Spaces vind ik minder boeiend, omdat Virtue al hetzelfde doet, en best prima ook. Time Machine ben ik wel geïnteresseerd in, het ziet er erg leuk uit en ik ben benieuwd hoe ze het doen. Maar ik denk dat we ook veel mooie dingen gaan zien van Core Animation. Dat kan bij shareware programma's leuke dingen opleveren. En dat Resolution Independency ziet er ook leuk uit. Laatst al een keer de 'standaard' zoom gebruikt (control-scroll) bij uitzending gemist en dat ging primaquote:Op woensdag 15 november 2006 20:28 schreef Q. het volgende:
Ik ben vooral erg benieuwd naar die nog onbekende features, moet dan wel tof worden. Zie ook erg uit naar Spaces, lijkt me erg handig.
Oh, $199 was het voor Tiger lees ik net, gok dat dat voor Leopard hetzelfde is.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:26 schreef ChOas het volgende:
Ah, we hebben er een!
Ik heb nu zelf 3 Macs in huis, en mijn pa heeft er ook een, dus ik denk er over dit keer zo'n family pack Leopard te kopen... $299 voor 5 licences is dat geloof ik.
Hier 3 macs. We hebben ook al familypack iLive '06 aangeschaft. Ik dacht dat de OS's familypack ¤ 199,- waren?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:26 schreef ChOas het volgende:
Ah, we hebben er een!
Ik heb nu zelf 3 Macs in huis, en mijn pa heeft er ook een, dus ik denk er over dit keer zo'n family pack Leopard te kopen... $299 voor 5 licences is dat geloof ik.
Tuurlijk...tis geen Vistaquote:Op woensdag 15 november 2006 20:44 schreef Xcalibur het volgende:
zou dit een beetje gaan draaien op mijn 12" Powerbook?
Ik heb gewerkt met versie 10.2, 10.3 en 10.4 en mijn ervaring is dat nieuwe versies van OS X eerder sneller dan trager werken.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:44 schreef Xcalibur het volgende:
Dat is inderdaad waar, maar aan de andere kant denk ik dat Leopard zich wel meer op Intel gaat concentreren. Hoe dan ook, veel trager zal het niet worden.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb gewerkt met versie 10.2, 10.3 en 10.4 en mijn ervaring is dat nieuwe versies van OS X eerder sneller dan trager werken.
Ik moet zeggen dat als ik Safari en Camino naast elkaar leg dat ik Safari er toch toffer uit vind zien, voornamelijk door het brushed metal. Camino ziet er zo kaal uit!quote:
Als ik die nieuwe screenshots zo eens bekijk lijkt het of het allemaal 'smooth metal' is. En als een of twee apps dat hebben, zoals eerst bij mail, vind ik het niets, maar als alles in die stijl is, zoals op de screenshots, ziet er wel goed uit.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:59 schreef nietzman het volgende:
Ik kijk vooral uit naar smooth metal of hoe die nieuwe iT7 stijl wel niet gaat heten. Hopelijk doen ze het nu eindelijk eens goed en draaien ze brushed de nek om.
Het draaid prima op een 12" iBook B4, dus moet wel lukken op een Powerbookquote:Op woensdag 15 november 2006 20:44 schreef Xcalibur het volgende:
Leuk geprobeerd, maar zo'n belachelijk flip-ding er in maakt het wel een beetje obvious fake.quote:
+ een "Dock" die er niet uit zietquote:Op woensdag 15 november 2006 22:40 schreef nietzman het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar zo'n belachelijk flip-ding er in maakt het wel een beetje obvious fake.
+ Slashdotquote:Op woensdag 15 november 2006 22:46 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
[..]
+ een "Dock" die er niet uit ziet
Dit is inderdaad gesloten... Met een beetje zoekwerk kun je dat wel achterhalen.quote:Op maandag 20 november 2006 16:58 schreef newyorkcity het volgende:
Hey, ff een vraagje tussendoor. Is er geen apple slowchat topic meer? Of ben ik nu scheel.
quote:Op maandag 20 november 2006 17:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dit is inderdaad gesloten... Met een beetje zoekwerk kun je dat wel achterhalen.
Het is echter niet de bedoeling dat dit een slowchat wordt.... Anders gaat deze ook weer op slot
We mogen het hier over Leopard hebben!quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:25 schreef Oversight het volgende:
[..]
wat mogen we hier dan wel zeggen, zullen we het daar eens over hebben...?
Koffie iemand?
je kunt in safari sowieso "private browsen" voor 't persoonlijk gebruik.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:38 schreef newyorkcity het volgende:
Hoe kun je trefwoorden enzo weg halen die je hebt gezocht in google?
Zonder Leopard deden ze dat ook al...quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:03 schreef LudoSanders het volgende:
En Microsoft loopt wederom achter de feiten aan.
UnrarXquote:Op donderdag 30 november 2006 17:29 schreef Xilantof het volgende:
Waarmee kan ik onder OS een .rar bestand openen?
Kekker?quote:Op donderdag 30 november 2006 17:37 schreef nietzman het volgende:
The unarchiver is kekker.
Als je een spaces-variant wilt proberen zonder Leopard kun je eens naar Virtue Desktops kijken: http://virtuedesktops.info/ Ik heb het ook draaien, werkt prima.quote:Op donderdag 30 november 2006 19:18 schreef super-muffin het volgende:
Spaces lijkt mij erg handig.
Ik zou het nu al willen installeren op mijn PowerBook, maar ik heb een combo drive
En nog maar heel weinig schijfruimte, maar binnenkort koop ik een externe hdd.
Versie die ik gebruik is Saft 8.3.6 (445) en Safari 2.0.4 (419.3). Heb vast nog wel ergens 'n .dmg liggenquote:Op donderdag 30 november 2006 21:42 schreef super-muffin het volgende:
Kut Saft heeft Safari verneukt.
Gedownload, geinstalleerd, open Safari weer, krijg ik een venster dat Saft niet werkt met deze versie van Safari en loopt het vast
- edit
Via Spotlight alles van Saft opgezocht en verwijderd, het werkt weer.
Stuffit doet het ook prima.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:29 schreef Xilantof het volgende:
Waarmee kan ik onder OS een .rar bestand openen?
Dit jaar heeft nooit op de planning gestaan. En nee, ik verleid me niet tot opmerkingen over dat andere OS wat al een paar keer uitgesteld schijnt te zijn. Hoe dan ook, Apple heeft nog altijd 'Lente 2007' als verschijningsperiode staan. Op 8 januari, op MacWorld, zal wel meer verteld worden. Er zijn geruchten dat Leopard dan al uitkomt, maar dat zijn niet meer dan geruchten.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:15 schreef Light het volgende:
Is er eigenlijk al een release date bekend voor Leopard? Dit jaar zal wel niets meer worden, maar 'k ben toch wel benieuwd
Weet je het nou echt niet?quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:57 schreef Slarioux het volgende:
?
Ik kan het filmpje hier niet zien, dus nee.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:17 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Weet je het nou echt niet?Of doe je gewoon maar net alsof?
400 euro geboden voor de MBPquote:Op vrijdag 22 december 2006 11:01 schreef Chadi het volgende:
Ik heb hem bijna.. ga hem straks even proberen op de 15" macbook pro waarvan ik de install DVD kwijt ben en toch staat weg te rotten![]()
Zo weinig??quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
400 euro geboden voor de MBP![]()
Apart topic voor Macworld, goed ideequote:Op vrijdag 22 december 2006 12:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Krijgen we eigenlijk nog een apart topic voor de Macworld 2007...?
Of weer een SC...?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
Wat fijn voor je. Kappen met de SC.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:53 schreef tonks het volgende:
Pff ik heb de laatste tijd echt dat mac producten me niet veel interesseren.
hier... ¤2500 ter uw beschikking.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:53 schreef tonks het volgende:
Pff ik heb de laatste tijd echt dat mac producten me niet veel interesseren.
Waarom reageer je altijd zo direct op tonks?quote:Op zaterdag 23 december 2006 01:36 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Wat fijn voor je. Kappen met de SC.
Op tonks? Hij zou willen dat hij de enige wasquote:Op zaterdag 23 december 2006 10:24 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Waarom reageer je altijd zo direct op tonks?
Je was zeker toevallig opeens ook in het wii topic?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:41 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Op tonks? Hij zou willen dat hij de enige was.
Ja, of had je me gelokt door de wiki te verneuken?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:47 schreef tonks het volgende:
[..]
Je was zeker toevallig opeens ook in het wii topic?
Open je toch een aparte topic voor als het zover is?quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Krijgen we eigenlijk nog een apart topic voor de Macworld 2007...?
Of weer een SC...?[/i]
Ik gok: een compleet nieuwe Finderquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:41 schreef Q. het volgende:
Ik ben benieuwd wat die geheime nieuwe features zijn waar Steve het over had... januari MacWorld, dan zullen we het weten.
Klopt, maar ten tijde van de release van Tiger zou Vista ook al binnenkort uitkomenquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:52 schreef Q. het volgende:
De reden voor de geheimhouding was nu toch dat ze zo niet meer in Vista gekopieerd zouden kunnen worden? De vorige Windows-release was ergens rond Mac OS 9..
Ja hoor, ik kan me nog wel de Keynote over Widgets, Automator en Spotlight herinneren.quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet wel dat er toch wel wat nieuwe zaken in zaten tijdens de release, maar niet of er bij WWDC echt zo impliciet op ingegaan werd.
Maar de voornaamste vraag was: werd er toen ook gezegd dat er nog een aantal zaken geheim gehouden werden?quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hoor, ik kan me nog wel de Keynote over Widgets, Automator en Spotlight herinneren.
Nee, dat niet.quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar de voornaamste vraag was: werd er toen ook gezegd dat er nog een aantal zaken geheim gehouden werden?
Dat idee is een beetje vergezocht hoorquote:Op zaterdag 23 december 2006 12:46 schreef Slarioux het volgende:
Een nieuwe finder, daar kan ik me wel in vinden.
Na dit soort opmerkingen struin ik altijd heel YouTube af voor keynotes die ik nog niet ken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hoor, ik kan me nog wel de Keynote over Widgets, Automator en Spotlight herinneren.
Er gaat ook een 8 Gb-torrent rond waarin alle keynotes staan.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Na dit soort opmerkingen struin ik altijd heel YouTube af voor keynotes die ik nog niet ken.
Ik meen me dat wel te herinneren...quote:
Dat zeiden ze bij de Keynote over Leopard. Bij Tiger is zoiets niet gezegd. Sterker nog, ze hingen dit soort spandoeken opquote:Op zaterdag 23 december 2006 18:55 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik meen me dat wel te herinneren...
Dat ie iets zei als " een aantal van grote dingen verklappen we nog niet, want we willen niet dat Redmond nu al kan beginnen met kopieren" ....
Wat is zei ik tijdens de laatste keynote op de WWDC genoemd...quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zeiden ze bij de Keynote over Leopard. Bij Tiger is zoiets niet gezegd. Sterker nog, ze hingen dit soort spandoeken op
[afbeelding]
Ja precies, over Leopard dus, niet over Tiger.quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:15 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Wat is zei ik tijdens de laatste keynote op de WWDC genoemd...
nu ik het nog eens terug lees interpreteerde ik een verleden-tijd minder verder in het verleden dan door de desbetreffende user bedoeld was.quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja precies, over Leopard dus, niet over Tiger.
Wat voor een mac wil je kopen? Een nieuwe macbook (pro) en imac hoef je voorlopig niet te verwachten aangezien die kort geleden geupgrade zijn.quote:Op zondag 24 december 2006 17:14 schreef Tatutatu het volgende:
Ik wil een nieuwe mac kopen maar wacht eerst op die keynote!!
Just in case... voor het geval dat ik achteraf spijt krijg.
prijswijzigingen, nieuwe software versies, etcquote:Op zondag 24 december 2006 18:48 schreef magnifor het volgende:
[..]
Wat voor een mac wil je kopen? Een nieuwe macbook (pro) en imac hoef je voorlopig niet te verwachten aangezien die kort geleden geupgrade zijn.
Nieuwe software kan je ook downloaden (iTunes, Quicktime, Safari etc).quote:Op zondag 24 december 2006 18:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
prijswijzigingen, nieuwe software versies, etc
Nieuwe software zoals 10.5? en prijswijzigingen kun je altijd krijgen, kijk maar naar de iPod.quote:Op zondag 24 december 2006 18:59 schreef magnifor het volgende:
[..]
Nieuwe software kan je ook downloaden (iTunes, Quicktime, Safari etc).
En eerlijk gezegd kan ik niet voorstellen dat de prijzen omlaag gaan.
Maar ik denk dat Leopard pas tweede kwartaal 2007 komt ofzo.quote:Op zondag 24 december 2006 19:00 schreef tonks het volgende:
[..]
Nieuwe software zoals 10.5? en prijswijzigingen kun je altijd krijgen, kijk maar naar de iPod.
waar kun je dan iLife 06 downloaden?quote:Op zondag 24 december 2006 18:59 schreef magnifor het volgende:
[..]
Nieuwe software kan je ook downloaden (iTunes, Quicktime, Safari etc).
En eerlijk gezegd kan ik niet voorstellen dat de prijzen omlaag gaan.
Ik weet niet wat je bedoelt met 'meekrijgen', maar de iLife versie die je op een nieuwe Mac krijgt is een volledige versie, en aangezien iLife '07 vrijwel zeker op 8 januari uit gaat komen is het alleen daarvoor al slim om op de keynote te wachten. Van iWork krijg je inderdaad een demo-versie mee bij nieuwe Macs. Of Leopard op de keynote uitkomt weet ik niet. Ik hoop van wel, maar er is geen bewijs voor. Hoe dan ook zal de release date hoogstwaarschijnlijk wel bekend worden gemaakt.quote:Op zondag 24 december 2006 19:19 schreef magnifor het volgende:
Daar moet je voor betalen. Je krijgt alleen demo's mee. Als je dan een serial gaat gebruiken kan je net zo goed het complete pakket downloaden.
Je hebt helemaal gelijk. Ik was even in de war met iWorks.quote:Op zondag 24 december 2006 20:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt met 'meekrijgen', maar de iLife versie die je op een nieuwe Mac krijgt is een volledige versie, en aangezien iLife '07 vrijwel zeker op 8 januari uit gaat komen is het alleen daarvoor al slim om op de keynote te wachten. Van iWork krijg je inderdaad een demo-versie mee bij nieuwe Macs. Of Leopard op de keynote uitkomt weet ik niet. Ik hoop van wel, maar er is geen bewijs voor. Hoe dan ook zal de release date hoogstwaarschijnlijk wel bekend worden gemaakt.
Alleen iTunes, iPhoto is log en heeft te weinig functionaliteit om op te boksen tegen Photoshop + eigen beheer, iMovie heb ik niet nodig, iWeb -> doe mij maar Dreamweaver/textmate.quote:
Misschien dat er een 12inch macbook pro komt en ik hoop nog altijd op een model tussen de mini en de mac pro.quote:Op zondag 24 december 2006 18:48 schreef magnifor het volgende:
[..]
Wat voor een mac wil je kopen? Een nieuwe macbook (pro) en imac hoef je voorlopig niet te verwachten aangezien die kort geleden geupgrade zijn.
Er zijn geruchten.......quote:Op zondag 24 december 2006 21:21 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik denk dat je die 12inch wel op je buik kan schrijven, apple gaat de laatste tijd steeds groter eigenlijk
Dat zou correct moeten zijn.quote:Op maandag 25 december 2006 09:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...de nieuwste build is binnen. Ik ga hem straks 's ff installeren.
Klopt het dat er in de nieuwste iWork ook een spreadsheet-achtig programma komt..?
quote:Op maandag 25 december 2006 13:37 schreef E.T. het volgende:
Dat gaat nog een lastige keuze worden..
een grotere HD in m'n iBook laten zetten
OF
een nieuwe MB met Leopard en iLife'07
vooral omdat we dan 2 nieuwe MB's 12" moeten.quote:Op maandag 25 december 2006 13:37 schreef E.T. het volgende:
OF
wrom?quote:Op maandag 25 december 2006 14:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
vooral omdat we dan 2 nieuwe MB's 12" moeten.
Ik zit min of meer met het zelfde, alleen wil ik er ook nog een ACD bij.quote:Op maandag 25 december 2006 13:37 schreef E.T. het volgende:
OF
Zie wienig verschil met de Tigerquote:Op maandag 25 december 2006 14:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nieuwste Leopard 's geinstalleerd. Draait prima, maar zie weinig verschil met de vorige build.
De verschillen zijn tot nu toe vooral onderhuids, om de developers kennis te laten maken met de technieken.quote:
Ik heb nog geen MacBook 12" gezien eigenlijk.quote:Op maandag 25 december 2006 14:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
vooral omdat we dan 2 nieuwe MB's 12" moeten.
toen ik die post plaatste gingen er nog geruchten over een 12" MBP litequote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:34 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb nog geen MacBook 12" gezien eigenlijk.
Ah okquote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
toen ik die post plaatste gingen er nog geruchten over een 12" MBP lite
en die is...?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:48 schreef Light het volgende:
[..]
Ah okNu zijn er alleen nog geruchten over Leopard, en dan met name over de vraag wanneer. Ik zet m'n geld (die 2 euro) op de eerstvolgende keynote.
Effe kijken waar ik hem vandaan kan slurpen. Deze oude build heeft 1 klein mankement op de Macbook pro .. en dat is dat hij soms blijft hangen als je hem wil uitschakelen. Verder natuurlijk perfect als je de originele DVD's niet hebt van de Tigerquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De verschillen zijn tot nu toe vooral onderhuids, om de developers kennis te laten maken met de technieken.
Overigens is er inmiddels weer een nieuwe build uit.
Ik meldt het alleenquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:47 schreef oor het volgende:
wat heb ik aan een screensaver. niemand die er naar kijkt
Dan moet je even op MacRumors kijken: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=273111quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |