Ik ben tot een idee gekomen waar ik een jaar mee bezig wil gaan zijn. Geld sparen voor het goede doel. Bewust kopen om zo te besparen. Centen omdraaien. Kijken naar prijsverhoudingen in de winkels. Het goedkoopste product kiezen dat vaak nog beter is ook.
En dan ga ik een internet-spaarrekening openen. Ben ik naar de winkel geweest en heb ik 6 euro weten te besparen, dan stort ik die 6 euro direct op die spaarrekening. Koop ik een cd niet na twijfel, dan stort ik dat geld dat ik bespaar door niet kopen op de spaarrekening. Zo ga ik al het geld storten op die spaarrekening.
Bewuster omgaan met geld dus
![]()
Red bull overslaan, liever bullit dat 80 cent per klein blikje goedkoper is. Bij 6 blikjes 4,80 euro sparen. Kassa!!!!! 3 voordelen kleven daaraan. Je sponsort eerlijke bedrijven die geen belachelijke prijzen vragen ( bedrijven die een soorgelijke kwaliteit aanbieden ook), je sponsort jezelf en je sponsort het goede doel. Het bewuster worden is dan ook een belangrijk voordeel.
Sigaretten kopen, roken is roken. Roken smaakt naar rook. Geen 4 euro per dag of zelfs nog meer roken, zelf draaien met een apparaat. 2 euro tot 2,50 euro besparen. En dat keer 365 dagen. Reken uit je winst.
Ik rekende even uit dat ik 1400 euro kan besparen op bier en sigaretten. Daarnaast de impuls-aankopen beperken. Geen producten kopen die stof gaan vangen en zo alles oppotten.
Tegen het einde van het jaar kun je minstens op 3000 euro uitkomen. Alleen al op bier en sigaretten kun je 1300 euro besparen. Stop je helemaal met roken dan is die besparing nog meer.
Einde van het jaar dus 3000 euro bijvoorbeeld.
2/5 van 3000 euro is 1200 euro. Dat gaat richting het goede doel. Zelf hou je 1800 euro over wat je verder kunt besteden of juist uitbreiden door te beleggen.
Voor mij is dit de manier van sparen. Sparen voor mezelf doe ik niet zo snel. Sparen voor het goede doel dat is alsof je bezig bent met een tour de france. Maar dan is het een tour de spaar. De uitdaging om bij te houden wat je bespaard. En na iedere keer sparen lekker storten op de spaarrekening.
Dit is mijn plan. Wat vinden jullie van zo'n initiatief????
Voordelen nogmaals op 1 rijtje.
Bewuster worden van je koopgedrag.
Sponsoren van eerlijke bedrijven zonder belachelijke prijzen.
Sponsoren van je eigen beurs.
Sponsoren van het goede doel.
Op een leuke manier bezig zijn met geld.
5 voordelen voor mij dus
![]()
En het lijkt op een spel dus ook
![]()
Spellen spelen is leuk. En dan ga ik graag met geld spelen. Een soort beleggingsspel maar dan anders.
De laatste druppel eruit persen. Iedere cent omdraaien zoals Dagobert Duck dat doet.
Tuurlijk niet tot het extreme doordrijven, ook eens in de kroeg een rondje of 2 geven. Maar echt de zaken waar je op kunt besparen, daar besparen. Voordeel halen.
Geen fratsen, dat scheelt!!!
![]()
Ik moet even erbij vermelden, het is ook sadistisch aangelegd. Je hoort vaker dat consumenten meer moeten besteden om de economie te stimuleren. Consumenten moeten geld uitgeven en ze geven je van alle kanten folders en reclame en ze maken je gek met producten die ze je willen aansmeren. Daar wil ik mezelf op gaan afreageren door juist niet te kopen.
Morgen in Excel iets opstellen waarbij ik alles ga uitstippelen, morgen via SNS-bank een spaarrekening openen
![]()
Belasting-geld krijg ik terug komende periode dus dat is een extra buffer.
De tour de savings!!!!
Let the tour begin!!!!
Nu even spaarrekening openen online
[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-11-2006 17:16:42 ]