Iemand die in coma ligt behandelen we toch ook nog steeds op een waardige wijze? Ik vind dat geen argument, meer een excuus om toch regelmatig je kipfiletje tot je te kunnen nemen, om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Omdat intelligentie en met name de mate van zelfbewustijn in mijn ogen een belangrijke factor zijn in wat wij 'lijden' noemen. Ik denk dat een kip minder lijdt dan een chimp in zo'n situatie omdat een kip er niet over kan nadenken.
Ik heb daarvoor geen excuus nodig. Dit is gewoon een observatie gebaseerd op mijn ervaring met dieren.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:43 schreef FuifDuif het volgende:
Iemand die in coma ligt behandelen we toch ook nog steeds op een waardige wijze? Ik vind dat geen argument, meer een excuus om toch regelmatig je kipfiletje tot je te kunnen nemen, om eerlijk te zijn.
Je had het over zelfbewustzijn en lijden. In dat opzicht is een kip net zo gelijkwaardig aan een normaal mens, als een mens in coma aan een normaal mens.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb daarvoor geen excuus nodig. Dit is gewoon een observatie gebaseerd op mijn ervaring met dieren.
Verder vind ik mensen en dieren niet gelijkwaardig, dus ik vind de vergelijking tussen een kip en een mens in coma niet helemaal kloppend.
Ik heb hele andere ervaringen, maar goed jij zult het met enkele bezoeken wel beter weten dan iemand wiens familie al sinds 1880 dagelijks met ondermeer varkens werkt.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:50 schreef erodome het volgende:
[..]
ben op toch wel een heel aantal bedrijven geweest en ik kan echt niet zeggen dat het bio-industrie varken erg happy is...
Neem die fokzeugen in de 4 weken dat ze vast staan, ze gaan schuimbekken, stangbijten en nog wat andere zware stress signalen.
Het verschil is dat een mens in coma op een dag weer een normaal mens kan worden en een kip niet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:47 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Je had het over zelfbewustzijn en lijden. In dat opzicht is een kip net zo gelijkwaardig aan een normaal mens, als een mens in coma aan een normaal mens.
Dat maakt jou dus partijdig, aangezien je familie er van afhankelijk is. Nogal logisch dat je de problemen bagataliseert.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:47 schreef more het volgende:
[..]
Ik heb hele andere ervaringen, maar goed jij zult het met enkele bezoeken wel beter weten dan iemand wiens familie al sinds 1880 dagelijks met ondermeer varkens werkt.
Tja, wat moet ik hier nu weer op zeggen. Je hebt altijd wel weer een tegenargument klaarliggen, Isegrim. Je bent te sterk voor mij.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het verschil is dat een mens in coma op een dag weer een normaal mens kan worden en een kip niet.
Elke boer is een leugenaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:49 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat maakt jou dus partijdig, aangezien je familie er van afhankelijk is. Nogal logisch dat je de problemen bagataliseert.
LOLquote:Op zaterdag 18 november 2006 10:50 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Tja, wat moet ik hier nu weer op zeggen. Je hebt altijd wel weer een tegenargument klaarliggen, Isegrim. Je bent te sterk voor mij.
Nee hoor, 65% van onze omzet komt inmiddels uit de aquacultuur, dus met die afhankelijk valt het wel mee.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:49 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat maakt jou dus partijdig, aangezien je familie er van afhankelijk is. Nogal logisch dat je de problemen bagataliseert.
Mag ik vragen hoe je dan aan de informatie bent gekomen dat het niet zo erg is allemaal, als hetgeen onder andere Wakker Dier beweren? Met andere woorden: hoe weten we nu eigenlijk wat de werkelijkheid is?quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Elke boer is een leugenaar natuurlijk.
Ik kan je uit ervaring zeggen dat de problemen enorm worden overdreven. Let wel, ik was zelf 15 jaar lang vegetariėr, o.a. gebaseerd op de propaganda van Wakker Dier c.s. Ja, er zijn welzijnsproblemen, maar die zijn lang niet zo erg en lang niet zo grootschalig als lobbypartijen je willen laten geloven.
En een boer heeft er belang bij dat zijn dieren zich prettig voelen. Dan produceren ze beter.
Maar ik meen het. Je bent erg lastig te overtuigen, of beter gezegd: niet te overtuigen. Je hebt altijd goede argumenten die mij voorheen zouden drukken in de richting van op de man spelen of het op de proppen komen met drogredenen. Maar dat is geen eerlijke discussie, dus dat wil ik niet meer. Ik geef dus sinds kort toe, wanneer ik ongelijk heb, of in ieder geval zwakker mijn standpunt verdedig.quote:
Ben ik op zich met je eens, maar je moet wel ergens beginnen. Ik vind het argument dat dieren het elders in de wereld slechter hebben geen argument. Je moet eerst in je eigen omgeving beginnen en daar is nog wel wat werk te verzetten. Ik denk ook niet dat de PvdD de illusie in het vaandel moet borduren dat ze heel veel kunnen veranderen, ik gun ze wel een oppositieplaats, zodat ze tegenwicht kunnen bieden in naam van de dieren.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:55 schreef more het volgende:
Het grootste probleem van de Partij vd Dieren vind ik dat ze niet globaal denken, en maatregelen eenzijdig in Nederland willen invoeren, waarmee je het "probleem" gewoon verschuift naar een ander land, waar de dieren het veel slechter hebben dan in Nederland. Ze kunnen beter hun pijlen richten op de club, bestaande uit 139 landen, namelijk de WTO (World Trade Organisation) Deze WTO laat het namelijk niet toe dat je producten weigert op grond van dierenwelzijn, milieu e.d.
De VS weten hier alles van, want die wilden geen Mexicaanse tonijn meer hebben, omdat die gevangen werd met netten die massaal dolfijnen doodde. Mexico stapte hierop naar de WTO en de VS moest de import weer toestaan, anders volgde hoge boetes en andere sancties.
Ik ken aardig wat boeren. En het programma Keuringsdienst van Waarde heeft mij ook wel op wat andere gedachten gebracht op dat gebied.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:34 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je dan aan de informatie bent gekomen dat het niet zo erg is allemaal, als hetgeen onder andere Wakker Dier beweren? Met andere woorden: hoe weten we nu eigenlijk wat de werkelijkheid is?
quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:36 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar ik meen het. Je bent erg lastig te overtuigen, of beter gezegd: niet te overtuigen. Je hebt altijd goede argumenten die mij voorheen zouden drukken in de richting van op de man spelen of het op de proppen komen met drogredenen. Maar dat is geen eerlijke discussie, dus dat wil ik niet meer. Ik geef dus sinds kort toe, wanneer ik ongelijk heb, of in ieder geval zwakker mijn standpunt verdedig.
Soja bij?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:59 schreef rudedeltadude het volgende:
met zijn allen aan de soja!
Als het ruikt als biefstuk, smaakt als biefstuk, eruit ziet als biefstuk en de structuur heeft van biefstuk. Ja lekker.quote:
Het volledig schadeloos van alle bedrijven, als de PvdD de bioindustrie wil verbieden, is dan uiteraard een vereiste. Maar ja wie moet dat betalen, aangezien het om tientallen miljarden euro's gaat.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:39 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ben ik op zich met je eens, maar je moet wel ergens beginnen.
Wat heeft dat met mijn post te maken, zurepropvoorhebbertje?quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:13 schreef FuifDuif het volgende:
Zeg Pietverdriet, hoe zou jij het vinden wanneer de slavenarbeid weer wordt ingevoerd en jij onder zeer gure omstandigheden moet werken voor een slavenhouder, als niet meer dan een productiemiddel? Dat vind jij niet fijn, hč? Gedraag je dan ook tegenover andere levensvormen, en snel ook!
En hoe wordt het voer bemest wat jouw varkentjes eten dan liefje?quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:02 schreef more het volgende:
[..]
Het wordt steeds komischer hier. Sinds wanneer gebruikt de bioindustrie kunstmest??? Zoals al eerder vermeldt heb ik zelf ook ondermeer varkens, en ik kan je garanderen er wordt totaal geen kunstmest gebruikt.
Kunstmest wordt alleen gebruikt in de akkerbouw, maar ook dat is net als de hoeveelheid dierlijke mest aan strenge regels gebonden, en moet allemaal bijgehouden worden in een mineralenboekhouding wat verplicht is voor elke agrarier. Zo wordt overbemesting voorkomen.
Onzin, daar kan ook gewone mest voor gebruikt worden....quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Humbug
Maak dat maar eens hard.
Of ga je dan een het begrip vervuilend draaien? Zonder kunstmest had er nooit akkerbouw plaats kunnen hebben in grote delen van de wereld trouwens.
En waar haal je die mest vandaan?quote:Op maandag 20 november 2006 15:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Onzin, daar kan ook gewone mest voor gebruikt worden....
En dat hard maken is niet zo moeilijk hoor, ik zou zo zeggen, google is your friend too, dat is nogal algemeen bekend namelijk.
Niet enkele bezoeken, ik heb het over werken(stage, zakcentje bijverdienen enzo) op verschillende bedrijven, het echt meegemaakt, ik heb bv kippen ingevangen, zou het een paar maanden doen, kon het niet volhouden meer dan eens te doen, want het is om te kotsen zo grof, porten en vleugels die breken zijn geen uitzonderingen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 10:47 schreef more het volgende:
[..]
Ik heb hele andere ervaringen, maar goed jij zult het met enkele bezoeken wel beter weten dan iemand wiens familie al sinds 1880 dagelijks met ondermeer varkens werkt.
Van de belachelijke berg dieren die geteelt worden?????quote:Op maandag 20 november 2006 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En waar haal je die mest vandaan?
Nee, je was tegen de bioindustrie, dus dan kan je die mest ook niet gaan gebruiken, enne, hoe wil je die gaan vervoeren?quote:Op maandag 20 november 2006 15:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Van de belachelijke berg dieren die geteelt worden?????
Tis maar een idee hoor
Nu wordt die mest namelijk anders afgevoers, is er dus de vervuiling van gewone mest en van kunstmest, kunstmest heeft alleen het voordeel het sneller te kunnen laten gaan...(en nog wel wat meer, maar goed).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |