Da's waar. Liever tientallen kilo's mais voor een kilo vlees en dan zeuren over uitputting van de bodem voor een kropje slaquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:56 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Overbeplanting van kropjes sla en bodem uitputting![]()
Oh ja goeie, maakt mij ook niet uit, ik pluk me eigen bloemkolen ook wel als het moet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hee psst... 'planten hebben ook gevoel' is misschien ook nog een goeie om in de discussie te werpen.
V.
Pardon?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:54 schreef Napalm het volgende:
[..]
Argh!
Dat ik jou (!) moet uitleggen dat indien elke jager een beesteknuffelaar is dat dan nog (lang niet ) alle beesteknuffelaars een jager zijn..![]()
Talloze wetenschappers denken daar anders over, maar jij zult het wel bij het rechte eind hebben denk ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Allemaal bangmakerij is het.
We gaan niet kapot door het milieu,
Nou nee, dat is de schade herstellen die mensen al hebben aangericht. Dieren vormen hier een plaag, omdat wij hun natuurlijke vijanden hebben uitgeroeid omdat we bang voor ze waren... Tja, dan moet je toch ook de verantwoordelijkheid voor je daden nemen, en het werk van die vijanden overnemen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:55 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Dieren afschieten, omdat ze voor overlast zorgen. En roepen dat de natuur zichzelf regelt
Soort van Links lullen, rechts vullen
Nou, vertel dan maar is waarom er gejaagd "moet" worden?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Leg dat ook even uit aan het dropje onder je
V.
Tja, want dwars doen is altijd beter dan zelf eens goed nadenken over wat je aan het doen bent he?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
je moet eens weten hoe averechts dat milieugeknuffel op mij werkt..... hoe meer mensen mij dwingen, hoe meer ik doe wat zij niet willen en zo werkt het bij heel veel mensen....
?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Pardon?
Wie kwam er met:
1 Dat denk ik dus ook maar juist de beestenknuffellaars zijn het felst tegen jagen
2De tegenstanders van jagen zijn allemaal beestenknuffelaars
3Maar niet alle beestenknuffelaars zijn tegen jagen
Zoek je ruzie? Wil je gespankt worden?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:00 schreef sigme het volgende:
Oftewel: jouw logica klopte niet. Druif.
Niet nodig, ik eet geen vlees.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:00 schreef sigme het volgende:
Had je m'n edit gezien? Heb jij een vleesbewijs verdiend?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens wel gejaagd en gevist.You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
Als al de landbouwgrond voor veevoer vrij zo komen voor mensenvoer dan zou de wereldhonger afgelopen kunnen zijn(mits de mensen het zouden kunnen kopen dan he, dat is dan weer een addertje onder het gras).quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:34 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Voornamelijk voor het produceren van veevoeder is veel water nodig, de dierlijke consumptie valt dan nog reuze mee. Als je bedenkt hoeveel broden er gebakken zouden kunnen worden met het graan dat nu aan dieren wordt gegeven en voor een groot deel als (onbruikbare) uitwerpselen weer naar buiten komt, dan is de efficientie ver te zoeken.
Deels bang, deels plezier jacht... En die verantwoordelijkheid heeft imo meer te maken met de overlast die we er zelf van hebben.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:08 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nou nee, dat is de schade herstellen die mensen al hebben aangericht. Dieren vormen hier een plaag, omdat wij hun natuurlijke vijanden hebben uitgeroeid omdat we bang voor ze waren... Tja, dan moet je toch ook de verantwoordelijkheid voor je daden nemen, en het werk van die vijanden overnemen?![]()
Neehoor, die overlast verdrijft ook andere (inheemse) diersoorten. We hebben het hele evenwicht verstoord.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:14 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Deels bang, deels plezier jacht... En die verantwoordelijkheid heeft imo meer te maken met de overlast die we er zelf van hebben.
1. stelling Napalm: beestenknuffellaars zijn tegen jagenquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
?![]()
?
2 volgt niet noodzakelijk uit 1
3 lijkt me in zn algemeenheid wel opgaand
[..]
Zoek je ruzie? Wil je gespankt worden?![]()
quote:Niet nodig, ik eet geen vlees.
Hippie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens wel gejaagd en gevist.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Lieve schat, ik ben één van die dierenknuffelaars die het niet op de jacht heeftquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:08 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Nou, vertel dan maar is waarom er gejaagd "moet" worden?![]()
in die arme landen fokken ze net zolang totdat ze doodgaan van de honger. Dat is het probleem en niet de hoeveelheid eten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:14 schreef erodome het volgende:
Als al de landbouwgrond voor veevoer vrij zo komen voor mensenvoer dan zou de wereldhonger afgelopen kunnen zijn(mits de mensen het zouden kunnen kopen dan he, dat is dan weer een addertje onder het gras).
En wie heeft daar last van? ...quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Neehoor, die overlast verdrijft ook andere (inheemse) diersoorten. We hebben het hele evenwicht verstoord.
Omdat wanneer iemand gejaagd heeft, diegene geen vlees meer hoeft te kopen in de winkel. En de beesten die geschoten zijn een beter leven gehad hebben dan de dieren uit de winkel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Lieve schat, ik ben één van die dierenknuffelaars die het niet op de jacht heeft
V.
De diersoorten die verdwijnen hebben er last van. Nu kan jij best van mening zijn dat die dieren er niet toe doen, en dat dus niemand er last van heeft. Maar de mensen die verantwoordelijk zijn voor ons wildbestand vinden dat die dieren net zo gelijkwaardig zijn, en dus ook een plekje in Nederland moeten hebben.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:29 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
En wie heeft daar last van? ...
... dus moeten wij maar bepalen wat er blijft leven....
Voor de bio-industrie geldt dat misschien wel, maar beesten die gewoon in de wei staan (koeien, schapen, paarden) hebben het echt niet slechter voor elkaar dan wilde dieren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat wanneer iemand gejaagd heeft, diegene geen vlees meer hoeft te kopen in de winkel. En de beesten die geschoten zijn een beter leven gehad hebben dan de dieren uit de winkel.
Ja maar er wordt naar mijn idee ook een hoop verkocht wat zogenaamd scharrel is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor de bio-industrie geldt dat misschien wel, maar beesten die gewoon in de wei staan (koeien, schapen, paarden) hebben het echt niet slechter voor elkaar dan wilde dieren.
Nee, een dood beest heeft nergens last van.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:31 schreef Elseetje het volgende:
[..]
De diersoorten die verdwijnen hebben er last van.
Net zo gelijkwaardig als.. ?quote:Maar de mensen die verantwoordelijk zijn voor ons wildbestand vinden dat die dieren net zo gelijkwaardig zijn
Omdat ze gelijkwaardig zijn? Om die reden moeten ze een plekje?quote:, en dus ook een plekje in Nederland moeten hebben.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:25 schreef sigme het volgende:
1. stelling Napalm: beestenknuffellaars zijn tegen jagen
2. stelling sigme: jagers zijn beestenknuffelaars
Napalm onderschrijft dat jager beestenknuffelaars kunnen zijn.
Ergo: de stelling dat beestenknuffelaar tegen jacht zijn is niet geldig.
Beestenknuffelaars zijn tegenstander van jagen is ongeldig (immers: jagers zijn ook beestenknuffelaars)
Tegenstanders van jagen zijn beestenknuffelaars was wel geldig geweest.
Kom maar op met je klapjes.
Hippie!
Er staat niet alle. In zijn algemeenheid. En van alle tegenstanders zijn de beestenknuffelaars die tegenstander zijn het felst. Zo moet je het lezen, slimpie.quote:Dat denk ik dus ook maar juist de beestenknuffellaars zijn het felst tegen jagen
je laat "felste" weg...quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:25 schreef sigme het volgende:
[..]
1. stelling Napalm: beestenknuffellaars zijn tegen jagen
2. stelling sigme: jagers zijn beestenknuffelaars
Napalm onderschrijft dat jager beestenknuffelaars kunnen zijn.
Ergo: de stelling dat beestenknuffelaar tegen jacht zijn is niet geldig.
Beestenknuffelaars zijn tegenstander van jagen is ongeldig (immers: jagers zijn ook beestenknuffelaars)
Tegenstanders van jagen zijn beestenknuffelaars was wel geldig geweest.
buk maarquote:
mn beste vriend was zelfs zwart. GL ideaalbeeld.quote:
Dat is jouw argument om voor de jacht te zijn. Ik heb het om diverse redenen niet op de jacht, niet in de laatste plaats omdat mensen die het beoefenen er over het algemeen plezier in hebben en het een sport vinden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat wanneer iemand gejaagd heeft, diegene geen vlees meer hoeft te kopen in de winkel. En de beesten die geschoten zijn een beter leven gehad hebben dan de dieren uit de winkel.
Ik moet verrassend weinig.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:39 schreef Elseetje het volgende:
[..]
[..]
Er staat niet alle. In zijn algemeenheid. En van alle tegenstanders zijn de beestenknuffelaars die tegenstander zijn het felst. Zo moet je het lezen, slimpie.
Dat maakt dan weer niks uit, want dat stelde ik niet.quote:En er zijn ook tegenstanders van jagen die helemaaaaaaaal geen beestenknuffelaars zijn, dus die vlieger gaat ook niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |