God, eindelijk iemand die wél weet waar -ie het over heeft. Dank u.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:09 schreef nerd4sale het volgende:
Marijnissen is toch helemaal geen bestuurder? Hij is volksvertegenwoordiger, en dat is heel wat anders.
Waar basseer je dit op? bronnen? Iedereen kan blaten. Tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat Jan integer is.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:58 schreef dijksma het volgende:
Ik lees het forum redelijk wat door maar ben het volgende nog niet tegengekomen.
De SP heeft/had in haar statuten staan dat een bestuurder maximaal 8 jaar kamerlid mag zijn. Hierna dient hij af te treden en plaats te maken voor een volgende. Iedereen houdt zich hieraan behalve Marijnissen.
Hij ziet zichzelf als de belichaming van de SP. Zonder hem geen SP. (kleine vergelijking met fortuin).
Het is dus de man aan het hoofd die zijn eigen regels maakt en iedereen die het er niet mee eens is weg werkt. Vanuit een bepaalde ideologie zijn de statuten ooit geschreven. Marijnissen verandert deze. Ik maak me ernstig zorgen over het feit dat deze kerel dus uiteindelijk meer zal gaan "ombuigen" in zijn eigen voordeel. Hoe kunnen kiezers van de SP dan ooit geloven dat hij vasthoud aan zijn eigen partij programma als hij nieteens vasthoud aan de grondbeginselen van zijn eigen partij?
Graag hoor ik jullie mening
Bronquote:Benoeming partijbestuursleden door partijraadEen door het partijbestuur vast te stellen aantal van ten minste negen bestuursleden wordt benoemd uit de leden van de vereniging door de partijraad. Deze bestuursleden worden benoemd voor een periode van maximaal twee jaar. De bestuursleden – waaronder de voorzitter en de algemeen secretaris – worden door de partijraad benoemd uit een voordracht die ten minste één persoon voor iedere te vervullen plaats omvat, welke voordracht dient te worden opgemaakt door het congres. Ten behoeve van het opmaken van een dergelijke bindende voordracht wordt door het partijbestuur een congresvergadering bijeengeroepen op de wijze zoals omschreven in artikel 13 lid 3 met de aankondiging dat het congres wordt verzocht om uiterlijk ter vergadering een bindende voordracht te doen. Indien het congres alsdan geen bindende voordracht opmaakt terzake van een bepaalde vacature is de partijraad vrij in zijn keuze. De partijraad is voorts vrij in zijn keuze: indien de partijraad het bindend karakter aan de voordracht ontneemt bij besluit genomen met twee/derde van het aantal geldig uitgebrachte stemmen, in een partijraadsvergadering waarin ten minste de helft van het totale aantal leden van de partijraad aanwezig of vertegenwoordigd is; ingeval van een tussentijdse vacature. De voorzitter en de algemeen secretaris van het partijbestuur worden door de partijraad in functie gekozen. De overige functies binnen het partijbestuur worden door haar leden onderling verdeeld en bekrachtigd door de partijraad. Het congres kan aan de partijraad een bindende voordracht doen voor de vervulling van specifieke functies binnen het bestuur. Ook indien er vacatures binnen het partijbestuur open staan geldt het partijbestuur als volledig samengesteld.
Hiernaast kan ik nu de oude statuten van voor 1996 niet vinden. Hierin staat het. Lijkt erop dat die goed vergeborgen zijn. Als iemand ze kan vinden graag een link. dan kan ik het aanwijzenquote:Begin februari 2004 verliet SP-Kamerlid A. Lazrak de fractie, nadat hij met de partijtop in conflict was geraakt over zijn honorarium, zijn eigengereide optreden in de Kamer en de in zijn ogen gênante publieke terechtwijzing van collega’s door Marijnissen.
Ben daar idd wel benieuwd naar want dan is Marijnissen ook niet zo eerlijk als ie zich voor doet als ie dat soort regels in zijn voordeel ombuigtquote:Op woensdag 15 november 2006 12:00 schreef dijksma het volgende:
[..]
Hiernaast kan ik nu de oude statuten van voor 1996 niet vinden. Hierin staat het. Lijkt erop dat die goed vergeborgen zijn. Als iemand ze kan vinden graag een link. dan kan ik het aanwijzen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |