abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132918273
1.81 is een flink eind. Hoe lang ben je zelf?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132919132
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
1.81 is een flink eind. Hoe lang ben je zelf?
Ik ben zelf 1.82. Het zijn inderdaad flinke planken (mijn race carvers zijn 10 cm korter). Maar omdat de skibindingen op -2.5 (park) gemonteerd staan, valt het wel weer mee. Ik heb nu voor- en achter bijna evenveel skilengte en dat maakt het makkelijker om tail- en nose grabs te doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Devv op 05-11-2013 11:43:31 ]
  dinsdag 5 november 2013 @ 11:50:00 #53
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132919678
Wel weer een voordeel als je wilt gaan poederen met die ski's. Ze zijn niet echt heel erg geschikt daar voor, maar lengte helpt wel. Hoewel ik ze ook wel wat aan de lange kant vindt als je er mee wilt gaan freestylen.

Maar goed, misschien een goede tussenweg ter overbrugging.
Ik ben in ieder geval benieuwd wat je er van vind :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132951024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

[..]

Ja, inderdaad. Het is een mooie ski voor als je niet de hele dag aan het park skiën bent. Ik zat er eerst aan te denken om een paar 100% park- en een paar 100% tourski's te kopen, maar daar heb ik vanaf gezien. Ik vind het toch wat overdreven om straks drie paar ski's mee te nemen.

En ik ben ook erg benieuwd hoe ze skiën. Ik wilde ze sinds vorig jaar al hebben. En nu ik ze eindelijk heb, kan ik haast niet meer wachten :( . Ik heb ze naast mijn bed gelegd zodat ik er elke dag naar kan kijken :+ .
  woensdag 6 november 2013 @ 09:59:06 #55
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132952816
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 07:46 schreef Devv het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Het is een mooie ski voor als je niet de hele dag aan het park skiën bent. Ik zat er eerst aan te denken om een paar 100% park- en een paar 100% tourski's te kopen, maar daar heb ik vanaf gezien. Ik vind het toch wat overdreven om straks drie paar ski's mee te nemen.

En ik ben ook erg benieuwd hoe ze skiën. Ik wilde ze sinds vorig jaar al hebben. En nu ik ze eindelijk heb, kan ik haast niet meer wachten :( . Ik heb ze naast mijn bed gelegd zodat ik er elke dag naar kan kijken :+ .
Ik snap het idee inderdaad.
Met snowboarden is het ook altijd moeilijk. Nu is mijn situatie iets anders, maar mijn standaard board is wel freestyle, maar een aardig stijve waardoor je er prima mee all mountain kan rijden.

Ik heb nog wel een extra powder plankje.
En eigenlijk kun je met mijn standaard board ook goed poeder rijden O+
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_133020915
zo te zien heb ik eindelijk het juiste topic gevonden! :D

Ten eerste, buiten 2x winterbergen en 4x bottrop heb ik nooit op ski's of snowboard gestaan. Ben dan ook echt een beginner maar heb de smaak te pakken en wil meer. Binnenkort ga ik voor de eerste keer naar een skigebied namelijk Risoul Frankrijk.

Skiën ging me redelijk af echter heb ik een hekel aan lange latten en is een snowboard gewoon niet weggelegd voor mij. Ik ben zo'n persoon die met zijn ski's sneeuw blijft scheppen en wil dus graag kortere ski's waardoor je een stuk flexibeler wordt. Vindt fun skiën belangrijker dan snelheid en ben dus op zoek gegaan naar tips. Uitkomst: snowblades / bigfoots.

Toen zag ik dit filmpje en zag ik eindelijk precies wat ik zocht:

De vraag, waar kan ik deze in godsnaam vinden en zijn ze geschikt voor een weekje aankloten in Risoul Frankrijk? Hopelijk kunnen jullie deze beginner helpen ^O^
pi_133037321
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:10 schreef Jeroen_1989 het volgende:

[..]

De vraag, waar kan ik deze in godsnaam vinden en zijn ze geschikt voor een weekje aankloten in Risoul Frankrijk? Hopelijk kunnen jullie deze beginner helpen ^O^
Je zou eens naar de Buzz Atom PRO kunnen kijken. Ik vraag mij alleen af of mini ski's ook geschikt zijn voor sprongen. Het lijkt mij namelijk lastig om met mini ski's je balans te bewaren tijdens een sprong of het grinden op rails. Maar als je alleen een beetje speels op de piste gaat skiën, dan zouden ze wel geschikt moeten zijn. Voor al het andere werk kan je denk ik beter naar korte flexibele twintips kijken.
pi_133037983
quote:

Ten eerste, buiten 2x winterbergen en 4x bottrop heb ik nooit op ski's of snowboard gestaan. Ben dan ook echt een beginner maar heb de smaak te pakken en wil meer. Binnenkort ga ik voor de eerste keer naar een skigebied namelijk Risoul Frankrijk.

Skiën ging me redelijk af echter heb ik een hekel aan lange latten en is een snowboard gewoon niet weggelegd voor mij. Ik ben zo'n persoon die met zijn ski's sneeuw blijft scheppen en wil dus graag kortere ski's waardoor je een stuk flexibeler wordt. Vindt fun skiën belangrijker dan snelheid en ben dus op zoek gegaan naar tips. Uitkomst: snowblades / bigfoots.

Dat soort krengen zou ik echt afraden man. Hoe lang ben je zelf?
Ga anders gewoon voor een paar slalom skies die tot je schouder komen, dan leer je ten minste echt skiën en ook gewoon hoe het heurt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:44:04 #59
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_133048802
quote:

Als jouw ski's de hele tijd sneeuw happen gaat het je dus helemaal niet zo goed af lijkt me. Als je straks op een echte berg komt (indoor is niet vergelijkbaar) en het is een beetje stijl ben je nergens meer. Het maakt dan geen verschil of je hele korte ski's hebt of niet. Verkeerd kanten is verkeerd kanten.
Daarnaast kun je heel slecht druk zetten waardoor je heel snel weg glijdt. Daar heb je niet zo veel last van op een vlakke piste, maar als het weer iets stijler wordt heb je er niets aan.
In Risoul zul je toch wat stijlere pistes tegen komen, dat gebeurd nu eenmaal in een wat groter gebied, en heb je dus wel iets meer all round ski's nodig.

Mijn advies:
Huur een paar ski's die niet al te lang zijn. Zoals eerder al gezegd.
En ga een paar dagen op les. Het maakt het voor jezelf echt leuker en veiliger. Zowel voor jouw als voor je mede berggebruikers. Al is het maar 2 dagen. Je hebt dan nog 4 of 5 dagen om vrij aan te klooien, maar in die 2 dagen kun je al zo veel leren dat het echt een uitkomst gaat zijn. Als is het maar te leren om druk te zetten op je kanten zodat je ski's niet meer zo snel happen.
pi_133520231
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 11:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval benieuwd wat je er van vind :)
Ik ben verkocht, wat een heerlijke ski's _O_ . Ik heb even een paar keer switch ride en een switch out op een box gedaan, en dat ging als een zonnetje. En dat terwijl ze ook gewoon stabiel zijn tijdens het carven. Er waren helaas geen kickers om mee te testen, maar ik ga er vanuit dat ze dan ook stabiel zijn. Het was alleen wel even wennen aan de flexibiliteit en het speelse karakter. Zeker als je normaal gesproken stijve race carvers gebruikt.

Helaas is de topsheet wel een beetje beschadigd -O- .
pi_135741557
Oeps...

dinsdag 21 januari 2014 @ 13:08:07 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_135755603
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:32 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik ben verkocht, wat een heerlijke ski's _O_ . Ik heb even een paar keer switch ride en een switch out op een box gedaan, en dat ging als een zonnetje. En dat terwijl ze ook gewoon stabiel zijn tijdens het carven. Er waren helaas geen kickers om mee te testen, maar ik ga er vanuit dat ze dan ook stabiel zijn. Het was alleen wel even wennen aan de flexibiliteit en het speelse karakter. Zeker als je normaal gesproken stijve race carvers gebruikt.

Helaas is de topsheet wel een beetje beschadigd -O- .
Eerste krasjes doen altijd het meest zeer :P

Mensen zouden meer op twintips moeten gaan skiën. De meeste mensen hebben toch geen voordeel van de slalom of reuzenslalom skiës aangezien ze niet de techniek hebben om er alles uit te halen. Terwijl je wel andere leuke dingen er mee zou kunnen gaan doen. Zoals switch rijden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')