abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43570866

Enige tijd geleden riepen we jullie via de Frontpage, het Forum en de Weblog op vragen te stellen aan de lijsttrekkers van de verschillende politieke partijen die meedoen aan de verkiezingen van 22 november. Van de 24 partijen die deelnemen waren er maar liefst 22 bereid om jullie vragen te beantwoorden!

FOK! Lijsttrekkersenquete 2006

Inleiding
Op 22 november is het weer zo ver: we mogen naar de stembus! Er kan ditmaal gekozen worden uit maar liefst 24 verschillende partijen: van bekende partijen als CDA, PvdA, VVD of SP tot partijen als Nederland Transparant, Continue Directe Democratie Partij, Groen Vrij Internet Partij en Tamara's Open Partij. Wat zijn de standpunten van deze partijen bij voor jullie belangrijke onderwerpen en bezoeken de lijsttrekkers FOK! ook weleens? Je leest het in de FOK! Lijsttrekkersenquête 2006!

Enige tijd geleden riepen we jullie via de Frontpage, het Forum en de Weblog op vragen te stellen aan de lijsttrekkers. Dat gebeurde massaal: er werden meer dan 250 vragen ingestuurd. Uit al die vragen selecteerden we er uiteindelijk twintig en verzonden deze naar de lijsttrekkers van de verschillende partijen.

Wie doen mee?
De lijsttrekkers waren massaal bereid jullie vragen te beantwoorden. Van de 24 partijen die deelnemen aan de verkiezingen reageerden er uiteindelijk 22. Alleen EénNL en Lijst 14 lieten, ondanks meerdere verzoeken, verstek gaan. Kies hieronder de partij of lijsttrekker waarvan je de antwoorden wilt lezen:

• CDA (Jan Peter Balkenende)
  • PvdA (Wouter Bos)
  • VVD (Mark Rutte)
  • SP (Jan Marijnissen)
  • Lijst vijf Fortuyn (Olaf Stuger)
  • GroenLinks (Femke Halsema)
  • D66 (Alexander Pechtold)
  • ChristenUnie (André Rouvoet)
  • SGP (Bas van der Vlies)
  • Nederland Transparant (Gerrit de Wit + Alexander Brom)
  • Partij voor de Dieren (Marianne Thieme)
  • Partij voor de Vrijheid (Geert Wilders)
  • Partij voor Nederland (Hilbrand Nawijn)
  • Continue Directe Democratie Partij (Rob Verboom)
  • Liberaal Democratische Partij (Sammy van Tuyll)
  • Verenigde Senioren Partij (Herman Troost)
  • Ad Bos Collectief (Ad Bos)
  • Groen Vrij Internet Partij (Wernard Bruining)
  • Islam Democraten (Arif Potmis)
  • Tamara's Open Partij (Tamara Bergfeld)
  • Solide Multiculturele Partij (Max Sordam)
  • LRVP - het Zeteltje (Sander van der Sluis)

De lijsttrekkers en partijen staan op volgorde van de lijstnummer bij de verkiezingen.

Wil je reageren op deze Lijsttrekkersenquête, dan kan dat. Klik hier voor het reactieformulier en hier voor de reacties!

Veel plezier bij het lezen van de FOK! Lijsttrekkersenquête 2006!

Thx to Ferry Veerboot (Eindredactie Nieuws)

[ Bericht 37% gewijzigd door Drugshond op 21-11-2006 11:03:54 ]
  • "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_43573029
    Pechtold:
    quote:
    16. Heeft u wel eens (soft)drugs gebruikt en welk standpunt heeft uw partij met betrekking tot drugs?
    Natuurlijk heb ik wel eens geblowd, maar - net als Clinton - heb ik niet geïnhaleerd!
    Dat is tenminste eerlijk!
    quote:
    17. Downloadt u weleens muziek via zogenaamde peer-to-peer-netwerken en hoe staat uw partij hier tegenover?
    Ach, als ik daar toch eens tijd voor had! En mijn kinderen zijn gelukkig nog te klein voor dat soort zaken. Het illegaal downloaden van muziek is, eh, hoe zal ik het zeggen, nou ja, het woord zegt het al, illegaal. NIET MEER DOEN DUS JONGENS EN MEISJES!
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_43573263
    En mijn vraag weer niet gesteld...
    quote:
    De hervorming van het omroepbestel is doorgeschoven naar een volgend kabinet. Hoe kijkt u aan tegen de objectiviteit van de Publieke Omroep? Zijn ze overwegend links, overwegend rechts of politiek neutraal? Zouden er bij de hervorming van de Publieke Omroep meer maatregelen genomen moeten worden die de objectiviteit van de Publieke Omroep beter waarborgen?
    De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
    pi_43739872
    Rutte wint.

Klaar slotje
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 21 november 2006 @ 09:40:36 #5
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
      dinsdag 21 november 2006 @ 09:59:18 #6
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_43740220
    - Balkenende -
    quote:
    14. Wat is de grootste blunder of fout in uw politieke carrière tot nu toe geweest?
    Dat was toen ik in een te enthousiaste bui op een skateboard ging staan. Het leverde daarentegen wel mooie journaalbeelden op!
    En dat was de grootste blunder ?!?
    pi_43741804
    Inderdaad...

Leuke verzameling, ik ga dat vanavond na het debat nog eens lezen.
      dinsdag 21 november 2006 @ 11:38:30 #8
    162183 MySQLandPHP
    The world\\\\\\\'s most p
    pi_43742694
    quote:
    Op dinsdag 21 november 2006 09:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Rutte wint.

Klaar slotje
    Ik heb al veel topics van je gelezen. Allemaal van hetzelde niveau.....

de Balk..
    The world\\\'s most popular open source database..
      dinsdag 21 november 2006 @ 12:14:19 #9
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_43743687
    Ik moet zo gniffelen om Wilders' FOK! is een beetje ondeugend, maar dat moet kunnen

Ohja verder nogmaals: goed en leuk werk dit
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      donderdag 30 november 2006 @ 20:16:48 #10
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_44034486
    De verkiezingen zijn al een tijdje voorbij, dus deze wordt ge-unstickeyd
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')