abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43599335
Ik ben benieuwd of iedereen het hetzelfde viert. Of dat het stiekem toch een beetje een standaard gebeuren is.

Dus vertel !

Bij mij begint het op kerstavond, dan ga ik richting de Deutsche Familie ( ), want daar vieren ze dat immers uitbundiger dan in Nederland en daar maak ik graag gebruik van .
Het draait die avond veelal om eten.. en eten.. en eten .
Daarnaast doe je nog iets leuks, gezamenlijk. Een film kijken, of een bordspel spelen. En als ik op 2e kerstdag moet werken worden die avond daar ook de cadeautjes uitgedeeld.
Je hebt er uuuuuren over gedaan om die cadeautjes te zoeken en in te pakken en ze worden uiteindelijk binnen 2 minuten allemaal opengemaakt .

Dan begint 1e kerstdag bij mij thuis. De ene keer doen we gourmetten, de andere keer gaan we uit eten, weer een andere keer komt een cateringbedrijf de boel afleveren en nog een andere keer kookt mijn vader gewoon. Het is ook nog niet bekend wat we dit jaar gaan doen. Een goed idee om het daar vanavond eens over te hebben.
Mijn vader zorgt trouwens ook voor een kerstontbijt en de rest van de dag is het vooral een beetje hangen en wachten op het avondeten. Daarna, (en af en toe ook daarvoor) worden weer de cadeautjes uitgepakt en daarna wordt er weer iets gezamenlijks gedaan.

2e kerstdag wordt af en toe wel gevierd en af en toe niet. Ligt er dus aan of we moeten werken.
Meestal eten we dan weer bij de een of de ander en zoeken we een kerstmarkt op (die kerstmarkten worden ook voor kerst bezocht trouwens)

En met mijn vriendinnen vier ik misschien ook nog een 3e kerstdag .
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 november 2006 @ 09:22:09 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43599360
Ik heb nog geen flauw idee.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43599534
Dit jaar vier ik de kerst bij mijn moeder. Samen met me broer en zijn familie. Dat is dus het plan voor de 1e kerstdag. Op de 2e kerstdag is de familie bij mij. Want dan ben ik jarig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43600713
Bij mijn schoonouders waarschijnlijk
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
  donderdag 16 november 2006 @ 10:25:37 #6
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_43600737
Nog niet helemaal zeker. Maar waarschijnlijk in Las Vegas
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_43600799
Ik pak een kado en dan ga ik voor de rest van de dag op de bank tv kijken tot we gaan gourmetten
pi_43600849
kerstavond naar de bioscoop en dat is eigenlijk alles wat in gepland heb staan tot nu toe, maar zal wel richting uit eten / gourmetten met familie gaan.
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
  donderdag 16 november 2006 @ 10:37:07 #9
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_43601003
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:28 schreef tonks het volgende:
Ik pak een kado en dan ga ik voor de rest van de dag op de bank tv kijken tot we gaan gourmetten
lekker home alone schuine streep gremlins kijken
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_43601011
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:37 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

lekker home alone schuine streep gremlins kijken
Ja
pi_43601050
Dit jaar ergens in het zuiden van Cambodja. Geen idee hoe ik het ga vieren, ik zie wel.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_43604353
Tot nu toe vierden we iig één dag thuis kerst. Kerstavond (24 december) ergens tegen een uur of 9 met z'n allen rond de boom voor de cadeautjes. We kozen iemand die het eerste pakje mocht pakken. Niet echt een eer, want je mag geen pakje voor jezelf pakken. Dus meestal is mijn zus de klos. Roept ze in haar enthousiasme "Ik!!!" en dus pakt ze vervolgens een cadeau voor een ander. Zo gaat het door tot ze allemaal op zijn. Tussendoor maakt m'n moeder foto's voor het album

Vervolgens gaan we thee drinken (of koffie) met iets lekkers en dan is de kerstavond afgelopen.
De volgende dag (25 dec) ontbijten we gezamelijk aan tafel. Dat gebeurt dus echt zeer zelden. Lekkere bolletjes, broodjes, puntjes en verschillende soorten beleg.

Overdag krijgen we soms visite, maar meestal vieren we het gezellig met het gezin. 's Avonds het kerstdiner. Ook weer aan tafel met z'n allen. Pa die de gourmetset uit de doos haalt. Ik -die de pannetjes niet schoon genoeg vind en ze gaat wassen- etc etc En dan gezellig happen en lachen met elkaar. Mijn ouders en zus nemen vaak een wijntje. Ik drink niet, dus wordt afgescheept met jus d orange

Tweede kerstdag is meestal een dag als alle andere vrije dagen. Op de kerstversiering na.

Dit jaar wordt het anders. Eerste kerstdagen vieren mijn vriend en ik bij zijn ouders. Gezeliig. Heb er zin in. Weet niet precies hoe het zal gaan, maar we zijn iig daar op die dag.
Tweede kerstdag blijven we thuis. Waarschijnlijk komen mijn ouders en zus nog even langs. Maar dat staat allemaal nog niet vast.

Oh ja, en we gaan een poging doen om oliebollen te maken. Wie weet leuk voor tweede kerstdag.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 22 november 2006 @ 16:07:36 #13
147737 GGras
Ik chock niet!!
pi_43785150
Normaal vier ik minstens 1 dag met mijn oma, maar die zit tegen die tijd in Suriname
Ik verdeel de kerstdagen over mijn ouders...

Mijn ma wil iets speciaals gaan doen, ik houd mijn hart vast want het zal niet de eerste keer zijn dat er iets aanbrand.

Mijn pa wil een avondje pizza&films doen.

Kerstavond waarschijnlijk met vriendinnetjes, samen koken en weer een excuus om kleding te shoppen
14 07 07
pi_43786299
Ik heb werkelijk nog geen flauw idee..
pi_43812067
Ik zit kerst avond bij mn ouders..
Eerste kerstdag stap ik in de auto richting frankrijk. Daar ga ik 2 weken in een romantisch huisje op een kasteel landgoed bivakeren

Meaning.. ook oud & nieuw wordt niet thuis gevierd
  donderdag 23 november 2006 @ 10:24:01 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43812958
1ste kerstdag met vriend en mijn ouders bij mij thuis.
2de kerstdag weten we nog niet.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_43923173
Alleen de indeling van 2e kerstdag is bij ons bekend:

's ochtends / begin van de middag: Een zelfgemaakte kerstbrunch met verse broodjes, croissantjes, sinnaasappelsap, gekookt eitje en ga zo maar door.

Rond een uur of twee vertrekken we richting Amsterdam, daar gaan we kijken naar Apassionata. Rond half 6 zal dit afgelopen zijn en keren we dus weer huiswaarts.

Rond 7 uur/half 8 gaan we fonduen met allemaal lekkere dingetjes.

's Avonds een leuk muziekje op de achtergrond en onze kerstcadeautjes uitpakken die onder de boom staan en daarna lekker romantisch een filmpje kijken ofzo
  maandag 27 november 2006 @ 11:06:06 #18
150345 Reemster
De broer van Sinterklaas.
pi_43923492
1e kerstdag komen mijn ouders thuis en gaan we thuis gourmetten

2e kerstdag eten we in een restaurant apicius http://www.derestaurantsite.nl/restaurant/apicius
Sinterhenk!
pi_43923546
In Shang Hai !

Niet dat ze daar echt kerst kennen, maar toch....
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_44206867
ik zit met kerst/nieuwjaar in Miami en Belize.
¯ _(ツ)_/¯
  woensdag 6 december 2006 @ 23:27:10 #21
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_44210382
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:24 schreef vinnieboy het volgende:
Bij mijn schoonouders waarschijnlijk
* Tazmaniac leeft met je mee!

Zelf heb ik nog geen idee.. sowieso met en/of bij familie maar hoe of wat weet k nog niet..
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_44232423
Kerstavond, vieren we bij mijn tante met heel de familie, lekker eten en daarna spelletjes spelen.

1ste Kerstdag, dan ga ik naar mijn ouders, beetje hangen heel de dag, en daarna lekker fonduen. ´s Avonds gaan we meestal kaarten, met veel drank en lekker eten.

2de Kerstdag, dan ga ik naar mijn schoonouders, schoonzusje is jarig, visite overdag, en ´s avonds Lasagna eten of Steengrillen.

Ik heb er zin in!

31 december, ga ik dit jaar vieren bij mijn ouders. Lekker rustig aan, tv kijken, oliebollen eten en drinken
pi_44250891
- kerstavond eten bij m'n ouders, samen met , broer en vriendin broer
- 1e kerstdag brunchen bij m'n ouders, samen met , broer en vriendin broer
- 2e kerstdag eten met familie van
amokaapjeeh O+
pi_44363681
Kerstavond gewoon kansloos thuis
1e Kerst bij mn Pa
2e Kerstdag weet ik nog niet... een aanbod van iem van Paiq gehad of het wordt met vrienden... of toch Fok! weer volspammen
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:21:58 #25
146730 R81
Ech wel...
pi_44364348
Kerstavond, met mn vriendin en haar+mijn familie (bij mijn ouders thuis).
1ste Kerstdag, bij ons thuis met vrienden.
2de Kerstdag, bij vrienden.
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
pi_44427343
Met m'n schatje thuis... Later nog ff bij m'n schoonouders langs gaan... en later lekker stappen
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_44464750
kerstavond zal ik bij mijn oma zijn, waar dan mijn moeder ook aanwezig is. We zullen gewoon wat gezamenlijk eten en daarna op tijd weer huiswaarts keren (na de koffie).

1e kerstdag is eigenlijk nog vrij, maar er is nog een verjaardag waar we heen zouden kunnen. Daarnaast ook een fijne dag om iets met vrienden te doen, maar weet eigenlijk niet hoe die 1e kerstdag zitten

2e kerstdag gaan we eten koken bij de moeder van mijn vriend. Die kan de gezelligheid wel even gebruiken na de afgelopen maanden. Aanwezig zijn daar dan ook zijn 2 broers, eentje wat ouder, met vriendin, en de jongste 13 jaar, die houd ook wel van 's avonds een spelletje doen.

Overdag is alle dagen eigenlijk niets geplanned, dus dat zal wel hetzelfde als andere weekenden worden. Computeren/huishouden
And the druids turn to stone...
pi_44487175
Kerstavond bier drinken met collega`s, Kerstochtend (1ste) uitslapen en niks doen. `s avonds thuis eten met familie + vriendin. De volgende kerstochtend ff lekker sporten en `s avonds gourmetten bij m`n schoonouders ...

Kerst ... Ik heb er nu al zin in
pi_44528697
eerste kerstdag; thuis, gourmetten ofzo
tweede kerstdag; naar m'n vriendin, en dan bij haar oma eten met de hele familie
pi_44528742
Kerstavond ben ik uitgenodigd, 1e kerstdag ga ik reizen denk ik
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')