Al decennia lang, zelfs eeuwen lang, zit de mensheid gevangen in een bekrompen en lastig uit te breken keurslijf.
Vele geschreven en ongeschreven regels zorgen ervoor dat menig mens in het leven nooit verder zal komen dan zijn of haar sociale barrieres toe zullen laten. Uit angst om niet geaccepteerd, of zelfs verstoten te worden doet men zoals men is verteld, en zal men nooit kiezen voor totale geestelijke vrijheid.
Inmiddels leven we in 2006 en ondanks de toenemende tolerantie leeft het grootste deel van onze bevolking nog altijd in ontkenning, terggehouden door ongeschreven sociale wetten.
Het is tijd dat we allemaal de oogkleppen af doen en durven te zeggen waar we voor staan. Het is tijd dat het afgelopen is met het ondrukken van emoties, meningen of wat er ook op uw hart ligt. Het is tijd dat er een einde komt aan de ongeschreven regels van wat juist is, en wat niet.
Velen van jullie hier hebben mij reeds getracht uit te dagen tot uitspraken over mijn sexualiteit.
De meesten die dit deden riepen toe dat ik een 'verkrachter' of 'gore pedo' was, wat maar weer eens aangaf hoe bekrompen de geest van de gemiddelde Nederlander werkelijk is.
Om duidelijkheid en eerlijkheid te verschaffen zal ik zodoende uitspraken doen: Ja, ik heb pedofiele gevoelens. Ja, ik voel andere emoties tegenover de jonge medemens dan de meesten van jullie zullen doen.
Dit wil echter absoluut niet zeggen dat ik mij zou vergrijpen, misdrijven zou plegen of op welke manier ook dan iemand kwaad zou doen. Ook ik ben maar een mens, en ook ik heb mijn hart op de juiste plaats en zal nooit ongewenst iemand sexueel toespelen in wat voor vorm dan ook.
Waarom ziet men niet dat emoties zoals pedofilie niets minder menselijk zijn dan homosexualiteit?
Waarom wilt men de kans niet nemen dat wanneer men mij leert kennen ik ook een heel gewoon persoon ben?
Ik hoop dat sommigen van jullie, al is het maar een enkeling, pedofilie zal leren te accepteren als een sexualiteit.
Het is tijd dat men inziet dat niet elke pedofiel een delicent is. Het is tijd dat men ziet, dat het anders kan.
Verschil moet er zijn..