Zo is het maar netquote:Op woensdag 15 november 2006 12:59 schreef Netsplitter het volgende:
Ouders zijn in principe aansprakelijk.
Dus die worden als eerste aangesproken om te betalen.
Hoe dat dan geregeld wordt dat die het geld van hun kind terug krijgen is een prive aangelegenheid.
Spijker en kop enzo.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:06 schreef Logitik het volgende:
Oeii, je hebt een probleemkind..
Dan stel ik mij altijd de vraag: waarom is het een probleemkind..?
Hier geld voor mij ook de regel: de ouder is aansprakelijk.
Nee. Dat geld wordt bij je ouders gehaald.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:04 schreef Passievrucht het volgende:
De ouders zijn in principe aansprakelijk, okay. Maar hoe verhaal je dat geld? Je kan haar niet dwingen te werken of wel?
Mijn ouders hebben er sinds de vorige weglooppogingen werkelijk álles aan gedaan om haar te helpen aan een betere toekomst. Van een nieuwe opleiding regelen, tot aanbieden haar kamer te betalen als ze alsnog wegliep, tot therapie te regelen waar ze dan vrijwillig heenging. Op 17-jarige leeftijd kan je iemand namelijk niet dwingen.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee. Dat geld wordt bij je ouders gehaald.
Hoe je ouders het terugkrijgen is hun eigen zaak.
Maar blijkbaar is er iets aan de hand..of misschien moet ik zeggen: is er volgens je zusje iets aan de hand. Dus "dwingen" te gaan werken gaat niet echt positief uitwerken denk ik
Ik weet niet je ouders echt communicatieve mensen zijn. Maar ze is 17...waarschijnlijk net uit de pubertijd of er nog een beetje in en dus vrij onstabiel. Het kan iets heel kleins zijn waardoor jouw zusje wegrent. Ook al noemen jullie dat "zonder reden". Waarschijnlijk schaamt ze zich er ook nog voor.
Lijkt me belangrijk dát uit te zoeken dan je echt druk te maken over die bonnen.
21 helaas.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:16 schreef Passievrucht het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben er sinds de vorige weglooppogingen werkelijk álles aan gedaan om haar te helpen aan een betere toekomst. Van een nieuwe opleiding regelen, tot aanbieden haar kamer te betalen als ze alsnog wegliep, tot therapie te regelen waar ze dan vrijwillig heenging. Op 17-jarige leeftijd kan je iemand namelijk niet dwingen.
En goed, ze wordt al over een paar maanden 18. Verandert er dan wat aan de verantwoordelijkheid of is dat pas bij 21?
Dat kan zoveel oorzaken hebben.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:06 schreef Logitik het volgende:
Oeii, je hebt een probleemkind..
Dan stel ik mij altijd de vraag: waarom is het een probleemkind..?
Financieel gezien wel ja. Maar ze kunnen haar moeilijk thuis aan de ketting leggen.quote:Hier geld voor mij ook de regel: de ouder is aansprakelijk.
Dingen regelen is iets heel anders dan iemand kansen gunnen. Ze koos zelf voor die studie en mijn ouders regelden de mogelijkheid. Toch loopt ze weg zonder dr studieboeken. Ze heeft iets van een afwijking in dr hersenen, maar wat het ergste is is dat ze gewetenloos het land doorzwerft en alles bij mijn ouders legt. En ondertussen overal over liegt. Er is dus geen enkele afspraak mee te maken.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
21 helaas.
Overigens heeft het regelen van opleidingen en kamers betalen weinig zin als ze ergens erg ongelukkig mee is. Dan kan bewust of onbewust zijn.
Teveel mensen denken dat je door dingen te regelen of te kopen alles kunt fixen helaas.
Therapie heeft ze gehad zeg je maargoed...dat zegt ook niet alles.
Het blijft lastig.
Zeggen je ouders dat ook zo tegen haar? Dat ze een afwijking in haar hersenen heeft?quote:Op woensdag 15 november 2006 13:26 schreef Passievrucht het volgende:
[..]
Dingen regelen is iets heel anders dan iemand kansen gunnen. Ze koos zelf voor die studie en mijn ouders regelden de mogelijkheid. Toch loopt ze weg zonder dr studieboeken. Ze heeft iets van een afwijking in dr hersenen, maar wat het ergste is is dat ze gewetenloos het land doorzwerft en alles bij mijn ouders legt. En ondertussen overal over liegt. Er is dus geen enkele afspraak mee te maken.
Je voorgevoel is nergens op gebaseerd. Soms wil je dingen graag horen, je kent de situatie echter niet en ik stel op prijs als je daarover ophoudt. Dat ik zeg dat ze een afwijking hebt kan je wellicht begrijpen n.a.v. al het gezeik dat ze de familie bezorgt. Dat mijn ouders capabel genoeg zijn om dat niet tegen haar te zeggen, mag duidelijk zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zeggen je ouders dat ook zo tegen haar? Dat ze een afwijking in haar hersenen heeft?
Nogmaals...met pubers valt nou eenmaal niet altijd afspraken te maken.
Tuurlijk...misschien is ze compleet ontregeld. Maar ik krijg een beetje het gevoel alsof er niet écht naar haar geluisterd wordt.
Wordt dus lachen als ze dit topic leest.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:37 schreef Passievrucht het volgende:
[..]
Je voorgevoel is nergens op gebaseerd. Soms wil je dingen graag horen, je kent de situatie echter niet en ik stel op prijs als je daarover ophoudt. Dat ik zeg dat ze een afwijking hebt kan je wellicht begrijpen n.a.v. al het gezeik dat ze de familie bezorgt. Dat mijn ouders capabel genoeg zijn om dat niet tegen haar te zeggen, mag duidelijk zijn.
Sorry, maar zo duidelijk is dat helemaal niet.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:37 schreef Passievrucht het volgende:
[..]
Je voorgevoel is nergens op gebaseerd. Soms wil je dingen graag horen, je kent de situatie echter niet en ik stel op prijs als je daarover ophoudt. Dat ik zeg dat ze een afwijking hebt kan je wellicht begrijpen n.a.v. al het gezeik dat ze de familie bezorgt. Dat mijn ouders capabel genoeg zijn om dat niet tegen haar te zeggen, mag duidelijk zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |