Nee, moet je nooit doen een P voor een girorekening zetten. Zeker niet als de site van de ABN het zegt. De ABN moet je sowieso nooit gelovenquote:Op woensdag 15 november 2006 09:39 schreef cohen het volgende:
Maar op de site van ABN zeggen ze dat er nog een P voor het girorekening moet ofzo. Weet iemand of dit klopt??
Dat meen je niet?quote:Op woensdag 15 november 2006 11:00 schreef cohen het volgende:
ja dat bedoel ik! ik durf het niet. ik doe het gewoon niet...ik doe het wel contant in een envelopje
quote:Op woensdag 15 november 2006 11:07 schreef Stephan152 het volgende:
Het is lastig om over te maken en vervolgens duurt het ook nog eens een eeuw voordat het geld eindelijk overgeschreven is. Cash overdragen is een stuk eenvoudiger!
Hoe oud ben je? 76?quote:Op woensdag 15 november 2006 11:07 schreef Stephan152 het volgende:
Het is lastig om over te maken en vervolgens duurt het ook nog eens een eeuw voordat het geld eindelijk overgeschreven is. Cash overdragen is een stuk eenvoudiger!
Ik heb vorige maand 1.5 week moeten wachten tot het bedrag van een ABN rekening naar mijn Postbankrekening was overgeschreven. Heerlijk snel ja!quote:Op woensdag 15 november 2006 11:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Voor 12u overmaken = zelfde dag nog op de girorekening binnen (m.u.v. weekends)
Na 12u is het volgende werkdag.
Het is pas geleden allemaal heel erg versneld!
Cash via de post is groot risico lopen dat het nooit aankomt, kwijt raakt etc.
En al helemaal niet wanneer het over hun eigen website gaat.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:18 schreef Everett het volgende:
[..]
Nee, moet je nooit doen een P voor een girorekening zetten. Zeker niet als de site van de ABN het zegt. De ABN moet je sowieso nooit geloven![]()
Maar Ome Cohen, waarom open je hier dan een topic over? Als de ABN aangeeft dat er een P voor moet, waarom wordt dat dan in twijfel getrokken? Beetje paranoia ofzo? Gewoon een P ervoor zetten en verzenden die handel.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:42 schreef cohen het volgende:
jongens en dames, ik zal het even uitleggen.
ik zit zelf bij de postbank. en iemand wil geld naar me ovremaken, maar diegene zei dat er de abn aangaf dat er een P voor moest.
Dus dat was toch mijn schuldquote:Op woensdag 15 november 2006 10:48 schreef 5112 het volgende:
Let op dat het wel een uppercase 'P' moet zijn en geen lowercase 'p'. Anders gaat het helemaal mis. De laatste keer dat iemand dat fout deed stierven prompt alle dinosaurussen uit...
Gaap.........same old same oldquote:Op woensdag 15 november 2006 13:07 schreef amarena het volgende:
Je hoeft er helemaal geen P voor te zetten, gaat automatisch....
Ja en dat het naar de Postbank anderhalve week in beslag neemt is geen nieuws, postbank hé...
Ja echt he?quote:Op woensdag 15 november 2006 11:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Voor 12u overmaken = zelfde dag nog op de girorekening binnen (m.u.v. weekends)
Na 12u is het volgende werkdag.
Het lijkt me sterk dat dat er iets mee te maken heeft, want het zou allemaal automatisch moeten gaan. Bij bank<->andere bank overschrijven merk ik zelf geen verschil in de verwerkingssnelheid, ongeacht het aantal cijfers voor de komma van het bedrag..quote:Op maandag 20 november 2006 01:27 schreef Mirage het volgende:
dan weet ik niet waar het aan ligt, maar bij mij duurt het af en toe tot 5 dagen voordat het geld over is.
(idd soms ook sneller)
of ligt het aan de grote van het bedrag ? De laatste paar keer ging het om behoorlijk grote bedragen (5 cijfers) en dat durde toch wel even.
Er zijn nog wel bepaalde rekeningen/klanten die handmatig een fiat verkrijgen ....ligt dan ook meer aan de klant dat het handmatig gebeurt zegmaarquote:Op maandag 20 november 2006 07:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat dat er iets mee te maken heeft, want het zou allemaal automatisch moeten gaan. Bij bank<->andere bank overschrijven merk ik zelf geen verschil in de verwerkingssnelheid, ongeacht het aantal cijfers voor de komma van het bedrag..
ja, dat moet nog steedsquote:Op zaterdag 7 november 2009 16:19 schreef BluesRebel het volgende:
Even een kickje. Inmiddels is Postbank dus ING geworden maar ik heb nog steeds een 7-cijferige rekeningnummer. Een vriend(heeft ABN) moet wat op mijn rekening gooien. Hij vraagt of ie nog steeds een P ervoor moet zetten. Ik heb zelf geen idee. Iemand?
Ok, dankjewelquote:Op zaterdag 7 november 2009 16:20 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, dat moet nog steeds
als je het niet doet, krijg je als het goed is ook gewoon een melding van je internetbankieren
quote:Op zondag 8 november 2009 01:17 schreef Poeke het volgende:
Nee hoor, hoeft allang niet meer. Hij doet het automatisch al ruim 2 jaar.
quote:Op woensdag 15 november 2006 11:07 schreef Stephan152 het volgende:
Dat hoeft al jaren niet meer. Gewoon 7 cijfertjes erin typen. De ABN kan toch niet controleren of het rekeningnummer uberhaupt bestaat (is nl. geen formule voor), dus het wordt netjes naar de ING overgemaakt.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:20 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, dat moet nog steeds
als je het niet doet, krijg je als het goed is ook gewoon een melding van je internetbankieren
ik zit bij de rabobank, die gaat protesteren, en dan moet je er een P voor zettenquote:Op zondag 8 november 2009 11:27 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Dat hoeft al jaren niet meer. Gewoon 7 cijfertjes erin typen. De ABN kan toch niet controleren of het rekeningnummer uberhaupt bestaat (is nl. geen formule voor), dus het wordt netjes naar de ING overgemaakt.
Dan moet de Rabo z'n systemen hoognodig 'ns moderniseren...quote:Op zondag 8 november 2009 12:17 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik zit bij de rabobank, die gaat protesteren, en dan moet je er een P voor zetten
Wantquote:Op zondag 8 november 2009 13:12 schreef anboni het volgende:
[..]
Dan moet de Rabo z'n systemen hoognodig 'ns moderniseren...
ach, ik heb er geen last van hoorquote:Op zondag 8 november 2009 13:12 schreef anboni het volgende:
[..]
Dan moet de Rabo z'n systemen hoognodig 'ns moderniseren...
Johquote:Op maandag 20 november 2006 00:25 schreef Innisdemon het volgende:
wat een grote onzin wordt er hier gepost zeg.
Precies, sinds de Postbank ING is geworden moet er een i voor in plaats van een pquote:Het is al jaren niet meer nodig om een P voor een girorekening te schrijven, in welk jaar zijn jullie blijven hangen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |