abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:52:44 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43768656
Net Freek de jonge gekeken, zijn boodschap was wel over etisch verantwoorde politiek . Waarschijnlijk omdat ik er op let maar ik moest meteen denken aan welke periode we volgens de mayaanse kalender zouden moeten zitten .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 22 november 2006 @ 00:06:42 #27
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_43769133
Ik moet altijd lachen dat veel mensen dat we naar een andere dimensie gaan of een hogere trilling.
En dat hierbij we dan nog meer ontwikkelt zijn en dat alles goed komt enzo.
Nou nee hoor.
Zo open als ik ben probeer ik juist daarbij wel heel erg in het hier en nu te leven.
Ik zou niet weten wat er in 2012 gaat gebeuren.
Wel ben ik nieuwschierig natuurlijk, maar dat was het dan ook wel.
Dat er iets gaat gebeuren geloof ik dan ook wel.
Maar ik denk dat het een mega hype is en alleen maar verder word.
En dan komt 2012... en dan... niks!
Ik geloof meer in het subtiele gebeuren als 2012 komt.
  woensdag 22 november 2006 @ 00:10:22 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43769227
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:06 schreef Darkwolf het volgende:
Ik moet altijd lachen dat veel mensen dat we naar een andere dimensie gaan of een hogere trilling.
En dat hierbij we dan nog meer ontwikkelt zijn en dat alles goed komt enzo.
Nou nee hoor.
Zo open als ik ben probeer ik juist daarbij wel heel erg in het hier en nu te leven.
Ik zou niet weten wat er in 2012 gaat gebeuren.
Wel ben ik nieuwschierig natuurlijk, maar dat was het dan ook wel.
Dat er iets gaat gebeuren geloof ik dan ook wel.
Maar ik denk dat het een mega hype is en alleen maar verder word.
En dan komt 2012... en dan... niks!
Ik geloof meer in het subtiele gebeuren als 2012 komt.
Het is een interessegebied voor me maar ik ga er ook zeker niet op wachten hoor. Ik neem het ter kennis aan en zie de datum wel voorbij gaan .
Vrijheid
  woensdag 22 november 2006 @ 12:14:20 #29
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_43777350
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:32 schreef Knarf het volgende:

[..]

Zucht.
De zon komt NIET in het centrum van de melkweg te staan (gelukkig niet, want daar ligt een groot zwart gat).
De zon staat ongeveer 27.000 lichtjaar van het centrum van onze melkwegstelsel verwijderd. en doet er ongeveer 230 miljoen jaar over om 1 rondje te maken.

Dit heb ik je al een aantal keer gemeld.
Nee je hebt inderdaad gelijk dat de zon niet in het midden van de melkweg komt, dat heb ik iets verkeerd neergezet. Wat ik wel bedoel is duidelijk te zien met het volgende plaatje:

Bron:THE SOLTICE SUN and the GALACTIC CENTER:
The Galactic Alignment of the Mayan End-Date in A.D. 2012
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 22 november 2006 @ 19:02:52 #30
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_43791617
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:14 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee je hebt inderdaad gelijk dat de zon niet in het midden van de melkweg komt, dat heb ik iets verkeerd neergezet. Wat ik wel bedoel is duidelijk te zien met het volgende plaatje:

[afbeelding]

Bron:THE SOLTICE SUN and the GALACTIC CENTER:
The Galactic Alignment of the Mayan End-Date in A.D. 2012
Wat is hieraan te zien dan?

Is die streep de baan van de zon?
Is dat 'stelsel' op de achtergrond de melkweg?

De dikte van de melkweg is zo'n 3000 lichtjaar. en dan moet de zon in 3000 jaar ongeveer 3 keer die afstand afgeleggen? In de verkeerde richting?
De zon draait om het centrum van de melkweg, in dezelfde richting als alle sterren. Niet bijna loodrecht hierop.

Dit lijkt mij een beter plaatje:
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_43796365
UFO Spirituality and New Energies Connections James Gilliland 11-18-06 Eceti
Volgens James Gilliland bevind er morgen een piek in een "Huge Shift" die we nu aan het doormaken zijn, ben benieuwd, dit zou namelijk volgens hem een tijdelijk effect op het gedrag van de mens hebben, agressie, depressie, enz (ook wel positieve dingen hoog, t'is maar dat je oplet. ). We gaan als het ware op een stroomversnelling naar een hoger trillingsveld. Dat filmpje is zeker de moeite waard om even door te nemen, duurt maar 20 mintuutjes.
-^
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  woensdag 22 november 2006 @ 20:58:59 #32
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43797088
Damn, zit ik in het foute 2012-topic te posten.
Nog even een post die ik hier ook terecht vind:
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:56 schreef Da_Ripper het volgende:
Er schijnt wat oneenigheid te zijn over wat nu de exacte eind-datum van de Mayan Kalender is.
De meest bekende is de 21-12-2012. Maar het schijnt dat deze datum is gebaseerd op de solar zenith en omdat dit een heilige dag was ten tijde van de Maya, werd deze aangenomen als de inital day van de Maya Long Count.

The end date of the Long Count falls on December 21, 2012 is thus just a necessary logical consequence of the beginning date chosen by the Izapans (the ancient Mayan site in southern Mexico where the Long Count was first devised) and not something that the Maya had intentionally targeted.

Volgens de Mayas eindigd hun kalender op October 28, 2011
[..]

bron
Wat je vindt, ...
  woensdag 22 november 2006 @ 21:04:11 #33
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43797428
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:47 schreef TaLoN.NL het volgende:
Volgens James Gilliland bevind er morgen een piek in een "Huge Shift"
SP is de grootste partij
Wat je vindt, ...
pi_43851914
Ik heb eigenlijk nog nooit een maya kalender gezien? Alleen mensen die zeggen dat ie in 2012 eindigd.
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:13:12 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43852196
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:04 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

SP is de grootste partij
Naja, het valt wel in de lijn met welke periode we zouden moeten zitten, namelijk die van etisch verantwoord.
Vrijheid
pi_43852405
ik ga hier in februari een cursus over volgen

vanavond eens lekker vroeg op bed gaan zitten met wat kussens in mijn rug en dan eens wat filmpjes bekijken.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43852537
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:19 schreef Mirage het volgende:
ik ga hier in februari een cursus over volgen

vanavond eens lekker vroeg op bed gaan zitten met wat kussens in mijn rug en dan eens wat filmpjes bekijken.
Gaaf joh.

Ik heb zelf al zoveel op het internet gezien, gelezen en ik heb er een boek over gekocht. Maar wat voor cursus ga je eigenlijk volgen, over de majakalender en het transformatieproces, nog uitgebreider of iets anders?
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_43852763
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:23 schreef TaLoN.NL het volgende:

[..]

Gaaf joh.

Ik heb zelf al zoveel op het internet gezien, gelezen en ik heb er een boek over gekocht. Maar wat voor cursus ga je eigenlijk volgen, over de majakalender en het transformatieproces, nog uitgebreider of iets anders?
correcte trefwoorden

De trefwoorden waarme je de cursus zou kunnen omschrijven zijn:
* Nieuwe Aarde
* Maya kalender
* 2012
* transformatie

ik heb hier al wel een inleidend informatiepakket.
Zal het er straks eens bij pakken, daar staat les voor les in wat er behandeld gaat worden.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:31:43 #39
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43852848
Wat gebeurt er met de oude aarde? Een frisse wind die al het oude weg doet waaien?

Transformatie en nieuwe aarde klinkt veelbelovend, maar hoe gebeurt zoiets? Ieder mens stapt in 2012 met het juiste been uit bed? Allemaal frisse zin en fris verstand?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_43853174
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:31 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat gebeurt er met de oude aarde? Een frisse wind die al het oude weg doet waaien?

Transformatie en nieuwe aarde klinkt veelbelovend, maar hoe gebeurt zoiets? Ieder mens stapt in 2012 met het juiste been uit bed? Allemaal frisse zin en fris verstand?
de aarde is al miljoenen jaar bezig met zijn ontwikkelingsproces.
evolutie !
De evolutie bestaat uit verschillende fasen.

Volgens een deel van de mensen is de spiritueel evolutie nu in gang.
men bedoeld hier even kort omschreven veranderingen op een innerlijk of dieper of spiritueel niveau.

(dus niet het einde van de wereld.. maar het einde van de wereld zoals we die nu kennen. En dit is natuurlijk al vaker gebeurd in de geschiedenis. Weliswaar op een andere manier, maar verandering, ontwikkeling... het is constant aan de gang)
Sir Winston Churchill
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:46:08 #41
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43853351
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:04 schreef Asilanom het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een maya kalender gezien? Alleen mensen die zeggen dat ie in 2012 eindigd.

Maare Mirage, reuze interessant zo'n cursus. Lijkt me heerlijk om met een aantal koppen in dezelfde ruimte te zitten en onderwezen worden/discussies voeren over dit thema.
Waar en wie verzorgen die cursus?
Wat je vindt, ...
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:46:12 #42
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43853353
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:40 schreef Mirage het volgende:

[..]

de aarde is al miljoenen jaar bezig met zijn ontwikkelingsproces.
evolutie !
De evolutie bestaat uit verschillende fasen.

Volgens een deel van de mensen is de spiritueel evolutie nu in gang.
men bedoeld hier even kort omschreven veranderingen op een innerlijk of dieper of spiritueel niveau.

(dus niet het einde van de wereld.. maar het einde van de wereld zoals we die nu kennen. En dit is natuurlijk al vaker gebeurd in de geschiedenis. Weliswaar op een andere manier, maar verandering, ontwikkeling... het is constant aan de gang)
Maar krijgen we straks dus een klap met de vuurpijl of hoe zit dat?? Ik kan me moeilijk iets voorstellen bij een hele snelle verandering. Gekeken naar mijn eigen leven zit er vaak een periode van jaren in waarbij ik constant hetzelfde ben. Dan gaat het met zulke kleine veranderingen dat het niet op te merken valt.

Dus dan is het straks in 2012 ineens heel anders met het voelen en denken? Ik kan wel een vers iets gebruiken, het oude denken en voelen weg.

Maar goed. Wat jij zegt, verandering is altijd aan de gang. Maar er komen dus grote veranderingen opzetten komende jaren? Ontwaking en wakker worden? En dat gaat vanzelf zomaar voor noppes?

Of moet je zelf moeite doen?

Heb ooit een boek gelezen waarbij geschreven stond dat mensen iedere 7 jaar veranderen. Maar of dat waar is??? Daar stond in dat ieder mens iedere 7 jaar vernieuwd wordt.
pi_43853480
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:04 schreef Asilanom het volgende:
hij eindigt niet... hij begint overnieuw.

De maya's kennen verschillende kalenders... cyclussen (die zelfs nog door elkaar heen lopen ook)

het einde van deze grote kalender is in 2012 (kan even niet op de naam van deze cyclus komen.... )
Sir Winston Churchill
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:49:51 #44
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43853493
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Heb ooit een boek gelezen waarbij geschreven stond dat mensen iedere 7 jaar veranderen. Maar of dat waar is??? Daar stond in dat ieder mens iedere 7 jaar vernieuwd wordt.
hmmm 7 vette jaren, 7 arme jaren?
Wat je vindt, ...
pi_43853607
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:55:26 #46
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43853671
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:49 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

hmmm 7 vette jaren, 7 arme jaren?
Nee ook de geest die veranderd na 7 jaar, een opschoning van het lichaam en de geest.

Niet over gelukkige jaren.

Kan zijn dat het ging over fabels die niet kloppen.

Misschien stond het wel in een boek van Stephen King, zonder gein dus, ik weet niet waar ik dat vandaan had.
pi_43853811
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:46 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

[afbeelding]

Maare Mirage, reuze interessant zo'n cursus. Lijkt me heerlijk om met een aantal koppen in dezelfde ruimte te zitten en onderwezen worden/discussies voeren over dit thema.
Waar en wie verzorgen die cursus?
Ik zal even wat linkjes neerzetten.

http://www.thangkalucia.nl/agenda.php
dit zijn volgens mij 1 daagse "cursussen of inleidingen".
De dame bij wie ik het doe pakt het wat dieper en uitgebreider aan.
(de cursus is in 2 delen gesplitst die elk 4 avonden van 3 uur beslaan. Hele cursus 8 keer 3 uur dus)

hier nog wat informatie en als je in het linkermenu wat rondneust kom je ok wat meer over cursussen tegen. Hier schijnen ook verschillende mensen hun lesmateriaal vandaan te halen, dus misschien evne contact opnemen met de persoon achter deze site om te vragen of hij een adres bij jou in de buurt weet.

http://www.universalwhitetimehealing.nl/2012.htm

de universal white time healing cursus (soort opvolger van Reiki, waar ik op het moment mee bezig ben, zouden veel mensen zeggen), volg ik in januari.

(alles sluit een beetje op elkaar aan dus )
Sir Winston Churchill
pi_43853865
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:53 schreef TaLoN.NL het volgende:
[afbeelding]
Sir Winston Churchill
pi_43854295
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:29 schreef Mirage het volgende:

[..]

correcte trefwoorden

De trefwoorden waarme je de cursus zou kunnen omschrijven zijn:
* Nieuwe Aarde
* Maya kalender
* 2012
* transformatie

ik heb hier al wel een inleidend informatiepakket.
Zal het er straks eens bij pakken, daar staat les voor les in wat er behandeld gaat worden.
Is goed, klinkt overigens behoorlijk georganiseerd.
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_43854602
inhoudelijke trefwoorden/termen mbt cursus die ik ga volgen:

verschillende initiaties
maken van poorten (poorten gaan dwars door de aarde en is geopend aan allebei de kanten)
contact meditatie (met de aarde dus)
ondersteunende en verkennende meditaties
zuiveren
transformeren van karma
ons nieuwe chakra systeem (en hoe de nieuwe chakra's te balanseren mbv stenen en onderwerpen als ons nieuwe kniechakra, ons nieuwe enkele chakra etc))
maken van een elixer
initieren van anderen (technieken en symbolen)
the golden movement
sterpunten en sterpunt systemen
de aura (en de verandering)
heel veel oefeningen (om jezelf te vinden, gedachtenkracht etc..)
verschillende meditaties (heldere gouden Calciet, heldere calciet, Gele calciet)
de vorm en symbolen van de piramide
frequenties veranderen (van objecten)
healing met symbolen
tijdsstructuren
nog meer symbolen (blokkades opheffen, vibratie van eten/drinken veranderen)
tijdslussen
mantra's

en dit is nog maar de helft van de lesstof

ik ben in ieder geval erg benieuwd

Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')