Ik ben zelf 1.82. Het zijn inderdaad flinke planken (mijn race carvers zijn 10 cm korter). Maar omdat de skibindingen op -2.5 (park) gemonteerd staan, valt het wel weer mee. Ik heb nu voor- en achter bijna evenveel skilengte en dat maakt het makkelijker om tail- en nose grabs te doen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
1.81 is een flink eind. Hoe lang ben je zelf?
Ja, inderdaad. Het is een mooie ski voor als je niet de hele dag aan het park skiën bent. Ik zat er eerst aan te denken om een paar 100% park- en een paar 100% tourski's te kopen, maar daar heb ik vanaf gezien. Ik vind het toch wat overdreven om straks drie paar ski's mee te nemen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maar goed, misschien een goede tussenweg ter overbrugging.
[..]
Ik snap het idee inderdaad.quote:Op woensdag 6 november 2013 07:46 schreef Devv het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Het is een mooie ski voor als je niet de hele dag aan het park skiën bent. Ik zat er eerst aan te denken om een paar 100% park- en een paar 100% tourski's te kopen, maar daar heb ik vanaf gezien. Ik vind het toch wat overdreven om straks drie paar ski's mee te nemen.
En ik ben ook erg benieuwd hoe ze skiën. Ik wilde ze sinds vorig jaar al hebben. En nu ik ze eindelijk heb, kan ik haast niet meer wachten. Ik heb ze naast mijn bed gelegd zodat ik er elke dag naar kan kijken
.
Je zou eens naar de Buzz Atom PRO kunnen kijken. Ik vraag mij alleen af of mini ski's ook geschikt zijn voor sprongen. Het lijkt mij namelijk lastig om met mini ski's je balans te bewaren tijdens een sprong of het grinden op rails. Maar als je alleen een beetje speels op de piste gaat skiën, dan zouden ze wel geschikt moeten zijn. Voor al het andere werk kan je denk ik beter naar korte flexibele twintips kijken.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:10 schreef Jeroen_1989 het volgende:
[..]
De vraag, waar kan ik deze in godsnaam vinden en zijn ze geschikt voor een weekje aankloten in Risoul Frankrijk? Hopelijk kunnen jullie deze beginner helpen![]()
Dat soort krengen zou ik echt afraden man. Hoe lang ben je zelf?quote:Op donderdag 7 november 2013 21:10 schreef Jeroen_1989 het volgende:
zo te zien heb ik eindelijk het juiste topic gevonden!
Ten eerste, buiten 2x winterbergen en 4x bottrop heb ik nooit op ski's of snowboard gestaan. Ben dan ook echt een beginner maar heb de smaak te pakken en wil meer. Binnenkort ga ik voor de eerste keer naar een skigebied namelijk Risoul Frankrijk.
Skiën ging me redelijk af echter heb ik een hekel aan lange latten en is een snowboard gewoon niet weggelegd voor mij. Ik ben zo'n persoon die met zijn ski's sneeuw blijft scheppen en wil dus graag kortere ski's waardoor je een stuk flexibeler wordt. Vindt fun skiën belangrijker dan snelheid en ben dus op zoek gegaan naar tips. Uitkomst: snowblades / bigfoots.
Toen zag ik dit filmpje en zag ik eindelijk precies wat ik zocht:
De vraag, waar kan ik deze in godsnaam vinden en zijn ze geschikt voor een weekje aankloten in Risoul Frankrijk? Hopelijk kunnen jullie deze beginner helpen![]()
Als jouw ski's de hele tijd sneeuw happen gaat het je dus helemaal niet zo goed af lijkt me. Als je straks op een echte berg komt (indoor is niet vergelijkbaar) en het is een beetje stijl ben je nergens meer. Het maakt dan geen verschil of je hele korte ski's hebt of niet. Verkeerd kanten is verkeerd kanten.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:10 schreef Jeroen_1989 het volgende:
zo te zien heb ik eindelijk het juiste topic gevonden!
Ten eerste, buiten 2x winterbergen en 4x bottrop heb ik nooit op ski's of snowboard gestaan. Ben dan ook echt een beginner maar heb de smaak te pakken en wil meer. Binnenkort ga ik voor de eerste keer naar een skigebied namelijk Risoul Frankrijk.
Skiën ging me redelijk af echter heb ik een hekel aan lange latten en is een snowboard gewoon niet weggelegd voor mij. Ik ben zo'n persoon die met zijn ski's sneeuw blijft scheppen en wil dus graag kortere ski's waardoor je een stuk flexibeler wordt. Vindt fun skiën belangrijker dan snelheid en ben dus op zoek gegaan naar tips. Uitkomst: snowblades / bigfoots.
Toen zag ik dit filmpje en zag ik eindelijk precies wat ik zocht:
Ik ben verkocht, wat een heerlijke ski'squote:Op dinsdag 5 november 2013 11:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maar goed, misschien een goede tussenweg ter overbrugging.
Ik ben in ieder geval benieuwd wat je er van vind
Eerste krasjes doen altijd het meest zeerquote:Op vrijdag 22 november 2013 17:32 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik ben verkocht, wat een heerlijke ski's. Ik heb even een paar keer switch ride en een switch out op een box gedaan, en dat ging als een zonnetje. En dat terwijl ze ook gewoon stabiel zijn tijdens het carven. Er waren helaas geen kickers om mee te testen, maar ik ga er vanuit dat ze dan ook stabiel zijn. Het was alleen wel even wennen aan de flexibiliteit en het speelse karakter. Zeker als je normaal gesproken stijve race carvers gebruikt.
Helaas is de topsheet wel een beetje beschadigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |