Ik ben Brabandse, maar ik heb sowieso niets te zoeken bij rechtse partijen, voor mij wordt het wss ook gewoon SP.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:41 schreef du_ke het volgende:
ja hier heb ik ook wel eens over gedacht. Een beetje vrijzinnige katholiek heeft nu niets te zoeken bij het CDA. Ben ook wel erg benieuwd naar de uitslagen in Limburg en Brabant.
Er zit een station tussen. De PvdA. Veel CDA (KVP/ARP/CHU)-stemmers van weleer stemmen al geruime tijd geen CDA meer. Sinds de 70er jaren. Sindsdien is het blok CDA/VVD/overig rechts behoorlijk constant gebleven.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:37 schreef NLweltmeister het volgende:
de spindoctertjes in de NL media willen ons laten geloven dat de winst van de SP bij de PvdA vandaan komt, maar als je zelf een onderzoek doet kom je tot hele andere conclusies.
Mijn conclusie is dat de SP vooral het CDA leegvreet, met name de ex-KVP aanhang.
Je hebt geen werk?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:43 schreef Quiestisia het volgende:
[..]
Ik ben Brabandse, maar ik heb sowieso niets te zoeken bij rechtse partijen, voor mij wordt het wss ook gewoon SP.
Hoe combineer je dit dan met de winst die het CDA staat in de peilingen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:37 schreef NLweltmeister het volgende:
Mijn conclusie is dat de SP vooral het CDA leegvreet, met name de ex-KVP aanhang.
Zou apart zijn. Bij de vorige verkiezingen waren ze de 3e partijquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:45 schreef Chewie het volgende:
Ik geloof er niks van, in het Harener weekblad staat al wekenlang de VVD stijf bovenaan![]()
Die winst lijkt deze verkiezingen van de VVD te komenquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
Hoe combineer je dit dan met de winst die het CDA staat in de peilingen?
overigens de uitslag van de internetpoll van een lokaalkrantje doortrekken naar de landelijke verkiezingen is ridicuul en kansloos.![]()
![]()
Vorig jaar stond Wilders op 24 zetelsquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
Hoe combineer je dit dan met de winst die het CDA staat in de peilingen?
overigens de uitslag van de internetpoll van een lokaalkrantje doortrekken naar de landelijke verkiezingen is ridicuul en kansloos.![]()
![]()
In Haren? Lokaal hadden ze daar inderdaad verloren maar dat had ook een lokale oorzaak. Het blijft een typische VVD gemeente waar de vrouwen GL stemmen omdat ze tuinieren zo leuk vinden (geen grapje)quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou apart zijn. Bij de vorige verkiezingen waren ze de 3e partij.
Het was inderdaad een typische VVD gemeente maar sinds 2003 niet meer.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
In Haren? Lokaal hadden ze daar inderdaad verloren maar dat had ook een lokale oorzaak. Het blijft een typische VVD gemeente waar de vrouwen GL stemmen omdat ze tuinieren zo leuk vinden (geen grapje)
VVD word daat ook wel weer de grootste, ze zijn alleen afgestraft vanwege lokale issues en interne strubbelingen, zo groot is die gemeente niet en ruzie's liggen nogal snel op straat. PvdA is daar altijd wel redelijk stabiel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het was inderdaad een typische VVD gemeente maar sinds 2003 niet meer.
Weet niet of deze link werkt http://www.verkiezingsuitslagen.nl/Verkiezingsuitslagen.aspx?TK=-1&PR=980%20%20&VK=3%20%20&KG=0017 . Maar toen de VVD als 3e partij.
Bij de gemeenteraad was het een heel ander verhaal inderdaad. En werd GL de grootste partij. En ook toen eindigde de PvdA nog voor de VVD.
Ooit worden ze er vast wel weer de grootste. Maar of het nu ook lukt is een tweedequote:Op dinsdag 14 november 2006 13:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
VVD word daat ook wel weer de grootste, ze zijn alleen afgestraft vanwege lokale issues en interne strubbelingen, zo groot is die gemeente niet en ruzie's liggen nogal snel op straat. PvdA is daar altijd wel redelijk stabiel.
Wat heeft een katholiek te zoeken bij dit sterk gereformeerde CDA?quote:
Nieuw topic:quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die winst lijkt deze verkiezingen van de VVD te komen.
Idd, ze eten eerder de PvdA leegquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |