KNVB kiest unaniem voor Dick Advocaat
Uitgegeven: 10-1-2002 10:11
Laatst gewijzigd: 10-1-2002 16:31
AMSTERDAM - De opvolger van Louis van Gaal als bondscoach van het Nederlands elftal is zo goed als bekend. De KNVB heeft zijn zinnen gezet op Dick Advocaat. Dat meldt De Telegraaf donderdag. De KNVB besloot voor de coach van de Glasgow Rangers te kiezen, na uitvoerig overleg met onder anderen directeur Henk Kesler en Louis van Gaal.
Alleen het bestuur van Glasgow Rangers kan nog roet in het eten gooien door het onlangs afgesloten contract met technisch directeur Advocaat niet te ontbinden.
Advocaat liet eerder al doorschemeren weer aan de slag te willen als bondscoach. Advocaat leidde Oranje tijdens het WK 1994. Nederland verloor in de kwartfinale van de latere wereldkampioen Braziliė (2-3). De 54-jarige Advocaat was van 1992 tot 1995 bondscoach.
Ook Frank Rijkaard, Guus Hiddink en Willem van Hanegem werden genoemd als mogelijke opvolgers van Louis van Gaal. Voor Rijkaard en Hiddink geldt dat ze nog verbonden zijn aan respectievelijk clubs en land.
Toch zie ik liever van Hanegem als bondscoach.
ohhh neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee,
hij was wel een redelijke bondscoach, maar hij speelt altijd zo behouwdend.:(
Geef mij maar van Hanegem of Gullit
quote:Zeer slimme opmerking Trip,applaus
Op donderdag 10 januari 2002 19:36 schreef T_R_I_P het volgende:
Wat het Nederlands elftal nodig heeft zijn een stel gemotiveerde fanatieke voetballers, laat ze die nou eerst maar eens gaan zoeken. Zo'n bondscoach komt later wel eens een keer...
quote:tegen Advocaat kijken ze zeker niet op,die kijken ze dwars door zijn haarimplantaatje op zijn kale bolletje.
Op donderdag 10 januari 2002 19:49 schreef The_Coach het volgende:
En tevens ben ik er van overtuigd dat de spelers meer opkijken tegen van Hanegem. (in de positieve zin van het woord.)
Waarom geven ze iemand anders niet de kans? Advocaat heeft de publieke opinie niet mee, maar men draait wel bij, doorgaans.
Zo fantastisch heeft Dickie in het verleden nou ook weer niet gepresteerd bij Oranje.
Bovendien vraag ik me af of hij de ontwikkelingen van de laatste jaren vanuit Schotland wel voldoende heeft gevolgd.
Uitgegeven: 11-1-2002 13:43
Laatst gewijzigd: 11-1-2002 13:54
AMSTERDAM- Marco van Basten heeft zich negatief uitgelaten over de gang van zaken bij de KNVB. De oud-international liet in een interview in De Telegraaf weten dat hij uiterst verbaasd is over de rol van Van Gaal bij het aanstellen van de nieuwe bondscoach.
Hoe groot die rol van Van Gaal bij de KNVB is, is niet echt duidelijk, maar dat de opgestapte bondscoach iets in de melk te brokkelen heeft is volgens velen duidelijk.
Van Gaal zou de KNVB hebben geadviseerd Dick Advocaat aan te stellen als nieuwe bondscoach. Het is dit advies waarover Van Basten struikelt: "Onbegrijpelijk dat Louis van Gaal nog altijd een stem kan hebben in zo'n belangrijke beslissing", zei de topschutter tegen de Telegraaf.
Volgens Van Basten is Dick Advocaat zeker niet de enige kandidaat voor de vacante positie in Zeist. Volgens hem heeft Oranje een frisse wind nodig en hij denkt dat de as van het elftal dat in 1988 Europees kampioen werd hiervoor kan zorgen. "Van die groep staan Koeman en Rijkaard onder contract bij een club en moet Van Basten nog zijn diploma halen. Blijft over Ruud Gullit", aldus de oud international in De Telegraaf. Dat Gullit nooit op de kandidatenlijst in Zeist heeft gestaan, is 'diep treurig'.
Van Basten zelf is wel benaderd door de KNVB voor een functie bij Oranje. In het interview bevestigt hij dat een functie in Zeist niet meer aan de orde is, maar laat hij zich er niet over uit waarom dat zo is.
quote:Bij het publiek ligt hij ook niet zo goed, volgens tweetal polls op VI planet:
Dick Advocaat heeft zondagavond de KNVB telefonisch laten weten geen bondscoach te willen worden.Eerder deze week had de KNVB door laten schemeren dat Advocaat, die bij Glasgow Rangers technisch-directeur is, favoriet is om Louis van Gaal op te volgen.
De KNVB wil graag op korte termijn een nieuwe bondscoach aanstellen omdat op 25 januari de loting plaatsvindt voor de kwalificaties voor het EK-2004.
Andere namen die nog genoemd worden als kandidaten om bondscoach te worden zijn die van Guus Hiddink, Frank Rijkaard, Wim van Hanegem en Ruud Gullit.
Dus Kessler bel Willem op en maak hem BC.
Stevens/Van Basten
Van Hanegem/Van Basten
Gullit/Van Basten
Stevens/Gullit werkt denk ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |