Feit blijft dat je beter biologisch vlees kan eten dan bio-industrie vlees. Dus dan moet biologisch vlees verdomd duur worden, en bio-industrie vlees nog veel duurder. Dan heb je ook het probleem niet meer dat er zoveel dieren nodig zijn voor de vleesconsumptie, want niemand kan zich dan nog elke dag vlees veroorlovenquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:17 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Gewoon hogere belastingen op al het vlees!
En dat zeg ik als echte vleeseter.
je moet eens weten hoe averechts dat milieugeknuffel op mij werkt..... hoe meer mensen mij dwingen, hoe meer ik doe wat zij niet willen en zo werkt het bij heel veel mensen....quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:18 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Verschil is wel dat de koe het meeste water uit gras haalt, en de gemiddelde amerikaan 50 liter water per dag verbruikt om zijn ontlasting weg te spoelen.
Een beter milieu begint dan ook bij jezelf een ander...
Drogredenering. Nu het vrijwillig kan doe je het ook niet. En dat geldt voor heel veel mensen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
je moet eens weten hoe averechts dat milieugeknuffel op mij werkt..... hoe meer mensen mij dwingen, hoe meer ik doe wat zij niet willen en zo werkt het bij heel veel mensen....
alles wordt opgedrongen hier.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:22 schreef Verbal het volgende:
[..]
Drogredenering. Nu het vrijwillig kan doe je het ook niet. En dat geldt voor heel veel mensen.
V.
Ok. Dat label. Als eerste, de naam. Kom nou niet met de uitleg uit dat filpje. Als je die naam kiest moet je ook tegen de kort door de bocht label kunnen. Ten tweede, de manier van campagne voeren. Er wordt constant ingespeeld op de knuffelfactor van dieren om makkelijk zieltjes te winnen. Daarnaast het is een one-issue partij. Nee? De 10 BELANGRIJKSTE punten van de website gaan over, juist, dieren. En de meeste punten interesseren mij niet, of ben ik het niet mee eens. Vindt je het echt raar dat er een kort-door-de-bocht-knuffel-label geplakt wordt?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Leg dat nou eens uit, in plaats van een wedstrijdje minachtend stupide uit de hoek komen...
V.
Bij mijn weten is dat niet wat hier bedoeld wordt. Het gaat juist om de extra irrigatie en drinkwater voorziening die nodig is boven regen. Een koe, en zeker een melkkoe, drinkt ontzettend veel water per dag. Dat kunnen ze niet allemaal uit gras halen. Koeien die alleen op stal staan al helemaal niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:18 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Verschil is wel dat de koe het meeste water uit gras haalt, en de gemiddelde amerikaan 50 liter water per dag verbruikt om zijn ontlasting weg te spoelen.
Een beter milieu begint dan ook bij jezelf een ander...
Och jongen kun je het allemaal niet aan?quote:
Voornamelijk voor het produceren van veevoeder is veel water nodig, de dierlijke consumptie valt dan nog reuze mee. Als je bedenkt hoeveel broden er gebakken zouden kunnen worden met het graan dat nu aan dieren wordt gegeven en voor een groot deel als (onbruikbare) uitwerpselen weer naar buiten komt, dan is de efficientie ver te zoeken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Bij mijn weten is dat niet wat hier bedoeld wordt. Het gaat juist om de extra irrigatie en drinkwater voorziening die nodig is boven regen. Een koe, en zeker een melkkoe, drinkt ontzettend veel water per dag. Dat kunnen ze niet allemaal uit gras halen. Koeien die alleen op stal staan al helemaal niet.
Allemaal bangmakerij is het.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:32 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Och jongen kun je het allemaal niet aan?
De reden dat het "opgedrongen" wordt is dat we met zijn allen in rap tempo de (zoet)waterreserves van de wereld aan het opsouperen zijn. Daar moet een einde aan komen en daarvoor is het nodig dat mensen het besef krijgen dat wat ze doen een bepaalde impact heeft, en dat je, met weinig inspanning, een verbetering teweeg kunt brengen.
Ja, het nieuwe zorgstelsel, de JSF, de missie naar Uruzgan komen zomaar bij me op...quote:
Dat denk ik dus ook maar juist de beestenknuffellaars zijn het felst tegen jagenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:05 schreef JohnDope het volgende:
Er moet meer gejaagd worden vind ik! Dat is het toppunt van scharrelvlees. *BANG*
Nee hoor. De meeste jagers zijn overtuigde beestenknuffelaars, en het zou me niets verbazen als ze liever scharrelvlees eten dan bioindustrievlees.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:42 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook maar juist de beestenknuffellaars zijn het felst tegen jagen
En, krijg jij zo'n bewijsje?quote:Verder ben ik voorstander van een vleesbewijs; je mag pas vlees kopen nadat e 1 keer zelf een leven dier gedood en geslacht hebt.
Zo'n instelling vind ik al een argument meer voor accijns.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Allemaal bangmakerij is het.
We gaan niet kapot door het milieu, we gaan niet kapot door een of andere afschuwelijke oorlog, maar de betutteling wordt ons eind.
Ja, en Fadime Örgü bij de VVD... (edit: nee toch niet. Klein beetje verstandig dus wel) Nu nog even komen met het argument dat Hitler ook vegetariër was...quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:45 schreef cerror het volgende:
Ohja, Georgina Verbaan staat ook op de lijst van PvdD...
Di is natuurlijk ridicuul! Zo belandt vleesch en visch in het illegale circuit. Illegale slachterijen zullen hoogtij meemaken, want de consument blijft vlees willen zonder te willen weten waar het vandaan komt. Psst, biefstukkie kopuh?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:42 schreef Napalm het volgende:
Solidariteit, belastingen, ontwikkelingshulp, zorg voor illegalen ook.
[..]
Verder ben ik voorstander van een vleesbewijs; je mag pas vlees kopen nadat e 1 keer zelf een leven dier gedood en geslacht hebt.
Hee psst... 'planten hebben ook gevoel' is misschien ook nog een goeie om in de discussie te werpen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:51 schreef Icex het volgende:
Maar ik vind het prima hoor. Totaal geen moeite mee, vang mijn eigen vissen wel. Oh en een mug pletten, geldt dat ook als levend dier slachten ?
Argh!quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor. De meeste jagers zijn overtuigde beestenknuffelaars, en het zou me niets verbazen als ze liever scharrelvlees eten dan bioindustrievlees.
Dieren afschieten, omdat ze voor overlast zorgen. En roepen dat de natuur zichzelf regeltquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor. De meeste jagers zijn overtuigde beestenknuffelaars, en het zou me niets verbazen als ze liever scharrelvlees eten dan bioindustrievlees.
Hoewel het me wel erg doet denken aan de vos die op zijn manier ook érg van kippen hield.
Overbeplanting van kropjes sla en bodem uitputtingquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hee psst... 'planten hebben ook gevoel' is misschien ook nog een goeie om in de discussie te werpen.
V.
Leg dat ook even uit aan het dropje onder jequote:Op dinsdag 14 november 2006 14:54 schreef Napalm het volgende:
[..]
Argh!
Dat ik jou (!) moet uitleggen dat indien elke jager een beesteknuffelaar is dat dan nog (lang niet ) alle beesteknuffelaars een jager zijn..![]()
Lastig bewaren hoor vers vlees. coke en hasj blijven ook buiten de koeling goed. VErder gewoon een kwestie van de dieren goed volgewn want ik verwacht nu nog niet direct illegale koeienkwekerijen op de zolders.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:51 schreef Icex het volgende:
[..]
Di is natuurlijk ridicuul! Zo belandt vleesch en visch in het illegale circuit. Illegale slachterijen zullen hoogtij meemaken, want de consument blijft vlees willen zonder te willen weten waar het vandaan komt. Psst, biefstukkie kopuh?
Nee. Moet een konijn of groter zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:51 schreef Icex het volgende:
Maar ik vind het prima hoor. Totaal geen moeite mee, vang mijn eigen vissen wel. Oh en een mug pletten, geldt dat ook als levend dier slachten ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |