abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:03:07 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45527539
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 09:35 schreef Belana het volgende:
wij merken hier nog weinig verschil Ezra is sinds gisteravond om de 4 uur gekomen voor een fles...
Ik denk erover om eens iets van forte te proberen, want ik kan het eten momenteel niet aanslepen bij hem
wat krijgt ezra op een dag te eten als ik mag vragen?
Je zou sowieso de ochtend fles en avond fles met rijstebloem kunnen doen, of er als je de tijd er voor hebt een papje van maken.
tussendoor mag je ook water ( met klein beetje diksap geven oid sterk aangelengd) geven.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:06:35 #152
24188 Belana
kloon van belana
pi_45527579
dat krijgt ie al evenstar en dan fruit (net wat ik in huis heb, peer of banaan of appel) en 's avonds een potje groente met rijst oid (6 maanden potje) en tussendoor nog een rijstwafel
daarom weet ik het ff niet meer zeg maar
ik wacht het nog ff af hoor, misschien is het weer een faaaaaaaase
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:10:58 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45527612
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:06 schreef Belana het volgende:
dat krijgt ie al evenstar en dan fruit (net wat ik in huis heb, peer of banaan of appel) en 's avonds een potje groente met rijst oid (6 maanden potje) en tussendoor nog een rijstwafel
daarom weet ik het ff niet meer zeg maar
ik wacht het nog ff af hoor, misschien is het weer een faaaaaaaase
uhrm, dan misschien maar eens forte proberen ja
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:31:06 #154
24188 Belana
kloon van belana
pi_45527846
bij het cb werd al duidelijk dat hij nu echt meer voeding nodig heeft om te groeien, hij had een beetje een dipje in de groei namelijk. nou ja, daar weet jij alles van natuurlijk. maar punt is dat ze eigenlijk ook nog maar weer weinig dingen mogen natuurlijk.
stormy waters...
sailin'
pi_45528769
Of Knorretje vragen. Jayden was toch ook een echte veelvraat?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 13:05:04 #156
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45530920
Kendahl kan af en toe ook eten alsof zijn leven ervan afhangt ... is natuurlijk ook wel zo Maar het is wat dat betreft bijna een hond, die blijven ook vreten tot ze geen pap meer kunnen zeggen.
Kendahl krijgt op deze manier 1 á 2 keer per dag een rijstebloemfles, tussendoor wat roosvicee, rijstwafeltje en fruithap en melk natuurlijk. We zijn nog groenten aan het zoeken die hij wél lust, maar ik denk dat Forte nog niet zo nodig is voor hem. Kijken wat het cb maandag zegt.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45624075
Ik heb hier in huis ook zo'n kleine vreeterd.
Mika krijgt om 8 uur de eerste fles 200 cc,
dan om 12 uur een appel, peer, banaan of iets anders in de fruitrichting.
Dan een half uur later weer een fles 200cc,
om half 3 krijgt ie een hele liga met daarna 35 cc yoghurt met diksap.
Dan om 5 uur een groot bord vol (ongeveer een potje van 6 maand),
dan een half uur later weer 200 cc.
Dan krijgt ie om 8 uur de laatste fles met 200 cc en 4 schepjes rijstebloem.

Gisteren kwamen we zo uit dat ie maar 3 flessen had gehad. Dus denk dat ie in de overgang van 4 naar 3 flessen komt nu.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2007 @ 12:22:17 #158
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45626103
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl kan af en toe ook eten alsof zijn leven ervan afhangt ... is natuurlijk ook wel zo Maar het is wat dat betreft bijna een hond, die blijven ook vreten tot ze geen pap meer kunnen zeggen.
Kendahl krijgt op deze manier 1 á 2 keer per dag een rijstebloemfles, tussendoor wat roosvicee, rijstwafeltje en fruithap en melk natuurlijk. We zijn nog groenten aan het zoeken die hij wél lust, maar ik denk dat Forte nog niet zo nodig is voor hem. Kijken wat het cb maandag zegt.
En, wat zeiden ze?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_46088093
Ff een vraagje...

Ik hou sinds 15 januari bij wat Jenna drinkt per dag.
Nu drinkt ze al 2 weken dik 700 cc per dag. En dronk ze zondag en maandag maar zo'n 550 cc per dag. Gisteren ineens weer 700 cc en vandaag is helemaal raar. Om 14.30 uur dronk ze 165 cc toen wilde ze drinken om 17:45 maar dronk ze maar 45 cc en heb heb om 20.00 uur een fles gemaakt, maar die wilde ze niet. Ze ligt nu nog te slapen en zal haar zo wakker maken. Tot nu toe heeft ze vandaag 545 cc op. Op zich zaten we echt in een schema maar nu is het allemaal helemaal anders. Kunnen fleskinderen ook regeldagen hebben of komt het door haar verkoudheid?

En dan denk je dat je met je 2e alles wel weet..... *zucht*
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:06:20 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_46095230
stiekemurd, ik snap helemaal wat je bedoeld hoor, ik zat net zo
Ik denk dat een hoop met de verkoudheid te maken heeft (pas wel op voor kreungeluiden bij die verkoudheid in combinatie met niet drinken, want dat kan duiden op het RS virus)
Verder heb ik inmiddels de ervaring dat ze het zelf wel uitzoeken. Ezra heeft in het begin veel gegeten, toen een periode slecht, daarna weer heel goed, toen weer eens minder. Hij groeit evengoed hoor. Inmiddels maak ik me ook niet zo'n zorgen meer, maar als ze nog zo klein zijn doe je dat wel. Ik denk dat jenna het prima doet hoor
stormy waters...
sailin'
pi_46096547
Eva heeft ook ff zo'n eetdip gehad (in combinatie met spugen) Vreselijk vervelend, omdat je dat kindje toch niet kunt vragen wat er dan is. Vind ze het niet lekker, is ze een beetje ziekjes. Maar nu eet ze weer als vanouds, en denken we ook dat het een sprongetje geweest kan zijn. Die hebben 'flessenkindjes' ook
Eva
pi_46097772
Aha, nou dan maak ik me verder geen zorgen. Overigens heeft ze om 22.30 uur een fles leeggelurkt van 165 cc (totaal gisteren 710 cc) en sliep door tot een uur of half 6. Toen heb ik d'r bij me in bed genomen en had haar eerste fles om 8 uur. Alleen was dat maar 100 cc. Ik voed eigenlijk ook een beetje op verzoek, vandaar dat ik per dag bij houd wat ze drinkt.
pi_46105000
Wat is nu het echt het minimum van het minimum wat ze binnen moeten krijgen?
Het si nu 14:00 uur en heeft sinds 8 uur pas 230 cc op
ik maak me niet druk, ik maak me niet druk, ik maak me niet druk
pi_46105881
Een halve liter zei PV laatst. Maar ja, als ze eens een dagje erg weinig eet, dan is dat geen ramp toch. Plasluiertjes in de gaten houden. Gouden tip van de huisarts was hier trouwens, toen ze veel spuugde en weinig at: even wat minder poeder bij het water (2/3 van de normale hoeveelheid). Dan krijgt ze iig genoeg vocht binnen, en zo kon haar maag wat tot rust komen. Misschien een idee...
Eva
pi_46106084
Ja daar heb ik ook aan zitten denken, en ook dat ik maar weer de kleine flesje uit de la trommel en haar gewoon wat meer kleinere beetjes laat drinken. Desnoods om de 2,5 a 3 uur. Ze poept trouwens ook veel meer ineens. Eerst was het 1 poepluier per dag. Gisteren had ik er 5 en vandaag al weer 2..... En laat heel veel scheten. Maar ze huilt niet echt van krampjes en ook niet overstrekken o.i.d. Lastig allemaal....
pi_46109339
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:22 schreef Macka66 het volgende:

[..]

En, wat zeiden ze?
vergeten te vragen....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46110115
Volgensmij is de minimale hoeveelheid vocht 50 ml per kilo lichaamsgewicht. Maar ik weet niet tot hoeveel kilo (bovengrens) die formule geldt.
pi_46110342
Ze heeft om 14.45 uur een flesje van 135 cc leeggedronken....
Zal wel goedkomen.....
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:03:36 #169
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_46113395
CB heeft mij verteld dat Lotte tussen de 750 cc en 1 liter mag drinken, 750 minimaal (maar dat lukt Lotte ook niet altijd)
Poepluiers wisselen per dag, maar meestal meer dan 1 (en idd ook soms veel scheetejs laten)
Ach zolang ze goed groeien gaat het goed, en als ze honger heeft dan laat ze het wel merken hoor!
pi_46117507
ik ben bezig de flessen en spenen uit te koken, maar er blijft een laag kalk achter in de flessen en spenen....niet echt hygienisch dus
Ik heb eerst de flessen 10 min gekookt en de spenen 3 min
Later nog een keer geprobeerd, nu de flessen 3 min en de spenen 1 min

Wat doe ik verkeerd?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_46117972
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik ben bezig de flessen en spenen uit te koken, maar er blijft een laag kalk achter in de flessen en spenen....niet echt hygienisch dus
Ik heb eerst de flessen 10 min gekookt en de spenen 3 min
Later nog een keer geprobeerd, nu de flessen 3 min en de spenen 1 min

Wat doe ik verkeerd?
Voor het hygiënische maakt het trouwens niets uit hoor maar azijn wil wel helpen om de flessen weer helder te krijgen.
pi_46117980
ja das heel vervelend karin, maar ik geloof dat dat altijd is.
wat helpt is een scheutje azijn (wel eerst de spenen eruit halen!!) dan gaan ze weer mooi glimmen.

je doet niks verkeerd hoor!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:16:10 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_46117995
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:38 schreef Stiekemurd het volgende:
Ze heeft om 14.45 uur een flesje van 135 cc leeggedronken....
Zal wel goedkomen.....
tuurlijk
stormy waters...
sailin'
pi_46118419
maar komt er dan geen azijnsmaak in de flessen???
Ik lees ook al dat ik ze daarna weer moet afspoelen om die smaak te verdrijven, maar is het dan nog wel steriel?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_46118832

als je het vastpakt is het al niet meer steriel.
helemaal bacterievrij zullen de flessen nooit worden, als je ze uit laat lekken, afdroogt oid na het uitkoken, zijn ze ook niet meer steriel.

Dus je kan ze gerust afspoelen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')