abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 15 november 2006 @ 09:17:37 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43569187
Switchen naar de SP: waarom wel en waarom niet?

Game on
quote:
Op woensdag 15 november 2006 09:08 schreef Originele_Naam het volgende:
Mensen die denken dat de SP niet in de regering gaat komen, zijn hypocriet. Denken jullie werkelijk dat Marijnissen als het zou kunnen niet minister wil worden. Laat me niet lachen. Dat heet politiek het een zeggen en het ander doen.
Jan zegt toch gewoon dat ie wel wil regeren?
pi_43569198
Met de CDA??

wel snel nieuw topic geopend
  Redactie Frontpage woensdag 15 november 2006 @ 09:19:01 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43569220
quote:
Op woensdag 15 november 2006 09:18 schreef Originele_Naam het volgende:
Met de CDA??
Jan Peter sloot het net niet uit bij Giel Beelen, maar gaf toe dat dat dan een spannend avontuur wordt
pi_43569314
Hehe krijgen we weer een kut kabinet met de CDA als de grootste, wordt leuk. Ik denk niet dat de SP dan een vuist kan maken, want de CDA zal altyd nog een optie hebben, namelijk de VVD of PvdA(2e niet waarschijnlijk, maar toch)
  Redactie Frontpage woensdag 15 november 2006 @ 09:30:17 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43569464
Ze hebben CU ook nog als sereuze kandidaat
pi_43573691
Niet naar de SP switchen omdat het nog steeds idealisme is wat daar regeert in plaats van realisme. Blijkt ook uit de getallen van het CPB na het doorrekenen van de programma's.
pi_43573793
Omdat het op de lange termijn zal leiden tot hoge werkeloosheid (bron: cpb). Omdat werken niet gestimuleerd wordt door verhoging van de bijstand en het vermakkelijken van controles. Omdat er 2,5 miljard wordt bezuinigd op defensie. Omdat ze anti-Europees zijn. Omdat harder werken nog minder aantrekkelijk wordt door een extra belastingschaal. Omdat Schiphol niet mag groeien. Omdat er minder wegen gebouwd zullen worden. En ga zo maar door.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_43574268
en ook niet omdat de SP denkt over imigratie en integratie hetzelfde als Groen Links. Kom maar binnen!
Bron: http://www.politix.nl/onderwerp.php?id=immigratie+en+integratie
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 15 november 2006 @ 13:16:28 #9
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_43574643
Ik switch niet naar de SP omdat:

• De SP conservatiever is dan de PvdA. Een kabinet CDA-SP zou voor mij een gruwel zijn, omdat de overheid dan pas echt gaat bepalen welke wormen en maden wij moeten eten. Ik heb dus liever de sociaal-liberale PvdA, die de economische vrijheid inperkt, maar de burger wel meer persoonlijke vrijheid geeft.

• Ik erg tevreden ben met de meeste PvdA-kamerleden. Ik heb vertrouwen in deskundige mensen als Aleid Wolfsen en die denk ik minder te kunnen vinden in de onervaren meute van de SP, waar dan weer rellen over ontstaan als ze smetjes op hun verleden hebben.

• De PvdA toch een realistischere kijk op de economie heeft dan de SP. Veel mensen bij de SP denken nog steeds dat alles nu veel duurder is door de euro. Dat is niet waar; de inflatie was na de invoering eventjes hoger dan gemiddeld, maar de laatste jaren was de inflatie juist laag. Ook de angst voor liberaliseringen en EU-werknemers is bij de PvdA gematigder. Ik ben bang dat de SP het zorgstelsel gaat omgooien met allerlei inefficiënte extra regeltjes, terwijl wat mij betreft alleen de no-claim eruit moet en de zorgtoeslag iets omhoog voor de armsten.

• Ik Wouter Bos nog steeds een prima vent vind, die ik graag het land zie regeren. Ik ga daarin dus niet mee met de hudige media-hype. Marijnissen zie ik liever als kritische fractievoorzitter in de kamer, hij is wat mij betreft te autoritair om premier te zijn.
  • pi_43574824
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 13:16 schreef Pool het volgende:
    Ik switch niet naar de SP omdat:
    Mee eens. Maar als de SP significant kleiner zou zijn dan de PvdA zou ik het ook niet erg vinden om een coalitie van PvdA / SP te zien en dan iemand als Agnes Kant op een mooie ministerspost te hebben.
    Thoughts arrive like butterflies.
    Red de zeehond!
    pi_43575695
    Ik switch juist naar SP. Ze zijn iets gematigder. Bos heeft in mijn ogen geen ruggegraat, en leunt veel te veel naar de liberalen, en dat terwijl Marijnissen iemand is die stevig in zijn schoenen staat en daadkracht heeft. En ik ben het met de overgrote meerderheid van hun standpunten volledig of gedeeltelijk eens. Zet hem op SP!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')