Daar had je gelijk in, ik heb de post aangepast.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:43 schreef Lucille het volgende:
Stelling 5 wil ik alvast even onderuit halen.
De lichtsnelheid is niet altijd hetzelfde, maar is afhankelijk van het medium waarin het licht reist. In water, lucht of glas is de snelheid lager dan in vacuum. Dit is experimenteel meetbaar. Verder is het zo dat bij de overgang tussen media waarbij de lichtsnelheid veranderd een ander effect optreedt, namelijk brekingsindex. Zou de lichtsnelheid overal hetzelfde zijn, dan zou het effect van brekingsindex niet bestaan.
Deze stelling moet toch wel wat meer verduidelijkt worden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:34 schreef rudeonline het volgende:
.
11) Jij bent zelf de grens van het universum.
.
Kan een verandering teweeg worden gebracht waarin geen beweging is?quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:51 schreef Alicey het volgende:
Stelling 8 klopt niet. Tijd is iets waar verandering in plaats vindt en daarmee een van de dimensies waarin snelheid gemeten wordt. Hieruit volgt dat tijd geen snelhed heeft.
Die vraag acht ik niet relevant. Een verandering vindt altijd plaats in tijd. Daarom kan er neit gesteld worden dat tijd zelf een beweging of verandering is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Kan een verandering teweeg worden gebracht waarin geen beweging is?
Zo ja, geef eens een voorbeeld?
Het lijkt me persoonlijk eigenlijk wat zinniger als je ingaat op de kritiek die er nu staatquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:17 schreef rudeonline het volgende:
oke, ik zal later een lijsje maken. Noemen jullie dan ook de stellingen waar jullie het wel met mij eens zijn? Dan weet ik iig welke zowiezo mogen blijven staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |