze geen meerderheids kabinet kunnen formeren, en geen gedoogsteun voor een minderheidskabinet kunnen krijgen, is het toch aan partij #2 om het te gaan proberen (over links).
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:23:52 #31
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43626267
quote:
Op donderdag 16 november 2006 23:56 schreef evert het volgende:
ach, marijnissen is nu al oververmoeid en dan moet een formatie met CU en PvdD nog komen....
(misschien moet hij eens stoppen met roken, vandaag in HP de tijd een foto dat hij nog steeds niet gestopt is).
ah logisch dat die een zwak hart heeft.. is idd niet goed..
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:31:01 #32
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_43626425
ChistenUnie is veel te conservatief voor die andere partijen.
En dit kabinet geef ik niet veel kans aangezien CDA gewoon de grootste partij gaat worden.

Maar de CDA heeft ook een heleboel kleine partijtjes nodig om tot een meerderheid te komen. Misschien met VVD, EenNL, Wilders, SGP, CU. Maar dat is ook niet echt een stabiele coalitie.
pi_43626646
CU gaat dat dus nooit doen natuurlijk.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_43627290
Denk ook niet dat de CU hier inpast.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 18 november 2006 @ 01:04:06 #35
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43647337
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:31 schreef Ixnay het volgende:
ChistenUnie is veel te conservatief voor die andere partijen.
En dit kabinet geef ik niet veel kans aangezien CDA gewoon de grootste partij gaat worden.

Maar de CDA heeft ook een heleboel kleine partijtjes nodig om tot een meerderheid te komen. Misschien met VVD, EenNL, Wilders, SGP, CU. Maar dat is ook niet echt een stabiele coalitie.
In dit rijtje vind ik de SGP en d CU nog meer dan bij het linkse kabinet. Maar het zijn allebij geen goede opties, veel partijen betekenen veel standpunten met alle problemen van dien.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 18 november 2006 @ 01:13:17 #36
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43647502
Lachen om Marijnissen terwijl we in iets meer dan 4 jaar tijd 3 kabinetten Balkenende hebben gehad.... oh de ironie. Ik verwijs Martijn_77 graag door naar Mattheüs 7:3 voor een wijze les die hij maar eens ter harte moet nemen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_43647560
De formatie wordt een ramp.

pi_43647606
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 01:17 schreef Tirion het volgende:

Dat is toch traditie?
pi_43647662
Met de peilingen van vandaag zijn er geen realistische twee of drie partijen combinaties te maken. Dat is wel eens anders geweest.
  zaterdag 18 november 2006 @ 01:29:28 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43647728
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 01:17 schreef Tirion het volgende:

Idd misschien dat zelfs de Provinciale Statenverkiezingen in maart 2007 eerst plaats zullen moeten vinden zie ook
quote:
De Hond: Meerderheidsregering wordt moeilijk

DEN HAAG - Het zal na 22 november nog moeilijk worden een kabinet te vormen dat zich verzekerd weet van een meerderheid van meer dan 75 zetels in de Tweede Kamer. De kans bestaat dat er pas na de Provinciale Statenverkiezingen in maart 2007 een kabinet gevormd wordt. Omdat dan pas duidelijk is wie de meerderheid in de Eerste Kamer heeft.

Dat stelt opinieonderzoeker Maurice de Hond vrijdag. Volgens De Hond laten de peilingen zien dat de verschuivingen tussen het linkerblok (PvdA, SP en GroenLinks) en het rechterblok (CDA, VVD en de kleine rechtse partijen) heel gering zijn.

De blokken zitten vrij vast en de VVD en de PvdA verliezen hun onderhandelingspositie. Daardoor is de kans klein dat er na woensdag een regering kan komen met een duidelijke linkse of rechtse meerderheid.

Verschuivingen

De ongeveer 40 procent zwevende kiezers zal daar weinig verandering in brengen, voorspelt hij. De laatste keer dat vlak voor de verkiezingen grote verschuivingen optraden, was in 1986. Toen kreeg het CDA er acht zetels bij.

De Hond waarschuwt het CDA voor niet al te serieuze onderhandelingspartners als de PvdA en de VVD als verliezers uit de verkiezingen komen. De PvdA weet dat bij het vormen van een regering de SP groter kan worden bij de Provinciale Statenverkiezingen. Maar ook de VVD zal dan groeien, ten koste van het CDA.

Samenstelling

De opiniepeiler voorspelt daarom een 'sur place' tot de Statenverkiezingen. "Eigenlijk kan je zeggen dat we woensdag gaan stemmen voor de samenstelling van onze Tweede Kamer en op 7 maart 2007 zullen stemmen over de samenstelling van de regering."
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 18 november 2006 @ 18:28:44 #41
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_43662680
ja volgens die hond ja, men moet vooral niet het cda onderschatten met onderhandelingen. als de vvd verliest maar de Cu dan weer wint moet het vvd toch indimmen en heb je mooi cu/cda/vvd coalitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')