Dat maakt jou dus partijdig, aangezien je familie er van afhankelijk is. Nogal logisch dat je de problemen bagataliseert.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:47 schreef more het volgende:
[..]
Ik heb hele andere ervaringen, maar goed jij zult het met enkele bezoeken wel beter weten dan iemand wiens familie al sinds 1880 dagelijks met ondermeer varkens werkt.
Tja, wat moet ik hier nu weer op zeggen. Je hebt altijd wel weer een tegenargument klaarliggen, Isegrim. Je bent te sterk voor mij.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het verschil is dat een mens in coma op een dag weer een normaal mens kan worden en een kip niet.
Elke boer is een leugenaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:49 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat maakt jou dus partijdig, aangezien je familie er van afhankelijk is. Nogal logisch dat je de problemen bagataliseert.
LOLquote:Op zaterdag 18 november 2006 10:50 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Tja, wat moet ik hier nu weer op zeggen. Je hebt altijd wel weer een tegenargument klaarliggen, Isegrim. Je bent te sterk voor mij.
Nee hoor, 65% van onze omzet komt inmiddels uit de aquacultuur, dus met die afhankelijk valt het wel mee.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:49 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat maakt jou dus partijdig, aangezien je familie er van afhankelijk is. Nogal logisch dat je de problemen bagataliseert.
Mag ik vragen hoe je dan aan de informatie bent gekomen dat het niet zo erg is allemaal, als hetgeen onder andere Wakker Dier beweren? Met andere woorden: hoe weten we nu eigenlijk wat de werkelijkheid is?quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Elke boer is een leugenaar natuurlijk.
Ik kan je uit ervaring zeggen dat de problemen enorm worden overdreven. Let wel, ik was zelf 15 jaar lang vegetariër, o.a. gebaseerd op de propaganda van Wakker Dier c.s. Ja, er zijn welzijnsproblemen, maar die zijn lang niet zo erg en lang niet zo grootschalig als lobbypartijen je willen laten geloven.
En een boer heeft er belang bij dat zijn dieren zich prettig voelen. Dan produceren ze beter.
Maar ik meen het. Je bent erg lastig te overtuigen, of beter gezegd: niet te overtuigen. Je hebt altijd goede argumenten die mij voorheen zouden drukken in de richting van op de man spelen of het op de proppen komen met drogredenen. Maar dat is geen eerlijke discussie, dus dat wil ik niet meer. Ik geef dus sinds kort toe, wanneer ik ongelijk heb, of in ieder geval zwakker mijn standpunt verdedig.quote:
Ben ik op zich met je eens, maar je moet wel ergens beginnen. Ik vind het argument dat dieren het elders in de wereld slechter hebben geen argument. Je moet eerst in je eigen omgeving beginnen en daar is nog wel wat werk te verzetten. Ik denk ook niet dat de PvdD de illusie in het vaandel moet borduren dat ze heel veel kunnen veranderen, ik gun ze wel een oppositieplaats, zodat ze tegenwicht kunnen bieden in naam van de dieren.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:55 schreef more het volgende:
Het grootste probleem van de Partij vd Dieren vind ik dat ze niet globaal denken, en maatregelen eenzijdig in Nederland willen invoeren, waarmee je het "probleem" gewoon verschuift naar een ander land, waar de dieren het veel slechter hebben dan in Nederland. Ze kunnen beter hun pijlen richten op de club, bestaande uit 139 landen, namelijk de WTO (World Trade Organisation) Deze WTO laat het namelijk niet toe dat je producten weigert op grond van dierenwelzijn, milieu e.d.
De VS weten hier alles van, want die wilden geen Mexicaanse tonijn meer hebben, omdat die gevangen werd met netten die massaal dolfijnen doodde. Mexico stapte hierop naar de WTO en de VS moest de import weer toestaan, anders volgde hoge boetes en andere sancties.
Ik ken aardig wat boeren. En het programma Keuringsdienst van Waarde heeft mij ook wel op wat andere gedachten gebracht op dat gebied.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:34 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je dan aan de informatie bent gekomen dat het niet zo erg is allemaal, als hetgeen onder andere Wakker Dier beweren? Met andere woorden: hoe weten we nu eigenlijk wat de werkelijkheid is?
quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:36 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar ik meen het. Je bent erg lastig te overtuigen, of beter gezegd: niet te overtuigen. Je hebt altijd goede argumenten die mij voorheen zouden drukken in de richting van op de man spelen of het op de proppen komen met drogredenen. Maar dat is geen eerlijke discussie, dus dat wil ik niet meer. Ik geef dus sinds kort toe, wanneer ik ongelijk heb, of in ieder geval zwakker mijn standpunt verdedig.
Soja bij?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:59 schreef rudedeltadude het volgende:
met zijn allen aan de soja!
Als het ruikt als biefstuk, smaakt als biefstuk, eruit ziet als biefstuk en de structuur heeft van biefstuk. Ja lekker.quote:
Het volledig schadeloos van alle bedrijven, als de PvdD de bioindustrie wil verbieden, is dan uiteraard een vereiste. Maar ja wie moet dat betalen, aangezien het om tientallen miljarden euro's gaat.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:39 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ben ik op zich met je eens, maar je moet wel ergens beginnen.
Wat heeft dat met mijn post te maken, zurepropvoorhebbertje?quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:13 schreef FuifDuif het volgende:
Zeg Pietverdriet, hoe zou jij het vinden wanneer de slavenarbeid weer wordt ingevoerd en jij onder zeer gure omstandigheden moet werken voor een slavenhouder, als niet meer dan een productiemiddel? Dat vind jij niet fijn, hè? Gedraag je dan ook tegenover andere levensvormen, en snel ook!
En hoe wordt het voer bemest wat jouw varkentjes eten dan liefje?quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:02 schreef more het volgende:
[..]
Het wordt steeds komischer hier. Sinds wanneer gebruikt de bioindustrie kunstmest??? Zoals al eerder vermeldt heb ik zelf ook ondermeer varkens, en ik kan je garanderen er wordt totaal geen kunstmest gebruikt.
Kunstmest wordt alleen gebruikt in de akkerbouw, maar ook dat is net als de hoeveelheid dierlijke mest aan strenge regels gebonden, en moet allemaal bijgehouden worden in een mineralenboekhouding wat verplicht is voor elke agrarier. Zo wordt overbemesting voorkomen.
Onzin, daar kan ook gewone mest voor gebruikt worden....quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Humbug
Maak dat maar eens hard.
Of ga je dan een het begrip vervuilend draaien? Zonder kunstmest had er nooit akkerbouw plaats kunnen hebben in grote delen van de wereld trouwens.
En waar haal je die mest vandaan?quote:Op maandag 20 november 2006 15:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Onzin, daar kan ook gewone mest voor gebruikt worden....
En dat hard maken is niet zo moeilijk hoor, ik zou zo zeggen, google is your friend too, dat is nogal algemeen bekend namelijk.
Niet enkele bezoeken, ik heb het over werken(stage, zakcentje bijverdienen enzo) op verschillende bedrijven, het echt meegemaakt, ik heb bv kippen ingevangen, zou het een paar maanden doen, kon het niet volhouden meer dan eens te doen, want het is om te kotsen zo grof, porten en vleugels die breken zijn geen uitzonderingen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:47 schreef more het volgende:
[..]
Ik heb hele andere ervaringen, maar goed jij zult het met enkele bezoeken wel beter weten dan iemand wiens familie al sinds 1880 dagelijks met ondermeer varkens werkt.
Van de belachelijke berg dieren die geteelt worden?????quote:Op maandag 20 november 2006 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En waar haal je die mest vandaan?
Nee, je was tegen de bioindustrie, dus dan kan je die mest ook niet gaan gebruiken, enne, hoe wil je die gaan vervoeren?quote:Op maandag 20 november 2006 15:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Van de belachelijke berg dieren die geteelt worden?????
Tis maar een idee hoor
Nu wordt die mest namelijk anders afgevoers, is er dus de vervuiling van gewone mest en van kunstmest, kunstmest heeft alleen het voordeel het sneller te kunnen laten gaan...(en nog wel wat meer, maar goed).
Ik zou niet willen ruilen toch omdat je altijd nog een kans hebt om eruit te komen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:41 schreef more het volgende:
[..]
Als ik vergelijk hoe mensen wonen in achterstandswijken, geen tuin waar de kinderen kunnen spelen, alleen maar beton en asfalt, dan vind ik dat de zeugen en biggetjes het bij ons beter hebben.
Het voer op mijn bedrijf., komt van Danafeed:quote:Op maandag 20 november 2006 14:59 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoe wordt het voer bemest wat jouw varkentjes eten dan liefje?
Juist ja... KUNSTMEST en veel ook.
Je weet toch wel hoe je eigen veevoer geteelt woprdt, of heb je daar werkelijk geen idee van?
quote:Environment
The earth has incomprehensible resources which can secure continued growth and development - for the benefit of everybody.
But if we still want to benefit from the resources, we will have to show respect to them. By using our latest knowledge about the processes of nature and by using new technology we can make sure, that we are leaving a cleaner environment than the one we took over.
And we are prepared to do so at DANA FEED. By using clean raw materials, by using environmentally friendly and energy-saving production technology with finished goods, which fully comply with the environmental requirements of the market.
Cleaner technology
Prevention is better than patching up the problems, when they have arisen. As there is tidied up after the sins of the past, a still bigger part of the environmental adjustment is aimed at prevention. This trend of development is being in evidence also for DANA FEED.
Cleaner technology is a strategy, where the target is to prevent unnecessary environmental strain and pollution. This can be done by precluding environmental problems at the source. The employees' participation in the work of promoting cleaner technology at DANA FEED is crucial to make a success of the strategy.
The work with cleaner technology is oriented towards replacement of raw materials and subsidiary materials as well as production processes and installations with a high environmental strain with products and systems with a lower environmental strain.
A green factory
In the year of 1997 DANA FEED built a new factory for the production of extruded feed in Horsens, Denmark. The position between harbour and residential quarters caused heavy demands from the authorities and from the company itself to minimize the environmental impact on the surroundings.
The authorities' approval of the factory made demands on noise, dust and odour. As the first factory in Denmark DANA FEED was approved on only 5 odour equivalents.
The production processes and the equipment used in the new factory are providing for these heavy environmental demands, such as the factory is designed in the best possible way to develop the water and energy resources necessary in the production.
Two of the processes in the production, which previously were energy demanding and great sources of emission of odour were changed. Previously the air for drying of the pellets was heated and sent through a dryer, whereupon after cleaning it was discharged to the surroundings. Today 95% of the air is re-circulated, and the rest is cleaned before discharge. The same principle about re-circulation also applies for cooling of the pellets.
ISO 14001 environmental certification in 2000 is further emphasizing the company's attitude towards the environment and the efforts to run a "green factory".
De consument kan het niet veranderen omdat zij slaaf is van de consumptie maatschapij.quote:Op maandag 20 november 2006 17:04 schreef Isegrim het volgende:
Niemand is tegen het verbeteren van het welzijn van productiedieren. De vraag is of dat onder dwang moet gebeuren. De consument heeft de macht. Het is niet de verantwoordelijkheid van de overheid, het is de verantwoordelijkheid van de burger.
Pardon?quote:Op maandag 20 november 2006 18:22 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
De consument kan het niet veranderen omdat zij slaaf is van de consumptie maatschapij.
De beweging die zorgde voor afschaffing van de slavernij kwam 'van onderaf'. Het werd niet plotseling van bovenaf verboden. Er was een maatschappelijke ontwikkeling.quote:De mensen zelf konden het houden van slaven niet oplossen totdat de regering zelf zei: dit mag niet meer, anders zijn er altijd wel mensen te vinden die graag goedkope slaven gebruiken voor de huishulp of voor de sex.
De consument blijft gewoon het goedkoopste kopen. PUNT.quote:
Dit probleem is een ver van ons bed huis show omdat het enige wat we zien is dat mooi uitziend stukje vlees in de supermarkt en/of op je bord en dus nooit het dierenleed zelf en zolang we dat niet zien en het stukje vlees nog altijd lekker smaakt, who cares? op die paar zonderlingen na die 0,00001 verschil uitmaken.quote:De beweging die zorgde voor afschaffing van de slavernij kwam 'van onderaf'. Het werd niet plotseling van bovenaf verboden. Er was een maatschappelijke ontwikkeling.
Iedereen blijft kopen ondanks alles en dat komt omdat we slaaf zijn van de consumptiemaatschappij vooral ook omdat je weet ''ook al koop ik een bewust stukje diervriendelijk vlees'' HET MAAKT GEEN FLIKKER UIT op het geheel en daarom moeten zulke dingen vanaf boven worden opgelegd maar zoals je al zei: de dollar regeert boven de mens en de dier.quote:Op maandag 20 november 2006 18:46 schreef Isegrim het volgende:
Als mensen het niet willen kopen, dan willen ze het niet kopen. Punt. Jammer dan. Dat moeten ze zelf weten. Iets kunstmatig duur of juist goedkoop maken is géén goede zaak (denk aan de gevolgen van landbouwsubsidies voor Afrika bv.). Zoals Piet zegt, vote with your dollar. Als jij dierenwelzijn belangrijk vindt, dan koop je toch biologisch? De mensen die dat niet doen, vinden het blijkbaar niet belangrijk genoeg.
Dit heeft niks met mijn eigen verantwoordelijkheid te maken omdat ik weet dat het geen flikker uitmaakt wat ik doe.quote:Op maandag 20 november 2006 18:56 schreef Isegrim het volgende:
Flikker op met je 'slaaf'. Niemand dwingt jou om de kiloknaller te kopen in plaats van het biologische lapje.Heel moeilijke term: eigen verantwoordelijkheid.
Niks niet de verantwoordelijkheid afschuiven op de overheid. Ik ga niet lopen meebetalen aan het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel van een ander.
Nee, zo komen we er wel, ga vooral zo door.quote:Op maandag 20 november 2006 18:58 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Dit heeft niks met mijn eigen verantwoordelijkheid te maken omdat ik weet dat het geen flikker uitmaakt wat ik doe.
De slaven gingen ook niet weg omdat er een paar mensen zeiden: ik neem geen slaaf.quote:Op maandag 20 november 2006 19:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, zo komen we er wel, ga vooral zo door.Jezus, wat naïef zeg.
Nogmaals: de afschaffing van de slavernij kwam voort uit een maatschappelijke ontwikkeling. Het werd niet enkel van bovenaf opgelegd, dat wérkt namelijk niet.quote:Op maandag 20 november 2006 19:20 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
De slaven gingen ook niet weg omdat er een paar mensen zeiden: ik neem geen slaaf.
Mensen hebben de vrijheid om te kiezen. Ze zijn geen slaven. Kiezen ze niet voor biologisch, dan heeft biologisch geen bestaansrecht. De overheid heeft zich hier niet mee te bemoeien.quote:Dus het moet via de politiek gebeuren en het is naïef als je denkt dat de consument dit gaat oplossen door geen vlees te eten of alleen biologisch vlees zolang het duurder en lastiger is/blijft.
Natuurlijk werkt dat wel, als je maar goed sanctioneerd. Dat hele idee van dat het individu vrij moet zijn is ook maar gewoon een persoonlijke overtuiging. Geen universele wetmatigheid. Wat een onzin.quote:Op maandag 20 november 2006 19:23 schreef Isegrim het volgende:
Nogmaals: de afschaffing van de slavernij kwam voort uit een maatschappelijke ontwikkeling. Het werd niet enkel van bovenaf opgelegd, dat wérkt namelijk niet.
Het is mijn mening. Dat doe ik hier, op een discussieforum, mijn mening geven en verdedigen. Jouw mening is evenzeer 'onzin' als de mijne.quote:Op maandag 20 november 2006 19:26 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Natuurlijk werkt dat wel, als je maar goed sanctioneerd. Dat hele idee van dat het individu vrij moet zijn is ook maar gewoon een persoonlijke overtuiging. Geen universele wetmatigheid. Wat een onzin.
Een mening hebben over dit soort zaken heeft geen zin, want het is waar of het is niet waar. Als jouw mening is dat je rood een mooie kleur vindt, dan is dat een geldige mening. Daar kan ik niets tegenin brengen. Maar als je zegt dat je mening is, dat van bovenaf zaken opleggen (als staat zijnde bijvoorbeeld), dan kan dat geen mening zijn, omdat het een uitspraak is die wel of niet waar is. Zo kan ik laten zien dat die uitspraak niet waar is, omdat er diverse succesvolle totalitaire systemen hebben bestaan en nog bestaan.quote:Op maandag 20 november 2006 19:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is mijn mening. Dat doe ik hier, op een discussieforum, mijn mening geven en verdedigen. Jouw mening is evenzeer 'onzin' als de mijne.
Dit is pas onzin.quote:Op maandag 20 november 2006 19:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Een mening hebben over dit soort zaken heeft geen zin, want het is waar of het is niet waar. Als jouw mening is dat je rood een mooie kleur vindt, dan is dat een geldige mening. Daar kan ik niets tegenin brengen. Maar als je zegt dat je mening is, dat van bovenaf zaken opleggen (als staat zijnde bijvoorbeeld), dan kan dat geen mening zijn, omdat het een uitspraak is die wel of niet waar is. Zo kan ik laten zien dat die uitspraak niet waar is, omdat er diverse succesvolle totalitaire systemen hebben bestaan en nog bestaan.
Er moet dus een soort van een landelijk verzet komen onder de bevolking anders gebeurd er echt niks/of genoeg mensen moeten gaan stemmen op een partij zoals de PvdD maar je stemt op een partij om heel veel redenen dus blijft de hoop op deze partij nog altijd vrij klein om dit probleem voldoende aan te pakken.quote:Op maandag 20 november 2006 19:23 schreef Isegrim het volgende:
Nogmaals: de afschaffing van de slavernij kwam voort uit een maatschappelijke ontwikkeling. Het werd niet enkel van bovenaf opgelegd, dat wérkt namelijk niet.
[..]
Ik kan niet zeggen dat ik het echt eens ben met deze definitie ('geheel gericht op het verbruik van materiële goederen'?), maar daarnaast snap ik niet welk punt je wilt maken door het plaatsen van deze tekst.quote:Op maandag 20 november 2006 19:43 schreef Tatutatu het volgende:
En:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Consumptiemaatschappij
Een consumptiemaatschappij, is een samenleving die geheel gericht is op het verbruik van materiële goederen en het verkrijgen van zoveel mogelijk comfort. 'Mateloosheid' is daarbinnen een kernbegrip, omdat er in principe geen grens is aan de verwerving van materiële goederen.
Ik zou zo zeggen, google is your friend too, je doet nu net alsof ik voor alles gelijk een pasklare oplossing moet hebben alsof ik hoogstpersoonlijk er zorg voor moet dragen dat de gehele wereld over 2 weken gaat omschakelen op biologisch...quote:Op maandag 20 november 2006 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je was tegen de bioindustrie, dus dan kan je die mest ook niet gaan gebruiken, enne, hoe wil je die gaan vervoeren?
Kom maar weer met een domme oneliner...
Dat is wat ik keer op keer aanhaal, de consument maakt de keuze, zie bv melk van biologische boeren, dat marktaandeel is kleiner geworden in de afgelopen jaren, niet omdat het aanbod er niet is, maar de vraag ontbreekt, mensen willen goedkope melk.quote:Op maandag 20 november 2006 17:04 schreef Isegrim het volgende:
Niemand is tegen het verbeteren van het welzijn van productiedieren. De vraag is of dat onder dwang moet gebeuren. De consument heeft de macht. Het is niet de verantwoordelijkheid van de overheid, het is de verantwoordelijkheid van de burger.
En vertel me nu eens, waar worden de grondstoffen voor dat voer geteelt?quote:Op maandag 20 november 2006 17:08 schreef more het volgende:
[..]
Het voer op mijn bedrijf., komt van Danafeed:
[..]
Wat de overheid wel kan doen is voorlichten, hoeveel mensen weten dat meer dan 100 gram vlees per dag(dat is ongeveer de grote van een sigarettenpakje dus!) gewoonweg slecht is voor je gezondheid?quote:Op maandag 20 november 2006 18:56 schreef Isegrim het volgende:
Flikker op met je 'slaaf'. Niemand dwingt jou om de kiloknaller te kopen in plaats van het biologische lapje.Heel moeilijke term: eigen verantwoordelijkheid.
Niks niet de verantwoordelijkheid afschuiven op de overheid. Ik ga niet lopen meebetalen aan het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel van een ander.
In het geval van Danafeed voor mijn aquacultuur bedrijf komt het hoofdbestanddeel uit de zee (Scandinavisch en Chileens Vismeel/Visolie.quote:Op maandag 20 november 2006 20:16 schreef erodome het volgende:
[..]
En vertel me nu eens, waar worden de grondstoffen voor dat voer geteelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |